Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
Nie bardzo rozumiem. Sugerujesz, że akumulator wytrzymal tylko 7 lat z powodu tego systemu? Normalnie by działal 14? System można wyłączyć, nie rozumiem w czym problem.

 

Kogo pytasz? Mnie? Ja nie mam ASS (auto start-stop) w moim e90. Akumulator wysiadł... czy ja wiem? Może ze starości. Dealer powiedział, że to normalne, że po kilku latach trzeba je wymieniać w M3. On nawet nie miał sześciu lat, wymieniłem go w styczniu 2014 roku, przy przebiegu auta 54 tys mil (87 tys km). Nie był co prawda jeszcze całkiem niesprawny, ale już np. zegar mi podawał błędny czas. To takie pierwsze objawy, początek końca. A sama wymiana w ASO to 365 dolarów plus 90 dolarów za wymianę. Razem, bagatelka, 455 US$.

 

Ja jedynie sugeruję, że używając systemu ASS akumulator musi się wcześniej wyeksploatować, niż w aucie bez tego systemu. A ponieważ sam akumulator jest większy, to i droższy. Więc gdy ktoś będzie miał samochód przez kilka lat, wyda na akumulator więcej, niż zaoszczędzi na paliwie, więc po co to stosować? Tym bardziej, że jest to po prostu upierdliwe.

 

Być może klekot diesla jest jeszcze bardziej upierdliwy, trudno mi powiedzieć. Nie bardzo mi się chce wierzyć, bo jeździłem w Polsce e90 320d i stojąc na światłach nawet nie słyszałem w nim głosu silnika, ale ja po 35 latach pracy w hałasie pewnie nie mam już 100% słuchu. Wiem jednak na pewno, że wszyscy, którzy tu mają styczność z ASS stwierdzają, że to jest upierdliwe i że lepiej byłoby to wyłączyć. BMW nie bez powodu zmienił ustawienia w nowych samochodach na takie, że teraz pamiętają, że kierowca to wyłączył. Po prostu zbyt wiele osób narzekało na to, że się to włącza po każdym uruchomieniu silnika.

Edytowane przez trucker_hiob
www.Truck27.com www.Katolik.us Zapraszam
Opublikowano
Widzisz, ty wymieniłeś akumulator po 6 latach bez systemu start stop a ja zrobiłem e90 z produkcji 2008 z tym systemem 140 tysiecy km i akumulator był po 6 latach w bardzo dobrej kondycji. Osoba ktora ode mnie kupiła auto akumulatora tez nie wymieniła, bo nie było takie potrzeby. Nie mówiąc o rozruszniku. W dieslach nowszej produkcji o mocy 184 KM silnik jest troche lepiej wytłumiony i aż tak nie przeszkadza. Ja jednak wole go na światła h nie słyszec.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Na wolnych obrotach silnik zuzywa srednio okolo 1,5-2 litrow paliwa na godzine. W E91 318 dA zuzycie paliwa przy jezdie w ruchu miejskim wychodzilo wedlug wskazan komputera na poziomie 8.4 l/100km, 320 dA GT z systemem Start/Stop uzyskuje w tych samych warunkach 6.7 l/100 km, na trasie zas spalanie wzroslo odpowiednio z 4.9 (318 dA) do 5.5 l/100km (GT). Biorac pod uwage, ze GT jest ciezsze od E91 i w wersji 320 d ma wieksza moc od 318, uwazam wynik 6.7 za calkiem niezly. Poniewaz auto jest na gwarancji i mam w planach uzytkowac je nie dluzej niz 3 lata, przyznam ze nie bardzo przejmuje sie trwaloscia podzespolow. Gdybym mial zamiar zatrzymac auto na dluzej, pewnie nie korzystalbym z systemu Start/'Stop

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Dla mnie to nie jest kwestia ani trwałości podzespołów - nie robimy tu wielkich przebiegów rocznych i pewnie auto po 10 latach nie będzie miało nawet 150 tys km na liczniku, ani kwestia oszczędności paliwa - bo przy cenach benzyny tutaj i tych niewielkich przebiegach oszczędności są zerowe. Dla mnie jest to jedynie kwestia upierdliwości tego ustrojstwa. Po prostu mnie to irytuje.
www.Truck27.com www.Katolik.us Zapraszam
Opublikowano

Co do Start-Stop, to w E91 nie mam tego systemu i akumulator wytrzymał około 8,5 roku (jeszcze działał i mnie nie zawiódł, ale już wyraźnie tracił power i nie trzymał już tak dobrze prądu nawet po doładowaniu prostownikiem.

Teraz system S-S mam w E81. Akumulator ma prawie 8 lat i działa na razie bez zarzutów. Sam system też działa OK, lecz czasami go wyłączam, bo oszczędności jest tyle, "co kot napłakał" (nie ma sensu gasić czasami silnika na kilka sekund).

W autach z systemem Start-Stop są przede wszystkim wytrzymalsze rozruszniki i całkiem inne akumulatory - AGM, które oprócz lepszych parametrów technicznych, wytrzymują zazwyczaj dłuższy czas eksploatacji niż te zwykłe.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
.... bo przy cenach benzyny tutaj i tych niewielkich przebiegach oszczędności są zerowe. Dla mnie jest to jedynie kwestia upierdliwości tego ustrojstwa. Po prostu mnie to irytuje.

 

Mam to samo. Wg mnie jest to chyba najbardziej irytujący system jaki można zrobić w samochodzie. Przez tą pierdołę przy każdym wyjeździe mam jeden przycisk więcej do odklikania a jak zapomnę to muszę po uruchomieniu silnika (po START-STOP) go wyłączyć, bo mnie strasznie irytuje.

 

Nie wiem czy w nowych BMW zrobili pamięć tego przycisku. Ja mam GT z sierpnia 2014 i nie ma u mnie pamięci, za każdym razem muszę wyłączać to ręcznie.

Opublikowano

Trzeba przekodować auto, aby pozostała w pamięci ostatnio wybrana pozycja funkcji Start-Stop.

 

Może ktoś podpowie jak to przekodować?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

 

Nie wiem czy w nowych BMW zrobili pamięć tego przycisku. Ja mam GT z sierpnia 2014 i nie ma u mnie pamięci, za każdym razem muszę wyłączać to ręcznie.

 

W Stanach w F30 zmieniają to w ramach gwarancji. W samochodach wyprodukowanych w 2014 roku już to powinno być. W moim jest, ale nie wiem, czy już fabrycznie, czy ktoś zrobił już update oprogramowania. Ja kupiłem auto z przebiegiem 5 tys mil, mające już pół roku od daty pierwszej rejestracji. Natomiast wyprodukowany był w styczniu 2014.

 

Trzeba przekodować auto, aby pozostała w pamięci ostatnio wybrana pozycja funkcji Start-Stop.

 

Może ktoś podpowie jak to przekodować?

 

Mnie powiedzieli w ASO BMW, że sami nic nie mogą zrobić. Muszą wysłać zapytanie do BMW i otrzymać nowy software do wgrania - cała operacja, powiedzieli, może zająć od 3 - 4 godziny.

www.Truck27.com www.Katolik.us Zapraszam
Opublikowano

Szczerze mówiąc nie wiem jak to jest z kodowaniem tego przycisku Start-Stop w F30 czy F10, ale w poprzednich generacjach da się to zakodować tak, aby auto pamiętało :wink: ostatnio wybraną pozycję (włączoną lub wyłączoną - oczywiście po wyjęciu i włożeniu kluczyków).

Kolega Dziqsek pewnie wie doskonale jak tą funkcje zakodować.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

chris99 i masz racje w nowych wersjach F-kach tez da sie tak zrobic to tylko zalezy od dobrego ASO / wiedzy ludzi /- koszt kolo 500zl. / tak zrobilem w f10 /.

 

.... zawsze mozna powiedziec ze sie nie da i ma sie klienta z glowy :).... mialem taka odpowiedz w kilku ASO BMW

Opublikowano
koszt kolo 500zl.

 

Dokładnie tyle wycenili mi za tą usługę w FrankCarsie :)

Nie wziąłem wtedy tej opcji, ale teraz pewnie bym skorzystał.

Opublikowano
W Warszawie u Fus' a krzyknęli mi 1300 PLN za dezaktywację na stałe funkcji start-stop w F30. Stwierdziłem, że za te pieniądze wolę juz pamietać o ręcznym wyłączaniu tej funkcji.
Opublikowano
500zł to o 400zł za dużo, ale 1300zł :duh: Trudno znaleźć na to odpowiednie określenie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
To jest jakaś kpina. To powinna być opcja w iDrive od początku. Czekam na F36 i zastanawiam się czy nówka będzie to pamiętać ? Ale pewnie nie, żeby doić klientów ;]
Opublikowano
ASS :lol: domyślnie w nowym aucie nie ma pamięci ustawienia. Moje F30 jest z produkcji wrzesień '14 i niestety trzeba pamiętać o ręcznym wyłączeniu tej funkcji po każdorazowym odpaleniu (już się przyzwyczaiłem :evil:). Pamięć systemu ASS, jak wspomnieli już koledzy można aktywować np. w ASO niestety za $$$.
Opublikowano
robił ktoś z Was korektę wskazań średniego spalania (jakie ASO)? U mnie przekłamuje ok. 0.3l/100 przy ok. 9l (komputer vs real, sprawdzone na dystansie ok. 6tyś km) więc lekko licząc ponad 3%.
Opublikowano
Kolega "trucker_hiob" pokazywał jak zrobić korektę spalania w BC w Bmw F30 (328i). Jest filmik na YT.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 lata później...
Opublikowano

Wczesniej mialem E90 bylem w salonie zobaczyc F30 i mialem nawet jazde umowiona ale facet nie zdazyl dotrzec a rezerwowane auto przez blad systemu nei bylo dostepne... obejrzalem tylko z zewnatrz i w srodku i uczucia mam troche mieszane... drzwi sie dziwnie domykaja uczucie jak w tanszym aucie i te plastiki w srodku - wyglad mi sie podoba ale jakies gorzej wykonane niz w e90 co mialem zwlaszcza w dotyku, podlokietnik wydawal mi sie twardy i siedzenia tez dosc, a w E90 dobrze mi sie siedzialo moze to tylko takie odczucia na 1 raz nie wiem bo nie jechalem autem a to co innego. Wsiadlem do standardowego (w sensie wyposazenia z sredniej polki) f31.

 

Z tego co sam wyczytalem to auto nie ma specjalnie dobrego wyciszenia czy to prawda? I niektore testy jak autokult itd mialy to auto do testow na 100k i juz po 30k mieli pierwsze niespodzieanki od strony elektronicznej. W jakims niemieckim teście awaryjnosci chyba TUV f30 jest na 136 aut na miejscu 69.. a np. a4 na 21 lokacie.

 

Mozecie sie wyopwiedziec jako wlasciciele F30 najlepiej polift jak ogolnie to auto pod wzgledem awaryjnosci i wykonania wg Was wypada?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wykonanie ok, wyciszenie też daje rade, auto jak auto nie jest to m4 ale 330i daje rade. Polecam polifta... Zmodyfikowano silniki, poprawiono ich kulturę pracy, mniej pala, jedynie co to uszczelki w m paku ( ale wystarczy nasmarowac i cisza) . Jak f30 to tylko z m pakietem bo bez to taki ogórek niczym się nie wyróżniający... Daruj sobie 318i 316i 318d bo te modele nie jadą i w tej cenie cos innego można kupić... Zobacz parę wątków w mojej galerii i kolegów to Sie więcej dowiesz. Po roku w moim przypadku 12k km i zero usterek... Oprócz 2 rys niedługo do usunięcia (życzliwi ludzie) pozdrawiam
male-bmw-2.png
Opublikowano
Przejechałem 330i 38 tys. km i oprócz hałasujących uszczelek (po wizycie w ASO i doklejeniu taśmy teflonowej problem ustąpił) zero problemów. :cool2:
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

Jakie uszczelki CI hałasowały?

 

Ciekawi mnie tez kwestia skrzyni automatcznejpo jezdzie testowej bardzo misie podoba,wczesniej mialem zawsze manuale ale widze, ze teskrzyniesa juz na wyginieciu. Jak jest z ichawaryjnoscia i obsluga?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.