Skocz do zawartości

320d uszkodzony wał przez dwumas


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Niedługo kupuję inną markę pojazdu, mam nadzieję, że na forum też będzie tak wesoło.

Tez tak myslalem z teraz juz myśle, że może E90 ale też ma swoje bolączki wiec nie wiem...Bo po BMW bedzie trudno co innego zaakceptowac.

 

A co do tematu to nie w kazdym 320d wał peka. Znam 2 osoby przebieg ponad 300 000 i smigaja.

Bedziesz robił swapa we Wrocławiu?

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja mam Alfę 156 2,4 JTD...chcielibyście mieć tak bezawaryjny i pozbawiony wad fabrycznych silnik w swoich BMW...

 

jakub ma zawsze wszystko co najlepsze.... i do tego diesla ... ??? jakub + diesel... no koniec świata.....

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
M57 też jest pozbawiony wad fabrycznych. ani pękających wałów, ani padającej VP44, ani wpadających klapek... nic. sam już za nim trochę zatęskniłem, bo w M57N już wyciągałem klapki z kolektora i wymieniałem pęknięty kolektor wydechowy.
Opublikowano
a słyszał ktoś zeby w 320d w automacie padł wał??

 

Zmierzasz do tezy , że winny jest dwumas?

 

dwumas napewno w znacznym stopniu przyczynia sie do "uwalenia" wału ale czy jest 100% winowajcą?? dlatego ciekawi mnie czy w automatach też wały pękają ... jezeli tak to faktycznie może to byc spowodowane wadą fabryczną, zbyt wysoka temperaturą silnika, złej jakości oleju itp...

swoją drogą w starych TDI i TD koncernu vw wały korbowe też pękają ale w tym przypadku jest to spowodowane biciem koła pasowego i pękało mocowanie (czop wału)

kiedyś gadałem z najlepszym mechaniorem w mojej okolicy i opowiadał takie historie ze aż włos sie jeży na głowie... jak to passatami przyjeżdzali z dwumasami tak "zmęczonymi" ze skakał cały samochód i sprzęgła nie można było wcisnąć a wały były całe :|

jeżeli sprawdziłaby sie teza ze w m47 dwumas jest w pełni odpowiedzialny za pękanie wałów to w takim razie trzeba wymieniać dwumas profilaktycznie co 50tys km :)

Opublikowano

wania126 napisał - zużyty dwumas - w końcu jedna z rozsądniejszych wypowiedzi, ale i tak twierdzę, że to wada technologiczna.

Komu ma pęknąć i tak pęknie.

A tak apropo: po jakimś tam czasie eksplatacji E46 z "ala dislem 2.0" mam hasła na temat "bez"awaryjności, które brzmią:

jak nie urok .... to sraczka :( lub nie wiesz gdzie nie wiesz kiedy :cry2: - to tak dla tych którzy chcą nabyć "ekonomicznego dizelka" 2.0 ze stajni BMW.

Opublikowano

A tak apropo: po jakimś tam czasie eksplatacji E46 z "ala dislem 2.0" mam hasła na temat "bez"awaryjności, które brzmią:

jak nie urok .... to sraczka :( lub nie wiesz gdzie nie wiesz kiedy :cry2: - to tak dla tych którzy chcą nabyć "ekonomicznego dizelka" 2.0 ze stajni BMW.

HEHEHE DOBRE :mrgreen:

Opublikowano
wania126 napisał - zużyty dwumas - w końcu jedna z rozsądniejszych wypowiedzi, ale i tak twierdzę, że to wada technologiczna.

Komu ma pęknąć i tak pęknie.

A tak apropo: po jakimś tam czasie eksplatacji E46 z "ala dislem 2.0" mam hasła na temat "bez"awaryjności, które brzmią:

jak nie urok .... to sraczka :( lub nie wiesz gdzie nie wiesz kiedy :cry2: - to tak dla tych którzy chcą nabyć "ekonomicznego dizelka" 2.0 ze stajni BMW.

Ja również miałem zamiar nabyć 2,0d ale jednak zdecydowałem się na 3,0d i nie żałuję na pełnym baku bez problemu robię 1000 kilometrów i nie mam jak na razie żadnych problemów, tak na marginesie to chyba 3,0d jest najbardziej dopracowanym silnikiem diesla w BMW.

Ja mam Alfę 156 2,4 JTD...chcielibyście mieć tak bezawaryjny i pozbawiony wad fabrycznych silnik w swoich BMW...

Ja miałem kiedyś Lancię Lybra 2,4 JTD i szczerze powiedziawszy silniczek mnie nigdy nie zawiódł choć termostat wymieniałem i wymiana to kosmos i cena tez kosmiczna i elektrozawór EGR to też w tym silniku jakies nieporozumienie bo szybko się zapieka a koszt dosyć spory za nowy ale poza tym silnik naprawdę bardzo dobry i ładna praca silnika pięciocylindrowego podczas przyspieszania.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
sytuacja ma się tak, że wczoraj kupiłem nowy silnik. Tak samo M47 nie robie swapu na 330d, za silnik 3200 zł gwarancja rozruchowa 30 dni, jeżeli okaże się z nim coś nie tak po zamontowaniu to zwrot kasy, gwarancja pisemna. Jest to goły słupek, jedynie tylko wtryskiwacze są. Koło dwumasowe już mam kosztowało 1800 zł. Tak że póki co koszt 5 tys częsci, w tym tygodniu mechanik składa wszystko do kupy, jeszcze się okaże czy czegos nie trzeba dokupić, pewnie poduszki silnika, oczywiście nie wspominam juz o filtrach i oleju bo to oczywiste.
Opublikowano

przy jakim przebiegu pekąją najczęsciej wały ?

 

bo powiem szczeże że mam już ponad 300 tyś nalatane i auto w ciągłej eksploatacji i to ostrej

 

osobiscie leje castrola magnatec'a 10w40 od pewnego czasu i jak czytam ten temat to nie wiem co myśleć

dodatkowo mam zapocony olejem przewód od ic za co się wezme jutro

 

no i swoją drogą ile KM robicie na dwumasie ?

 

w mojej buńce został pierwszy raz wymieniony dwumas ze sprzęgłem na 130 tyś km w niemczech więc ja na 260 tyś również wymieniłem sprzęgło i dwumas .

temperatura u mnie zawsze około 90 stopni niezależnie od temp otoczenia. olej zmieniam co 10 tyś . a na autostradzie zawsze laduje koło 200 generalnie ją cisne

 

mi sie wiecznie wydaje ze 300 tyś na 14 letnie auto to mało a na forum post wyczytałem przed chwila ze niektórym 320d nawet 300tyś przejezdziła to ja w szoku byłem bo widywalem 1.9 Tdi z przebiegami ponad 700 tysięcy i gdyby nie fakt że kusi mnie 328-330 w kombi i dożuce lpg to myślałem że z 400 tyś 320d mi dożyje bez zadnego problemu

 

swoją drogą miałem jeszcze kiedys taką dziwną awarie o której na forum jeszcze nie czytałem ... że auto samo wkręcało się na obroty i to do samej góry , wiec wzuciłem 5 i hebel , zdławiłem go i zgasł potem laweta

 

ja moge jedynie powiedzieć ze mnie w e46 320d najbardziej podoba się co ze co miesiąc lub co dwa coś robie teraz np zapocony przewód idacy do turbo , dodatkowo czeka mnie wymiana dyfra , nie jest specjalnie szczelny to po 1 a po drugie wydaje swoje dzwięki . wiem że ma luzy i stwierdziłem że poszukam innego i go wyregeneruje ( łożyska itd ) nie tak dawno wymieniałem zacisk z tyłu bo aż klocka upaliło bo nie odbijał wiec stwierdziłem że nie warto zostawiac przegrzanego a na feldze mogłem robić jajecznice , po przegrzaniu zaczeło szumieć łożysko wiec też wymieniłem generalnie jak juz o tych wałach poczytałem to ... szybciej puszcze dalej gada

 

powodzenia zyczę w naprawach no i bezawaryjnosci e46

Opublikowano
a ja ponawiam moje pytanie... Czy słyszał ktoś by pekł wał w 320d z automatem??

 

 

to zalerzy , biorac pod uwage ze automatow jest mniej to lepsza statystyka ale tez fakt ze automat przenosi łagodniej moment to wał powinien mieć lepiej , jak i cały układ napędowy. zakres obrotów też w automacie jest kozystniejszy no i generalnie automaty robia wieksze przebiegi

 

ale im wiecej czytam itd mam ochote CI powiedzieć że wały nie ale jak nie wał to turbo poleci :)

 

zawsze sie cos znajdzie w dosc wiekowym aucie

Opublikowano
Panowie, mechanik wczoraj wyciągnął stary silnik i zaczął przekładac osprzęt do nowego, okazało się że jest do wymiany podstawa filtra oleju, dowiedziałem się z rozmowy telefonicznej. Nie miałęm tej części w ręce ale on to wyciągnął już, ponoć jakieś zaworki są uwalone czy coś... Zamienników brak, nowka z ASO 950 zł :/ więc jestem na etapie poszukiwań używki, brat dziś był w 1 miejscu i oglądał 3 sztuki i okazało się że wszystkie 3 też mają te zaworki uwalone, więc ciagle szukam, na allegro jest kilka aukcji ale nie mam pewności że będą sprawne te zaworki, może ma ktoś na zbyciu? Albo wie gdzie dostane to w Wrocławiu i okolicach, albo Nowy Sącz i małopolska..
Opublikowano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.