Skocz do zawartości

e65 skrzynia biegow


sephroit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

pisalem juz w tej sprawie post - niestety brak odzewu w zasadzie. Przytocze o co chodzi:

 

Czym moze byc spowodowane jednorazowe lekkie szarpniecie przy zmianie biegu z 1 na 2. Istotne jest to, ze ta sytuacja ma miejsce tylko wtedy gdy samochod odpalam i od razu NA ZIMNO ruszam. Jesli silnik chwile chodzi - zmienia praktycznie plynnie niezauwazalnie. Nie ma problemow "na cieplo" oraz z redukcja. Nawet na zimno ma to miejsce TYLKO przy pierwszej zmianie biegu z 1 na 2. Czytalem na bmw 7er, ze winny moze byc sterownik (restart albo/i update + wymiana oleju w skrzyni. KTos moze cos poradzic? Gdzie sie udac? Kto sie na tym dobrze zna. Dodam ze Warszawa ursynow

 

 

I teraz doszla nowa rzecz, ktorej wczesniej nie docenilem. Otoz takie "uderzenie"/szarpniecie ma miejsce rowniez przy hamowaniu, czasami czuc 2-3 razy przy dohamowywaniu, czasami nic zupelnie cicho i przyjemnie. Bylem w serwisie MIDPARTS w ursusie - dowiedzialem sie ze wpierw wymiana oleju+reset/update sterownika a jak to zawiedzie to sie bedziemy martwic dalej. Moze byc cos z konwertem. No i oczywiscie przy wymianie znowu olej i miska leci...

 

Od Pana Adam z raszyna od BMW dowiedzialem sie ze bankowo konwerter do wymiany + jak u kolegi z Ursusa serwis skrzyni. Ale mam pewne jeszcze watpliwosci, troche czytalem na sieci. Metoda Pana Adama 100% skutecznosci, tylko koszt zajebisty!

 

Przyznam szczerze, jesli ktos mial cos podobnego i nie jest niezbedna wymiana konwertera prosilbym w miare szybko o podzielenie sie swoim doswiadczeniem. Regeneracji nie biore pod uwage. Bumcia laduje na warsztacie w poniedzialek najblizszy. Jak trzeba to trudno - zamowie u producenta ZF nowy konwerter, dojedzie dzien pozniej.

 

pozdrawiam

 

Zrozpaczony Andrzej z warszawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
W trzech moich E65 występowały problemy ze sterowaniem skrzyni ale tylko w jednej dokładnie taki sam jak opisany i moim zdaniem nie pomoże zmiana softu ani kasowanie adaptacji - usterka mechaniczna a właściwie przypadłość wielu skrzyń w tym modelu.Osobiście tego nie robiłem bo się do tego przyzwyczaiłem i mój pojazd z tą wadą przejechał już blisko 100tys km i śmiga dalej choć już nie u mnie :))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

u mnie też wyczuwalne były szarpnięcia przy niskich biegach,

był niski poziom ojeju, po wymianie lepiej ale jeszcze odczuwalne szarpnięcia, skrzynia w e65 to w/g mnie porażka :(

te skrzynie są przecież w innych markach i chodzą bez zarzutu,ale to dlatego że bmw nie wzięło do nich oryginalnego softu tylko dołożyło swój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często tak bywa że szarpiąca skrzynia biegów to skutek źle pracującego silnika a nie feler skrzyni biegów. Najprościej zacząć od umycia przepływki (u mnie tak było) a jak pomogło tzn było lepiej to kupiłem nową ( 560pln bosch) i praktycznie szarpnięcia są diametralnie mniejsze. Nie powiem są , całkiem nie ustały tzn nie da się porównać tej skrzyni do np w x1 żony ale jest na 4 plus. dodatkowo kultura pracy silnika i czas reakcji silnika na naciśnięcie gazu się znacznie poprawił. A kwota inwestycji chyba znośna dla każdego.

pozdrawiam wszystkich miłośników BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

pisalem juz w tej sprawie post - niestety brak odzewu w zasadzie. Przytocze o co chodzi:

 

Czym moze byc spowodowane jednorazowe lekkie szarpniecie przy zmianie biegu z 1 na 2. Istotne jest to, ze ta sytuacja ma miejsce tylko wtedy gdy samochod odpalam i od razu NA ZIMNO ruszam. Jesli silnik chwile chodzi - zmienia praktycznie plynnie niezauwazalnie. Nie ma problemow "na cieplo" oraz z redukcja. Nawet na zimno ma to miejsce TYLKO przy pierwszej zmianie biegu z 1 na 2. Czytalem na bmw 7er, ze winny moze byc sterownik (restart albo/i update + wymiana oleju w skrzyni. KTos moze cos poradzic? Gdzie sie udac? Kto sie na tym dobrze zna. Dodam ze Warszawa ursynow

 

 

I teraz doszla nowa rzecz, ktorej wczesniej nie docenilem. Otoz takie "uderzenie"/szarpniecie ma miejsce rowniez przy hamowaniu, czasami czuc 2-3 razy przy dohamowywaniu, czasami nic zupelnie cicho i przyjemnie. Bylem w serwisie MIDPARTS w ursusie - dowiedzialem sie ze wpierw wymiana oleju+reset/update sterownika a jak to zawiedzie to sie bedziemy martwic dalej. Moze byc cos z konwertem. No i oczywiscie przy wymianie znowu olej i miska leci...

 

Od Pana Adam z raszyna od BMW dowiedzialem sie ze bankowo konwerter do wymiany + jak u kolegi z Ursusa serwis skrzyni. Ale mam pewne jeszcze watpliwosci, troche czytalem na sieci. Metoda Pana Adama 100% skutecznosci, tylko koszt [bAD]!

 

Przyznam szczerze, jesli ktos mial cos podobnego i nie jest niezbedna wymiana konwertera prosilbym w miare szybko o podzielenie sie swoim doswiadczeniem. Regeneracji nie biore pod uwage. Bumcia laduje na warsztacie w poniedzialek najblizszy. Jak trzeba to trudno - zamowie u producenta ZF nowy konwerter, dojedzie dzien pozniej.

 

pozdrawiam

 

Zrozpaczony Andrzej z warszawy

 

Odezwij się na gadugadu do kolegi z forum 7er. Nr 2508550.

Ma czesci ZF duzo duzo taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
witam. mam podobny problem . lekkie szarpniecie z 1 na2 wczoraj po ujechaniu 40 km wjechalem do miasta i przy dojezdzie do swiateł zatrzymujac sie uderzyło w skrzyni i tak za kazdym wychamowaniem do zera na swiatłach. po zgaszeniu i odpaleniu auta bylo ok. dzis rano wyjechalem z podworka (na wjezdzie mam lekki spad) aoto sie przechylilo i przestało ciagnąc to samo do przodu. zgasilem odpalilem po 2 minutach i bylo dobrze jechałem delikatnie do warsztatu. okazało sie ze lekko wycieka z korka olej ze skrzyni aczkolwiek plam po sobie nie zostawiam. chcialbym dolac olej ale tam jest tylko korek spustowy chyba ze jest on tez od wlewania. niech mi ktos poradzi jak go wlac i jak kontrolowac stan. autem jezdze dopiero 2 tygodnie ma 136000 nalotu wiec go jeszcze nie poznałem. Proszę o rade a ja niedługo sie odezwe i opisze co sie dalej działo. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Poczytaj ten artykuł, może pomoże Ci rozwiązać problem

 

http://www.prnd.pl/porady-asb/6hp26-skrzynia-automatyczna-zf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie ze względu na skrzynię sprzedałam e65, wkurzające to szarpanie, niby wszystko co możliwe było zrobione, a dalej było wyczuwalne, sama póżniej sobie wmawiałam że lepiej :? a dalej było czuć, w e39 nie było wogóle czuć że biegi zmienia,możesz napisać do Sebka gg2508550, on tanio części do skrzyni ma,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Panowie jeżeli ktoś jest zainteresowany mogę sprzedać olej ravenol 6hp właśnie do naszych BMW. Kupiłem cała banke 5l od prezesa 7er.pl który sprzedaje ten olej rownież na Allegro. Zostało mi w bance około 4l. Więc gdyby ktoś chciał na dolewke, mogę sprzedać po 35 zł litr - na Allegro 47 zł. U mnie po dolewke tego litra praca skrzyni zupełnie się poprawiła, więc gdyby ktoś był chętny proszę pisać lub 723 159 384. Spokojnie można go odebrać z poznania lub okolic konina.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie ZF są bardzo wrażliwe na zbyt niski stan oleju, a te montowane w E65 już szczególnie. Po kilku latach eksploatacji każda skrzynia zaczyna się pocić i pomalutku traci olej aż dochodzi do momentu, w którym przestaje czysto przełączać. Gdy zaczynamy uzupełniać olej to okazuje się, że zwykle brakuje grubo ponad litr, często są to nawet dwa litry. Po dolaniu najczęściej skrzynia chodzi jak nowa....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam,

 

po dluzszej nieobenosci. Auto stalo w Garazu wiekszosc czasu :) teraz zaczynam jezdzic jak tylko sie cieplo zrobilo. strone prnd tez znalazlem w miedzyczasie. Jedne z kolegow z 7er.pl zrobil sobie wycieczke do niemiec i przeczyscil skrzynie z wymiana sterownika (jakas plytka) i skrzynia zyskala drugie zycie. Koszt to z tego co pamietam jakies 350euro. Wg mnie bardzo oplacalne, tyle ze dojazd to zgroza :) wymienilem olej z miska w skryzni - pomoglo bardzo. Niech ktos doradzi co dalej - objawy sa, ale duuuzo slabsze i rzadsze. Nie mniej jednak wkurza mnie to. Wolalbym po wymiane konwertera siegnac jako ostatecznosc. Tez sie skontaktowalem z kolega Seba z 7er.pl ma to samo auto z tego samego rocznika (2003/06) i rozwiazal problem wymiana konwerta plus serwisem skrzyni. Opisywal ten problem zreszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

Postanowiłem napisać, bo w sumie nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na problem ze skrzynią w E65...

 

Kumplowi z początku przy hamowaniu skrzynia szarpała... postanowiliśmy przeprowadzić adaptację, po wyczyszczeniu wartości adaptacyjnych (Inpa, oraz za drugim podejściem DIS) pojawił się problem - auto przerzuca do 2 lub 3 biegu... a jak ma wbić kolejny bieg to jest silne szarpnięcie (bieg łapie i wyskakuje od razu), po kilku razach skrzynia przechodzi w tryb awaryjny... Poziom oleju w skrzyni jest prawidłowy, olej w skrzyni nie był wymieniany, aczkolwiek ponoć czasami te skrzynie po wymianie oleju lubią przestać działać :] ...ale w tym raczej nie tkwi przyczyna, bo auto jeździło normalnie do momentu wyczyszczenia wartości adaptacyjnych - od tego czasu praktycznie rzecz ujmując auto nie nadaje się do użytku, bo ciągle jest problem... podejrzewam że problem może leżeć w sterowniku od EGS, ale nie mam pojęcia...

 

W trybie manualnym przerzuci czasem aż do 5 biegu, ale ciężko mu to idzie...

 

Błędy które łapie sterownik to: Shift Monitoring 2-3 oraz Shift Monitoring 3-4...

 

Problem jest taki że nie można przeprowadzić jazdy adaptacyjnej, bo po prostu skrzynia nie przerzuca wszystkich biegów :/

 

Miał ktoś kiedyś taką sytuację?

 

Z góry dzięki za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego KleMarine03 ;) ...przekażę mechanikowi żeby się tym zajął bo i tak rozbiera dzisiaj skrzynię biegów w tej 7ce, a jako że to nie jest droga inwestycja z tymi tłoczkami, myślę że warto zaryzykować ich wymianę ;)

 

...zdziwiliśmy się bardzo, bo auto wjechało na warsztat prawidłowo zmieniając biegi, jak tylko wyjechało to od razu awaria totalna z tą skrzynią - jako że nic nie było robione mechanicznie przy skrzyni ani silniku to skłanialiśmy się ku elektronice, ale po miesiącu walki z elektroniką zaczęliśmy szukać przyczyny w skrzyni fizycznie ;) ...mam nadzieję że się uda rozwiązać problem - w razie czego dam znać czy to pomogło! ;) pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam moja skrzynia szarpała az w końcu wywaliła bład 4F81

wymienione zostało

tłoczki 6 szt

tuleja wtyczki

uszczelka mechtronika taka prostokątna to była wina ntego błedu cała była popękana

cztery usczelki wygladające jak gumowe kawałki rurek

olej 10l

płyta uszczelniająca mechatronik

przed ta całą operacją wgrany nowy soft skrzyni

po robocie kasowanie ustawien skrzyni i adaptacja

skrzynia chodzi jak nowa nie czuc zadnych zmian z biegu na bieg

cały koszt 2600 zł czesci zf plus aso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam. Tutaj kluczową kwestią mogą być również tzw. "klapy gaszące". Oczywiście, to co było napisane o np. mechatronice również ale KAŻDY, kto usuwa klapki gaszące sam przyśpiesza zużycie automatycznej skrzyni biegów. Otóż klapy te mają za zadanie stłumić silnik przy zmianie biegów. Ja miałem tak, że skrzynia zaczęła mi szarpać i już myślałem, że jej dni są policzone aż natknąłem się na kolektor dolotowy i na pęknięty przewodzik podciśnienia z klapek gaszących. Po wymianie przewodziku skrzynia znów przełącza biegi płynnie. Klapy gaszące zamykają się w momencie przełączania biegu aby szybciej stłumić silnik. Komputer ma zapisane ustawienia jak szybko silnik ma osiągnąć odpowiednie obroty do przełączenia i nie wie, czy klapy gaszące działają czy nie, czy w ogóle są czy ich nie ma, bo za sterowanie klapami odpowiada zwykły elektrozawór, który może działać ale jak nie ma klap, nie ma...wiadomo ;) Klapy gaszące oczywiście również tłumią silnik przy gaszeniu aby drgania były mniejsze. Jeżeli usuwacie te klapy, co teraz jest bardzo modne, nie dziwcie się, że skrzynia szarpie, szczególnie na niskich biegach. Być może jakaś adaptacja by pomogła, wpisanie nowych wytycznych, przy jakich obrotach skrzynia ma przełączyć bieg. U mnie pomogła wymiana przewodziku za 5 zł ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.