Skocz do zawartości

Bmw 520i z turbo co i jak?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam 520i kupione za grosze sam zrobiłem remont silnika pierścienie panewki głowica uszczelki uszczelniacze komplet ogólnie jest na zwykłym gazie ale chętnie bym go odłączył na jakiś czas. Do rzeczy chciałbym założyć turbinę i chodzi o to jaka by najlepiej pasowała czy turbo sprężarka czy kompresor co lepiej i dlaczego itp. Nie piszcie że lepiej kupić 540 albo m5 bo chciałbym założyć używkę jakąś zobaczyć jak mi to wyjdzie poduczyć się trochę itp. jak macie jakieś linki z podobnych akcji nie koniecznie 520i to dajcie z góry dzięki ;D PS:Jeszcze się uczę na mechanika trochę sobie grzebie w gratach ale z turbinami nie miałem dużo do czynienia więc jak można to proszę zrozumiale dla ciemniaka w sprawie turbo;p
Opublikowano
wpisz w szukaj i ci znajdzie , było sporo takich tematów to napewno na tym forum znajdziesz co potrzebujesz , a tak z ciekawości ile cię kosztował taki kapitalny bo u mnie też już pierścionki chyba mają dosyć ?
Opublikowano
Pamiętaj o tym że maksymalnie możesz wcisnąć dodatkowo 0,5 Bara z turbiny bądź kompresora. Jak chcesz więcej wcisnąć to będziesz musiał odprężać silnik. Nie mówiąc o tym że będziesz musiał zrobić indywidualny program u jakiegoś chip tunera. Do tego może w grę wchodzić wymiana wtrysków bo twoje będą dawały za mało paliwa. Inną sprawą sa same graty turbina, wylot powietrza z kolektora który przez nią będzie przechodził, orurowanie od filtru powietrza poprzez inter cooler do kolektora dolotowego.
Opublikowano
Pamiętaj o tym że maksymalnie możesz wcisnąć dodatkowo 0,5 Bara z turbiny bądź kompresora. Jak chcesz więcej wcisnąć to będziesz musiał odprężać silnik. Nie mówiąc o tym że będziesz musiał zrobić indywidualny program u jakiegoś chip tunera. Do tego może w grę wchodzić wymiana wtrysków bo twoje będą dawały za mało paliwa. Inną sprawą sa same graty turbina, wylot powietrza z kolektora który przez nią będzie przechodził, orurowanie od filtru powietrza poprzez inter cooler do kolektora dolotowego.

 

 

ja powiem prosciej:) należało juz sie pokusić o splanowanie glowicy , przerobienie zaworów aby smigały szybciej i wsadzic ostry wałek rozrządu , bo on sam w sobie obniży cisnienie sprężania dodatkowo można odrazu pokusic się o podkładke 2 uszczelek pod głowice , i wtedy odrazu na zamówienie kolektory pod turbo , odnośnie strojenia turbiny to mamy pół biedy bo można zastosować zwykłe mechaniczne ale i tak mapki zapłonowe ,,, remap gwarantowany , wtryski też oczywiscie do wymiany , ale prawda jest taka ze finansowo nam się to nie opłaca , należy też pamiętać o kwesti smarowania turbiny .

 

kolejna sprawa :) to silnik nie wyczynowy a zwykły do użytku na codzien , jakas większa ingerencja np opisana przezemnie wiąże się generalnie wczesniej czy pużniej z kolejnym remontem silnika a może prosciej było by zakupić odporniejsze tłoki itd , nie sztuka zwiększyć już wysoką temperature w komorze spalania w silniku który raczej nie jest do tego przygotowany

Opublikowano

No dzięki tak z ciekawości pytałem jak by to wyglądało a co do tego ile wydałem na remont to tak:

Uszczelka pod głowice około 100zł panewki 180zł pierścienie około 350zł gumki zaworowe 40zł planowanie ze sprawdzeniem szczelności 120zł no i to chyba tyle sam robiłem więc po szkole i w soboty przy piwku;) ze dwa tygodnie mi zeszło. W niedługim czasie wymiana popychaczy mnie czeka i najlepiej wałka na nowy to dostanie parę koni chyba;P bo ciężko było ustawić luzy zaworowe na tych kółkach od regulacji widać płaskie miejsca już.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.