Skocz do zawartości

320d Dziwne drgania


haker151

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

Sprawdziłem koło pasowe i żadnych luzów (w pionie i w poziomie) nie wykryłem.

Kupiłem jednak zestaw nowe koło zamachowe LUK oraz sprzęgło LUK ( w zestawie taniej).

Jeżeli możecie polećcie mi jakiś sprawdzony warsztat w małopolsce, który nie zedrze ze mnie a wykona instalację fachowo.

Samemu chyba sobie nie poradzę bo z tego co widzę to muszą być specjalne narzędzia.

Mam nadzieję że po montażu zapomnę już o drganiach.

BMW e46 Touring TC Witamin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haker 151 koło pasowe objawia swoje wczesne uszkodzenie właśnie przy niskich prędkościach obrotowych silnika. tak więc obserwuj pasek i napinacz na zimnym silniku i w czasie rozgrzewania i zobacz czy nie skacze i nie drży. Cykanie przy gaszeniu prawdopodobnie wina napinacza.
.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie dwumasę i kpl sprzęgła już mam wieć chce to założyć.

Mam pytanie czy nie znacie jakieś warsztatu w małopolsce (w miarę blisko Nowego Sącza),

który zrobi to dobrze ??.

Jeżeli chodzi o koło pasowe to oglądałem je dokładnie i żadnych z objawów o których mówicie nie zauważyłem.

Nie wykazuje oznak uszkodzenia, paski chodzą równo.

Napinacz być może tak ćwierczy przy gaszeniu czy paleniu.

BMW e46 Touring TC Witamin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie czy nie znacie jakieś warsztatu w małopolsce (w miarę blisko Nowego Sącza)

który zrobi to dobrze ??.

.

Blisko nowego sącza? Kolego ja ci mogę polecić warsztat w Gródku , Wojtek. Jak chcesz mogę dać ci namiar na niego. Ją mam też M47 z 1999 roku i zawsze u niego wszystko robię. Ciężko zawsze z terminami ale ma pojęcie. Mi w listopadzie wymieniał silnik i zestaw koła dwumasowego bo mi się wał ukręcil. Owszem w sumie auto stało u niego 2 tyg ale wszystko zrobione jak najlepiej. Widzę że już zmieniłeś dwumas ale to może na przyszłość..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Koło pasowe odkręcone sprawdzone żadnych uszkodzeń, pęknięć itp.

Nie wiem co jest mechanicy twierdzą że poduszki pod silnikiem, a ja mówię że są przecież nowe.

Mają raptem 4-5 miesięcy i to oryginał Lemforder.

Nie wiem co robić z tym tematem może się silnik sypie i dlatego tak drga ??

Ale przecież jeździ na Castrol Edge 5w30 i śmiga bez zarzutu więc co jest.

Może ktoś miał podobny problem.

BMW e46 Touring TC Witamin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to jest tak że źródło drgań jest inne np koło pasowe czy pasek/napinacz/itd a od tych drgań się rozleciały nowe poduszki. Puki były całe nie było tego czuć. Na paskach i napinaczach się nie znam ale słyszałem że może być tak że uszkodzonego koła pasowego nie rozpoznasz bez wyjmowania i dokładnych oględzin bo pęka od strony silnika i z zewnątrz nie widać tego. Koło pasowe co 180 000 km powinno się wymieniać. Trochę mnie zmartwiłeś bo sam planuję wymianę poduszek i nie chcę żeby po miesiącu było to samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jeżeli koło pasowe zaczyna rozpadać się od środka to jedynie ściągnięcie go i obejrzenie od strony silnika pozwoli na

100% pewną diagnozę.

Czy demontaż ww. koła bez blokady koła zamachowego jest możliwy ??

Na jednym z DIY dotyczących wymiany ww. koła gość wrzucał 5 bieg i odkręcał długim ramieniem.

Czy komuś poza tym gościem to się to udało ??

Przymierzam się do odkręcenia tego koła jutro może w środę i wolałbym mieć pewność przy odkręcaniu.

Pozdrawiam

BMW e46 Touring TC Witamin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ja tak samo wynieniałem a w dodatku jedna osoba może trzymać wciśnięty hamulec ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie wróciłem z garażu

Metodą 5 biegu nie mogę za cholerę tego odkręcić.

Obczaiłem już metodę z blokadą koła zamachowego jednak dojście do tej blokady nie jest aż tak proste jak podaje DIY.

Z resztą pisanie że na odkręcenie koła pasowego wystarczy ok. 1 h jest totalną bzdurą.

Ok. 3 h męczyłem się z rozebraniem silnika tak aby dojść do zaślepki do blokady koła zamachowego.

PO czym wyjąłem ją i włożenie tam śrubokręta ślusarskiego 8 mm jest mało prawdopodobne chyba ze utnę go szlifierką na pół.

Miejsca mało tysiąc węży kabelków i jeszcze mam taką dziwną osłonę w miejscu tej zaślepki.(oryginalną osłonę plastikową z gąbką na DIY gość tego nie ma).

Podszedłem do tematu po 18 i czasu jednak okazało się za mało muszę spróbować ponownie jakoś w sobotę żeby mieć więcej czasu na jakieś komplikatory.

W zasadzie mechanik powiedział że jak zdjąłem paski i wziąłem to koło w ręce i próbowałem nim siępnąć a ono ani drgnie to jest ok to nadal

jestem przekonany że muszę je odkręcić.

Pozdrawiam dobrej nocy

BMW e46 Touring TC Witamin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ciągu tej godziny nie dość że zdjął bym to koło to jeszcze wykrecilbym pompę wtryskowa ... :))

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie,

Ściągałem dzisiaj paseczki i sprawdzałem sprzęgło kierunkowe alternatora.

Otrzymałem wskazówki że kręcąc tym sprzęgiełkiem i nagle go zatrzymując

trzpień alternatora powinien nadal się kręcić a sprzęgło zatrzymać ??

Czy prawdą jest że jeżeli sprzęgło zatrzymuje sie jednocześnie z szajbą alternatora jest

uszkodzone i trzeba je wymienić ??

Czy przy zapalonym silniku delikatne skoki dźwigni kierunkowej (napinacz hydrauliczny) jest normalne ??

Czy powodem tych skoków jest uszkodzone sprzęgło alternatora ??

Pozdrawiam

BMW e46 Touring TC Witamin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to złudzenie ale czy guma nie rozwulkanizowała ci sie od koła :?:

na drugiej focie widać jakieś dziwne" poszarpania " jakby guma odchodziła od koła

Właśnie nie wiem czy to normalne czy koło do wymiany jednak

BMW e46 Touring TC Witamin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Koledze koło pasowe które już nie tłumiło dobrze drgań (z zew. nie widać bylo pęknięć) + zmęczone koło dwumasowe uszkodziło wał korbowy i silnik nadaje się do wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy w BMW Touring E46 320d z 1999 roku było na alternatorze sprzęgiełko kierunkowe w oryginale ??

Wydaje mi się że jest zwykłe koło pasowe alternatora bez sprzęgiełka.

Tutaj jest zdjęcie tego koła (jest tylko nakrętka a z tego co wiem to sprzęgiełko zakręca się specjalnym kluczem ząbkowym)

http://zapodaj.net/732d55b38addd.jpg.html

Czy można np. kupić sprzęgiełko i zainstalować zamiast tego koła ??

Przy paleniu mam taki dziwny pisk i każdy mechanik mówi że to wina uszkodzonego sprzęgiełka.

BMW e46 Touring TC Witamin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.