Skocz do zawartości

325i Wykres z hamowni i brak 10Nm...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Byłem dzisiaj na hamowni sprawdzic czy autko 'trzyma serie'. Po zakonczeniu pomiaru wyszło ~195KM (kat. 192KM) no i moment ~235Nm (kat. 245Nm). Co sie stalo z moimi 10Nm? Szczerze mowiac, to gdyby cos nie tak bylo z silnikiem to moc mial by gorsza od serii a tak to naprawde nie wiem...

http://s4.ifotos.pl/img/bmw_hqxqhqn.jpg - poprawiony link

Edytowane przez bastaz
Opublikowano

10Nm to plus minus błąd pomiarowy hamowni. Równie dobrze jakbyś pojechał na inną wyszedł by moment idealnie z serią a mocy mniej. Nie ma się co przejmować - masz zdrowy silnik.

Z drugiej strony jeszcze kwestia w jakim zakresie obrotów masz te parametry...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

TNie ma co bradź tak bardzo na serio tych wyników. Jeśli wykres mocy i momentu idą ładnie równo to jest wszystko OK. Pojedzisz na chamowanie zimą przy -10 stopniach to bedzisz miał inne wyniki niż latem przy +30

Nie masz się czym martwić.

Opublikowano
Albo masz bardziej zabrudzony filtr powietrza i filtr paliwa i już wahania będą. Do tego może być jeszcze sprawa odmy. Tak wiec spokojnie.
Opublikowano

No to troche mnie uspokoiliscie :)

 

Teraz jeszcze mnie korci co zrobic, zeby przekroczyc magiczna granice 200KM ;)

 

Filtr powietrza wymieniony 2 dni temu (knecht). Filtr paliwa ma przejechane ok 25tys km i raczej nie powinien byc zabrudzony, bo staram sie nie jezdzic na rezerwie. Odma raczej nie powinna miec wplywu na moc i moment.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

Mam przejechane 116tys. Odma/separator od nowosci nie wymieniana, ale nie wydaje dzwiekow 'wookiego chewbacci' po odkreceniu korka oleju. Poza tym zuzycie oleju w normie.

Poza tym gdyby byla zapackana i rzeczywiscie mialo by to znaczacy wplyw, to ubylo by mi KM i Nm a nie tylko Nm...

Opublikowano

No niestety Odma po 100 tkm powinna być wymieniona, a raczej separator. Tam jest taki element który traci swoje właściwości ciśnieniowe i nie do końca odseparowuje to co powinien. Co do filtra paliwa to nie koniecznie jazda na rezerwie powoduje jego zabrudzenie. W samym paliwie jest wystarczająco brudów żeby filtr się zapchał. Bak i tak masz plastikowy to cały syf który jest w baku to się z paliwa bierze.

Jeśli chcesz przekroczyć 200 KM to na początek dolot powietrza i wydech. Wiec filtr K&N do tego nie wiem jaki masz kolektor dolotowy, jeśli metalowy to polerowanie go, następnie katalizatory wytnij i wypoleruj kolektor wydechowy.

Kolejny stage to pojechanie do tunera i zmiana programu, nie będzie takich przyrostów jak w przypadku silników z turbo no ale może uda się z 10% podnieść i dostosować program do ilości powietrza zasysanego na filtrze K&N.

 

A tak w ogóle to wykres byś zamieścił i pochwalił się.

Opublikowano

Odnosnie separatora jeszcze chwile z nim posmigam (tak do 120kkm) i wymienie. Co sie tyczy podniesienia mocy to w tej chwili mam totalna serie (nie liczac oryginalnego tlumika sportowego). Co do dolotu to raczej sobie odpuszcze, bo sportowe wkladki nic nie daja, a montowanie stozka nasaczonego olejem nie jest zbyt dobre dla przeplywomierza. Jedyny dolot jaki by mnie naprawde interesowal to AFE Pro Dry.

Wydech, to jest to co mi od dluzszego czasu lata po glowie, szczegolnie typu cat back. Na poczatku myslalem zeby zakupic taki zestaw z kolektorem:

http://www.schmiedmann.com/SCM5254/product-type/new/search-by-productnumber/page1.aspx#16694 ale patrzac na filmiki to troche to za glosne, ale za to jaki przyrost daje. Mozna jeszcze zapodac te kopie supersprinta z allegro, ale czesto sa problemy z jakoscia tego produktu i trzeba kombinowac z 2 parą sond lambda, zeby nie wywalalo check engine - nie chce mi sie az tak grzebac (ale tez daja fajny efekt - patrz ebay headers na e46fanatics). Takze postanowilem, ze zostane z tym nieszczesnym oryginalnym kolektorem z katami i pozmieniam cos za nim. Myslalem o takim komplecie:

http://www.simons.se/Bildarkiv%20system/032-H6R_Avgassystem_BMW_E46_00-05_double_Simons_stainless_exhaust.jpg

Lub ewentualnie dorobic we wlasnym zakresie jakis wydech...

 

Nie wiem co z tym wykresem, bo go wstawilem do pierwszego postu i go widze. Ale wkleje jeszcze raz z innego serwera...

http://s4.ifotos.pl/img/bmw_hqxqhqn.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kurcze, ty masz od 1600 do końca ponad 200nm, praktycznie masz płaską krzywą momentu obrotowego.... nie wiem jak reszta sie wypowie ale przebieg momentu jest napradę bardzo dobry.
Opublikowano
bastaz zeby przeskoczyc granice 200KM bez doladowania to do zrobienia tylko: ostre walki rozrzadu, wal korbowy z 328i i program. Do lepszego rozbujania auta lekkie kolo zamachowe jednomasowe. Dolot stozkowy i przelotowy wydech jak najbardziej na plus przy w/w modach :cool2:
Opublikowano
bastaz zeby przeskoczyc granice 200KM bez doladowania to do zrobienia tylko: ostre walki rozrzadu, wal korbowy z 328i i program. Do lepszego rozbujania auta lekkie kolo zamachowe jednomasowe. Dolot stozkowy i przelotowy wydech jak najbardziej na plus przy w/w modach :cool2:

 

Ale mnie wystarczy 201KM :P To co Ty zaproponowales to jakies 250 KM a nawet wiecej.

Popatrz ile dała sama zmiana kolektora na ten wynalazek i to w M52TUB20!

http://www.schmiedmann.com/SCM5254/product-type/new/search-by-productnumber/page1.aspx#16694 - daj tam 'more images' i na ktorejs stronie sa wykresy. Byłbym skłonny to zapodac ale za glosno bedzie - minely juz czasy jak mialem u siebie przelot i wzbudzalem wszystkie alarmy na osiedlu ;)

 

Takze mysle, ze zapodam ten wydech z poprzednich postow i pojade na lekkie strojenie :)

Opublikowano
Kurcze, ty masz od 1600 do końca ponad 200nm, praktycznie masz płaską krzywą momentu obrotowego.... nie wiem jak reszta sie wypowie ale przebieg momentu jest napradę bardzo dobry.

 

Ciekaw jestem czy to wymienione uszczelki vanosa daly taki efekt plaskosci?

Opublikowano

jakby Ci wyszło +10Nm to pytałbyś skąd to się wzięło ? :duh:

masz serie jaką masz i tyle, myślę że i tak dobrze trzyma fabrykę

 

a walczyć o 5-6KM nie warto i śmiem twierdzić że tego nie odczujesz, chyba że będziesz jeździł z wykresem przylepionym na tylnej szybie

Opublikowano
Kurcze, ty masz od 1600 do końca ponad 200nm, praktycznie masz płaską krzywą momentu obrotowego.... nie wiem jak reszta sie wypowie ale przebieg momentu jest napradę bardzo dobry.

 

Normalny wykres dla silnika m54.... dlatego opowieści jak to wspaniale jeździ się dieslem bo ma wysoki moment mnie nie wzruszają. W dieslu moment jest przez chwilę, a my go mamy cały czas.

Opublikowano
Kurcze, ty masz od 1600 do końca ponad 200nm, praktycznie masz płaską krzywą momentu obrotowego.... nie wiem jak reszta sie wypowie ale przebieg momentu jest napradę bardzo dobry.

 

Normalny wykres dla silnika m54.... dlatego opowieści jak to wspaniale jeździ się dieslem bo ma wysoki moment mnie nie wzruszają. W dieslu moment jest przez chwilę, a my go mamy cały czas.

 

moment na takim poziomie, a nawet wyższym też jest cały czas. a w pewnym zakresie obrotów jest dodatkowo 2x wyższy.

Opublikowano
Oj nawet nie wiesz ile niedrożna odma może ująć mocy....

 

Sory, że się wcinam ale zastanawia mnie to,że jest mowa o Odmie a autor tematu nie ma silnika w dieslu. Czy ja o czymś nie wiem ?

Opublikowano
Oj nawet nie wiesz ile niedrożna odma może ująć mocy....

 

Sory, że się wcinam ale zastanawia mnie to,że jest mowa o Odmie a autor tematu nie ma silnika w dieslu. Czy ja o czymś nie wiem ?

 

a co ma diesel do odmy? w kazdym silniku jest odma, w benzynowym tez.

Opublikowano
jakby Ci wyszło +10Nm to pytałbyś skąd to się wzięło ? :duh:

masz serie jaką masz i tyle, myślę że i tak dobrze trzyma fabrykę

 

a walczyć o 5-6KM nie warto i śmiem twierdzić że tego nie odczujesz, chyba że będziesz jeździł z wykresem przylepionym na tylnej szybie

 

Gdybym mial 10Nm wiecej to raczej bym sie cieszyl a nie pytal skad mi sie to wzielo... :8)

Wiem, ze nie odczuje tych 5KM, ale swiadomosc ze mam 200KM jest bezcenna :wink:

Opublikowano
To i ja pochwalę się swoim wykresem ;-) Totalna seria w osprzęcie - jedynie lekki mod programu z uwzględnieniem przesunięcia odcinki na 7tys obr.

 

Na czym dokladnie polegal ten mod, i jakie to byly koszty?

Opublikowano

Korekta mapy miała na celu przede wszystkim przesunąć odcinkę na 7 tys i poprawić nieco "górę" w wyniku czego max moc jest dostępna w zakresie 5.500-7.000 obr a auto na II biegu spokojnie osiąga 100km/h :D

O kosztach nawet nie ma co rozmawiać bo robione było po znajomościach :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
A jak ze spalaniem?

Spalanie to temat rzeka. Ja nie zauważyłem różnicy w spalaniu. Zresztą w codziennej eksplatacji raczej nie jeździsz non stop w tym zakresie obrotów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.