Skocz do zawartości

[E39] 523i Układ chłodzenia/Pompa wody


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam.mam e39 523i z 99 roku,po zakupie jej w kwietniu zrobilem juz 20 tys km w tym czasie wymieniłem tylko czujnik połozenia walu,ale do zeczy: jakies 2 tyg temu zauwazylem luz na kole pasowym tym od pompy wody po mojej diagnozie okazalo sie ze to łozysko od pompy wody powoli zaczeło puszczac płyn chłodniczy wiec nie zastanawiając sie zamowilem nowa pompe wody firmy skf z plastikowym wirnikiem,po wymianie starej pompy (orginalna bmw z metalowym wirnikiem ) i zamontowaniem nowej pozostało zalanie układu płynem chłodzacym i tu zaczeły sie schody.. zalalem tak jak pisali na forum starajac sie ja odpowietrzyc wszystko bylo pieknie pompa widac bylo ze dziala bo byl strumien wody w zbiorniczku po pojechaniu do sklepu jakies 3 km na poczatku nic sie nie dzialo ale wracajac temperatura zaczeła rosnac jakies 300 m przed domem(wskazówka nie dotkneła czerwonego pola) wąz ten górny od obudowy termostatu był twardy jak kamien,szukanie na forum nastepny dzien znowu odpowietrzanie tym razem dmuchanie w zbiorniczek z odkreconymi odpowietrznikami uciekło duzo powietrza stan płynu ok pochodzil 20 minut( 2 tys obrotów) nic sie nie dzialo wiec na trase jezdzilem jakies 20 minut troche wstawiajac jej,nastepny dzien rano stan w zbiorniczku ponizej minimum 4 cm wiec dolalem płynu mysle pewnie ok ale na komputerze kuhlwasser prufen,na drugi dzien jeszcze cm opadło wiec takze dolalem `napis na wyswietlaczu nie znikal.wiec w trase 1000 km do domu ,po przejechaniu 330km nic sie nie dzialo temperatura wskaznik posrodku i na autostradzie trafilismy na korek po 35 minutach wł silnika na postoju rozsadzilo albo chlodnice albo zbiornik wyrównawczy nie wiem tego stoi u znajomego pod berlinem dziwne bylo zachowanie visco w momencie pekniecia zaczeło silnie wyc czyli kreciło sie jakby mialo odłeciec .moje pytnie jest takie :co spowodowało ze rozwalilo albo chłodnice albo zbiorniczek dodam jeszcze ze temperatura nie wzrosla w momencie rozwalenia po zauwazeniu wycieku wyl. silnik,pozdrawiam i czekam na odp
Opublikowano

moze zaworek cisnieniowy w korku od zbironiczka nie działa?

 

mowisz ze ubywało płynu

kto zakładał pompe i jak na uszczelce silikonie?bo cos tu ubywa

jak pryz pompie jest lekki wyciek to moglo sie nazbierac cisnienia korek nie zaregował i wszystko rozje....

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
pompe wymieniłem ponieważ miala luzy na łozysku i przez te luzy uciekał płyn,kupilem nowa skf w zestawie była uszczelka załozona juz na pompe,a kupilem tez obudowe termostatu bo odpowietrznik pekł a dodatkowo uszczelke na termostat,w sobote bedzie holowana do domu wiec bede sprawdzal mam nadzieje ze to tylko korek.
Opublikowano
pompe wymieniłem ponieważ miala luzy na łozysku i przez te luzy uciekał płyn,kupilem nowa skf w zestawie była uszczelka załozona juz na pompe,a kupilem tez obudowe termostatu bo odpowietrznik pekł a dodatkowo uszczelke na termostat,w sobote bedzie holowana do domu wiec bede sprawdzal mam nadzieje ze to tylko korek.

 

U mnie rozsadziło na łączeniu zbiorniczka z chłodnicą... wymiana uszczelki naturalnie nic nie dała, trzeba było wymienić chłodnicę. Winowajcą (na 90%) był korek. Szczerze to jestem 1,5 miesiąca po wymianie i odpowietrzeniu i nadal mam stresa, że znowu rozsadzi. Niby poziom płynu ok, wskazówka na baczność, ogrzewania działa, a mimo to stresik jest :duh:

Opublikowano
pompe wymieniłem ponieważ miala luzy na łozysku i przez te luzy uciekał płyn,kupilem nowa skf w zestawie była uszczelka załozona juz na pompe,a kupilem tez obudowe termostatu bo odpowietrznik pekł a dodatkowo uszczelke na termostat,w sobote bedzie holowana do domu wiec bede sprawdzal mam nadzieje ze to tylko korek.

 

U mnie rozsadziło na łączeniu zbiorniczka z chłodnicą... wymiana uszczelki naturalnie nic nie dała, trzeba było wymienić chłodnicę. Winowajcą (na 90%) był korek. Szczerze to jestem 1,5 miesiąca po wymianie i odpowietrzeniu i nadal mam stresa, że znowu rozsadzi. Niby poziom płynu ok, wskazówka na baczność, ogrzewania działa, a mimo to stresik jest :duh:

u mnie też tak padł zbiorniczek i w wielu e39 które znam chyba wada fabryczna (choć w sumie mi ostatnio wystrzelił odpowietrznik :) )

Opublikowano
co do rozwalenie albo chłodnicy albo zbiorniczka pisalem ze visco zaczeło głosno wyc,szukajac troche w internecie znalazlem ze zalaczyl sie wiatrak klimatyzacji na 3 bieg,tak jakby chcial pomóc chłodzic chłodnice wody tylko dlaczego sie zalaczyl jezeli temperatura silinika byla na polowie(100% czujnik temperatury dziala) czy jest jeszcze jakis czujnik np przy chłodnicy który jest połaczony z wiatrakiem klimatyzacji
Opublikowano

jest czujnik od góry chlodnicy po stronie pasazera do wiatraka klimatyzacji

pomimo ze wskazówka jest w pionie to przedział temperatur wacha sie 90-100stopni i pewnie prz 100 sie włancza dodatkowy wiatrak

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
po zdiagnozowaniu usterki okazalo sie ze uszkodzony byl termostat,chłodnica bylo uszkodozna w dolnym punkcia przy łaczeniu ze zbiorniczkiem wyrównaczym pekl plastik.po wyminie chłodnicy i termostatu jak narazie po przejechaniu 3000tys km nic sie nie dzieje ale temp caly czas pod kontrola mam jeszcze jedno pytanie: podczas jazdy temperatura wody oscyluje miedzy 94-95 podczas postoju wzrasta do 98-99-100 stopni potem wl ogrzewanie na maxa i spada do 93 czy moze to byc uszkodzone visco czy taka temperatura jest poprawna ?
Opublikowano
kolego ostatnio jadąc w trasę sprawdzałem temperaturę i wynosiła w granicach 87-86'C w czasie jazdy, podczas postoju było to przeważnie 89'C raz tylko wskoczyła na 90'C, nie wiem ile dokładnie powinno być, moze inni użytkownicy napiszą jak jest u nich. Być może róźnice wynikają też od rodzaju zastosowanego płynu chłodniczego i jego właściwosci. Chociaż późne włączanie Się viska również trzeba brać pod uwagę
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
mi sie wydaje ze temp w czasie jazdy czyli 94-95 stopni jest odpowiednia poniewaz kupujac termostat napisane jest na nim ze sie otwiera przy 92 stopniach wrzucajac go do szklanki z gotowana woda nic sie nie dzieje ale gotujac go w czajniku przez 20 sekund otwiera sie czyli jakby bylo mniej niz 90 stopni to by sie nie otworzyl termostat tak mi sie wydaje moze sie myle.interesuje mnie temp podczas postaju czy w aucie Goldi_Cz-Wa temperatura na postoju czyli te 102-103 jest odpowiednia?
Opublikowano
też sobie o tym dzisiaj pomyślałem, że skoro temp. otwarcia termostatu to 92'C to wtedy zaczyna Się już otwierać i puszcza na duży obieg,wiadomo że zanim otworzy się całkowicie temperatura może wzrosnąć jeszcze o kilka stopni, ale 100'C to chyba trochę za dużo.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
na zegarach masz dwa przyciski od zerowania km i ten po prawej stronie przytwrzymaj ten przycisk az wyskoczy TEST NR 01 musisz wejsc na test numer 19 zatwierdzasz test (lewym przyciskiem tym od zerowania km) potem wybierz test nr 07 i tam masz temp wody,obroty,i temp otoczenia
Opublikowano
chyba, że kolega posiada maly zestaw wskaźników tylko z jednym przyciskiem!!! wszystko opisane w temacie jak odblokować ukryte funkcje OBC, dopiero co przewinał Się ten temat
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
też mam jeden, a jak ostatnio coś kombinowałem to zmieniłem z Celsiusza na Fahrenheita :D i męczyłem się z 20 minut jak to cofnąć i już nic nie kombinuje :D

aby zmienic jednostki wyświetlanej temperatury przytrzymujesz guzik od kasowania kilometrów, przekręcasz kluczyk z pozycji 0 na 1(wyświetlenie przebiegu i temperatury) następnie wracasz kluczyk w pozycje 0 i puszczamy przycisk, gdyby nie zadziałało można spróbować najpierw puścić przycisk a dopiero potem przekręcic kluczyk na pozycje 0

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Dobra... już wszyscy wiedzą jak sprawdzić i zmienić stopnie, a co z moim zapytaniem

 

Ja ostatnio sprawdziłem temp i na postoju (tak gdzieś 20 min stania z włączonym silnikiem) było 102 - 103 stopnie (bez włączonego ogrzewania). Wskaźnik stał w pionie.W czasie jazdy koło 90 stopni. Dobrze jest czy nie ??

 

Ps. Silnik 2.8

 

:D

  • Moderatorzy
Opublikowano
Moim zdaniem masz temperaturę ok.Zwłaszcza,że to silnik benzynowy i temp. płynu jest zawsze wyższa niż w dieslu.Termostat powinien zacząc dopiero otwierac dobrze powyżej 90 stopni.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Ja ostatnio sprawdziłem temp i na postoju (tak gdzieś 20 min stania z włączonym silnikiem) było 102 - 103 stopnie (bez włączonego ogrzewania). Wskaźnik stał w pionie.W czasie jazdy koło 90 stopni. Dobrze jest czy nie ??

dobrze jest tak ma byc

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
koledzy to jeszcze na koniec ja Się podłacze z pytaniem, jak już pisałem wcześniej u mnie temperatura osiąga maksymalnie 88-89'C po dłuższej jeździe, zazwyczaj jest to 86-87'C np. dzisiaj i stąd moje pytanie skąd takie rozbieżności temperaturowe?? Termostat raczej sprawny, auto nagrzewa Się normalnie, ogrzewanie działa bez zarzutu, spalanie w normie więc co może powodować takie różnice, dochodzące nawet do 10'C patrząc na to co piszą inni?? Oczywiście wskazówka od temp. trzyma pion
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.