Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam zamiar kupic BMW E36 316i albo 318i z 92-93 rok. Wiele osob odradza zakup mowiac ze wpakuje sie w duze koszta..czy to prawda, ze czesci sa az takie drogie, drogie przeglady, duzo pali autko? czy tez sa to bezpodstawne opinie ludzi nie majacych BMW? Licze na duzo sczerych opinii na temat tych samochow i kosztow ich eksploatacji oraz czesci i serwisow. Pozdrawiam

Opublikowano
nie słuchaj tych co tak mówią to nie prawda :cool2: ci co tak mówią poprostu zazdroszczą nam posiadania buniek :mrgreen:
to właśnie te chwile,kiedy wszystko jest dokładnie takie,jak pragniesz,a jedyne co czujesz to czysta przyjemność.To właśnie daje Ci BMW.
Opublikowano

Ja z mojego 318 TDS jestem strasznie zadowolony.Autko świetnie śmiga i jest oszczędne. Jak narazie nic nie wymieniałem (oby tak dalej) i nic nie dokładałem. Strasznie fajnie sie jeździ "bumka"

Ja polecam.

Opublikowano

Proponowałbym ci kupić 318 ale po 1994 roku lepszy silnik w tym modelu wczesniej czy puźniej bedziesz robil wałek popychacze i inne z tym zwiazane jeżeli poszukasz zadbanego egzemplrz albo pojedziesz do niemiec i sam poszukasz nie bedziesz mieć wydatków az tak strasznych.

Zalerzy oczywiście ile km w miesiacu robisz gdzi i jak czy po mieści itd. W moim przypadku od 10 lat miałem 3 BMW przejechałem nimi 145 000 km i srednia wychodzi ok 800 zł na miesiac w tym 50% to paliwo inne to opłaty cześci itd. Najwiekszym problemem yła wymiana sprzęgla co nalerzy no normalnej eksploatacji . Pytaj odpowiem

Opublikowano

mam e34 z 1989 od tygodnia ,wcześniej miałem e23 rekin,cześci nie różnia sie cenowo od innych marek w tym samym segmencie.Poza tym poza eksploatacyjnymi(paski,plyny,swiece,klocki) żadko sie cokolwiek wymienia.Łącznie jeżdze bmw 2 lata i nigdy nic nie wymieniałem!!!

Tylko jedź autem na przegląd do ASO lub zaufanego fachowca zanim kupisz bedziesz pewien.Jedyny problem to plaga KRADZIEŻY,koiecznie garaż i dobre zabezpieczenie.Dziś w nocy uszkodzili mi wszystkie zamki!Włączył sie alarm fabryczny i uciekli.

BMW 525i od 340 dni---------wcześniej e23, 732i--------- tylko automat!
Opublikowano

Witam

 

martur - 800zl/miesia to wychodza ci potworne koszty (50% to koszty czesci??? - na strasznie zaniedbany egzemplarz musiales kupic).

 

Ja mialem 3 bunie.

Pierwsza e30 316 M40 - jezdzilem nia 2 lata - praktycznie nie zrobilem w niej wiele. Faktem bylo ze jak kazde M40 mialem problem z popychaczami i walkiem. A tak poza tym to rozrzad, klocki olej.

W drugiej e28 525e - przez rok jazdy (a robie rocznie okolo 60tys km) wymienilem rozrzad, klocki, amorki na przedzie.

Trzecia mam w tej chwili od 0,5 roku. Jak narazie wymienilem rozrzad i uporalem sie z kilkoma drobnymi defektami ktore nie wymagaly zadnego wkladu finansowego.

 

Sam widzisz ze jezeli kupisz zadbany model to nie bedziesz mial zadnych przykrych wydatkow zwiazanych z jezdzeniem BMW. A zalet jest wiele np duza wytrzymalosc autka, solidne wykonanie (o ile nie tykal blacharz), wielka przyjemnosc z jazdy (zwlaszcza z okazji napedu na tyl), i wiele wiele innych. I nie sluchaj ludzi ktorzy nie maja BMW ze jest to auto kosztowne w utrzymaniu. Pytaj tych co je maja.

 

PS

Jak masz mozliwosc wyboru to bierz 318 choc bardziej ci polecam 320

 

Pozdro

Opublikowano

Wszystkie 3 moje beemki były bardzo zadbane a ja chciałem mieć je w stanie kolekcjonerskim. Wszystkie wydatki notuje w kompie nawt wliczam strate przy odsprzedarzy samochodu i tak 10 lat eksploatacji pochłoneły z mojej kieszeni 98 000 zł + gararz ostatnio 14 000 zł a więc daje to 112 tyś km

Moje bMW to

BMW e21 318 iA

BMW e30 318 iS

BMW e36 325 i

Opublikowano (edytowane)
Jeździłem wieloma samochodami różnych marek, różnych roczników i żadnym nie jeździło mi się tak jak BMW. Mam BMW E-30 318i i wszystko chodzi idealnie, nawet w najnowszych samochodach nie wchodzą tak lekko biegi jak w Beemce. Pali mi w trasie 6,5-7 litrów, a w mieście około 10 litrów. Silnik nie dymi, nie ma przedmuchów, jest w bardzo dobrym stanie, świetnie wchodzi na obroty tylko jest wrażliwy na gorszej jakości paliwo. Co do cen części to krążą mity... bo w rzeczywistości są one bardzo tanie. Edytowane przez Bagor
Opublikowano

To oszcuj sobie jakie koszty na miesiąc bedzie miał chłopak

OC AC czy bedzie ryzykował bez AC bez zniżek w jakim miescie powiedzmy 1000 km w mieiącu paliwo oleje smary jakto mówi moj żonka przypadki losowe temu sie przyda znaczek innemu lusterka .

Opublikowano
Ja Garaz licze bo musiałem wyłożyć z kieszeni 14 tyś zł jakbym nie miał samochodu to nie kupowałbym garażu i pieniadze zostałyby w kieszeni a więc jest to wydatek zwiazany z eksploatacja samochodu
Opublikowano

OC AC to jest koszt raczej niewiele zwiazany z marka. Jak kupi inne autko to tez bedzie je musial ubezpieczyc.

A garaz po sprzedazy auta ci zostanie. Rowniez mozesz go odsprzedac itp.

Chlopak sie pyta o opinie na temat auta a nie wydatkow zwiazanych z jego ubezpieczeniem i garazowaniem.

 

Pozdro

Opublikowano
Ja Garaz licze bo musiałem wyłożyć z kieszeni 14 tyś zł jakbym nie miał samochodu to nie kupowałbym garażu i pieniadze zostałyby w kieszeni a więc jest to wydatek zwiazany z eksploatacja samochodu

 

czytajac kolegi wypowiedzi az sie nasuwa pytanie - Po co mi samochod.

na drugi raz to kup sobie rysoraka , zrob garaz z klockow i niebedziesz tak nazekal.

 

P.S. pewnie teraz mi napisze zebym sie nie wymadrzal :lol: bezobrazy, wyrazilem swoje zdanie.

Opublikowano

Witam!!!

Tak jak kolega zamierzam kupić jakąś bume ale chciałem się zapytać ile mniej wiecej kosztują wymiany typowych rzeczy typu olej klocki rozrząd itd. Czy bardziej opłaca się kupić E36 320 czy 318 Słyszalem od znajomego że inst. gazowa do 318 jest tańsza?

Opublikowano

Człowieku! Nie kupuj BMW! To auto Cię zeżre z kopytami!

Pali masakrycznie dużo, tylko w tym roku wypaliło mi ładnych parę setek litrów. Z powodu wygody będziesz miał potężne wydatki, głównie mandaty, bo nie czuć prędkości. Potężną kasę będziesz wydawał na laski po wsiach, każda blachara leci na BMW.

 

Tak na poważnie, to uważaj, bo po pierwszej przejażdżce się zarazisz i tak zostanie na zawsze. Parę uwag:

- spalanie - BMW może spalić 7l/100km (sprawdzone na E34M20B20), tylko KTO jeździ BMW 80-90km/h (ja nie chciałem, ale musiałem)? Górna granica spalania zależy tylko od ciężaru buta, inne auta w takich warunkach spalą więcej.

- ubezpieczenie - jak nie masz zniżek i chcesz 2,0 to zapłacisz jak za zboże, tak, jak za każde inne auto z 2,0.

- części - nie można z góry zakładać kapitalki przy kupnie auta, ale nie jest z tym nawet źle, po pierwsze jest forum i ludzie znający się na temacie, po drugie możesz korzystać z używek, których ostatnio jest na kopy, po trzecie idź do sklepu i porównaj cenę na przykład klocków hamulcowych do BMW i innego auta (klocki tej samej firmy, nie istotne jakiej) - miło się zdziwisz...

Ogólnie problemy są, w końcu to nie nowe auta. Jeżeli kupisz auto na prawdę bezwypadkowe, dobrze utrzymane, to możesz zapomnieć o rdzy i problemach z trakcją. Ja tam wolę jeździć nawet 15-17 letnim BMW, niż nowym fiatem, czy jakimś francuzem...

Do tego, jak widzę BMW z przebiegiem 200Mm, to jest jakoś normalka, natomast jak widzę forda, francuza czy fiata z przebiegiem 150Mm, to myślę, że to już bardzo dużo. Kwestia przyzwyczajenia.

Kai
Opublikowano

ja dopiero co kupilem 3 tyg temu autko wlasnie 316 na lancuchu (styczen 94) i robie kilka rzeczy i ceny wcale nie zatrwazaja... mialem wczesniej inne wozy i ceny takie same tych podstawowych czesci eksploatacyjnych a czasem i drozsze - bo tu jest duzo zamiennikow lub uzywek ... np za olej + filtr + wymiana dalem 73zl w Krakowie... inne filtry, swiece kable czy tarcze i klocki - takze w normalnych cenach bo np. 1,6 ma niewentylowane tarcze z przodu = zdecydowanie tansze od wentylowanych... pozatym gaz wchodzi tez tanszt tzn w zaleznosci od miejsca w pl 1700-2000pln z butla w kole. a od 2,0 powinna byc juz sekwencja... czyli 2x wiecej...(kasy spalania i oc)

tak wiec ten model ktory Cie interesuje jest spoko, bo sam dla siebie takiego szukalem - i znalazlem.

 

aha, no a lancuch wymienia sie dosc rzadko, czego nie mozna powiedziec o paskach...

Szybkich samochodów i pięknych kobiet, albo odwrotnie...

http://img169.imageshack.us/img169/8725/k1c6qd.png

Opublikowano
za olej + filtr + wymiana dalem 73zl

Zamiennik filtru oleju (a dokładniej wkładu) do 1,6 i 1,8 wart jest 15-20zł, zaś orginał ponad 30zł. Za olej musiałeś dać poniżej 60zł zakładając że wymiana była free. To coś ty za olej wlałeś do swojej besi - Superol. Na oleju niezależnie do jakiego samochodu nie powinno się oszczędzać. Szkoda mi twojej BESI.

Pozdro

E39 TOURING - i nic mi więcej nie potrzeba (narazie :-)
Opublikowano
olej dobry :wink: , z beczki i wtedy wymiana gratis a filtr firmy filtron niecale 20pln... weszlo dokladnie 4 litry i mam pod max na bagnecie. a mam plan taki, poniewaz poprzedni byl brudny = dawno nie wymieniany, wiec teraz pojezdze z 5 tys km i wymienie jeszcze raz, a potem to juz co 10 000km... zreszta jak sie poszuka to nie musi byc tak drogo. :wink:

Szybkich samochodów i pięknych kobiet, albo odwrotnie...

http://img169.imageshack.us/img169/8725/k1c6qd.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.