Skocz do zawartości

Jak odblokowac dodatkowe opcje w komputerze bc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jak odblokowac dodatkowe funkcje na komputerze pokladowym??Np zeby temperatura byla wyswietlana na duzym komputerze bo nie widze temperatury bo trzcinka jest zamazana.Co mozna tam jeszcze odblokowac??Dzieki za odpowiedzi pozdr
Opublikowano
Ech kolego nie szukałeś :nienie: .Ale nieważne poczytaj tutaj,a dowiesz się wszystkiego.

viewtopic.php?f=72&t=138275&hilit=+temperature

 

Czytalem probowalem ale zadnego efetu :D a to dlatego ze chodzi mi o temperatre zewnetrzna a nie silnika....Nie chodzi o testy tylko o odblokowanie dodatkowych funkcji w bc

Dzieki cichy za linka bo tez sie przydal;)

Opublikowano
Nie napisałeś o jaką Ci chodzi to pomyślałem, że o silnika bo tą zewnętrzną to widać normalnie :mrgreen:

Tutaj jeszcze debatowaliśmy o testach.viewtopic.php?f=72&t=140465&hilit=+test+wska%C5%BAnik%C3%B3w

Może też Ci się przyda.

 

No wlasnie u mnie nie widac bo mam zamazana czcionkę i chce aby wyswietlalo mi temperature zewnetrzna na duzym kompie...

Opublikowano
rozumiem ze niemasz temperatury na wyświetlaczu np. jak tu 13.5C

http://www.jeae.dk/E39/Eftermontering/IKE/LowCluster.jpg

 

Mam inny komputer z napisami i temperatura tam jest w prawym gornym rogu na specjalnym miejscu i tam wlasnie mam zamazane i nie widze tempertury i teraz chce tak zrobic zeby wyswietlala mi na dole tam gdzie Tobie ...

Opublikowano
czyli masz duży licznik, nie wiem czy można na dole pokazać temperature

masz zamazany bo w nich jest problem z taśmą od licznika

wtedy tak wyglądają

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSTCo71OhJ5Eqt1yiWpCaLwu73UfIQwB1MogCBap4Gr4lHxhnyC

 

Mam doklanie taki licznik.Jak widzisz temperatura zewnetrzna jest w prawym gornym rogu a ja to wlasnie miejsce mam zamazane a reszta licznika wyswietla idealnie ...I teraz jak uaktywnic opcje tep.zewnetrznej na tym dolnym komputerze...?

Opublikowano

1. Naciskasz prawy przycisk na tablicach (check obc) i przytrzymujesz do momentu az wyskoczy numer testu.

2. Puszczasz ten przycisk i jeszcze raz naciskasz tyle razy, az pokaze się numer testu 19. Zatwierdzasz lewym (tym co resetujesz licznik dzienny), wciskając raz.

3. Prawym z kolei naciskasz tyle razy az ukaze się właściwy numer kodu.

4. Numer kodu jest to suma ostatnich 7-miu cyfr VINu.

5. Po tej operacji masz odblokowane dodatkowe OBC.

6. W temperature wchodzisz robiąc to samo od pkt 1, ale tym razem wchodzisz bodajże w test nr 7.

7. W tescie nr 7 są trzy podgrupy, pierwsza z nich to temperatura cieczy chłodzącej, któraś z kolejnych jest to temp. zewnętrzna.

 

 

Tu masz wszystkie opcje testów:

Tu macie rozpiskę funkcji E39 z pełnym BC: 

01. FGSTNR: Ostatnich siedem znaków nr. VIN 
K:-wewn. oznaczenia BMW 
BMWTNR: wewn. nr. BMW oznaczający nr. częsi 
CI:xx DI:xx BI:xx - kolejne wartości to index płytki kodującej, 
index zmian i index szyny głównej. 
DAT: data produkcji - tydzień i rok 
HW:xx SW:xxxx/xxxx - wersja oprogramowania i zestaw wskaźników 
CAN:xx AEND:xx - wersja CAN oraz index przeprowadzonych zmian 

02. test wskaźników i wyświetlaczy 

03. SI-L:xxxx paliwo zużyte od ostatniej inspekcji 
SI-TAGE:xxxx - dni od ostatniej inspekcji 

04. VBR:xx.xL/100km - chwilowe zużycie paliwa na 100km 
VBR:x.xL/HR - chwilowe godzinowe zużycie paliwa l/h 

05. RW-VBR: xx.xL.100km - średnie spalanie z ostatnich 50km 
RW:xxx km- zasięg na znajdującym się w baku paliwie 

06. TNK:xx.x/xx.x/xx.xL - poziom paliwa dla lewego i prawego czujnika oraz suma tych wskazań 
TNKANZ: xx.xL - poziom paliwa, wartość wyświetlana 

07. KTMP:xxx - temp. silnika (płynu chłodzącego) 
N:xxxx u/min - obroty silnika 
ATMP:xx - temp. otoczenia 

08. V:xxx km/h - aktualna chwilowa prędkość samochodu 

09. VB:xx.xv - napięcie ładowania alternatora 

10. LAND:xxx - język wyświetlania ( zmienić się da tylko w aucie przed liftem) 

11. wartości do konfiguracji check contr. 

12. VANK:xxx.x km/h średnia prędkość używana przy kalkulacji planowanego czasu przybycia do celu 
ANK: - prawdopodobny czas osiągnięcia celu 

13. GONG - test sygnałów akustycznych 

14. DIAGx xx xx xxx - diagnostyczne wartości BC 

15. PORT A00 do B06 - wartości portu BC 

16. OELTEMP - temp. oleju 

17. ??? 

18. niedostępny 

19. blokowanie, odblokowanie dostępu do funkcji BC 

20. korekcja wskazań średniego zużycia paliwa 

21. reset ustawień BC ( nie kasuje współczynnika średniego zużycia paliwa..przynajmniej u mnie) 

Jeśli przy funkcji jest więcej niż jedna wartość to kolejne pojawiają się po klikaniu w lewy bolec.

 

Pozdro

Opublikowano

Dzieki ar_w,a czy moge je tak uaktywnic zeby bylo w kompie tzn zebym mogl zmieniac poprzez przycisk bc a nie wybierac za kazdym razem z testow.Ps te testy to super sprawa....

Ar_w mozesz sprawdzic u siebie jaka masz temperature silnika jak rozgrzejesz na maxa??i jaka masz temperature oleju test nr 16 bodajze bo ja mam -48???non stop a nie raz sie nagle zmienia na jakies cyfry typu 198, 90 i spowrotem wskakuje na -48??i w tescie nr 2 nie wlacza mi sie kontrolka grzania swiec?tak ma byc?

Opublikowano

ok, po kolei.

- niestety za każdym razem musisz wchodzić w test, zeby wyswietlić wyniki. Najprosciej, to napraw sobie brakujące pixele w OBC. Jest masa opisów jak to zrobić, w dziale zrób to sam. Są też firmy, ktore to wykonują.

- temperature silnika mam ok 79-80st po 7-8km i po kolejnych 10km dochodzi do 84-85 i ani stopnia więcej. W upalne dni jest ponad 90, w zimne koło zera mam nie wiecej niz 80. Termostat niestety mam do wymiany

- temperatura oleju jest dostepna tylko w M5, z tego co już kiedyś debatowalismy tu na forum

- duże OBC nie mają kontrolki grzania, wiec test tego nie zaświeca. Gdy bedzie trzeba czekac na rozgrzanie, to bedziesz mial komunikat Vorgluhen, albo Preheating

Opublikowano
ok, po kolei.

- niestety za każdym razem musisz wchodzić w test, zeby wyswietlić wyniki. Najprosciej, to napraw sobie brakujące pixele w OBC. Jest masa opisów jak to zrobić, w dziale zrób to sam. Są też firmy, ktore to wykonują.

- temperature silnika mam ok 79-80st po 7-8km i po kolejnych 10km dochodzi do 84-85 i ani stopnia więcej. W upalne dni jest ponad 90, w zimne koło zera mam nie wiecej niz 80. Termostat niestety mam do wymiany

- temperatura oleju jest dostepna tylko w M5, z tego co już kiedyś debatowalismy tu na forum

- duże OBC nie mają kontrolki grzania, wiec test tego nie zaświeca. Gdy bedzie trzeba czekac na rozgrzanie, to bedziesz mial komunikat Vorgluhen, albo Preheating

 

Dzieki wielkie twoja odpowiedz wyjasnila mi chyba wszystko dzieki i pozdro

Ps stary a jak z tym kompem :D zalatwisz ?bo na pw zero odpowiedzi??

ps2:tez mam do wymiany termostat bo u mnie jest 73-75-max78 a jak wlacze ogrzewanie to spada do 73 :(

Opublikowano
1

7. W tescie nr 7 są trzy podgrupy, pierwsza z nich to temperatura cieczy chłodzącej, któraś z kolejnych jest to temp. zewnętrzna.

 

z tym że ta temperatura to bankowo nie jest tą zewnętrzną, gdzieś było opisane że są to wskazania temp. powietrza wtłaczanego do kolektora ewentualnie cylindra(już nie pamietam), wystarczy sobie porównać obie te wartości, że nigdy nie pokazują tak samo, a jadąc w trasie ta z testu nr 7 będzie zmieniać swoje wartości a zewnętrzna nie

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
1

7. W tescie nr 7 są trzy podgrupy, pierwsza z nich to temperatura cieczy chłodzącej, któraś z kolejnych jest to temp. zewnętrzna.

 

z tym że ta temperatura to bankowo nie jest tą zewnętrzną, gdzieś było opisane że są to wskazania temp. powietrza wtłaczanego do kolektora ewentualnie cylindra(już nie pamietam), wystarczy sobie porównać obie te wartości, że nigdy nie pokazują tak samo, a jadąc w trasie ta z testu nr 7 będzie zmieniać swoje wartości a zewnętrzna nie

Tak jak bonzo320i napisal to chyba nie jest temperatura zewnetrzna :( Teraz jezdzilem i co chwile pokazywalo mi inna temperature raz 10 raz 9 raz 12,5c

Czyli dalej nie moge odczytac w aucie temperatury zewnetrznej... :(

Opublikowano
jestem pewny na 101% że to nie są wskazania temp. zewnętrznej
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
jestem pewny na 101% że to nie są wskazania temp. zewnętrznej

to jest temperatura pobieranego powietrza przez przepływke

pisałem o tym nieco wcześniej,

z tym że ta temperatura to bankowo nie jest tą zewnętrzną, gdzieś było opisane że są to wskazania temp. powietrza wtłaczanego do kolektora ewentualnie cylindra(już nie pamietam), wystarczy sobie porównać obie te wartości, że nigdy nie pokazują tak samo, a jadąc w trasie ta z testu nr 7 będzie zmieniać swoje wartości a zewnętrzna nie

z tym że nie do końca byłem pewien skąd jest odczyt temperatury
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

rzeczywiscie różna jest. Nie testowałem jej nigdy, sugerując się wyłącznie tłumaczeniem poszczególnych testów. Sorry za wprowadzenie w pomyłkę.

 

BMW e39: napraw sobie te pixele i bedziesz widział temp otoczenia

Opublikowano
rzeczywiscie różna jest. Nie testowałem jej nigdy, sugerując się wyłącznie tłumaczeniem poszczególnych testów. Sorry za wprowadzenie w pomyłkę.

 

BMW e39: napraw sobie te pixele i bedziesz widział temp otoczenia

 

ar_w a jak mam to naprawic??codziennie jezdze autem ,nie moge wymontowac licznika wyslac go gdzies i czekac tydzien....sa jakies sposoby samego naprawiania?dodam ze 3 miesiace temu temperature jeszcze widzialem...

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jak ktoś chce mi pomóc w robocie i bawić się w moda to zapraszam do klubu i podanie do admina. Temat wyczyściłem z głupot, co poniektórzy powinni dostać po łapach za pyskówki, ale właśnie wróciłem z urlopu i nie chce mi się zaczynać tygodnia od rozdawania ostrzeżeń ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.