Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam poszukuje info dotyczącego tego systemu Asc PO 2002 Roku jak ten system wyłączyć czy nacinięcie powoduje wyłączeniu systemu i wpływa na przyspieszenie samochodu ? albo mocny poślig kuł

i jak on działa czy wyprowadza z poślizgu ?

Pozdrawiam adadus


Przepraszam za błędy w szczególności Admina

Opublikowano
polecam na przyszłość pobrać instrukcję obsługi i przestudiować, dużo spraw Się wyjaśni
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
forum jest poto aby zadac pytanie jak nacisnek krutko przycisk to swieci sie kontrolka a gdy przytrzymam to gaśnie

Pozdrawiam adadus


Przepraszam za błędy w szczególności Admina

Opublikowano
Witam poszukuje info dotyczącego tego systemu Asc PO 2002 Roku jak ten system wyłączyć [...]

 

Pod klimatronikiem masz przycisk ASC (w nowszych ASC+T, o ile nie masz DSC=ESP) i jeśli go naciśniesz, to na desce pojawi Ci się pomarańczowa kontrolka. Wydaje mi się, że odłączenie jest aktywne do ponownego uruchomienia - przy następnym uruchomieniu kontrolka nie będzie się świecić i system będzie działać...

 

[]... czy nacinięcie powoduje wyłączeniu systemu [...]

 

no tak jak podałem wyżej...

 

[...] i wpływa na przyspieszenie samochodu ?

 

na bardzo śliskiej nawierzchni pomaga w ogóle ruszyć (o ile nie zadusi silnika :-))... jeśli nie zrywasz przyczepności, to nie ma wpływu na przyspieszenie...

 

[...] albo mocny poślig kuł [...]

 

nie "kuł", a "kół"...

 

[...]i jak on działa czy wyprowadza z poślizgu ?

 

Zasada działania jest prosta jak budowa cepa: przy wszystkich czterech kołach masz czujniki mierzące prędkość obrotową kół. Jeżeli stoisz jednym kołem na lodzie, a drugim na asfalcie i dasz w palnik, to teoretycznie koło stojące na lodzie powinno się kręcić, koło stojące na asfalcie powinno pozostać bez ruchu (auto oczywiście stoi w miejscu). System ASC (lub ASC+T) wykrywa taką różnicę w prędkości obrotowej kół napędzanych i przystępuje do akcji: najpierw, mimo wciskania pedału gazu przymyka przepustnicę, czasami nawet aż do zgaśnięcia, a jeśli to nie pomaga i dalej jest różnica w prędkości obracania się kół, to przyhamowuje to szybciej obracające się koło (w pompie ABS są dwa dodatkowe obwody do "dopompowania" ciśnienia z układu hamulcowego z tyłu, pozostałe cztery tylko odpompowują, aby odpuścić hamulce, jak przy hamowaniu koła się blokują).

Skutek jest taki, że jak na śniegu wjeżdżasz w zakręt i dajesz w palnik, to w chwili, gdy tył się uśliźnie o kilkadziesiąt centymetrów i wewnętrzne koło zaczyna się szybciej obracać, system przystępuje do akcji, zdejmuje moment z koła i auto się stabilizuje. Wytestowałem to w zimie na położonym po sąsiedzku szerokim rondzie... i nie ma bata, żeby tył wyprzedził przód: gdyby system nie zadziałał lub był odłączony, to przy aucie tylnonapędowym to żaden problem...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Moderatorzy
Opublikowano
i nie ma bata, żeby tył wyprzedził przód

A tutaj się nie zgodzę.Miałem taką akcję i ASC zareagował jak stałem już w poprzek grogi i 10 cm od ogrodzenia.Dlatego tak bezgranicznie nie wierzmy elektronice.Praw fizyki oszukać się nie da.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
i nie ma bata, żeby tył wyprzedził przód

A tutaj się nie zgodzę.Miałem taką akcję i ASC zareagował jak stałem już w poprzek grogi i 10 cm od ogrodzenia.Dlatego tak bezgranicznie nie wierzmy elektronice.Praw fizyki oszukać się nie da.

 

Zapominasz o tym kiedy działa ASC - dopiero wówczas, jak dusisz gaz... Ja sam miałem kilka razy takie sytuacje, że na prostej drodze i równomiernej, zaśnieżonej nawierzchni tył mi uciekł i postawiło auto tyłem ok. 30 stopni - wówczas ASC nie ma co działać :-), bo co da przymknięcie i tak przymkniętej przepustnicy :-) ?

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Mam propozycję: nadal na rynku są samochody bez ABS, ASC, DSC, ESP, i innych XXX! Kupować! Bączki kręcić! Piłować gumę! Robic drifty!

Ale wcześniej wpisać w dowód zgode na dawcę organów. Nich społeczeństwo coś z tego ma. :mrgreen:

 

thenygoos dobrze napisał. Cihy też - głowa zawsze jest potrzebna.

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
Mam propozycję: nadal na rynku są samochody bez ABS, ASC, DSC, ESP, i innych XXX! Kupować! Bączki kręcić! Piłować gumę! Robic drifty!

Ale wcześniej wpisać w dowód zgode na dawcę organów. Nich społeczeństwo coś z tego ma. :mrgreen:

 

thenygoos dobrze napisał. Cihy też - głowa zawsze jest potrzebna.

 

 

dobrze że jeszcze mózgów nie przeszczepiają, bo mielibyśmy w kraju niezły dom wariatów

Opublikowano
DSC działa w bardziej wyrafinowany sposób niż tu opisane, potrafi np. przychamować niezależnie przednie koła gdy tył ucieka. Bardzo ważny jest więc stan ogumienia.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
  • Moderatorzy
Opublikowano
dobrze że jeszcze mózgów nie przeszczepiają, bo mielibyśmy w kraju niezły dom wariatów

I tak mamy.Zwłaszcza u tych rządzących :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

przychamować niezależnie przednie koła gdy tył ucieka

Jach wyhamujesz przednie koła w czasie gdy ucieka tył to obróci cię jeszcze szybciej.Właśnie w tym rzecz żeby tył nie był szybszy od przodu.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
DSC działa w bardziej wyrafinowany sposób niż tu opisane, potrafi np. przychamować niezależnie przednie koła gdy tył ucieka. Bardzo ważny jest więc stan ogumienia.

 

Właśnie tym się różni ASC (ASC+T) od DSC ("niemieckie", bawarskie ESP), że ten ostatni "potrafi" również przyhamować koła przedniej osi. To co go odróżnia, to inna pompa ABS/ASC/DSC (dodatkowe dwa obwodu w stosunku do ASC) i czujnik położenia koła kierownicy, aby system "wiedział" jak jest skręcona kierownica (kąt skrętu porównywany jest z różnicą prędkości kół, która w jeździe po łuku nie jest identyczna)

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.