Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
niestety...doczekamy jeszcze czasów że w imię ekologii będą auta napędzane kończynami - jak poniżej]

 

My się teraz naigrawamy z downsizingu,uturbiania, napędów elektrycznych itp., ale niestety realia wyglądają na takie, że będziemy się musieli powoli odzwyczajać od samochodów, do jakich się przyzwyczailiśmy.

Niebywały wzrost zapotrzebowania na ropę wymusi najpierw (już wymusza) stosowanie paliwooszczędnych technologii, a później - napędów alternatywnych do spalinowego. Zresztą BMW już nad tym pracuje - patrz seria konceptów "i".

 

Tak więc, kto może, niech jeszcze kupuje takie auto, które mu sprawi frajdę - będzie miał o czym opowiadać wnukom (co poniektórzy pewno także dzieciom).

 

Z tego punktu widzenia najracjonalniejsza ( o ile tylko kogoś nie interesują koszty eksploatacji) byłaby decyzja o zakupie jakiegoś 6-litrowego mastodonta, nieważne już jakiej marki. One wyginą chyba najszybciej. Następne pokolenia będą zazdrościć :D

Primator
  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czy ktoś z fanów nowej 3 zauważył jak dużo jest mało estetycznej gumy wokół bocznych szyb? Zauważcie kolor tej gumy i kontrast z błyszczącą powierzchnią lakieru i bocznych słupków. Dlaczego nie zastosowano tak jak w innych modelach rozwiazania w postaci listwy, czy kogoś jeszcze to razi?

 

Możesz zamówić w opcji inne obramowanie okien.

Primator
Opublikowano
My się teraz naigrawamy z downsizingu,uturbiania, napędów elektrycznych itp., ale niestety realia wyglądają na takie, że będziemy się musieli powoli odzwyczajać od samochodów, do jakich się przyzwyczailiśmy.

Niebywały wzrost zapotrzebowania na ropę wymusi najpierw (już wymusza) stosowanie paliwooszczędnych technologii, a później - napędów alternatywnych do spalinowego. Zresztą BMW już nad tym pracuje - patrz seria konceptów "i"

 

Pewnie tak będzie prędzej czy później..natomiast ja chciałem zwrócić uwagę na Audi, które właśnie wprowadza RS4 (

) i co pod maską? 4,2 V8 bez turbo! Ja wiem, że to wersja "extreme", ale BMW przecież też ma M3, które już V8 nie będzie miało. Już nie chodzi nawet o to turbo, niech sobie będzie. Wśród modnej gadki o emisji spalin, ograniczeniu zużycia paliwa bla bla bla okazuje się, że w dalszym ciągu można zastosować duże V8 w niedużym samochodzie...i niech tak zostanie! Skoro 328i (a w przyszłości pewnie 330i) musi mieć 4 cylindry to niech sobie ma - trudno, natomiast niech zostawią furtkę w postaci wersji sportowych z dużymi silnikami benzynowymi, aby można było i pojeździć i posłuchać :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Audi zostawi v8, a w kazdym tescie w takim Top Gear przegra - bo bedzie ciezsze i pewnie dalej podsterowne, jak kazde rs/s jakie testowali vs bmw. Chyba ze tym razem zaskocza, ale nie spodziewam sie cudow :)

 

Z tym downsizingiem nie przesadzajcie, ot taki trend, podyktowany przez zylowana cene ropy i sciemy, za jutro sie zapasy skoncza. Gorsi i tak sa zryci zieloni, przez ktorych wprowadza sie coraz glupsze normy spalin, obciazajace i tak juz wyzylowane jednostki. No ale jak rzadzi wiekszosc, a wiekszosc wiadomo jaka jest, to dobrze nie bedzie :mrgreen:

Opublikowano
Nad redukcją masy silnika V8 też można pracować...zamiast pracować nad redukcją cylindrów w silnikach i dokładać kg do wyposażenia. Nie mówię, że to Audi jest lepsze od BMW, tylko, że gadanie, iż V8 trzeba zlikwidować ze względu na emisję spalin i zużycie paliwa jak widać nie do końca ma uzasadnienie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

MOD: regulamin forum do przeczytania - cześć o cytowaniu postów...

 

Czy można czy nie można, osobiście zostawiam to ludziom, którzy sie na tym znają i projektują silniki na codzień.

 

Tak się kiedyś złożyło, że miałem okazję porozmawiać jako fan BMW i owczesnych silników (ładnych parę lat temu, kiedy kupowalem pierwsze 745i i byłem pod wrażeniem konstrukcji N62) z inżynierem pracującym dla Mercedesa. Opowiadał w tamtym czasie, że testują nowy silnik benzynowy 1.8, ktory będzie montowany w S-klasse. Śmiałem się, że to jakieś historie chyba dla zmylenia konkurencji i 1.8 będą montować, ale w Smarcie. Parę lat później przeczytałem o takich planach gdzieś w internecie.

 

Przechodząc do meritum - nie zaskocze nikogo, jesli powiem że to co się dziś sprzedaje, jest zaplanowane ładnych parę lat wstecz. Czy BMW robi dobrze idąć w V6, a Audio zostając przy V8, nie wiem, ale jedno jest pewne: nie jest to decyzja pochopna. No i w sumie dobrze że jest wybór, każdy może wybrać coś dla siebie.

 

Np. ja wybrałem taczki z 2.0d :mrgreen:

Opublikowano

Customowe 335i M-Sport,, jak dla mnie...super:D

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/421177_328802680500421_182668451780512_958916_1081177191_n.jpg

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/420695_328802733833749_182668451780512_958917_984361488_n.jpg

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/418172_328802910500398_182668451780512_958919_1237154589_n.jpg

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/431507_328803077167048_182668451780512_958921_1266129038_n.jpg

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/421812_328803803833642_182668451780512_958926_926410748_n.jpg

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/428619_328802830500406_182668451780512_958918_1254368505_n.jpg

Opublikowano

Z tego co dotyczałem to zdjęcia są robione przed jakimś warsztatem tuningowym w USA...:)

Także chyba real pakiet...

ale to internet wiec cholera wie jaka jest prawda:D

tak czy siak, wyglada obled:)

Opublikowano

Co gleba robi z autem :)

 

Od razu wygląda bardzo dobrze, no ale taki efekt tylko poprzez gwint, bo w serii czy ze sprężynami tak wyglądać nie będzie :twisted:

Potrzebujesz porad car detailingu,kosmetyków - pisz na PW :)
Opublikowano
performance szok ta biała rewelacja dzisiaj dostałem info ze od lipca dostępny 330 d i 328 ,335 i 320 d z xd i m pakiet pozdrawiam
Opublikowano
Jestem właśnie po jazdach nową testową F30 328i. Muszę napisać że na prawde jestem pod wrażeniem tego silnika z jaką chęcią wkreca sie na obroty i ciągnie do przodu. To jest majstersztyk inżynierii silnkowej. Zakochalem sie w tym aucie podobno pod koniec roku ma wyjśc turing i od razu go zamawiam... no i te spalanie... nadzwyczaj niskie jak na takie osiagi. Mocne katowanie za miastem na odcinku 5 km dwa razy rozpedzałem sie do 200 km/h i spalanie 12 litrów :) Zauważylem jeszcze że miejsca na nogi z tułu jest tyle samo co w miom E61... :cool2:
Opublikowano
performance szok ta biała rewelacja dzisiaj dostałem info ze od lipca dostępny 330 d i 328 ,335 i 320 d z xd i m pakiet pozdrawiam

328 już jest dostepny :roll:

czy piszesz o dieslu ?

 

co do Performance - to dla mnie ideał :cool2:

Opublikowano
Witam,jezdzilem takze na jazdach testowych nowa 3 z silnikiem 2.0 biturbo 245 KM i moge powiedziec tylko tyle,iz w stosunku do silnika AUDI 2.0 211KM to BMW nie jedzie wcale,pomimo wiekszej mocy i braku napedu na 4 kola,ktory siedzi w AUDI .A4 czy A5 2.0 TFSI to rakiety,kto nie wierzy niech sprobuje i sie sam przekona,jak sie to dopiero odpycha z 4 lap.Jedynie co jest lepsze w BMW to zmiana biegow 8-io stopniowego automatu-robi to plynniej i bez szarpniec w stosunku do 7-io biegowego s-tronika AUDI.Takze dla mnie osiagami,designem zewnatrz i wewnatrz to majstersztykiem jest cos innego.Ale to tylko moje(a moze i nie tylko moje)zdanie.Dziekuje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cosk wydaje mi się że kolega powyżej coś tu ściemnia. Jak dobrze pamiętam dane katalogowe, to według nich a4 czy te a5 przegrywa (chyba ma 6,9 do 100) a BMW ma 6,1. Może wrażenia są inne, ale liczby mówią same za siebie. Kolego, się spejcalnei zarejestrowąłeś na tym forum nu taką głupotę napisać?? Żaden beznynowy sillnik audi (no moze po za tymi w RS) nie zapewnia tylu wrażeń z jazdy co w BMW. W najnowszym wydaniu się nie wypowiadam bo nie jeździłem, ale sądząc po opiniach na forach, kilkunasty filmikach na yuotubie sądzę ze 328 245km rozwala 2,0 211 tfsi w pył. (Ale żeby nie było że silniki audi są złe, ale nie jest to BMW). A mozę się koledze pomiliło i jechał 320i.....??

 

PZDR>

Opublikowano
BMW 328 ma 5,9s do setki, a Audi A4 2.0 TFSI 211KM 6,9s do setki. to cała sekunda różnicy, bardzo łatwo odczuć taką różnicę
Opublikowano
MOD: regulamin forum do przeczytania - cześć o cytowaniu postów...

 

Czy można czy nie można, osobiście zostawiam to ludziom, którzy sie na tym znają i projektują silniki na codzień.

 

Tak się kiedyś złożyło, że miałem okazję porozmawiać jako fan BMW i owczesnych silników (ładnych parę lat temu, kiedy kupowalem pierwsze 745i i byłem pod wrażeniem konstrukcji N62) z inżynierem pracującym dla Mercedesa. Opowiadał w tamtym czasie, że testują nowy silnik benzynowy 1.8, ktory będzie montowany w S-klasse. Śmiałem się, że to jakieś historie chyba dla zmylenia konkurencji i 1.8 będą montować, ale w Smarcie. Parę lat później przeczytałem o takich planach gdzieś w internecie.

 

Nie widzę powodu, dla którego S-klas nie mógłby jeździć z silnikiem np. 998cm3. Tyle, że mówimy trochę o innych samochodach...gdy takim S-klas jakiś pan prezes "przypłynie" już do domu niczym poduszkowcem rozanielony jak to mało paliwa zużył jadąc do domu, to żeby następnie miał możliwość wziąć kluczki do M3 V8 albo C63 AMG najlepiej Black i zrobić kilka kółek na torze w celu rozładowania napięcia po stresującym dniu pracy. Po to są te samochody i ich silniki. A wersje "cywilne" skoro muszą mieć mikro silniki to niech mają

Opublikowano
Dokladnie ,na papierze to 1sekunda roznicy,a w rzeczywistosci to przepasc na niekorzysc BMW,proponuje sie przejechac i tym i tym.Zjezdzilem juz pare aut,wiec wiem co pisze.RZeczywistosc jest tutaj zupelnie inna niz to co podaja liczby. Audi nawet z napedem Quattro,ktory zabiera mu pare konikow przyspiesza jak dziki,widocznie roznice wynikaja ze sposobu doladowania.Zapraszam do sprawdzenia tego na zywo i dopiero potem do odniesienia sie do tego co tu napisalem.Jezdzilem 328i,a nie zadnym 320i,czy 320d,wlasnie po to by porownac te oba silniki.Narazie.
Opublikowano

Ja jeździłem nową a4 2.0 TFSI 211 koni i tą samą chipowaną na 250 w Quattro. Do setki może i wrażenia fajne, ale do 200 myślałem że nigdy się nie rozpędzi...

nowym 328i jeszcze nie jeździłem, ale wątpie aby był gorzej dynamiczny niż 2.0 TFSI audi...

 

Ktoś tam napisał że oprócz RS audi nie ma fajnych silników, no są jeszcze te "bez R" czyli samo S :) np: TTS(2.0 TFSI 272 ps), S8(5.2 450+ps), S4(3.0 turbo, 333 ps) (bo takimi mialem okazje jezdzic) no to te silniki są mega, ale reszta (oprócz S/RS) to takie wozidełka dla inwalidów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.