Skocz do zawartości

323Ci (coupe) Spalone Sprzeglo?? / Przypalone?


MasterBukos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pewien problem. Mianowicie podkusilo mnie aby przygrzac troche oponki moja bunia :/ Mam ja juz od dawna i zauwazylem juz na poczatku ze albo jest z tym cos nie tak albo poprostu to auto jest za ciezkie na cokolwiek. Mialem e36 coupe 316i gaz w podloge i krecil baczki na asflacie bez problemu (gumy nim nie probowalem palic). Natomiast moja e46 ktora ma przeciez prawie 70 koni wiecej od poprzednika nie chce nawet baczka zakreci, za chiny jeszcze mi sie to nie udalo, jedynie zima moglem sie pobawic i polatac bokami bo wylaczeniu ASC. Ostatnio rowniez chcialem sprobowac zakrecic baczka czego od dawien dawna nie probowalem bo poprostu nie szlo, nawet na kostce, na niczym... Wiec sie wkurzylem i postanowilem przygrzac oponki w miejscu i wtedy sprobowac. Wrzucam wsteczny, lekko do tylu, jedynka gaz w podloge i probuje, wydawalo sie ze wszystko jest ok, sprzeglo bylo puszczone calkowicie, odpuszczalem i dodawalem gaz lekko przyhamowujac przez jakies 30 sekund. Odpuscielm patrze za siebie troszke dymu bylo ale odrazu stwierdzilem ze cos jest nie tak, wysiadam i spod maski bialy dym, i straszny smrod. Ulatnial sie przez jakies 3 min. Przejechalem sie pozniej i stwierdzilem ze jest wszysko ok ale po dluzszej trasie czuje jak by przy ruszaniu jakies drgania w ostatniej fazie puszczania sprzegla :/ Prosze o pomoc, czyzby sprzeglo sie spalilo? Tarcza przekosila? Jak puszczam powoli to jest w miare ok ale jak chce ruszyc dosc energicznie to dziwnie szarpie. Kolega poradzil mi aby przypalic sprzeglo w kontrolowany sposob bo bys moze jest teraz nie rowne i zle bierze. Biegi wchodza idealnie tak jak przed feralnym "paleniem" gumy. Prosze nie wyskakiwac z tekstami ze katuje swoje auto i ze jestem wiesniakiem lub gowniarzem ktory dostal auto od rodzicow i go nie szanuje! Faktem jest iz mam 21 lat lecz pracowalem na to auto 2 lata i nie kupilem zlomu za 15 tys. zl tylko auto wyszlo mnie rok temu 30 tysiecy i dbam o nie lepiej niz o swoja kobiete! Poprostu chcialbym sie czasem nim pobawic, kocham naped na tyl i nie jest to moje pierwsze bmw. Tak samo bylo z moim poprzednim e46, byl to sedan 1.8 i jakos wydawal sie znacznie lzejszy, fajniej sie go prowadzilo a tutaj 2.5litra 170 koni i takie niespodzianki? Moglby mi ktos powiedziec co jest nie tak? :( Dodam iz moglem zapomniec niestety o wylaczeniu ASC przy tym przypaleniu sprzegla :( lecz to nadal mi nie wyjasnia tego ze nie moge zakrecic kilku baczkow na ulicy czy tez na parkingu... Naprawde prosze o wyrozumialosc i nie pojezdzanie mi w kwestii niszczenia auta. Dodam iz moj egzemplarz jest bardzo zadbany i nie ma mowy o jakims zajechanym silniku czy cos. 84tys.km przebiegu i wszystko wymieniane na czas. Dziekuje z gory za konstruktywne odpowiedzie forumowiczow. Pozdrawiam. Robert. :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert po pierwsze ASC do zabaw wylaczamy przytrzymujac przycisk ACS przez kilkanascie sekund... wtedy wylacza sie calkowicie kontrola i mozesz ciac bokiem ile wlezie. Co do sprzegla to zjarales tarcze [bialy dym i smrod "azbestu"].
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert po pierwsze ASC do zabaw wylaczamy przytrzymujac przycisk ACS przez kilkanascie sekund... wtedy wylacza sie calkowicie kontrola i mozesz ciac bokiem ile wlezie. Co do sprzegla to zjarales tarcze [bialy dym i smrod "azbestu"].

 

O to nie wiedziałem? Jak przyciśniesz raz, tak że zaświeci się kontrolka to nie jest wyłączenie całkowite?

 

Co do tematu - drgania przynoszą mi namyśl jedynie dwumas... Mogłeś mu pomóc z prawidłowym funkcjonowaniem. Pojeździj odpuszczając powoli sprzęgło, może się ułoży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert po pierwsze ASC do zabaw wylaczamy przytrzymujac przycisk ACS przez kilkanascie sekund... wtedy wylacza sie calkowicie kontrola i mozesz ciac bokiem ile wlezie. Co do sprzegla to zjarales tarcze [bialy dym i smrod "azbestu"].

 

O to nie wiedziałem? Jak przyciśniesz raz, tak że zaświeci się kontrolka to nie jest wyłączenie całkowite?

 

Co do tematu - drgania przynoszą mi namyśl jedynie dwumas... Mogłeś mu pomóc z prawidłowym funkcjonowaniem. Pojeździj odpuszczając powoli sprzęgło, może się ułoży.

 

Tez sie przyłącze do tego ze nie widziałem ze jak sie raz nacisnie i sie zaświeci to nie jest całkowicie odłoczony to po przy trzymaniu kilku sekun co sie stanie z ta dioda ? Bo kiedys czytałem ze porducenci w danych markach aut stosuja np taki cos z systemem ESP ze po dwu krotnym kliknieciu dopiero sie odłacza całkowicie a inni poporstu nie maja w autach dopracowanych włąsciwosci jezdnych i po wyalczniu ESP ono nadal dziaął ale w mnieszym stopniu zeby ukryc te nie dopracowania ale ze do ASC w bmw tez sie to stosuje to nie wiedizałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Robert po pierwsze ASC do zabaw wylaczamy przytrzymujac przycisk ACS przez kilkanascie sekund... wtedy wylacza sie calkowicie kontrola i mozesz ciac bokiem ile wlezie. Co do sprzegla to zjarales tarcze [bialy dym i smrod "azbestu"].

to jak sie mimo wszystko nawet żółty trójkąt w kółku pali to i tak jest wlonczone :shock: :shock: :shock: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A macie dsc ? :)

Jak macie to wyłącza się je przytrzymując przycisk a jak nie macie to przytrzymanie i tak nic nie da ;)

ASC jest nieaktywne kiedy kontrolka na środku się świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert po pierwsze ASC do zabaw wylaczamy przytrzymujac przycisk ACS przez kilkanascie sekund... wtedy wylacza sie calkowicie kontrola i mozesz ciac bokiem ile wlezie. Co do sprzegla to zjarales tarcze [bialy dym i smrod "azbestu"].

 

 

Przeczytalem ten post przed chwila i pierwsze co zrobilem to poszedlem to sprawdzic, zgadnij z jakim bananem na twarzy wracam :D Pierwszy raz, a minal rok odkad posiadam ten egzemlarz udalo mi sie zrobic baczka :norty: Przytrzymalem przycisk jakies 10 sekund, myslalem ze to u mnie nie dziala bo nic szczegolnego sie nie stalo ale przypadkiem zauwazylem ze nie da sie juz wylaczyc ASC po tak dlugim przytrzymaniu. Wczesniej jak wlaczalem to drugie przycisniecie powodowalo wylaczenie a tym razem nie. Dopiero po wylaczeniu zaplonu kontrolka gasnie :) Wielkie dzieki :cool2: Szkoda tylko ze nie wiedzialem tego wczesniej :cry2: Ma ktos jeszcze jakies rady co do mojego sprzegla? :( Wogole to w benzynowcu tez jest dwumas? Bo ktos w ktoryms poscie napisal ze dwumas mogl sie nadwyrezyc? Co jezeli nadal beda drgania? Musze cale sprzeglo wymienic kompletne? ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytalem ten post przed chwila i pierwsze co zrobilem to poszedlem to sprawdzic, zgadnij z jakim bananem na twarzy wracam :D Pierwszy raz, a minal rok odkad posiadam ten egzemlarz udalo mi sie zrobic baczka :norty:

domyslam sie Kolego :wink: Sprzeglo moglo sie najzwyczajniej przytrzec, ale niekoniecznie spalic na max. U Ciebie jest kolo dwumasowe, ale mozesz smialo leciec w jednomas... nie musisz na razie nic wymieniac! Pojezdzij i poobserwuj zachowanie sprzegla i jakby co to pisz na 4um z objawami. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytalem ten post przed chwila i pierwsze co zrobilem to poszedlem to sprawdzic, zgadnij z jakim bananem na twarzy wracam :D Pierwszy raz, a minal rok odkad posiadam ten egzemlarz udalo mi sie zrobic baczka :norty:

domyslam sie Kolego :wink: Sprzeglo moglo sie najzwyczajniej przytrzec, ale niekoniecznie spalic na max. U Ciebie jest kolo dwumasowe, ale mozesz smialo leciec w jednomas... nie musisz na razie nic wymieniac! Pojezdzij i poobserwuj zachowanie sprzegla i jakby co to pisz na 4um z objawami. Pozdr

Jak to można lecieć w jednomas?można założyć od czegoś innego kolo zamachowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem to nie duży ale od czego będzie pasować taki zamach?od e30,e36? wiem ze w vw tdi można zmienić na jednomas od G60 bez negatywnych skutków.A że w e46 da sie to pierwsze słysze

 

da się, są dedykowane zestawy do takiego przejścia - jednak podobno nie są tak do końca plug and play no i hmmm po coś ten dwumas jest wsadzony. Drgania będzie tłumiło co innego np. wał.

Generalnie odradzano mi, ale chętnie wysłucham tych, którzy taki zestaw testowali u siebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielu zwolenników jazdy na 1/4 mili w vw wywala dwumas i wstawia jednomas najczęsciej w tdi nalezy jednak pamiętać o wyważeniu koła zamachowego , poprzez odwierty przy zabkach jedyne dodatkowe wymogi to średnica chyba 360mm . tarcze sprzęgła też można wyważać. jak ktos cos zepsuje to od bic idzie szczelniacz walka skrzyni i zalewa olej sprzeglo ,,,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie pytanie to tobie w ogole piszczaly opony? czy ci sie wydawalo ze opony piszcza a paliło sie sprzegło?

zrobiles cos takiego jak ten mistrzu?

bo sprzeglo pewnie juz do niczego sie nie nadaje :D

 

Wygladalo to podobnie :/ Tylko troche krocej i opony zostawily troche dymu ;) Sprzeglo chodzi dobrze, biegi wchodza idealnie tak jak przed feralnym paleniem "gumy". Jedynie te drgania przy ruszaniu z pierwszego biegu mnie niepokoja :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.