Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Bo BMW to auto przede wszystkim dla kierowcy, zwłaszcza Trójka.

 

Z punktu widzenia rodziny, dzieci, kobiety, dziadków, teściowej :8) ...Passat bedzie zdecydowanie lepszym autem (komfort, duzo miejsca, przestrzeń itp ).

Opublikowano
Na szczecie bede sam jezdzil :8) . A moze ktos napisac opinie nt silnika 320i, wiem wiem w e90 mial mniej koni pewnie troszke byl inny... Ale ile pali czy jest awaryjny, bardzo bym prosil o jakas opinie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jeśli ogarnęli akcje z cewkami i wtryski nie zostaną zmasakrowane słabym paliwem, bedzie chodził długo i pił olej umiarkowanie :D

 

Z jednej strony silnik lepszy niż diesel (ładnie pracuje, mniej elementów zużywających się i problematycznych, np -DPF), z drugiej strony ma trochę minusów (mniejszy moment, odczuwalnie gorzej "jedzie"). Jednak do diesla też nie zdecydowałbym się aż tyle dopłacić.

 

Nie jestem specjalistą, ale mam wrażenie że po przesiadce z turbo będzie Ci troche brakowac mocy. Testowałeś tą wersję przed zakupem?

Edytowane przez Zodiac
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest inny silnik, z turbiną twinscroll. W E9x był 2-litrowy wolnossący.

pozdrawiam

Paweł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest inny silnik, z turbiną twinscroll. W E9x był 2-litrowy wolnossący.

 

Masz racje, według opisu F30 320i ma 2 turbo, zmyliła mnie ta niska moc :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mnie zastanawia czy da się w jakiś łatwy sposób (poprzez elektronikę) podnieść mu moc, skoro w wersji 28i ten sam silnik ma 245 KM.

pozdrawiam

Paweł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja w ogóle się zastanawiam jaka będzie trwałość tych 2-litrowych benzyn w turbo, czy za kilka lat forum nie będzie zasypane podobnymi tematami jak dla diesli ;)

pozdrawiam

Paweł

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Miałeś kiedyś R6 ?? Moje poprzednie E46 328i od przodu podobnie brzmiało ( bez CAI ) a wydech brzmiał dużo gorzej niż ten w linku od ciebie.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ładnie to brzmiały m20 i m30. :mrgreen:

 

Też jestem ciekaw jak bedzie z żywotnością tak wysilonych jednostek.

Opublikowano

No jezeli ktoś bedzie z tego 2,0 turbo robił 300 HP ++ to zywotność bedzie słabiutka.

 

Ale standardowe 328i powinno przejechać ze 150 tys km moze nawet 200 tys km bez wymiany turba i osprzętu.

 

Choć wiadoma sprawa, ze obecnie auta mają o wiele krótszy okres "przydatności do spożycia" niż np E39, E38, E46 czy nawet E90...

Opublikowano
moim zdaniem w rękach świadomego użytkownika przejedzie 400 tysiecy bez wymiany turba i osprzętu.
Opublikowano

Nierealne. To byłby motoryzacyjny cud. Te silniki nie sa robione na taką wytrzymałość. Jak przejedzie 200 tys to będzie bardzo, bardzo dobrze.

 

Jak 3,0 306 HP, gdy przejedzie 200 tys km bez wymiany turbosprężarki to graniczy to z cudem (opinia mechaników z aso).

 

A ten 2,0 jest bardziej wysilony (122,5 HP z 1 L).

Opublikowano
bo ludzie kupujący 3.5i w większości nie umieją nimi jeździć i dlatego tak się dzieje.
Opublikowano
bo ludzie kupujący 3.5i w większości nie umieją nimi jeździć i dlatego tak się dzieje.

 

Nie, żebym sie czepiał konkretnego stylu jazdy. Ale jak to sie powinno wiec jeździć by wytrzymywał więcej taki motor ?

Opublikowano
Nie, żebym sie czepiał konkretnego stylu jazdy. Ale jak to sie powinno wiec jeździć by wytrzymywał więcej taki motor ?

 

ja jeżdżąc swoim dieslem stosuję się do takich zasad:

- nie przekraczam 2 tys. obrotów jak jest całkiem zimny i 2.5-3 tys dopóki nie osiągnie temperatury roboczej (wskazówka w połowie)

- czekam 30-60 sekund przed zgaszeniem silnika

 

w benzynie będzie podobnie, tylko odpowiednio nie przekraczając 3 i 4 tys obrotów.

Opublikowano (edytowane)

Odpowiednie użytkowanie to jedno, ale to na ile te silniki są nazwijmy to "programowane" to drugie...

 

Teraz nie robi sie silników , ktore bezproblemowo przejeżdżaja po 300-400 tys km...Te czasy minęły oczywiscie są wyjątki, ktore będą tylko potwierdzeniem reguły.

 

Powiem wiecej.

 

Jezeli ktoś nieumiejętnie jeździ 35i to turbiny padną po 70-100 tys km, a nawet wczesniej.

 

Jezeli ktoś bardzo dobrze użytkuje 35i to powinien zrobić bez problemu własnie te 150-200 tys km.

 

28i w F30 jest bardziej wysilony, sądze , więc, ze przy bardzo umiejętnym obchodzeniu sie z nim przejedzie maks ze 150 tys, moze 200 tys km.

 

Szczerze wątpie żeby księgowi w BMW pozwolili na stworzenie silnika, który bez problemu zrobi 400 tys km...Obecnie produkowane modele przy takich przebiegach mają już być szrotami-skarbonkami...przynajmniej taka jest tendencja.

Edytowane przez vystelior
Opublikowano
Odpowiednie użytkowanie to jedno, ale to na ile te silniki są nazwijmy to "programowane" to jedno...

 

tak, to spisek żydów.

Opublikowano

Nie żaden spisek tylko tendencje w branży.

 

Chyba oczywista sprawa, ze obecnie nie robi sie samochodów bezawaryjnych na wielosettysięczne przebiegi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydaje mi się że 300 do 400 bez wiekszych problemów. Nie zapomnijmy żę, np. większość diesle w niemczech ma te przebiegi po 3-4 latach i tam jeźdzą, tylko u nas jak są sprowadzoen to się sypie. Bo to jest taka granica w tej chwili, magiczne 300tyś. Silnik już zaczyna padać, coraz wiecej wkladasz w kilkuletniego dziadka, wiec nie robisz tylko sprzedajesz do kraju który Cię pocałuje w ręke za taki "CUD" za 3tyś euro. A Ty sobie funtujesz nową furę. Tak robią na zachodzie i chyba każdy wie. Stary silnik, nawet jak trzeba remontowąć to remont kosztuje groszę, a tu w takiej 28i jak za 8 lat zaczną padać po koleji podzespoły to remont bedzie po prostu nieopłacalny. Bo bawara bedzie kosztować 30może 40tyś a remont silnika kolejne 30. Proste licznenie. Klient ma przejechać tyle by był zadowolony. Ktoś pewnie wiliczył średnią co ile ludziska zmieniają samochody i pewnie pod ten czynnik jest robiona wytrzymałość pojazdu.

No ale żęby tym co kupią takie 28i dobrze się jeździło i jak naj mniej sie psuło.

Opublikowano
za 8 lat będą zestawy do regeneracji turbosprężarek do N20 zintegrowanych z kolektorem wydechowym... tak samo jak zestawy naprawcze LUK z kołem zamachowym, itp, itd... i będzie kosztowało w przybliżeniu tyle co naprawy diesli.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No własnie, czyli średnio opłacalne... :mrgreen: i bedzie trzeba zmienić na nowy model. Tak to właśnie działa... :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.