Skocz do zawartości

330d zrobiło się zimno i spada temperatura w trasie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hej,

 

zrobiło się trochę zimno i jadąc dziś wieczorem A4 zauważyłem że mi leciutko spada temperatura płynu chłodzącego, wskazówka spadła o 1-2mm od pionu w zimną stronę. zrobiłem jeszcze jedną rundkę dookoła krakowa z prędkościami ok. 160km/h i przy tej prędkości miałem w teście 7.0 temperaturę 70-73 stopnie. kiedy tylko zmniejszę prędkość do 100-120km/h, zredukuję bieg albo wjadę do miasta temperatura wraca z powrotem do równiutkiego 90-92 stopnie.

 

termostat główny wymieniałem w czerwcu bo spadała mi temperatura i po tej wymianie ustąpiło aż do dzisiaj. czy to może być znów ten sam termostat, a może termostat EGR? czy ja mam w ogóle termostat EGR, jeśli mam wersję Euro3?

Opublikowano

a... to w takim razie nie mam, bo nie mam chłodniczki spalin. w takim razie przychodzi mi do głowy:

a) termostat główny

b) zacięte visco - cały czas pracuje?

c) za dużo płynu chłodniczego - jak wlewałem kilka miesięcy temu to przelałem dosłownie minimalnie o 2 milimetry słupa cieczy ponad max i juz tak zostawiłem.

d) ???

Opublikowano

Jeżeli nie trzyma temp. to nie pozostaje nic innego jak tylko termostat. Jeżeli kupiłes oryginał i masz fakturę to może spróbuj go zareklamować. Miałem to samo 2 lata temu. jak jeździłęm powoli to było ok, ale jak tylko sciągnąłem nogę z gazu przy np. zjeździe z górki to temp spadała o ten 1-2mm. Winnny okazał się nie tyle termostat co ta plastikowa obudowa termostatu (korpus). Odpadł jeden z plastikowych uchwytów w korpusie i termostat się całkowicie nie zamykał. Może twój stary termostat na dobry korpus to uda ci się z dwóch zrobić jeden.

Co chodzi o twoje pozostałe pytaniato:

ad b). zacięte visco nie może powodować spadku temp silnika.

ad c). w układzie nie możesz mieć zbyt dużo płynu, bo przy pierwszym nagrzaniu silnka nadmiar zostałby wyrzucony przez zawór bezpieczeństwa w korku na zbiorniku wyrównawczym.

Jak kupujesz to tylko orginalny termostat, zamienniki to badziew, przekonałem sie o tym w kilku moich poprzednich autach

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

:) jaka normalna ? jeżdżenie na niedogrzanym silniku to normalna sprawa ? więcej ci będzie palił i na zdrowie silnikowi nie idzie .

z termostatem masz coś nie tak , jak silnik dojdzie do 90 stopni to powinien to trzymać i nie ważne czy jest -30 czy +30 stopni na zewnątrz

Opublikowano

święta racja !!

 

 

znając życie to urwany zaczep trzymający wkład termostatu, wsunie dlaczego te zaczepy tak pękają?

Opublikowano
zastanawiam się nad odessaniem większej ilości... tak żeby było na minimum prawie, jak sugerował tutaj kiedyś kolega ROGER-NYSA. silnik szybciej się nagrzewa (sprawdzone - w 330d 184 przy poziomie płynu na minimum silnik od zera do temp. roboczej w chłodne dni nagrzewał się 20-30% szybciej)
Opublikowano

ile czasu ci się nagrzewa ? mi przy -20 stopniach sprawdzałem po około 5-10km jest 90 stopni lub jak to woli po 5-10 minutach , jak ci się dłużej nagrzewa to masz coś nie tak z termostatem , masz nagrzewnicę i mniej więcej tak samo powinien ci silnik się nagrzewać jak w benzynowym

 

a może z nagrzewnicą masz coś nie tak ale ja bym zaczął od sprawdzenia termostatu bo to najczęściej jest winne

Opublikowano
ile czasu ci się nagrzewa ? mi przy -20 stopniach sprawdzałem po około 5-10km jest 90 stopni lub jak to woli po 5-10 minutach , jak ci się dłużej nagrzewa to masz coś nie tak z termostatem , masz nagrzewnicę i mniej więcej tak samo powinien ci silnik się nagrzewać jak w benzynowym

 

330d 204 szybko mi się nagrzewa, w obecnej temperaturze na zewnątrz do pionu nagrzewa się na dystansie maksymalnie 5km. 330d 184 nagrzewał się dłużej, do pionu potrzeba było nawet 10km - i tam przy stanie płynu na minimum była poprawa o ok. 30% czyli gdzieś 2-3km szybciej osiągał pion.

Opublikowano
sprawdzasz szybkość nagrzewania po teście 7 czy po wskazówce?

 

po wskazówce, więc pewnie do 90 st. jest trochę dłużej, u mnie pion wskakuje gdzieś przy 78-80 stopni.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Bez paniki 1-2mm w kierunku zimnego to nic strasznego - normalna sprawa wręcz...

 

odszczekuję - źle się wyraziłem. Wahania wskazówki ku zimnemu być nie powinno!

Temperatura owszem może trochę spaść jeśli staliśmy w korku i wypadamy na dłuższy odcinek bez świateł - ale ponieważ wskazówka jest idealnie w pionie nawet przy 75 to nie powinna opaść a silnik nie powinien się wychłodzić na tyle, żeby było mniej. Jednak widać to tylko przy teście 7.

 

Z doświadczenia też już wiem, że jeśli termostat padł zawieszony na dużym obiegu to w korku dogrzeje się nawet do 85, ale nie utrzyma tej temperatury na prostym odcinku. U mnie spadała nawet do 60 w trasie.

 

Jeśli macie podobne objawy - wasz termostat najprawdopodobniej jest do wymiany.

Jeśli kogoś wcześniej wprowadziłem w błąd - przepraszam.

Opublikowano
Bez paniki 1-2mm w kierunku zimnego to nic strasznego - normalna sprawa wręcz...

 

odszczekuję - źle się wyraziłem. Wahania wskazówki ku zimnemu być nie powinno!

Temperatura owszem może trochę spaść jeśli staliśmy w korku i wypadamy na dłuższy odcinek bez świateł - ale ponieważ wskazówka jest idealnie w pionie nawet przy 75 to nie powinna opaść a silnik nie powinien się wychłodzić na tyle, żeby było mniej. Jednak widać to tylko przy teście 7.

 

Z doświadczenia też już wiem, że jeśli termostat padł zawieszony na dużym obiegu to w korku dogrzeje się nawet do 85, ale nie utrzyma tej temperatury na prostym odcinku. U mnie spadała nawet do 60 w trasie.

 

Jeśli macie podobne objawy - wasz termostat najprawdopodobniej jest do wymiany.

Jeśli kogoś wcześniej wprowadziłem w błąd - przepraszam.

 

no dokładnie to miałem powiedzieć ale nie doprecyzowałem , jak silnik się zagrzeje i wskazówka ustawi się na pionie to powinna tak się zawsze utrzymywać i nie może mieć spadków czy wzrostów i nie ma większego znaczenia czy na zewnątrz jest -30 czy +30 czy jedziesz w mieście czy w trasie , jak widzisz że wskazówka temp. ci spada - to masz coś nie tak i zwykle jest to termostat , powinna się utrzymywać w pionie bo jak kolega pisał w pionie już się ustawia przy 70 stopniach a lekkie wchanięcie od pionu jest przy 60 stopniach a to jest już niedogrzany silnik

 

kiedyś się bawiłem tym testem i sprawdzałem jak szybko mi dojdzie do 90 stopni w zimie przy -20 na zewnątrz , po około 5 km (około 5-10 minutach) i to jazdy w korku w mieście nagrzał mi się już do 90 stopniu - powiem że byłem mocno zdziwiony że tak szybko - praktycznie nagrzewa się w tym samym czasie co benzyn , zaintrygowało mnie to bo desel raczej szybko się nie nagrzewa , poczytałem i okazuje się że BMW ma podgrzewacz elektryczny :) i dlatego tak szybko się nagrzewa :))

Opublikowano
u mnie wskazówka zaczyna lekko opadać poniżej 75 stopni

 

czyli masz coś nie tak i pewnie to termostat - a skoro teraz ci się to dzieje to w zimę będzie jeszcze gorzej , więc nie czekaj bo nie ma na co czekać , nie ma sensnu jeździć na niedogrzanym silniku , na niesprawnym termostacie pewnie ci nawet do 80 stopni nie dochodzi

Opublikowano
wlasnie w miescie, czy podczas jazdy wolniejszej niz autostradowa (ponizej 120km/h) jest idealnie 88-92 stopnie. tylko na A4 w krakowie tak zaczelo spadac :P no ale nowy termostat juz zamowiony tak ze niedlugo wymiana.
Opublikowano
wlasnie w miescie, czy podczas jazdy wolniejszej niz autostradowa (ponizej 120km/h) jest idealnie 88-92 stopnie. tylko na A4 w krakowie tak zaczelo spadac :P no ale nowy termostat juz zamowiony tak ze niedlugo wymiana.

 

termostat , nie powinna ci spadać temperatura , w zimę ci się to pogorszy , w mieście będzie się utrzymywała temperatura w normie w trasie będzie ci spadała i to znacznie , nie ma na co czekać trzeba zacząć od termostatu , coś jest nie tak

Opublikowano
wlasnie w miescie, czy podczas jazdy wolniejszej niz autostradowa (ponizej 120km/h) jest idealnie 88-92 stopnie. tylko na A4 w krakowie tak zaczelo spadac :P no ale nowy termostat juz zamowiony tak ze niedlugo wymiana.

też do końca nie wiem czy np. 92 stopnie to takie ok .... u mnie jest max 87 jak jadę po mieście w korku ... i ani drgnie !

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

też do końca nie wiem czy np. 92 stopnie to takie ok .... u mnie jest max 87 jak jadę po mieście w korku ... i ani drgnie !

 

u mojego ojca w 320d 150KM jest max. 85 stopni. i wydaje mi sie, ze jemu sie ten silnik troszke nie dogrzewa. moim zdaniem 92 stopnie jest OK, zwlaszcza, ze poruszam sie po duzym miescie... nigdy nie widzialem na wskazniku liczby 93 lub wiekszej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.