Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Albo faktycznie olej się przegrzewał przez brak chłodzenia visco, rozrzedzało olej i zatarło go w końcu... trochę to naciągana teoria ale coś w tym może być. Raz trafiła do mnie 520d gdzie zmienili dwa słupki i raz pokusili się o remont silnika po samozapłonach a nikt nie skapnął się, że była woda w serwie po opadach bo odpływ zatkany i vacum zaciągała, podnosił się stan i samozapłon przez odmę gotowy :D. Głupie ale prawdziwe a kasa poszła.
Opublikowano
O to mi właśnie chodzi, że chciałem porównać te ciśnienia oleju z innym modelem najlepiej funkcji obrotów silnika

Co prawda nie 3.0d a 2.0d ale być może da to jakiś pogląd na sprawę.


Silnik mocno rozgrzany olej 0W40:

obroty biegu jałowego - 1,1 - 1,2bar

2tyś obr./min - 1,9 - 2,0bar

2,5tyś obr./min - 2,8bar

3tyś obr./min - 3,8bar




Wydaje mi się że 0,7bar to już minimalne ciśnienie oleju dla prawidłowego smarowania silnika i łożyskowania turbiny.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzisiaj zrobiłem ok. 120 km A2 przy prędkości +/- 140km/h i 3000 obr, czyli takich samych warunkach jak ostatnio i żadnych problemów zarówno z ciśnieniem oleju w silniku jak i z skrzynią biegów. Zgonił bym na czujnik ciśnienia oleju ale wtedy pozostał by problem skrzyni... zostaje chyba teoria z uszkodzonym visco i za wysoką temperaturą olejów. Może komuś to się kiedyś przyda przy szukaniu usterek z żarzącą się kontrolką.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam mam problem wróciłem z pracy odpaliłem auto po 2h stania i auto zaczęło pracować jak ciągnik odstawiłem auto do mechanika i sprawdził ciśnienie oleju pokazało około 0.5b (wydaje mu się że jest zbyt niskie jak na taki duży silnik. Pytanie jakie ciśnienie oleju powinno być prawidłowe? Na postoju i pod obciążeniem? Dodam że smok czysty panewki też okey. 2.5d 163km polift. Silnik dwa dni jeździł na zapowietrzonym układnie chłodzenia ale nie wiem czy to ma coś do znaczenia. Film z pracy silnika https://youtu.be/ijbqbyXeVbs
  • 2 lata później...
Opublikowano
Moje m57 3.0 zatarło się na panewkach zrobiłem remont silnika szlif wału nowe panewki i jest bardzo małe ciśnienie oleju mianowicie jak odpale silnik jest zimny ma około 3.8bar po chwili pracy tak że silnik robi się ciepły tylko zwieszku płyn jeszcze zimny olej taki bardzo letni ciśnienie spada poniżej jednego bara na wyjściu czujnika a na zasilaniu turbiny jest około 1.1 bar pompa sprawdzana w stanie idealnym podstawa filtra oleju olej trzyma pompe oleju musiałem zmienić bo moja wyglądała jak by kamienie mieliła tytle że pompa ktura pracowała w moim silniku ma wirnik o 6 zębach a nowa pompa ktróra wygląda idealnie ma 5 zębów na wirniku no i te pompy różnią się numerem z tego co wiem to te pompy nowsze z 5 zębami na wirniku pracują w tych silnikach i jest wszystko w porządku moim zdaniem jak ten silnik rozgrzeje się do temperatury pracy to wcale nie będzie ciśnienia czy może być że gdzieś jest pęknięty blok i ciśnienie ucieka po dodaniu gazu tak do 2/3 tys ciśnienie podskakuje na około 4 bary w traktorach typu Ursus to ciśnienie trzyma się około 4 bary czy zimny czy ciepły a tutaj to jest jakieś podejrzanie niskie
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ostatnio na wymianie oleju mechanik spytał mnie o te oringi, bo w komplecie z filtrem nie ma. Powiedział, że są bardzo ważne, bo można zatrzeć silnik. Jakoś nie do końca mu uwierzyłem, a wychodzi na to, że miał rację. O dziwo w E36 filtry miały w komplecie te uszczelki.


Założyłeś zwykłe NBR, czy jakiś inny materiał ? Realoem podaje grubość 2,0 mm, a nie 2,5mm.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Założyłem 2.5 bo pasują tam jak trzeba zwykłe NBR czarne (dobierałem w sklepie 2mm trochę latał 3mm za gruby nie wchodził) Dwu milimetrowych raczej bym tam nie zakładał bo będą słabo uszczelniać moim zdaniem 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.