Skocz do zawartości

Opony wielosezonowe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam pytanko do użytkowników, potrzebuję zmienić komplet opon na zimę, dodatkowo na lato również czeka mnie niestety taka przyjemność, słyszałem, niektórzy używają opon wielosezonowych... Chciałbym dowiedzieć się, czy dają radę w zimie i czy jest sens kupować je, w sumie koszt jest jednorazowy ale czy dobrze spisują się w zimie jak i lecie... Jeżeli ktoś używa pls o opinię ew. firmy, myślałem o Pirelli, bądź Michelin...

Opublikowano (edytowane)
Ćwiczyłem temat w zeszłym roku i nie znalazłem niestety opon wielosezonowych o wymaganym (zalecanym przez BMW) profilu. Przed zimą kupiłem nowe chińskie zimówki, przed latem nowe Barumy. Oba zestawy mnie nie zawiodły, nawet na lodzie ruszam bez kłopotów (nie palę gumy i nie wariuję na ręcznym itd...). Za każdy zestaw zapłaciłem 1000 PLN. Kupowałem na Oponeo.pl. Edytowane przez NetSerwer
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Z oponami wielosezonowymi - ich uniwersalnością - to jest tak, że nigdy nie będziesz miał latem takiej przyczepności i komfortu jazdy jak na gumach typowo letnich i tak samo zimą - niestety nie będziesz mógł liczyć na dobre właściwości takiej opony np w kopnym śniegu jak w przypadku typowo zimowej opony. Oczywiście plusem jest to, że kupujesz raz i masz spokój na cały okres. Minusem na pewno będzie to, że w ekstremalnych temperaturach (duże mrozy oraz duże upały) opona taka będzie się mimo wszystko szybciej zużywać niż eksploatowane w takich temperaturach opony typowo sezonowe.

Jeśli wziąć pod uwagę fakt, że obecnie można już bez większych problemów znaleźć bardzo ładne opony używane w bardzo dobrej cenie, warto przeliczyć jaki byłby koszt zakupu np nowych opon wielosezonowych w porównaniu z kosztem zakupu ładnych używek - letnich + zimowych. No chyba, że wielosezonowe chcesz kupić tez w używce no to wtedy wiadomo - nie ma co porównywać bo wydajesz pieniądze tylko raz.

Jeśli nie jeździsz jakoś szybko to wielosezonowe gumy powinny Ci jak najbardziej wystarczyć.

Pzdr.

Opublikowano
Hej, przerabiałem temat u siebie, w każdym śniegu stałem i się kopałem, a jak było ślisko to nawet nie wyjeżdżałem. Sprawa się odmieniła jak wrzuciłem do bagażnika cztery nieduże płyty chodnikowe, wtedy to szedł jak burza wszędzie. Wszystko zależy od silnika i czy automat, czy manual. Mój znajomy TDSem manual jeździ już od lat tylko na letnich, a mieszka w górach i nie ma żadnego problemu, dopóki nie zobaczyłem to nie wierzyłem, opony to Michelin Energy Saver. Jednakże ja bym wielosezonowych nie polecał, poza tym głośne latem były, opony to Vredestein Quatrac 3.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Mam 530D w manualu, 2000r, 184km... Zastanawiam się czy nie lepiej kupić używane z bieżnikiem 6-7 mm za kilkaset zł i na zimę i na lato, czy lepiej właśnie pożądne wielosezonowe za załóżmy 1200-1500...
Opublikowano

Wolałbym ładne używki kupić za te kilka stów - jeden komplet letni i jeden zimowy niż wywalić 1200-1500 za nowe wielosezonowe. Jakie byś nie kupił dobre wielosezonówki to i tak nie będą zimą tak dobre jak typowe zimówki i tak ciche latem jak typowe letnie. Ale to tylko moja opinia.

Pzdr.

Opublikowano
Hej, jeżeli chcesz zaoszczędzić to polecam kupić na lato dobre letnie, a na zimę tylko dwie na tył w tym samym rozmiarze. Zatrzymać się zawsze zatrzymasz, jeżeli przewidujesz sytuację, najwyżej ABS Cie uratuje. Gorzej z ruszeniem, więc tylna oś musi być lepsza. Oczywiście nie namawiam do takiego rozwiązania, ale z dwojga złego to jest lepsze. Zimowe polecam Nokian, udało mi sie kupić model Hakkapelita 4, coś niesamowitego po prostu, auto obojętnie w jakich warunkach zimowych trzyma się jak szalone, naprawdę warto. Zresztą na Youtube możecie podejrzeć.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Do normalnego samochodu nie kupuj wielosezonowych, chyba że poruszasz się tylko po mieście i tylko głównymi drogami.

 

Mam wielosezonowe Dębice w Almerze, ale Almera jeździ wyłącznie po Warszawie, najczęśniej robi 5km do pracy i spowrotem.

Zimą, po błocie i śniegu jedzie się poprostu wolno. W trasę już bym się bał tym jechać, bo byle zakręt i przód lub [BAD] odjeżdża. W RWD jeszcze gorzej.

 

Kup dobre używki na zimę, potem dobre używki na lato - do będzie najlepszy wybór.

 

Jazda na dwóch tylko zimówkach też nie jest zbytnio mądra. Co z tego, że się rozpędzisz, jak będziesz musiał hamować na innym aucie, ale skręcisz w rów, zamiast w drogę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.