Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wszyscy podkreślają elastyczność, ona ma znaczenie chyba tylko w manualu, jeśli masz szybki automat to po co ta elastyczność? Dane przyspieszeń 80-120 są chyba podawane na tym samym biegu, co jest bez sensu. Benzyne trzeba bardziej redukować, to wiadomo.

Jeździłem na próbnych i dislem i benzyną, lepiej mi było benzyną, wziąłem benzynę, kto mi zabroni? :):) Ale nikogo nie namawiam do tego samego.

Jeszcze kwestia zasięgu, nawet do Krakowa latam samolotem, podróżowanie samochodem jest długie i niewygodne. Mój roczny przebieg to ~8000 na każdym samochodzie. Gdybym był przedstawicielem handlowym to pewnie też inaczej bym na to patrzył.

Osiągi w tej budzie moim zdaniem spełniają slogan marki, 6.6 do setki to niezły wynik, ronda robi jak trzeba, przy otwartym szyberdachu ładnie mruczy.

Tak na poważnie, to pewnie przyzwyczajenie, od 10 lat mam pod maskami 3.0i R6, nie lubię V i Turbo, i dobrze mi z tym :)

 

Chłopaki, po to jest taka paleta silników aby każdy mógł wybrać coś dla siebie i właśnie dla niego jest to najlepszy wybór. U kitajców macie do wyboru 2-3 silniki, albo nawet 1 (w Hondzie Legend), tam się można kłócić który jest lepszy :) BMW ma być zawsze skrojone na miarę. Gdyby benzyna była całkowicie do dupy to by ją wycofali ze sprzedaży.

 

EDIT

jeszcze jedno, wg producenta to mój silnik pali w trasie 6.0l. :lol:

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Chłopaki, po to jest taka paleta silników aby każdy mógł wybrać coś dla siebie i właśnie dla niego jest to najlepszy wybór.....BMW ma być zawsze skrojone na miarę. ...

:cool2: :cool2: :cool2:

EDIT

jeszcze jedno, wg producenta to mój silnik pali w trasie 6.0l. :lol:

tak, tylko, że "trasa" jest liczona z prędkosci 110km/h...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Tak mi ta elastyczność 80-120 nie dawała spokoju, pomierzyłem wczoraj telefonem te przyspieszenia, wychodzi mi około 3,5-4 sekundy (w trybie sport). Nawet jeśli mój pomiar jest niedokładny (a jest na pewno) i tak naprawdę jest nawet 5s to i tak tyle samo co 530d. Zresztą na YT jest dużo filmików z 528i i 530d, idą właściwie identyczne w każdym zakresie prędkości. Jedyny dylemat czy lepiej mieć moc w środku czy na górze. No i 530d trochę mniejsze spalanie. 528i trochę ładniejszy dźwięk.

 

Nie wiem jak oni mierzą tą elastyczność, jeśli na tym samym biegu dla wszystkich silników i skrzyń to jest to bez sensu. wtedy by wychodziło, że np wysokoobrotowe TypeR czy M3 mają gorszą elastyczność niż 520d np na 5 biegu. I jeszcze jedno, jak się ma 8biegowy automat do np 6biegowego manuala, też się mierzy elastyczność na 5 biegu?

Opublikowano

Z tego co wiem, to elastyczność producenci mierzą wyłącznie dla skrzyń manualnych. Na 4tym i 5tym biegu zazwyczaj( 60-100 i 80-120 km/h ).

Niektóre testy, w przypadku skrzyń automatycznych, podają pomiary elastyczności zmierzone przy kick-down'nie , i dla automatów to jest chyba najlepszym punktem odniesienia. Także wcale bym się nie zdziwił, jeśli w danych bmw w manualu dla Twojego modelu jest podana elastyczność 5s, a Ty w automacie masz 3,5-4s po kick-down'nie, bo przecież automat zrzuci bieg na niższy i przyspieszenie jest dużo lepsze. Dlatego następne moje auto będzie w automacie, bo to po prostu jest wygoda!

Opublikowano
Na stronie bmw jest elastyczność dla 530d - 5s, dla 528i (R6 N/A) - 7s. Obie wartości przy automatycznych skrzyniach są oderwane od rzeczywistości. Więc pewnie to dla manuala. Pisałem o tym bo ktoś wcześniej pisał że disel ma lepszą elastyczność tylko że przy automacie nie ma to znaczenia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja kiedyś sobie zmierzyłem 60-100 - 3,8 s, 80-120 - 4,2. E60 530d 218 kM, automat
Opublikowano
ja kiedyś sobie zmierzyłem 60-100 - 3,8 s, 80-120 - 4,2. E60 530d 218 kM, automat

nieźle, prawie jak 335i :)

Edit: tylko że na automacie na DS z kickdownem :)

 

A jak inaczej zmierzyć maksymalne osiągi w aucie z automatem? Chyba na tym to polega...

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może i nie ma, mi wystarcza ze jest to ok 4 s, nie potrzebuje żadnych profesjonalnych pomiarów
Opublikowano
Pomiar stoperem z komórki czy też z zegarka nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości.

niby nie ma, ale jak na komórce czy aparacie wychodzi 4s to raczej nie jest to 7s.(tak jak podają niektórzy). A może być 3s :D W końcu granica błędu to +/-1s. :)

Opublikowano
oczywiście :8)

 

Diesle mają fajną elastyczność, pamiętam jak miałem 320d po chipie to na autostradach rzadko chcialo mi się wrzucać 5-ty bieg... (jak np: trzeba bylo zwolnic do 80 a potem sie rozpędzać....) szło przyjemnie:) w benzynie, nawet biturbo troszkę to inaczej wygląda.... tak czy siak do diesla już nigdy nie wróce:)

Opublikowano
oczywiście :8)

 

tak czy siak do diesla już nigdy nie wróce:)

 

Dlatego trzeba mieć dwa auta :mrgreen: Jednego mocnego diesla, drugie jeszcze mocniejszą benzynę.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
oczywiście :8)

 

tak czy siak do diesla już nigdy nie wróce:)

 

Dlatego trzeba mieć dwa auta :mrgreen: Jednego mocnego diesla, drugie jeszcze mocniejszą benzynę.

 

 

Dobrze mówisz, ale jeszcze portfel nie taki gruby:) moooże za jakiś czas:)

Opublikowano
Robiąc małego offtopa. W swojej 3-ce masz 306km i 400nm czy był remap ?
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
Robiąc małego offtopa. W swojej 3-ce masz 306km i 400nm czy był remap ?

Bez remapa, kupiłem go jak miał 130k przelotu, teraz ma 158k, korci mnie aby zrobić 360 km + wydech, intercooler + kompletny dolot = 400 km aallee autka uzywam na codzien i nie chce zbyt szybko zajechac silnika, tym bardziej ze sprawuje się całkiem świetnie:)

 

Poczekam jeszczę trochę i prawdopodobnie M3/1M/Z4iS.... bardzo chciałbym też nowe M5 ale 500-550k.... jeszcze nie moje progi:) Podoba mi się też to co Ty sobie kupiłeś tylko nie w kombi;p Ja bezdzietny jestem więc mnie takie cuda nie potrzebne:)

Opublikowano

Ja właśnie choruje na 1M, gdyby było jeszcze w cabrio...

Miałem przyjemność uczestniczyć w testach dla dziennikarzy na torze, świetne auto, brutalne, zwinne, takie połączenie gokarta i e36 M. Piekielnie twarde, twardsze od M3. I za kierownicy widzisz praktycznie każdy róg auta :) dzięki temu można bardzo precyzyjnie jeździć.

Szkoda, że będzie ich malutko w używkach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pytanie czy benzyna czy diesel pewnie ma najwiekszy sens, gdy kupuje sie nowy samochod - kilka lat temu, gdy kupowalem e39, szukalem 530i... nie znalazlem, znalazlem 530d

 

po kilku latach, gdy kupowalem X5 przejechalem sie wersja benzynowa i dieslem, wybor byl dla mnie jeden - diesel, benzyna (306 KM) "nie jechala" w porownaniu do 265 KM diesla (mam twin turbo, ale zduszone programowo na rynek US). Cena wersji benzynowej i diesla wlasciwie jest taka sama w US, cena diesla na stacji to 20-40 centow wiecej za galon :) a, i diesel na co 3-4 stacji :) mimo tego nie sadze, abym w najblizszej przyszlosci przesiadl sie na benzyne

 

moda na diesla dopiero przychodzi do US, ci, ktorzy posmakowali diesla w wiekszosci przypadkow deklaruja, ze nie wroca do benzyny... pozostaje wciaz duza grupa osob, ktore nie wiedza, ze znane marki (w tym BMW) montuja diesle do samochodow osobowych (np. czlowiek, ktory zaczal krzyczec, ze tankuje niewlasciwe paliwo na stacji i ze zniszcze silnik :) )

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Wszystko zależy od tego jakie ktoś ma potrzeby. Każdy towar ma swojego nabywcę.

Jedno jest pewne:

-> dzisiejsze diesle dobre są jak są nowe (do 100kkm) i już nie tak niezawodne jak te z poprzednich lat

-> dzisiejsze benzyny stopniem złożoności i skomplikowaniem powoli zaczynają przypominać silniki diesla

 

Tego nie cofniemy. Możemy jedynie się dostosować mniej lub bardziej i zabezpieczyć swoje interesy.

 

Reasumując jeśli ktoś mało jeździ rozsądniejszym/bezpieczniejszym rozwiązaniem jest silnik benzynowy (krótkie dystanse, niskie przebiegi, niedogrzany silnik). Przy tych kwotach za nowy pojazd rozmowa o różnicy w spalaniu na poziomie 15PLN/100km nie ma sensu. W dodatku dzisiejsze benzyny to już nie te paliwożerne smoki co dawniej.

Jeśli różnica w zakupie samochodu z silnkiem Pb vs. ON jest 10.000 PLN to żeby dieslem odrobić tą różnicę trzeba walnąć około 70kkm -> w moim przypadku to jest ponad 3 lata jazdy. Zazwyczaj dłużej samochodem nie jeżdżę. W przypadku gdy ON będzie droższy od 2012 roku to różnica będzie jeszcze większa na niekorzyść diesla (ilość przejechanych km). W kwestii odsprzedaży - nie w pełni się zgodzę że tańsza jest benzyna -> jeśli jest dobrze wyposażona ma niski przebieg i jest z pewnych rąk to wystarczy spojrzeć na ceny www.mobile.de to okaże się, że benzyny w wielu przypadkach są droższe od dieslowskich odpowiedników.

 

Niemniej jednak każdy wybór jest dobry pod warunkiem, że świeżo upieczony właściciel jest przekonany o jego słuszności ;)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To wszystko okaze się za chwile nieaktulane, bo teraz wchodzą benzyny twin turbo i takie będziemy zestawiać z dieslami (turbo i twin turbo). Na razie pojawił się kolega z 525d (twin turbo) , czekamy na 528i (twin turbo) i takie zestawianie będzie ciekawe.
Opublikowano

A ja w pełni kupuje to, co napisał Prezioso i zgadzam się z Nim w 100%.

W dodatku myślę, iż właśnie uwzględnił już w swojej wypowiedzi te nowe motory benzynowe twinturbo. Wystarczy spojrzeć na różnicę w cenie, o której pisał.

Także wszystko jest jak najbardziej aktualne....

Opublikowano

Wszelkie aspekty uwzględniłem dlatego moje wyliczenia uważam za aktualne (pisząc powyższy post myślałem o dowsizingu, turbo lub nawet 2x, bezpośrednim wtrysku, zaawansowanych technologiach, stopniu sprężania etc).

Co by nie powiedzieć era diesla po 2,5PLN/L minęła bezpowrotnie, diesle z niezniszczalnymi silnikami też -> więc nie ma się co łudzić że będzie lepiej (na tym przedpolu benzyna wypada nieco lepiej). Dlatego warto wybrać mniejsze zło, zakładając i kalkulując najpierw DOKŁADNIE wszelkie nasze potrzeby i wymagania przy decyzji o zakupie.

 

W kwestii elastyczności - ja myślę że ten element to jest dobry przy porównaniu samochodów ze skrzyniami manualnymi - do tej klasy samochodów zupełnie NIE pasujących.

Automat dobrze wie co ma robić i kiedy redukować i jaki bieg wrzucić żeby właściciel był zadowolony :) Mój się nauczył ...

Kiss French. Wear Italian. Drive German.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.