Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
wole F10 -trzeba mierzyć klasy w górę, nie w dół.

 

Nie wszyscy chcą tak mierzyć klasy w górę - bo dla mnie wcale seria 5 nigdy nie była lepsza we właściwościach jezdnych niż seria 3, a nie każdemu są potrzebne metry sześcienne samochodu. Porozmawiaj z handlowcami BMW, że każdy klient BMW z klasą (podkreślam że z klasą, a nie nowobogacki kasztan) kupuje taką klasę jaką chcę a nie na jaką mu sięgnie. Bo "3" ciut lepiej wyposażona to cena golasa "5" i czy to jest na pewno lepszy samochód?

 

A dyskusja, że środek podobny do "1" też jest dosyć dziwna. Co ten środek jest jakiś trendowaty, że podobieństwo do niego to jakaś porażka? Bardzo ładny i "3" też ma bardzo ładny i zawiedzeni wszyscy bo nie małe F10? Poczekajcie aż go zobaczycie na żywo, wtedy jakaś ocena ma sens. Zawsze nowe modele budzą takie dyskusje. Nowy ML na zdjęciach miał wygladać jak Kia Sportage, wszyscy buczeli że tragedia, i co? Po prezentacji wewnętrznej i pierwszych jazdach wszyscy zamknęli gęby w dwie sekundy, bo fura się okazała na żywo super. I tak samo będzie z F30, że będzie za chwilę ogólna podnieta, jak się zacznie oglądanie na żywo i jazdy. Koncerny typu BMW i Mercedes - a już seria 3, która jest ikoną motoryzacji w szczególności - wiedzą co robią wprowadzając taką stylistykę i taki środek. Być może chcą jakąś grubszą kreską odciąć od F10 i uplasować ją jako produkt bardziej przystępny.

E30 325i 1988, Lachsilber met, M Technik II,Recaro,BBS,BMWSoundSystem.


Seria 3 - 4ever :)

  • Odpowiedzi 212
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
co do środka - wysoko ustawione radio i panel klimatyzacji, na dodatek zwrócone w stronę kierowcy przypominają mi E46.
Opublikowano
@Jareckitdci z tymi klasami to chodziło mi bardziej o to, że F30 w porównaniu do E90 nie zaskoczyła mnie tak bardzo jak E90 w porównaniu do E46.. skoro dla mnie F30 nie jest godnym następcą 3ki, pozostaje już tylko zmiana klasy na wyższą.. bo przecież nie kupie liftu e90 bo to przecież praktycznie to samo auto z poprawionymi detalami. F10 jest większa, droższa, wygląda jak auto z najnowszej epoki.. to jest to. Jak zawsze coś za coś..
Opublikowano

F10 to zupełnie inne auto niz E90 czy F30.

 

Dla mnie Trojka zawsze bedzie lepszym samochodem od Piatki.

 

Wystarczajacy komfort i przestrzen w srodku przy fantastycznych wlasciwosciach jezdnych i dynamice/osiagach.

 

F10 wazy srednio o dobre 300-400 kg wiecej od E90, a F30 ma byc lzejsza od E90...Takiej nadwagi nie da sie niczym zakamuflować.

 

 

Troche przesadzili z tym przyspieszeniem, 328i z 245 PS ma miec 5,9s do 100 jak E90 330i z 272 PS ma 6,5 a 328i z 234 PS ma 7,1 s ??

Opublikowano
Troche przesadzili z tym przyspieszeniem, 328i z 245 PS ma miec 5,9s do 100 jak E90 330i z 272 PS ma 6,5 a 328i z 234 PS ma 7,1 s ??

 

- E90 330i 272PS w manualu ma 6,1s do setki

- E90 325i 218PS w manualu ma 6,7s do setki

 

F30 będzie lżejsze od E90 i podejrzewam, że będzie na poziomie wagowym E46. w E46 też słabsze silniki miały lepsze przyspieszenie, niż w E90. np: 325i 192PS 7,0s do setki albo 330d 204PS 7,2s do setki.

Opublikowano
nie zapominajmy o tym, ze srodek f10 jest bardzo podobny do f01, wiec trzeci raz prawie to samo wiało by nudą :P ogólnie uważam, że nie ma tragedii, jest nowocześnie, materiały będą na jeszcze wyższym poziiomie, a fajnie skonfigurowane wnętrze na pewno będzie się dobrze prezentować :cool2:
Opublikowano
Troche przesadzili z tym przyspieszeniem, 328i z 245 PS ma miec 5,9s do 100 jak E90 330i z 272 PS ma 6,5 a 328i z 234 PS ma 7,1 s ??

 

- E90 330i 272PS w manualu ma 6,1s do setki

- E90 325i 218PS w manualu ma 6,7s do setki

 

F30 będzie lżejsze od E90 i podejrzewam, że będzie na poziomie wagowym E46. w E46 też słabsze silniki miały lepsze przyspieszenie, niż w E90. np: 325i 192PS 7,0s do setki albo 330d 204PS 7,2s do setki.

 

Ale to sa dane producenta , nie do osiagniecia z manualem przez 99,9 % kierowcow.

 

Z roznych testow wychodzilo dla 330i wlasnie te 6,5-6,6.

 

Np 328 234 ps ma miec z manualem 6,3s do 100, no przeciez to bzdura jest, auto o masie 1550 kg ?

Opublikowano
Np 328 234 ps ma miec z manualem 6,3s do 100, no przeciez to bzdura jest, auto o masie 1550 kg ?

 

jest to możliwe, E46 330i miało podobną moc i podone osiągi.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale weź pod uwagę zakres max momentu, w 328i jest w bardzo szerokim zakresie.

W R6 NA, moment obrotowy to jak legendarny yeti, gdzieś jest ktoś go widział ale nawet jak się pojawi to zaraz znika.

 

Swego czasu jeździłem 630i o mocy 258KM z automatem - porażka.

Już wolałbym nieco słabsze 628i jak może kiedyś wprowadzą.

Opublikowano
moc max. też jest ważna. w wolnossącym 330i jest osiągana na chwilę przy 6600obr/min. w doładowanym 328i masz moc maksymalną osiąganą w szerokim zakresie obrotów 5000-6500obr/min. jeśli chodzi o osiąganie mocy maksymalnej, taki zakres obrotów jest baardzo duży.
Opublikowano

No niestety w dobie powszechnych Diesli z momenten obrotowym w okolicach 300 NM od 1500-2000 obr/min elastycznosc wolnossacych 3,0 L benzyn wydaje sie slaba...

 

Ja jednak jestem ciagle zachwycony swoja wolnossącą benzynką...Ogromna przyjemnosc krecenia.

Opublikowano

Dzisiaj podczas premiery nowej serii 6 Coupe wziołem 120d na godzinkę aby przyjrzeć się temu wnętrzu. Samochód za 170 000pln ( 120d ) - pełna skóra, iDrive, fotele sportowe, automat ośmiobiegowy i masa innych mniej lub bardziej potrzebnych dupereli.

Jakośc materiałów w środku słabiutka. Ogólnie nie podoba mi się. Poprzednia jedynka dzieliła materiały z E9X ( klimatronik, radia i masa przełączników ), więc nie piszcie że trójka na bank będzie miała lepszą jakość, bo pewnie też będzie dzieliła elementy z 1er. Wiadomo że każdy kupi co mu się podoba, ja poprostu piszę swoje odczucie.

 

Nowa 650iX totalny kosmos, pełen wypas w środku. Nie ma do czego się przyczepić oprócz ceny :D Miała już nowe w pełni LEDowe reflektory - urywa d..... :mrgreen:

 

Jareckitdci nie przesadzał bym z tym że piątke kupujemy za dobrze wyposażoną trójkę, za nową 5er trzeba dać minimum 250 000pln za 520d jeśli w środku chcemy mieć jakąkolwiek namiastkę technologii. Nie wspominam o 530d.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

No z tym sie zupełnie nie zgadzam, ze jakosc materiałow w nowej Jedynce jest slaba. Porównując do A3 jakosc materiałow jest bardzo dobra.

 

W E90 pomimo 6 lat jakosc wnetrza cialge jest na poziomie bardzo dobrym.

Opublikowano

Chodziło mi o to co czuje pod ręką, mam wrażenie że dotykam twardy plastik a nie miękkie tworzywo.

 

A w E90 jest :cool2: O wiele lepiej niż w E46.

 

Tutaj już wygląda zdecydowanie lepiej, może ten pakiet sport jest zbyt pstrokaty jak dla mnie...

http://img62.imageshack.us/img62/9979/p90081915.jpg

http://img69.imageshack.us/img69/7174/bmw3serieswallpaper0819.jpg

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
Do przyspieszania od 0-100 jest potrzebna tylko i wyłacznie moc, a nie moment. Jeśli to 4 cyl. 328i będzie lepsze od R6 w przyspieszeniu od 0 do 100, to tylko dzięki innej, lepszej skrzyni biegów.

 

będzie lepsze dzięki temu, że oddaje maksymalną moc 245KM od 5000obr/min do 6600obr/min, a poprzednie 330i maksymalną moc osiągało w punkcie 6600obr/min. liczy się nie moc maksymalna, a całka mocy w funkcji obrotów, czyli tak zwane "pole pod wykresem". doładowane 328i będzie miało je większe.

Opublikowano
Do przyspieszania od 0-100 jest potrzebna tylko i wyłacznie moc, a nie moment. Jeśli to 4 cyl. 328i będzie lepsze od R6 w przyspieszeniu od 0 do 100, to tylko dzięki innej, lepszej skrzyni biegów.

I nizszej masie. :cool2:

To o czym pisza w materiale prasowym czyli nizsza masa dotyczy praktycznie tylko jednego silnika...

328i jest od 330i wlasnie 45 kg lzejsze (1505kg vs 1550kg), bo ma wieksza strefe zgniotu :norty:

Dla pozostalych silnikow masa sie nie zmienila - 320d wazy tyle co wazyl czyli 1495kg i przyspieszenia z tym silnikiem sa identyczne

 

Jeszcze jedna ciekawostka - zmniejszyl sie zbiornik paliwa 60l benzyna / 57 l diesel (a mase pojazdu miezy sie z 90% paliwa...)

 

P.S. W opcji sa roletki na tylne szyby :D

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

 

będzie lepsze dzięki temu, że oddaje maksymalną moc 245KM od 5000obr/min do 6600obr/min, a poprzednie 330i maksymalną moc osiągało w punkcie 6600obr/min. liczy się nie moc maksymalna, a całka mocy w funkcji obrotów, czyli tak zwane "pole pod wykresem". doładowane 328i będzie miało je większe.

 

Tobie się myli reakcja przyspieszania z elastycznością. Wg twojej teorii 550i byłoby szybsze od 0-100 od M5. Do tego trzeba dołożyć fakt, że turbo ma większego "laga" od wolnossaka. Ale tak jak kolega wyżej napisał, masa może mieć tu duży wpływ na dane w przyspieszaniu.

Opublikowano

 

będzie lepsze dzięki temu, że oddaje maksymalną moc 245KM od 5000obr/min do 6600obr/min, a poprzednie 330i maksymalną moc osiągało w punkcie 6600obr/min. liczy się nie moc maksymalna, a całka mocy w funkcji obrotów, czyli tak zwane "pole pod wykresem". doładowane 328i będzie miało je większe.

 

Tobie się myli reakcja przyspieszania z elastycznością. Wg twojej teorii 550i byłoby szybsze od 0-100 od M5. Do tego trzeba dołożyć fakt, że turbo ma większego "laga" od wolnossaka. Ale tak jak kolega wyżej napisał, masa może mieć tu duży wpływ na dane w przyspieszaniu.

 

nie myli się, to co napisałem to prawda - oczywiście w dużym uproszczeniu. a M5 i tak ma dużo większe pole pod wykresem mocy od 550i.

Opublikowano

Tak, elastycznosc to nie przyspieszenie z "kik dałnem"...Wiekszosc osob mowi, ze moja bryczka "coś słalbo chodzi jak na 267 km"...bierze sie to dokładnie stąd , że....ci ludzie jezdza starymi TDI 130 km 310 NM i przyspieszajac zapodaja 1/3 gazu i no wiadomo przykładowo ja mam 305 NM, ale nie przy 1700 obr/min....

 

To sa rozne charakterystyki silników....335i ma oszałamiajace osiagi własnie dlatego...ze wiekszosc osob delikatnie obchodzi sie z gazem , a ten silnik w kazdych zakresie obrotow w zasadzie wciska w fotel....

 

Jednak ja wole potezne silniki wolnossace , wlasnie dzisiaj miałem niebywałą przyjemnosc przejechac sie Ferrari 456....V12 442 PS, 5xx NM....powiem tak odczucia sa nieprawdopodobne, muśnięcie gazu a tu wciska w fotel...na kick downie trzeba mocno spinać kark, bo przyspieszenie jest okrutne....a towarzyszacy temu dźwięk...kosmos....

 

 

Mam bezpośrednie porownanie pomiedzy seryjnymi E90 328i 234 PS - 271 NM a E90 330i 272 PS-320 NM 1750-2000 obr/min i odczucia roznie sie kolosalnie...328i to jak drezyna przy 330i....328i "cza" krecic na kik downie zeby osiagi byly naprawde dobre...natomiast 330i ma praktycznie tak dobra elastycznosc jak niezle diesle...

Opublikowano
Tak, elastycznosc to nie przyspieszenie z "kik dałnem"...Wiekszosc osob mowi, ze moja bryczka "coś słalbo chodzi jak na 267 km"...bierze sie to dokładnie stąd , że....ci ludzie jezdza starymi TDI 130 km 310 NM i przyspieszajac zapodaja 1/3 gazu i no wiadomo przykładowo ja mam 305 NM, ale nie przy 1700 obr/min....

 

To jest true, ja przed kupnem 335i mialem okazje przejechać się 330xi i miałem wrażenie że to w ogóle nie idzie... dopiero od wyższych obrotów coś tam się działo:) ale co kto lubi:)

 

Fajne te zdjęcia tej F30stki:) Kiedy prezentacja coupe? za rok?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No z tym sie zupełnie nie zgadzam, ze jakosc materiałow w nowej Jedynce jest slaba. Porównując do A3 jakosc materiałow jest bardzo dobra.

 

W E90 pomimo 6 lat jakosc wnetrza cialge jest na poziomie bardzo dobrym.

jak jeszcze raz podotykasz materiały w nowej 1 nie zapomnij dotknac schowka z plastiku jak w fordzie fiesta

Opublikowano

Jak dla mnie swietny samochod. Chetnie zobacze przod w M-pakiecie.

Co do kiery ... hmm no taka se. Reszta tj. linia , tyl, wnetrze (mam mieszane uczucia co do Navi) rewelacja :cool2: :cool2:

Ciekaw jej jestem na zywo :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.