Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jaki index prędkości powinenem/muszę kupić do E91 w oponach zimowych? (Continental TS830 205/55/16)

V 240

H 210

U 200

T 190

 

Fabrycznie jest chyba V bo prędkość maxymalna jest 225 km/h ale ja w zimie pewnie nie przekroczę 150km/h i tutaj moje pytanie czy muszę kupić z indexem V czy jak nie będę przekraczał prędkości to mogę kupić z niższym?

 

Tnx!

Opublikowano

Otwarłeś drzwi kierowcy i patrzyłeś na tabliczkę znamionową na progu? 205/55/16 mogą być H w przypadku opon M+S czyli zimowych dla 320D, natomiast dla letnich już V. Masz tam podany również dopuszczalne rozmiary opon dla Twojego modelu. Index prędkości możesz założyć większy, jednak nie mniejszy.

 

Na samochód wejdzie znacznie więcej opon niż wymienione jest to na tabliczce, jednak możesz trafić na ubezpieczyciela który odmówi wypłaty odszkodowania (głównie z AC). Pierwsze co robi policja po przybyciu na miejsce zdarzenia to spisze dokładnie jakie opony masz na samochodzie, łącznie z rozmiarem. Później są już tylko problemy, bo to nie homologowane, bo to mogło wpłynąć na drogę hamowania itd.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Otwarłeś drzwi kierowcy i patrzyłeś na tabliczkę znamionową na progu? 205/55/16 mogą być H w przypadku opon M+S czyli zimowych dla 320D, natomiast dla letnich już V. Masz tam podany również dopuszczalne rozmiary opon dla Twojego modelu. Index prędkości możesz założyć większy, jednak nie mniejszy.

 

Na samochód wejdzie znacznie więcej opon niż wymienione jest to na tabliczce, jednak możesz trafić na ubezpieczyciela który odmówi wypłaty odszkodowania (głównie z AC). Pierwsze co robi policja po przybyciu na miejsce zdarzenia to spisze dokładnie jakie opony masz na samochodzie, łącznie z rozmiarem. Później są już tylko problemy, bo to nie homologowane, bo to mogło wpłynąć na drogę hamowania itd.

 

Pozdrawiam

 

DOKŁADNIE TAK jak jest problem to ubezpieczalnia czepia się wszystkiego :!:

Opublikowano
Rozmawiałem niedawno z kolegą, który pracuje w fabryce opon .... wszystkie opony z indexem prędkości do 240km/h są identyczne, ponoć jest to chwyt marketingowy producentów, na którym można wyciągnąć kilka groszy
Opublikowano

z punktu "technologa" jest to nie dopuszczalne, z punktu "produkcji" pewnie nie takie cuda sią zdarzają...

 

ubepiecznie nie ma żdnego wpływu na indeks, chyba, że opona z indeksem do ~100km/h jechała ~120km/h, rozpadła się i była przyczną kolizji...

 

ogólnie, powinno być tak jak napisał:

Możesz kupić z niższym jeśli nie będziesz przekraczał dopuszczalnej prędkości.

 

dodatkowo "większy" indeks to "mniejsza" ścieralność czyli dłuższa użyteczność...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
tez mi się wydaje ze jeśli kupię index 120km/h i miałem kolizje przy 50km/h to ubezpieczyciel nie może mi nie wypłacić AC za to ze miałem za niski index bo co to ma do rzeczy? Myślę że to ma znaczenie jak kupisz do 190km/h jechałeś 220km/h i opona tego nie wytrzymała - wtedy mogą być problemy...
Opublikowano

Samochód przeszedł homologację z oponami wymienionymi na tabliczce znamionowej.

 

Nie twierdzę, że przy najechaniu na parkingu pod hipermarketem ubezpieczyciel uzna to jako argument. Każdy robi ze swoim samochodem co chce, dla mnie oszczędność na indeksie jest tak symboliczna przy możliwych konsekwencjach. To nie forum Deawoo Tico, po co w ogóle o tym dyskutować?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Samochód przeszedł homologację z oponami wymienionymi na tabliczce znamionowej.

 

Nie twierdzę, że przy najechaniu na parkingu pod hipermarketem ubezpieczyciel uzna to jako argument. Każdy robi ze swoim samochodem co chce, dla mnie oszczędność na indeksie jest tak symboliczna przy możliwych konsekwencjach. To nie forum Deawoo Tico, po co w ogóle o tym dyskutować?

 

Pozdrawiam

 

a kto powiedział że dyskutujemy jakiekolwiek oszczędności? Nie oceniaj wszystkich swoją miarą - nie każdy zakłada taki wątek żeby zaoszczędzić 40zł

Opublikowano

Napisałem wyłącznie za siebie i nic nie mam ani do Ciebie ani do Twojego samochodu. Mogę jedynie życzyć dużo frajdy z jazdy na nowych oponkach, zwłaszcza, że idzie zima a wiadomo co to oznacza :twisted:

 

Pozdrawiam

  • 8 miesięcy temu...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Wie ktoś ile można jechać na oponie z indeksem prędkości ZR?

ZR niby jest do prędkości powyżej 240 km/h, ale ile powyżej?

Często spotykam na aukcji np coś takiego: 90Y 18" ZR , o co tu chodzi :?: :)

Opublikowano

 

dodatkowo "większy" indeks to "mniejsza" ścieralność czyli dłuższa użyteczność...

 

Bzdura. Sklad mieszanki opony odpowiada za scieralnosc. Za predkosc max tzw. Kord - czy tez inaczej szkielet opony.

Mozesz kupic startowe gumy co po 1000 km beda do wyrucenia - index w lub Y.

Np. Opony od f1 sa tak zrobione aby nie rozlecialy sie przy 450 km/h - maja "szkielet" jak opony od tira.

 

PS.

Sklad mieszanki opony - czyli odpornosc na scieralnosc jest jedna z najbardziej chronionych tajemnic firm prod. opony :)

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Moderatorzy
Opublikowano
Serio tyle jezdzicie ?:D

Tylko czasami, stąd moje pytanie ;)

Szkoda, że nikt nie wie ile w przypadku indeksu prędkości ZR jest to powyżej 240 km/h...

Opublikowano
(...)Szkoda, że nikt nie wie ile w przypadku indeksu prędkości ZR jest to powyżej 240 km/h...

 

Będę się powtarzał, bo już to napisałem. Masz oznaczenie Y oraz ZR. Y jest do 300km/h a ZR powyżej 240km/h. Czy coś tutaj jeszcze nie jest jasne? To, że są dwa oznaczenia to taka lekka zaszłość. Kiedyś nie było seryjnych samochodów które potrafiły przekroczyć znacznie 240km/h. Później doszło oznaczenie Y oraz W i stosuje się je często razem.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Możesz kupić z niższym jeśli nie będziesz przekraczał dopuszczalnej prędkości.

 

Dokładnie tak jak napisał @ra1406

Niektóre auta sprowadzana z zachodu mają założone opony z niższym indexem prędkości. Aby kierowca pamiętał o zachowaniu odpowiedniej prędkości jazdy, na desce koło zegarów ma wklejony znak zakazu z prędkością max opon.

Czy opony z niższym indexem szybciej się ścierają? Coś w tym stwierdzeniu może być, na pewno opona z indexem Y jest wykonana z "lepszej" mieszanki niż opona z niższym indexem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.