Skocz do zawartości

tylna klapa...trzeszczy ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

w moim iksie na dość ostrych podjazdach, a jeszcze bardziej gdy są nie są one równoległe do osi auta słychać czasem jakby trzeszczała tylna klapa.

Buda się odkształca czy jak ? Trochę mnie to drażni bo 20 lat temu to mi tak tylna klapa w Polonezie trzeszczała :mrgreen:

Też tak macie ? Jakieś propozycje gdzie szukać przyczyn ?

Opublikowano
To nie tylnia klapa, tylko roleta bagaznika.A najbardziej to w slupkach gdzie sie ja zachacza.. sprawdz
Opublikowano
To nie tylnia klapa, tylko roleta bagaznika.A najbardziej to w slupkach gdzie sie ja zachacza.. sprawdz

Czyli po wyjęciu rolety powinno przestać tak>?? Czy może sam ten mechanizm jest wadliwy i pomimo wyciągnięcia rolety dalej trzeszczy? Jest to możliwe??

Opublikowano
To nie tylnia klapa, tylko roleta bagaznika.A najbardziej to w slupkach gdzie sie ja zachacza.. sprawdz

Czyli po wyjęciu rolety powinno przestać tak>?? Czy może sam ten mechanizm jest wadliwy i pomimo wyciągnięcia rolety dalej trzeszczy? Jest to możliwe??

jutro rano wyciągam roletę i popróbuję..

Opublikowano
Jak to większość X-sów tego nie ma?? to dlaczego niektóre mają a niektóre nie>? Ja mam odboje tylko przy tylnej szybie ale przy zamku to pierwsze słyszę a ze schematu nawet nie bardzo widać gdzie to ma być...
Opublikowano

Witam

 

Też to mam i mnie wkurza. Zdecydowanie u mnie trzeszczy górna częśc klapy (ta z szybą) i pomaga regulacja na odbojach, ale takiego idealnego położenia żeby na żadnej dziurze nie zatrzeszczało jeszcze nie znalazłem...

Tomek
Opublikowano
U mnie czegoś takiego nie ma w ogóle i nie było. ciekawa rzecz że ty to masz, ja mojego X-sa mam z 2005 roku silnik 3.0 D. Dzięki za zdjęcia bo nigdy nie widziałem w tym miejscu odbojników w żadnym z X-só które oglądałem
Opublikowano

Witam. Sprawdziłem w swoim X-sie jest jeden ale widać po nim dość zużyty.

Pozdrawiam. :cool2: X5 :cool2:

Opublikowano

Panowie powiem tak jesli macie tylna klape otwierana i zamykana przez zamek elektrycznie to sa przy zamku takie male odbojniki niby poduszki powietrzne ktore pozwalaja odskoczyc klapie(i mjak sie zamyka klape to nie ma tego dudniecia jak sie ja zamyka i nie jest to uciazliwe dla uszu jak kogos wieziemy np. male spiace dziecko w foteliku,tylko delikatnie opuszczamy klape i zamyka sie sama jak jest dobrze wyregulowana.Poprostu z poduszek uchodzi powietrze i klapa sie zamyka a zamek ja dociaga.Jak np drzwi w nowych mercach czy w Bmw seri 7 lub 5) ale to tylko jest w poliftach w E53.

Kuzyn ma mego poprzedniego X i niem tam zadnych odbojnikow.

Sa one przykrecone za pomoca srob mocujacych zamek gorny.

I zalozylem 2 nowe silowniki zakupione na niemieckim Ebayu o zwiekszonej sile nie pamietam okolo 250/czy 350 Nm.

i mu klape sama podnosza swietna sprawa,ale dosc kosztowna.Bo 2 silowniki okolo 80 euro.

Ale efekt nieziemski jak w E-60.

Ale mozna zainwestowac w powietrzne serwo motory koszt jednego okolo 130 funtow.bo tylko jeden potrzebny i podlancza sie go pod pompe Nivo i otwiera i zamyka klape samo,przy ori kluczyku mamy malego naprawde malego pilota.

koszta 130 funtow silownik

reszta gratow reduktor sterownik i pilot wlacznie z wezykami to dodatkowe 120 funtow..ale to jest Cuuuulllll.

Widzialem juz niejedna tak zrobiona na zlocie Bimerow w UK.

Opublikowano
Mam klapę która dociąga się samoczynnie ale żadnych odbojników przy zamku nie mam, a już "małe poduszki powietrzne z których uchodzi powietrze" o których kolego piszesz to dla mnie jakaś abstrakcja no ale może mam jakiś wybrakowany model...
Opublikowano
Mam klapę która dociąga się samoczynnie ale żadnych odbojników przy zamku nie mam, a już "małe poduszki powietrzne z których uchodzi powietrze" o których kolego piszesz to dla mnie jakaś abstrakcja no ale może mam jakiś wybrakowany model...

 

poduszki powietrzne ----ODBOJNIKI w srodku puste ktore dzialaja jak poduszka,ciezko zrozumiec.tylko ilu wlascicieli mialo twe auto lub jakie mialo przygody.Bo te ktore ja ogladalem to mialy to wszystkie bez wyjatku tylko jedna z ogladanych aut miala jedna zgubiona.

Opublikowano
Śruby są we wszystkich x5 i to one trzymają odboje poduszki czy jak tam zwał maja tam być i tyle , śrubka dociska odbój, koniecznie trzeba zastosować dwie podkładki średnicy 6mm jeżeli nie ma w oryginale ,aby za mocno nie ścisnąć odbojnika po przykręceniu ,po instalacji jest mega cisza :D
Opublikowano
Ale ja w tym miejscu mam takie śruby które na pewno nie służą do przykręcania odbojników. Wyglądają raczej jak zaślepki na torxa. No ale skoro mówicie że tam powinno to być to jutro dzwonię do serwisu i zamawiam. A może na allegro?...
Opublikowano
Proponuje sprawdzić odboje które są mocowane zaraz przy zamku ,większość x-ów tego nie ma, to główny powód trzeszczenia klapy nr 38 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=FB71&mospid=47739&btnr=41_1291&hg=41&fg=60 koszt w serwisie 2 szt 100 zł :cool2: i po kłopocie :?

A co powiesz kolego na to:

https://www.bmwautoparts.pl/pl/katalog/czesci/41_1291/0/47738/0/0/0/0/51247010310/tylna-klapatylna-szyba

:?: 38 przekreślone

Opublikowano
Nie wiem z jakiego korzystasz katalogu ale w moim występują te odboje w modelach przed i po lifcie w zamkach z dociąganiem i bez dociągania czyli we wszystkich i ten nr nie jest przekreślony ,śruby które widać dociskają odboje poduszki które podałem wcześniej ,brak poduszek jest powodem ich zużycia ,trzeba je tam zamontować i tyle.Wykręcając śrubę widać dość specyficzne podcięcie,dystans ,właśnie po to żeby tam założyć odbój i żeby go za mocno nie docisnąć potrzebne są podkładki jest jedna fabryczna ale uważam że za mocno miażdży gumę więc dałem dodatkową i jest super.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

te odboje muszę zamówić u dealera i zostawiam to "na później" bo czasu brak ostatnio.

Dzisiaj jednak myjąc dryndę zauważyłem, że jakimś cudem oba światełka odblaskowe w tylnej listwie: element nr.8 tu: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=FA71&mospid=47738&btnr=51_3893&hg=51&fg=65

są jakby "wybulone" środkową ich częścią do góry:

 

http://img713.imageshack.us/img713/1225/img3139s.jpg

 

I oczywiście po zamknięciu klapy trą one odblask vs górna część klapy - na której to wytarły już biały "ślad" w miejscu styku.

 

A chyba powinny być płaskie - tak wygląda jak je przytrzymam palcem - nie wystają wtedy poza obrys płaszczyzny na której są zamontowane:

 

http://img508.imageshack.us/img508/4808/img3140n.jpg

 

Po wyjęciu obu tych odblasków - trzeszczenia tylnej klapy ustały :roll2:

 

Będę musiał obejrzeć w serwisie czy nowe też tak odstają bo jest to conajmniej dziwne, że tak się odkształciły.. może od tutejszych upałów? :?:

 

Wesołych Świątek!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.