Skocz do zawartości

F30 Nowe bmw serii 3


grzechusk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

2 gazeta z testem 328 benzyna i spalanie po 13 litrów myśle ze ten samochód realne spalanie przy mojej jeździe będzie miał na poziomie 10 a 11 litrów z xd oczywiście co do 3 litrowego diesla to będzie palił ok 9 chyba macie racje bez sensu przeplacac tym bardziej ze będzie 50000 zł różnicy bo nie wierze ze będzie kosztował mniej jak 335i co do wyboru silnika to najlepiej do tego samochodu pasuje silnik z modelu 525 218 km pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie piszcie bzdur ze 3 litrowy diesel spali na trasie 5 litrów no chyba ze ta trasa to polna droga i nie przekraczamy 50 każdy kto miał samochód z takim silnikiem wie ze takie spalanie jest poza zasięgiem

 

U mnie wyświetlacz pokazuje 8,8 l/100 km. Wersja z automatem, klimatyzacja włączona itp.. Jazda w 2/3 w mieście i okolicy.

Primator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Jak dalej będzie szło w spalanie Pb vs.ON , to zamknę wątek - żebyście nie byli zdziwieni.

 

Zwłaszcza, że jedyny może tu, póki co, prawdę powiedzieć Wojtek, a nie wróżyć nie wiadomo z czego :?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze GR piszesz, takie wróżenie z fusów co ile spali to bez sensu:)

@Wojtek to bardzo dobry wynik! tyle to ma moje 335i, ale przy prędkości rzędu 110-120 km/h na długiej trasie :)

 

Bardzo jestem pod wrażeniem możliwości tego nowego silnika BMW.

Ciekaw jestem tylko czy trzyma seryjne osiągi, czy te osiągi mają się tak samo jak katalogowe spalanie podawane przez producenta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a jak dzwięk? podobno tez nie ma tragedii choc nie jest to R6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk ujdzie, nie jest zle, ale powaga osiągi robią wrażenie !! To auto na dwójce po prostu wgniata w fotel, mało tego, nawet na kick downie od 100 kmh wciska deliktanie w siedzenie !

 

160 km/h osiąga naprawde w świetnym czasie (14,8s), potem już słabnie bo do od 160 do 200 - 10s , ale i tak jest dobrze jak na 245 HP.

 

I w ogole zresztą.

 

Panowie, NIE MA porównania 320d do 328i....320d to kompletna porażka względem 328i...Róznica w cenie żadna, w spalaniu niewielka- a w doznaniach za kółkiem przepaść...

 

W ogole to sobie nie wyobrażam jak chodzi 335i teraz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrzmi to pewnie dziwnie, ale wczoraj robiłem drogę powrotną, kolejne 1200km, tryb Ecco Pro, ale już częstsze wciskania gazu do podłogi i przyspieszania, prędkość praktycznie non stop, płynnie 170km/h - niemiecka autobana. Efekt - spalanie które pokazał komputer 8.2l/100km. Wniosek: Spalanie jest odwrotnie proporcjonalne do prędkości :) Heh. A tak poważnie, to zaskakuje mnie to auto. BAAARDZO pozytywnie :) W teoretycznie najsłabszym trybie (to czuć) samochód przy prędkości 150km/h i wciskaniu gazu wyrywa do przodu, co biorąc pod uwagę spalanie w tym trybie daje powód do zadowolenia. Niestety kurcze ;) mam pecha. Kolejny kamień tak przypierdzielił mi w dach (okolice łączenia z przednią szybą), że zrobił się odprysk. :( :( :( Strasznie mi szkoda, ale na latające w moim kierunku kamienie niestety nic nie mogę poradzić :( Edytowane przez WojtekA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachorowałem na F30, auto jest jednak totalny kosmos...Wtedy jezdziłem jednak gównianym dieslem bez wyposażenia...

 

Jak sie ma sportowy układ kierowowniczy, sportowe adaptacyjne zawieszenie, właczone tryby sportowe to jest to klasa sama w sobie...

 

ZADNE auto tej klasy nie ma zadnych argumentów względem F30.

 

Powiem...szczerze miałem szukać E90 335i....ale uważam to za coraz bardziej bezsensowne...dawać 90-100 tys za 3-4 letniego sedena, który tak naprawde nie umywa się do F30....

 

Powiem tak..gdyby przyzwoicie wyposazoną F30 335 mozna było kupić za 200k to myśle, ze wiele osób nie miałoby dylematu...

 

Ćwierć bańki to jednak skandaliczna kwota za auto tej klasy (i tak z minimalnym akceptowalnym wyposazeniem - skóra, sport line, adaptacyjne zawieszenie, automat + pare tanich bajerów bez np navi professional !!)...

 

I teraz się zastanawiam czy moze 328i wystarczy...ale to jednak R4....tylko...

 

 

Kolejny argument, który przemawia do mnie za F30 jest fakt, ze auto jako aktualny model mało traci na wartości...

 

Samochód jako 3-letni z przebiegiem ponizej 100 tk, bezwypadkowy oczywiscie będzie warty dokładnie 49-50 % ceny nowego, więc po 3 latach odzyska sie połowe kasy (np po skonczeniu leasingu)...A serwis gratis, auto nowe-dziewica , nowy model itp itd

 

Zatem co myślicie czy jest sens obecnie kupować za 90-100 k 3-4 letnie E90 335i ??? Jak za 190 kupi się ladnie wyposażone F30 328i (sport line, sportowe zawieszenie adaptacyjne, sportowa skrzynia biegów, sportowy układ kierwoniczy, skórzane sportowe fotele i pare pierdół) ??

 

Doradźcie coś :)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem co myślicie czy jest sens obecnie kupować za 90-100 k 3-4 letnie E90 335i ??? Jak za 190 kupi się ladnie wyposażone F30 328i (sport line, sportowe zawieszenie adaptacyjne, sportowa skrzynia biegów, sportowy układ kierwoniczy, skórzane sportowe fotele i pare pierdół) ??

 

Doradźcie coś :)...

 

Ja bym w tym wypadku zdecydowanie wchodził w nowe 328i. Pomijając uroki natury psychologicznej związane z posiadaniem nowszego modelu, unika się skutków eksploatacji auta przez poprzedniego właściciela. Nowszy model jest póki co zawsze bardziej zaawansowany technicznie (np. zawieszenia adaptacyjnego i przełącznika zmiany właściwości jezdnych w e90/91 nie będzie, podobnie HUD-a itp.). Do tego gwarancja, assistance fabryczne, pakiet serwisowy itp. mają swoje uroki.

No i oczywiście absolutną frajdą jest samodzielna konfiguracja samochodu, rzezc niedostępna przy używkach.

Primator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawde to jest bez sensu wydawać tak duze pieniądze na bądź co bądź stare auto z około 100 tys km przebiegu, które tak nie ma gwarancji itp itd

 

90-100 k zł to jest praktycznie 50 % fajnego nowego F30 328i....a serwis ma się z głowy....

 

Własnie te bajery mnie rozjebały...ustawianie zawieszenia, adaptacyjne zawieszenie , uklad kierowniczy.... :cool2: :cool2:

 

 

E90 to niestety przeżytek już przy F30...

 

Jak wersja moze zmienić punkt widzenia...Pierwsze jak jezdziłem biedną wersją z bezsensownym silnikiem (2,0d ) to był duzy niedosyt....

 

Ale jak się przejechałem sport linem 328i....to miazga.. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie "golasy" BMW to tragedia, niestety większość frajdy z innowacji technicznych dają słono płatne opcje, rzeczywiście trzeba dołożyć przynajmniej te 40k aby konfiguracja miała sens , a im więcej tym lepiej, swoją drogą.

Wystarczy wziąć do ręki folder dowolnego modelu BMW, aby się przekonać, że 3/4 rozwiązań, którymi firma się szczyci, dostępnych jest wyłacznie jako opcje...

 

PS. Dziś rano popatrzyłem na swoje e91 i fakt, wygląda że to model już dość archaiczny :mrgreen:

Edytowane przez Primator
Primator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak 40k trzeba dołozyć, golas jest rzeczywiscie nie za fajny...

 

Podstawka 328i 150 tys zł + pakiet (sport itp) - 9 tys zł + automat 10 tys zł + sportowe, skórzane fotele - 7800zł + adaptacyjne zawieszenie - ile to było 5-6 tys zł ?

 

Co jeszcze bedzie potrzebne Primator ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie to obecnie coś w granicach 5000-5500 w zależności od modelu, w R4 bliżej tej niższej wartości z uwagi na niższą akcyzę.

Ja sobie zamówiłem pakiet polski, oprócz ksenonów jest tam sporo praktycznych rzeczy jeżeli idzie o schowki, przestrzeń ładunkową , oświetlenie itp.

Co tam jeszcze wziąłem poza opcjami przez Ciebie wymienionymi... aaa, aktywny układ kierowniczy (Servotronic był chyba w standardzie, w 328 też powinien być), czujniki parkowania przód+tył, nawigację Professional ( w tym zestaw głośnomówiący), do tego trochę drobiazgów typu czujnik deszczu, szyba z paskiem, przyciemniane lusterko. Zestaw hi-fi także, z tym że ten mniejszy, gdyż mam dobre doświadczenia z dotychczasowym z E91

 

Czego nie zamówiłem, a trochę żałuję - tak naprawdę HUD-a.

 

Automatu w wersji sportowej ( z łopatkami) nie zamawiałem, gdyż uznałem że przy 8-biegowej skrzyni nie ma to większego sensu.

Primator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszło trochę mniej, poza tym cokolwiek się targowałem:), ale fakt, cyfry pozostały dość imponujące. Sam aż się trochę przeraziłem, dlatego też zrezygnowałem z różnych dalszych opcji, na czele właście z HUD-em ( też coś ponad 5000).

Pakiet polski to coś koło 9000 (piszę z pamięci). Oprócz ksenonów i spryskiwaczy są tam : zestaw oświetlenia, zestaw schowków+gadzetów do załadunku, składany podłokietnik przedni i chyba coś tam jeszcze, nie pamiętam. Obecnie są też jak widzę jakieś inne pakiety "widoczność" , "komfort" i coś jeszcze.

Normalny automat jest o jakieś 800 zł tańszy niż "sportowy"

Primator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.