Skocz do zawartości

Parują Mi Szyby Co Zrobić Żeby Tak Nie Było


cibel8

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, generalnie e32 nie paruje w środku, nalot utrzymuje się czasami na zewnątrz, jak ciepłą zostawisz w nocy, która jest chłodna. Przednia szyba wtedy tylko wycieraczki i jest czysta, a tył ogrzewanie. Jak masz szyby zaparowane od wewnątrz (jak większość nowych tanich aut, na przykład służbowe auto mojej dziewczyny, Opel Corsa, auto ma dwa miesiące, codziennie rano wycieranie szyb od wewnątrz) to znaczy, że jest wilgoć w środku. Może tam być poprzez nieszczelności z układu ogrzewania lub poprzez nieszczelności z zewnątrz i wilgoć wchodzi przez uszczelki. Zrób tak jak koledzy podpowiadają i powinno być ok. Filtr przeciwpyłkowy też sprawdź, ponieważ jak złapie wilgoci jak jest stary to tylko wymiana. Poza tym szczelność można sprawdzić po stopniu wychłodzenia się auta. Możesz je mocno nagrzać, zostawiasz na zewnątrz, przychodzisz za godzinę i w aucie musi być ciepło, te auta świetnie trzymają temperaturę, nawet zimą, nie mówię tu o przewietrzaniu ciepłym powietrzem oraz webasto :)
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...wymień filtr kabinowy. To tak na początek.

100% racji, przerabialem to u siebie, w momencie zakupu praktycznie po krotkim postoju auto rosialo od srodka, para na szybach non stop. Pierwsza recza jaka zrobilem byla wymiana filtra kabinowego. Od tamtej pory zadnej pary.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak jak kolega napisał Lepiej do hotelu :P

a tak to są ponoć jakieś preparaty do szyb xD ale ja tego nie używam xD

Poczytaj jeszcze tu ciekawostkę:

http://www.motofakty.pl/artykul/parujace_szyby.html

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Hej, w sprawnym aucie szyby nie parują wogóle, tak jak u mnie. No może czasami jak nadmucham za dużo, wtedy nawiew na szybę i z głowy. Musisz szukać problemu w wilgoci w aucie w środku, auto musi być suche i szczelne i będzie ok. Nic się nie przejmuj, w służbowym nowym Oplu szyby zamarzają mi nawet od wewnątrz, auto z tego roku :) Tak się produkuje teraz.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tłusty, to może być oznaka rozszczelnionej nagrzewnicy.

ttrol, jak auto firmowe, to wiadomo, wsiadanie, wysiadanie, śnieg na butach itd (kto by tam dywaniki trzepał na mrozie hehe). Potem się topi, paruje i syf na szybach gotowy. To tak gwoli niejakiego usprawiedliwienia nowych aut, choć nie neguję tego, że dziś w fabrykach rządzi księgowy, a nie inżynier.

I do autora, ewidentnie masz wilgoć, czy to wnoszoną z zewnątrz, czy dostającą się do auta przeciekiem. Suche auto nie zaparuje, fizyki nie przeskoczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"jak auto firmowe, to wiadomo, wsiadanie, wysiadanie, śnieg na butach itd (kto by tam dywaniki trzepał na mrozie hehe)" robię dokładnie tak samo w BMW od jakiś kilkunastu lat, w życiu dywaników nie trzepałem na mrozie, nie mam i nie miałem żadnego problemu z parowaniem szyb. Podobnie w e34 TDS Touring, które kiedyś miałem, a miało 800 tyś km. Dodam jeszcze jedną kwestię, która mnie zawsze napawała dumą, mogę wyjść z auta zagrzanego, wrócić za dwie godziny i w środku jest nadal względnie ciepło. Mieliśmy kiedyś nowe punto, wystarczyło, że przestało dmuchać ciepłym z silnika i w parę minut w środku temperatura jak na zewnątrz.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.