Skocz do zawartości

320d luzy na drążku? maglownica?


Czarek_88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio podczas zabawy kierownicą na postoju wykonując szybkie krótkie ruchy kierownicą w lewo i prawo usłyszałem/wyczułem puknięcia jak by w kolumnie kierownicy....

wyciągnąłem sie pod autem i złapałem za drążek kierowniczy za tą część bliżej maglownicy co wychodzi z tej gumy (druga osoba wykonywała te ruchy kierownicą krótkie i szybkie w obie strony) i okazało się że czuje luz na tym drążku ...

Czy to normalne? tzn czy maglownica tak pracuje że przy ruchach jest na tym drążku luz czy trzeba wymienić drążek(on nazywa się środkowy chyba)

Prosze o podpowiedzi

DZIĘKS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten drążek co wychodzi z tej gumy do koła bezpośrednio to drążek kierowniczy. Sam wymieniłem dwa zanim okazało się że jednak problem jest w samej maglownicy i zostały mi dwa dobre drążki kierownicze. Tak wiec może to być drążek, może to być końcówka drążka, a może być też maglownica. Trzeba się temu dokładnie przyjrzeć. ( Jak potrzebujesz nowy drążek w dobrej cenie Lemfordera to się odezwij)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam niema żadnego gumowego elementu (pod gumową osłoną). Drążek jest na sztywno przykręcany do maglownicy grubą dużą śrubą. Jeśli się sam nie poluzował w co wątpię to niema możliwości aby był na nim luz. Luz może być od końcówki drążka od strony koła albo na maglownicy. Nie przejmuj się tym za bardzo dopóki ci gość na przeglądzie rocznym nie powie że jest do wymiany. Ja się przejmowałem i kupiłem dwa drążki ( lemfordera i oryginał) wydałem kupę kasy i nic, okazało się że maglownica, to ją trochę podregulowałem i tak jeżdżę i wiem ze jak się znowu luz pojawi to będzie do regeneracji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak

Ale na nierównościach odzywa się przód tzn są głuche stuki i nie wiem czy to od tej maglownicy/drążków czy od tulej wachacza wymieniałem je 1000 km temu na podróby za 110 zł komplet i może to one się już wyrobiły ale w to wątpie

Szukam po prostu przyczyny tych głuchych stuków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam Wszystkich

 

Odkopuje temat bo nie chce zaśmiecać i klepać nowego. Wymieniałem dziś drążki kierownicze kompletne do maglownicy. Auto wcześniej nosiło troszkę na dziurach a wahacze i wszystkie inne elementy zawieszenia były wymienione niedawno. Po wyminie auto nosi jeszcze bardziej a gry jadąc bardzo powoli skręcę kierownica na max obojętnie w którą stronę to na samym końcu mi ja blokuje i muszę użyć dużej siły żeby odbić z powrotem. Autko juto jedzie na ustawianie zbieżności. Czy sadzicie ze to będzie przyczyna ? A drugie pytanko to czy można założyć łącznik stabilizatora odwrotnie ? patrząc na niego jest dokładnie taki sam lewy jak i prawy jak i góra z dołem.

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność załatwiła wszystko. Lecz autko nadal jeszcze troszkę pływa. Prawdopodobnie tuleje na tylnych wahaczach będą do wymiany po zeszłorocznym sezonie parkingowym :D Zmieniał ktoś z kolegów te tuleje? trudna robota?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność załatwiła wszystko. Lecz autko nadal jeszcze troszkę pływa. Prawdopodobnie tuleje na tylnych wahaczach będą do wymiany po zeszłorocznym sezonie parkingowym :D Zmieniał ktoś z kolegów te tuleje? trudna robota?

 

Tuleje w wahaczach? Jeśli tak to trochę zabawy jest, najwięcej, żeby wyjąć i zasadzić/wprasować nowe.

Chyba, że mówisz o pływających i moim zdaniem te najbardziej odczuwa się przez myszkowanie samochodu to wymienia się znacznie łatwiej.

Często je słychać jak skrzypienie starego wozu drabiniastego, albo takim pykaniem jakbyś stary tapczan otwierał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o całe wahacze to nawet nie chce myśleć o cenie :) Co do opon to nie maja nic do tego a poza tym są 4 nowe Pirelli. Kolego TNR podrzucił byś mi na Real OEM linka które to tuleje? tu czy na PW... z góry dzięki. Wezmą się za wymienianie wszystkiego po kolei jak się zrobi cieplej i jeszcze raz na zbieżność autko dam tym razem do speców z Kielc (tu dziękuje aras86 za podpowiedz)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łatwo samemu sprawdzić czy to wahacze... jak wjeżdżasz na nierówności czy dziury (najczęściej poprzeczne) to słychać głuche stuki natomiast gdy wjedziesz na nie z wciśniętym hamulcem i nie będzie stuków to wahacze (nie mówie zaraz że całe może być tylko poducha.) Mogę podpowiedzieć że kiedyś miałem jakby luz na kierownicy między tym co kręcisz kierownicą a reakcją kół tzn robisz małe ruchy kierownica podczas jazdy a koła dalej są nieruchome. Postanowiłem kupić drążki kierownicze z końcówkami FEBI, dokupiłem także łączniki stabilizatorów które sam założyłem i.... po kłopocie drązki kierownicz z końcówkami leża do tej pory niepotrzebne :cool2: także najpierw łączniki mały koszt a przyjemnosc z jazdy bezcenna :)
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Marcin

 

Jeśli chodzi ci o łączniki z przodu to już wymienione jak i wahacze i trzymadła. Z tyłu nie ma chyba łączników stabilizatora

 

EDIT:

 

Dziś jak auto stało na rampie to zauważyłem ze tylne koła jakby się lekko składały :shock: do wewnątrz to będzie któraś z tulei czy po prostu zbieżność trzeba ustawiać i z tylu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie czy tył może odpowiadać za pływanie przodu?

A Panowie co najbardziej odpowiada za drgania kierownicy na nierównościach na drodze?

 

luzy na wahaczach bądź drążkach... jednak tak jak pisałem wczesniej zacznij od łączników stabilizatora są proste w wymianie i nie są drogie a to one mogą być przyczyną.

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie czy tył może odpowiadać za pływanie przodu?

A Panowie co najbardziej odpowiada za drgania kierownicy na nierównościach na drodze?

 

luzy na wahaczach bądź drążkach... jednak tak jak pisałem wczesniej zacznij od łączników stabilizatora są proste w wymianie i nie są drogie a to one mogą być przyczyną.

 

łączniki miałem wymienione, wahacze i tuleje (stare obejmy) też wymienione, patrzyłem od spodu i dotykając drążków nie czułem luzu (jest na to jakiś sprawdzony sposób), wycieków też nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.