Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Na początku informuję że jestem świeżym posiadaczem BMW Touring E46 136KM.

Przy gaszeniu samochodu czuć mocne drgania, podczas pracy silnika jest podobnie

drga kierownica i prawie całe wnętrze.

Przy wciskaniu sprzęgła nie ma żadnej różnicy, mechanik tw. że to nie dwumasa.

Podejrzewa zerwaną poduszkę silnika.

Najdziwniejsze jest to że przed wymianą oleju nie przypominam sobie takich drgań.

Być może nie zwróciłem uwagi, sam już nie wiem.

Dodatkowo podczas dojazdu do skrzyżowania na luzie hamując czuję jak samochodem kołysało na boki.

Na biegu takich objawów nie ma.

Doradźcie co jeszcze sprawdzić żeby mieć 100% pewności że to poduszki.

Może konieczna jest wymiana dwóch poduszek silnika i tą jedna przy skrzyni ??

A jeszcze jedno zmniejsza mi się co jakiś czas ilość płynu chłodniczego.

Nie jest to masakryczny ubytek ale co jakiś czas sprawdzam i wskaźnik jest niżej.

Olej sprawdzam dzień na dzień i poziom niezmienny ten sam.

Jeżeli te poduszki to doradzcie jakie ??

Lemforder to dość duży wydatek plus robocizna ??

Nie wymieniał ktoś sam te poduszki ??

Pozdrawiam

BMW e46 Touring TC Witamin
  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
oczywiscie poduszki silnika + skrzyni. Poduszki sa produkcji CORTECO natomiast nazwy: LMF, FEBI to tylko chyba dla biznesu. Ja wymienialem u siebie samemu. Wrazenia po montazu najelpsze co moglem do tej pory wykonac w swoim aucie. Polecam poduszki FEBI + poduszki skrzyni LMF.
Opublikowano (edytowane)

Witajcie,

Właśnie wróciłem z garażu. Zdjąłem osłonę i wg mnie poduszka lewa kierowcy do wylotki.

Prawa wydaje się ok. Ale czy jest sens wymieniać jedną czy lepiej dwie plus tą jedną przy skrzyni ??

W załączeniu dodaje film jak wygląda gaszenie samochodu. Masakra !!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=x24GscB3FOk

Tutaj jeszcze fotki poduszek

http://imageshack.us/g/706/20111011087.jpg/

Oceńcie sami.

Pozdrawiam

JB

Edytowane przez haker151
BMW e46 Touring TC Witamin
Opublikowano
Zawsze ta od strony kierowcy jest zerwana... od pasazera cala ale mocno zuzyta i wylana. Jak bedziesz robil sam to mozesz wymieniac na "raty", a jak u mecha to juz lepiej obydwie. Pod skrzynia mamy dwie male poduszki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź może jeszcze koło pasowe (tłumik drgań) bo też powoduje drgania w samochodzie.
Opublikowano

Dziękuję za rady postaram się jak najszybciej sprawdzić to koło pasowe.

Konkretny ten DIY ale nie wiem czy dam rade sam

BMW e46 Touring TC Witamin
Opublikowano

Koło pasowe sprawdzone nie posiada pęknięć luzów itp objawów.

Po obserwacji z kanału okazuje się, że poduszka od strony kierowcy lewa zerwana aż chce wyrwać łapę silnika.

Przy gaszeniu masakra aż się patrzeć nie chce :P

Prawa ok ani drgnie, ale i tak trzeba będzie wymienić dwie dla zasady.

Koszt poduszek Lemforder ok. 380 zł ( za komplet) i mam nadzieję że uda mi się samemu to zrobić :)

Miejmy nadzieję że to tylko to i po wymianie mu przejdzie.

A już się bałem że koło pasowe albo co gorsza dwumasa i 2k nie moje :P

BMW e46 Touring TC Witamin
Opublikowano
Koło pasowe sprawdzone nie posiada pęknięć luzów itp objawów.

Po obserwacji z kanału okazuje się, że poduszka od strony kierowcy lewa zerwana aż chce wyrwać łapę silnika.

Przy gaszeniu masakra aż się patrzeć nie chce :P

Prawa ok ani drgnie, ale i tak trzeba będzie wymienić dwie dla zasady.

Koszt poduszek Lemforder ok. 380 zł ( za komplet) i mam nadzieję że uda mi się samemu to zrobić :)

Miejmy nadzieję że to tylko to i po wymianie mu przejdzie.

A już się bałem że koło pasowe albo co gorsza dwumasa i 2k nie moje :P

 

http://www.czescidobmw.pl/index.php każdy na forum poleci :cool2:

Opublikowano

Poduszki silnika obydwie zostały dziś wymienione czas operacji około 4 godzin.

Efekt porażający. Zero drgań - to jest niestamowite.

Oczywiście poduszki Lemforder

Lewa zerwana prawa była wylana.

Dużo zeszło ale zmęczenie odebrałem bardzo pozytywnie.

Jutro dwie poduszki po skrzynię mam nadzieję że pójdzie szybko.

Pozdrawiam

BMW e46 Touring TC Witamin
Opublikowano
no cóż nie ma możliwości żeby w tak starym samochodzie gumowe elementy zawieszenia silnika, skrzyni spełniały dobrze swe zadanie - tym bardziej w dieslu, gdzie trzeba tłumić duże drgania. sprawdzałeś datę prod. na poduszkach? zapewne nie były nigdy wymieniane.
Opublikowano

Jednak te poduszki to ważna sprawa.

Też niebawem się za to zabieram.

Febi lub lemforder.

Ciekawe ile kosztuje sama robocizna?

Opublikowano

Znajomy mechanik chciał za dwie 100 zł.

W normalnym warsztacie ok. 150 zł.

100 zł które oszczędziłem wydałem dwie przedłużki niklowane Crv (potrzebne do odkręcenia z góry lewej poduszki- razem mają 0,5 m),

ramię giętkie nasadkowe oraz przegub nasadkowy oraz flaszkę dla kumpla który pomagał. Gościowi bym zapłacił i miałbym tylko zrobione a tu mam jeszcze narzędzia.

A dziś czekają mnie dwie poduszki pod skrzynię (podobno łatwizna) i pompa wody bo cieknie.

Pozdrawiam

BMW e46 Touring TC Witamin
Opublikowano
Ja taką przedłużkę zrobiłem z pręta gwintowanego /do kupienia w sklepach rzemieślniczych za parę złotych/ - szlifujemy końce na kwadrat i przedłużka gotowa i praktycznie darmowa :cool2:
Opublikowano

Ale powiedz kolego- czy bez odkręcenia poduszek można sprawdzić ich stan(czy np.ubite itp.) i czy do wymiany?

Możliwe to jest? Bo przez zły stan poduszek auto może też dziwnie czasem się zachowywać....dziwnie myszkować podczas prowadzenia lub np.podczas zdecydowanego włączania się do ruchu z podporządkowanej... :?: Czy to może mieć także na TO wpływ???

Opublikowano

Nowy zestaw sprzęgła i koła dwumasowego on board :)

Kolego jak rzuca silnikiem przy gaszeniu i przy kopaniu w gaz na postoju nadmiernie przechyla silnik tak ze wyraznie odczuwasz to na nadwoziu samochodu to wymien poduszki silnika, tylko nie jedną a cały komplet i przy okazji tez poduszki zawieszenia skrzyni.

.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witajcie,

3msce po wymianie poduszek dzieje się podobnie.

Poduszki Lemforder więc nie jakieś tanie zamienniki.

Co mi teraz zostaje:

1) Tłumnik drgań - koło pasowe ??

2) Sprzęgło z dwumasą ??

Zaraz po założeniu poduszek była totalna cisza.

Mam nadzieję że koło pasowe jeżeli jest do wymiany nie uszkodziło poduszek.

Ale jeżeli koło pasowe miało by być uszkodzone to siła drgań była by większą przy większych obrotach,

a tutaj przy tych najniższych jest problem.

Pomóżcie proszę

BMW e46 Touring TC Witamin
Opublikowano
Hej, najprawdopodobnie bedzie dwumasaa do roboty. Mam dokładnie tak jak u ciebie na tym filmiku. W momencie gaszenia silnika słychać takie pyk pyk. Mam to samo i jakieś delikatne drgania w środku ale to tylko czasami i jakoś mnie to nieprzeszkadza. ale mój znajomy mechanik jak usłyszał to pykanie to mnie uświadomił ze to dwumasa bo sam miał tak samo. rok czasu tak jezdził i się w końcu sypneło. Ja tez tak jezdze narazie, jakoś sie niemoge zebrać zeby to naprawiać.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dwumasa i sprzęgło co polecacie (LUK+ Sachs)??

Jak odniesiecie się do Kit-a Valeo z sztywnym kołem zamachowym ??

Pozdr.

BMW e46 Touring TC Witamin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.