Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Teraz pytanie czy warto dać więcej za F30 czy kupić e90 LCI z 2010/11? Aktualnie jest dużo przecen e90 LCI.

 

pewnie wiele innych osób kupi E90 LCI, ponieważ ma dużo bogatszy wybór silników. a wyglądzie też wielkiego przełomu nie ma. no i mają teraz ostatnią szansę w historii swiata nabyć BMW 3 z wolnossącym benzynowym R6.

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Aha i jeszcze jedno jezeli chodzi o wrażenia po jezdzie..

 

DLa mnie ten samochód stał sie zbyt ugrzeczniony...E90 nawet w wersjach 320i/320d jest samochodem ostrym, czuć, ze nie jedzie sie zwykłym sedanem klasy średniej, tylko autem, które ma dawać czucie drogi i przyjemność z prowadzenia.

 

F30 jest bardziej komfortowe od E90 i przez to sprawia wrażenie mniej dynamicznego, mniej zadziornego od E90. Nie mówiąc, ze układ kierowniczy Servotronic nie daje takiego czucia jak zwykły układ kierowniczy w poprzedniej wersji.

 

Czy tego oczekują klienci Trojek ? Nie sądzę, na rynku jest pełno przyzwoicie wykonanych i komfortowych samochodów tej klasy, tańszych o 40-60 %.

 

Mam nadzieje , że na taki stan rzeczy miały wpływ takie czynniki :

 

- bezsensowna wersja jak na obecne ceny ropy - 320d (taką jeździłem)

- ten silnik ponoć potrzebuje troszke przejechać żeby dobrze jezdził (chociaż kilkaset km)

- krótka jazda próbna - zaledwie około 15 km

 

Czekam na relację kogoś kto jeździł odpowiednią wersja - 328i i 335i.

 

 

Co do wnętrza, to jak pisali poprzednicy, rzeczywiście są wpadki np twardy, chropowaty plastik na tunelu środkowym (w E90 nie jest chropowaty, tylko fakturze przypomina skórę), wloty powietrza klimatyzacji są zrobione ze zwykłego, tandetnego plastiku podobnie jak pulpit na tunelu środkowym.

 

Powiem tak E90 2005 r była rewelacyjna pod względem jakości materiałów we wnętrzu (było to chyba jedyne auto tej klasy gdzie twardy tandetny plastik był obecny w zasadzie tylko na progach).

 

Natomiast F30 w 2012 pod tym względem wypada dobrze, po prostu dobrze.

 

Ale tak jak mówie, dajmy trochę czasu, trzeba spróbować wersji Sport 328i, 335i i na zwyklych drogach i na autostradzie przy sprzyjającej aurze, a nie przy - 20 stopniach.

Opublikowano
Aha i jeszcze jedno jezeli chodzi o wrażenia po jezdzie..

Powiem tak E90 2005 r była rewelacyjna pod względem jakości materiałów we wnętrzu (było to chyba jedyne auto tej klasy gdzie twardy tandetny plastik był obecny w zasadzie tylko na progach).

.

 

No nie wiem, w e46 materiały tez były niczego sobie. W e90 wprowadzili może więcej kolorów skór tapicerki, ale naprawdę deska rozdzielcza e46 daje rade. W moim obecny m e36 tez nie narzekam. Co do tych modeli F30 co prezentują w salonach, to często są to samochody testowe, mają niedoróbki. Chodzi o to, że oni tego naprodukowali w rożnych wersjach do testów, ktoś te auta tez objeżdża wcześniej nim trafia do salonów i takie wersje trafiają jako pokazowe. Ile by musieli przekazać nowiutkich F30 do X salonów na świecie by ktoś mógł robić na nich jazdy próbne. Miejmy nadzieje, że jak kupisz to dostaniesz już auto najwyższej jakości, bez tych problemów co piszecie powyżej, jak nie to lipa ?

Opublikowano
Rozmowa z kimś , kto nie widział na żywo i nie siedział w tym przypadku nie ma sensu. Zwłaszcza właściciele e90 , będą marudzić choć nie widzieli . Makijaż E90 ? E90 przy tym samochodzie wygląda w środku jak samochód w ogóle nie z segmentu premium. Zwłaszcza z deską bez jakiegokolwiek wyświetlacza , współczesne Ople mają dużo ładniejsze środki . W e60 jest zresztą niewiele lepiej . A tutaj ? W końcu wnętrze na miarę klasy premium , dotknąłem chyba wszystkich plastików w zasięgu ręki siedząc na miejscu kierowcy i do żadnego nie mam zastrzeżeń . Chyba pierwsze BMW , którego środek wywołał na mnie tak pozytywne wrażenie (w nowej serii 6 , niestety nie miałem okazji siedzieć a na zdjęciach prezentuje się równie ciekawie). Nawet F10 i F01 takiego nie wywołały , też mają już dobrze wykonany środek na miarę segmentu premium, ale do 3er brakuje im polotu. W końcu seria 3 ma znowu agresywne linie nadwozia i wygląda jak godny następca E46. . E90 ? była fajna , bo była współczesnym modelem serii 3. Ale nie ma tego czegoś , pamiętam że już na początku w top gear mówili ,że kiedyś o tej generacji w przeciwieństwie do e46 nikt nie będzie pamiętał. Nie mówiąc tutaj o coupe czy cabrio , bo to już inny przód , inna linia i naprawdę piękny samochód o idealnych proporcjach . Nigdy nie byłem fanem 3 , jakoś ciasno w środku i w ogóle uważałem ,że za mały samochód jednak F30 sprawia wrażenie bardzo dużej (zwłaszcza maska i błotniki) podoba mi się nawet bardziej od F10 . Wczoraj na premierze mówiono nawet , że można zamówić do 3er wszystko to co do 7er (soft close , head up itp) , ciekawe.
Opublikowano

MateuszC, ja nie tylko siedziałem i macałem (ok 30 minut) ale i jechałem tym autem.

 

Jakość materiałów jest ogólnie porównywalna z E90, tyle, ze w E90 z lepszego materiału wykonany jest tunel środkowy i wloty wentylacji.

 

E90 jest ciasna ? Raczej dopasowana i taka ma być Trójka.

 

F30 jest większa i bardziej komfortowa od E90, ale przez to daje mniej przyjemności z jazdy i gorsze czucie auta.

 

Moze będzie lepiej w innych wersjach (jezdzilem 320d).

Opublikowano

Zgadzam się w 100% z tym co mówi kolega MateuszC :cool2:

byłem wczoraj w Inchcape, F30 to żaden makijaż E90, to samochód o niebo lepszy. Nadwozie wystylizowane ze smakiem, patrząc na zdjęcia myślałem, że przód nie będzie wyglądał dobrze, jednak na żywo robi bardzo dobre wrażenie. Podobnie środek - lekki i sportowy. Samochód niewątpliwie z charakterem, którego zdecydowanie brakowało E90. Czekam z niecierpliwością na premierę coupe :D

Opublikowano

No i jesteśmy po pokazach w Polsce.

Na pierwszej stronie POSTU:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=175278

dodałem fotki z pokazu w BMW M-CARS w Krk

 

Jak dla mnie F30 jest super.

W porównaniu do e90 pod każdym względem ulepszona :!: :!: :!:

Wersja SPORT w bieli dla mnie NAJLEPSZA

... jak na razie bo pewno M-pakiet będzie lepszy

Jedyny mankament to to że z duża siłą trzeba było zamykać tylnie drzwi - może to kwestia wyrobienia.

Opublikowano
No i jesteśmy po pokazach w Polsce.

Na pierwszej stronie POSTU:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=175278

dodałem fotki z pokazu w BMW M-CARS w Krk

 

Jak dla mnie F30 jest super.

W porównaniu do e90 pod każdym względem ulepszona :!: :!: :!:

Wersja SPORT w bieli dla mnie NAJLEPSZA

... jak na razie bo pewno M-pakiet będzie lepszy

Jedyny mankament to to że z duża siłą trzeba było zamykać tylnie drzwi - może to kwestia wyrobienia.

 

Uff, no to juz jestem spokojny :-)

Opublikowano
Jedyny mankament to to że z duża siłą trzeba było zamykać tylnie drzwi - może to kwestia wyrobienia.

W dużym fiacie części wymagały "wyrobienia" :) ale takie coś w bmw?

Opublikowano

WojtekA4

Możesz i to nawet bardzo :cool2: :D

 

silbergrau

Niby tak - tylko problem występował z jednymi drzwiami w jednym modelu reszta była OK.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W białym sport line w Poznaniu też drzwi zamykały się ciężko.

Mnie f30 nie powaliła, choć wrażenie pozytywne. Wnętrze bardzo dobrej jakości, choć stylistycznie niespecjalnie mi przypadło do gustu.

Opublikowano

Klagosz , również byłem w M-cars wczoraj. Wrażenia te same , ciężko zamykające się drzwi tylne . Może opcjonalny soft close ma rozwiązać problem :lol: ? Sportline podoba Ci się najbardziej ? mnie również , chociaż ten czarno czerwony plastik w środku zupełnie mi się nie podoba .

 

Wiesz , vystelior skoro uważasz , że e90 jest lepiej wykonana w środku od F30 , to jesteś nie obiektywny . Wszystkie plastiki (wspomniany panel środkowy również) według mnie(kilku znajomych z którymi byłem podzialają moje zdanie ) są naprawde w porządku. Natomiast Spasowanie i jakość plastików w E9X jest dla mnie poprostu do dupy i nie mówie tego złośliwie , bo to samo powiem o moim E60 , a nawet X6 jest bardzo wiele do zarzucenia . Słowem jeśli chodzi o wnętrze ,to między seriami E , a F jest duża zmiana niewątpliwie na lepsze. Prowadzenie prowadzeniem , nie wiem nie jeździłem, więc się nie wypowiadam.

Opublikowano

Jakkolwiek lubię wnętrze E90 i jego minimalistyczny design, to jednak w F30 jest to już inna bajka i inny standard.

Przy tym ogólnie całe auto robi wrażenie o numer większego.

Nie powiem, chętnie niedługo zmienię wózek.

Primator
Opublikowano

Jestem akurat jak najbardziej obiektywny.

 

Nie wiem na jakiej podstawie mówisz, ze jakość materiałów w E90 czy E60 jest słaba.

 

W E90 zarówno dolna część deski rozdzielczej, klapka schowka, boczki drzwi są wykonane z miekkich tworzyw przypominajacych w dotyku skórę. W F30 jest praktycznie tak samo. Natomiast tunel środkowy jest lepiej wykonany w E90.

 

To nie jest kwestia opinii , kazdy moze iść do salonu i sprawdzić gdzie jest miękko a gdzie twardo i chropowato.

 

Mówienie, ze jakość materiałów w E90 sa słabej jakości to absurd po prostu, to, ze komuś sie nie podoba to nie znaczy, ze ogólnie jest słabo. Bo akurat jest bardzo dobrze, a jak na konstrukcję 2005r wręcz świetnie.

 

Z minusów w F30 bym jeszcze powiedział, ze pokrętło świateł jest wykonane z bardzo tandetnego plastiku oraz klapka schowka jak jest zamknięta to cała "pracuje" przy dotyku, w E90 klapka jest idealnie wpasowana w kokpit. Zapraszam do salonów, kazdy moze to sprawdzić.

 

Poza tymi minusami (tunel srodkowy, wloty klimy, pokrętło świateł, plastikowe listwy ozdobne, ruszająca sie klapka schowka) F30 ogólnie prezentuje dobry poziom, ale w żadnym przypadku nie jest to rewelacja.

 

Ale jest o niebo lepiej niż w F20, więc spokojnie.

 

Miejmy nadzieję, ze 328i i 335i będą jeszcze do tego świetnie jeździły, choć chyba o to raczej mozna być spokojnym.

Opublikowano
Klagosz , również byłem w M-cars wczoraj. Wrażenia te same , ciężko zamykające się drzwi tylne . Może opcjonalny soft close ma rozwiązać problem :lol: ? Sportline podoba Ci się najbardziej ? mnie również , chociaż ten czarno czerwony plastik w środku zupełnie mi się nie podoba .

...

czerwony plastik na desce to trochę plastik-fantastik - fakt zapomniałem o nim napisać :twisted:

Mogli by go zastąpić jakąś aluminiową czerwienią.

...

Natomiast tunel środkowy jest lepiej wykonany w E90.

...

Mówienie, ze jakość materiałów w E90 sa słabej jakości to absurd po prostu, to, ze komuś sie nie podoba to nie znaczy, ze ogólnie jest słabo. Bo akurat jest bardzo dobrze, a jak na konstrukcję 2005r wręcz świetnie

 

Nie wiem co się tak uczepiłeś tego tunelu środkowego :roll:

W e90 tunel jest zrobiony na całkowity minimalizm schowkowy i gadżetowy ba i nie jest on super jakościowy idealny bo widziałem pare egzemplarzy gdzie łuszczył się lakier na nim np od wtyczek pasów bezpieczeństwa, a podłokietnik lubiał czeszczeć pod oparciem ręki.

W F30 co ogłądałem jest zrobiony dużo solidniej, funkcjonalniej i ładniej.

 

W e90 niestety są jeszcze mankamenty jakościowe typu nagminnie łuszczące się: rączki/uchwyty do zamykania drzwi kierowcy, wykończenie na kierownicy, na przełącznikach świateł po lifcie, na gałkach skrzyni biegów.

 

BTW - jak będzie z jakością pokaże czas bo teraz gadanie że F30 wypada co najwyżej tak samo to dla mnie coś nie HALO.

 

Pozdr.

 

PS: nie bronie tego auta bo nie wiem czy go jeszcze kupie (choć pewno tak) ale mi się podoba

z resztą o gustach się nie dyskutuje podoba się OK nie też OK

ale wałkowanie tego samego bez przesady :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A dotykaliscie podsufitki? Cala sie uginala, zarowno na srodku jak i w okolicach przedniego oswietlenia.

W Inchcapie bylo bardzo jasno wiec zastanawia mnie czy oswietlenie wnetrza i lampki do czytania za matowym plastikiem beda zapewniac dobre oswietlenie wnetrza. :?:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

No podsufitkę nie można porównywać z tymi starymi np. z M3 lub M5 :?

Ale porównując czarną z jasną - czarna dużo lepiej wygląda.

Opublikowano

DLa mnie ten samochód stał sie zbyt ugrzeczniony...E90 nawet w wersjach 320i/320d jest samochodem ostrym, czuć, ze nie jedzie sie zwykłym sedanem klasy średniej, tylko autem, które ma dawać czucie drogi i przyjemność z prowadzenia.

F30 jest bardziej komfortowe od E90 i przez to sprawia wrażenie mniej dynamicznego, mniej zadziornego od E90. Nie mówiąc, ze układ kierowniczy Servotronic nie daje takiego czucia jak zwykły układ kierowniczy w poprzedniej wersji.

Wiesz jakie zawieszenie i układ kierowniczy posiadało auto, którym jeździłeś? Korzystałeś z przełącznika trybów jazdy? Wg tego, co mi mówił sprzedawca, różnice między poszczególnymi ustawieniami są znaczące i nie jest to marketingowy bełkot... no chyba że jest...

Opublikowano

Układ kierowniczy samo to że jest wspomagany elektrycznie i dlatego gorsze czucie, nie tylko w BMW tak jest, w wielu markach kręci sieza tym rozwiązaniem pod nosem.

 

Z tego co wypisujecie wydaje się że będzie co poprawiać z czasem produkcji :D Zapewne są to pierwsze egzemplarze (testówki), choć właśnie żeby zachęcić powinny być super wykonane......Ale jeżeli spasowanie nadwozia będzie takie jak np. w Lanci (Delta w naszej największej galerii miała chyba każdą tolerancję na nadwoziu......) no to będzie sie czego wstydzić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A dotykaliscie podsufitki? Cala sie uginala, zarowno na srodku jak i w okolicach przedniego oswietlenia.

W Inchcapie bylo bardzo jasno wiec zastanawia mnie czy oswietlenie wnetrza i lampki do czytania za matowym plastikiem beda zapewniac dobre oswietlenie wnetrza. :?:

ja dotykałem i podzielam uwage tez inchcape najbardziej zastanawiają mnie cięzko domykające sie drzwi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Klagosz , również byłem w M-cars wczoraj. Wrażenia te same , ciężko zamykające się drzwi tylne . Może opcjonalny soft close ma rozwiązać problem :lol: ? Sportline podoba Ci się najbardziej ? mnie również , chociaż ten czarno czerwony plastik w środku zupełnie mi się nie podoba .

 

Wiesz , vystelior skoro uważasz , że e90 jest lepiej wykonana w środku od F30 , to jesteś nie obiektywny . Wszystkie plastiki (wspomniany panel środkowy również) według mnie(kilku znajomych z którymi byłem podzialają moje zdanie ) są naprawde w porządku. Natomiast Spasowanie i jakość plastików w E9X jest dla mnie poprostu do dupy i nie mówie tego złośliwie , bo to samo powiem o moim E60 , a nawet X6 jest bardzo wiele do zarzucenia . Słowem jeśli chodzi o wnętrze ,to między seriami E , a F jest duża zmiana niewątpliwie na lepsze. Prowadzenie prowadzeniem , nie wiem nie jeździłem, więc się nie wypowiadam.

a jakie masz zastrzezenia do plastików w E60?

Opublikowano (edytowane)

takie , że mi się wszystkie łuszczą ,trzeszczą i są nie równo spasowane.I mówimy tutaj o w 100% bezwypadkowym egzemplarzu którego szukałem prawie pół roku . Szukasz dobrego egzemplarza płacisz za niego więcej, dbasz o samochód , nie myjesz u partaczy , a sam poświęcając swój czas , dobrymi środkami , regularnie , a wygląda w środku jak wygląda. To naprawdę wku****ia [<-ostrzeżenie by Mod] , może dlatego ,że jak chodzi o samochody to jestem pedantem.

Edit : to samo miałem pisać , w M-cars było również bardzo jasno. Ciekawe jak białe oświetlenie wnętrza będzie dawało radę

Edytowane przez MateuszC
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
takie , że mi się wszystkie łuszczą ,trzeszczą i są nie równo spasowane.I mówimy tutaj o w 100% bezwypadkowym egzemplarzu którego szukałem prawie pół roku . Szukasz dobrego egzemplarza , dbasz o samochód , nie myjesz u partaczy , a wygląda w środku jak wygląda.

 

Edit : to samo miałem pisać , w M-cars było również bardzo jasno. Ciekawe jak białe oświetlenie wnętrza będzie dawało radę

az musze się kumpla przejechac bo tez cos ostatnio napomniał przebieg u niego 270tkm 535d z 05r ale pamiętam ze 1,5 roku temu jak ją kupił była grobowa cisza u mnie lubi zaskrzypiec panel od klimy jak jest zimno bardzo mnie to irytuje

Opublikowano
Gorik , nie jest to kwestią prz3ebiegu. ja mam 158. Ale jeździłem E60 już w 2004 roku. Egzemplarzem fabrycznie nowym , i już były różne dziwne odgłosy , a spasowanie też pozostawiało wiele do życzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.