Skocz do zawartości

witam potrzebuje porady bmw 525tds 1999r.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam, jeżeli chodzi o siedzenie to moim zdaniem kwalifikuje się jeszcze do malowania koszt -za dwa przednie ok 200 zł,wymiana skóry wyjdzie na pewno drożej niż kupno dobrej używki ,a tak po za tym to oglądałem nie jedną skórę w e39 i muszę przyznać że te z przebiegami 300tys i więcej wyglądały o niebo lepiej
  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
No właśnie mój ma ponad 270 tyś i wygląda to sporo lepiej. Drążek zmiany biegów to już tragedia jakaś, żeby taki zużyty w automacie :nienie: Dlatego uważam że licznik ma kręcony.
Opublikowano
Widzę, że bardzo chcesz to auto nabyć. Zrozumiałe, ale postaraj się zachować "zimną głowę" im wiecej przed zakupem znajdziesz usterek, tym masz wieksze szanse na upust cenowy. Jak dla mnie szkła reflektorów do renowacji, auto całe jakoś mało zadbane. przecież do sprzedaży robi się pic aż oczy bolą, zwłaszcza pod fotografie. Mam jeszcze pytanie, czy kolega przewidział środki finansowe na tzw. zerowy serwis? W moim przypadku na start wydałem kilka tys (zawieszenie, rozrząd, chociaż niektórzy mówią, że rozrządu się nie wymienia. Ja wolałem to niż silnik). Wszystkiego nie zobaczysz, nie da rady. Wyjdzie samo, jak trochę pojeździsz, ale z pewnością nie zechcesz już wrócić do innego auta. powodzenia :cool2:
Opublikowano
Dzieki kolego za cenne info ale juz tak napalony jestem ze chyba nie wytzrymam. Dzisiaj co prawda bylem umowiony z wlascicielem na zamiane ale niestety za pozno wrocilem z pracy i zanim bym dojechal to bylo by zapewne ciemno a wiec nie pomoglo by mi to w ogladaniu auta i napewno nie znalazl bym juz zadnego czynnego warsztatu a wiec przelozylismy nasze "spotkanie" na sobote, doszedlem do wniosku ze wole ogladnac wszsytko na spokojnie bede mial caly dzien. Poprosil bym po krotce na co szczegolnie zwracac uwage przy ogledzinach z tego co wiem to w aucie nie ma nic mechanicznie do roboty procz tego ze zamek z pilota otwiera tylko strone pasazerow a kierowcy trzeba z kluczyka no i ten przetarty fotel kierowcy.Pozdrawiam
Opublikowano
Nie wiem czy bedziesz miał możliwość skorzystania z porady niezależnego fachowca, czy sam bedziesz dokonywał oceny. Jak już koledzy pisali wszystko po kolei dokładnie ogladaj, pytaj jak najwięcej, spasowanie elementów blacharskich, zamykanie/otwieranie drzwi/szyb, światła, czy wszystkie "pixele"tablicy rozdzielczej świeca, zobacz co się zapala po przekręceniu stacyjki o jedną pozycje, co się świeci na tablicy rozdzielczej gdy uruchomisz i jak długo, posłuchaj czy nie słychać alarmów przy uruchomieniu i wyłączeniu silnika, zapytaj jutro o numer vin i rozkoduj tutaj na forum-bedziesz wiedział co za auto kiedy wyprodukowane, na jaki rynek przeznaczone, jakie wyposażenie itd. z taką listą łatwiej sprawdzić i unikniesz problemów, jeżeli ktoś coś skasował. jak juz wszystko dokładnie obejrzysz, wypytasz dlaczego to czy tamto i dalej jestes zainteresowany to zrób jazde próbną-w ten sposób sprawdzisz zawieszenie-wczuj się w auto, czy nie czujesz drgań kierownicy, popatrz jak reaguje na nierówności (zwłaszcza większe), czy nie ma stuków w zawieszeniu, zbyt głośnego szumu (przy zamknietych oknach nie powinno byc prawie słychac że jedziesz, po za oczywiście przyjemnym mruczeniem silnika). popatrz jak szybko się nagrzewa silnik, czy czujnik temperatury silnika staje na "baczność" czy ma jakieś problemy, posłuchaj czy silnik pracuje równo, a przegazowany (bez przesady, a na zimnym nie polecam) gładko wchodzi w obroty i równie płynnie z nich schodzi. obroty na biegu jałowym ok 800, No mozna by tak jeszcze długo, ale niestety i tak dopiero jak się z autkiem zaprzyjaźnisz, trochę pojeździsz to zobaczysz o czym zapomniałeś przy zakupie. :cool2:
Opublikowano
A wiec kolego dziekuje za wskazowki dogadalem sie z gosciem ze od razu po przyjezdzie bede chcial skorzystac z jakiegos mechanika w celu podpiecia auta pod komputer aby zobaczyc co i jak. Z tym nr vin nie slyszalem aczkolwiek jutro zadzwonie do niego zeby mi podal i wklepie tutaj w temacie i jak to mam sprawdzic ? Naprowadzicie mnie mam nadzieje :) Oczywiscie bede zadawal tysiace pytan jak robilem to do tewj pory ale przesz tel od niedzieli wyzdzwaniam do tego typka po kilka razy dziennie i zadaje mnostwo pytan o najdrobniejsze detale hehe
Opublikowano

jest taki post "VIN - prośba o rozkodowanie " jak wklepiesz w wyszukiwarkę to wyskoczy. podasz tam "swój" numer, a dobre duszki na jego podstawie napiszą wszystko to co fabryka w tym egzemplarzu zamontowała-chyba warto wiedziec co konkretnie to auto powinno mieć, a co jest już dołożone przez kolejnych włascicieli, albo co ubyło bo było zepsute. Czytałem na tym forum, że ktoś miał usterke z ktora nie mógł sobie poradzić, a okazało się ,że poprzedni właściciel zamiast naprawić wyrzucił elektryczne fotele i brak tego generował kłopoty. pomijaja jak jest lista-to sprawdzasz punkt po punkcie i juz, poza tym na podstawie tego numeru można próbować sprawdzić historię pojazdu.

Wiedza nie boli, a umiejetnie wykorzystana ułatwia życie, po to właśnie jest. Powodzenia w zakupie. mam nadzieję, że podzielisz się z nami wrażeniami z wycieczki.

  • Moderatorzy
Opublikowano
a ile to trwa mniej wiecej ?

Chodzi ci o rozkodowanie VIN?

A to zależy jak koledzy dysponują czasem i są na forum.Możesz i miec za 5 min. albo jutro.Ale tak ogólnie to koledzy bardzo się starają pomagać i dziś powinieneś miec.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Po rozkodowaniu vin dowiedzialem sie ze zbyt wielkiego tego wyposazenia nie ma i ze rok podany w aukcji przez wlasciciela 1999 nie jest prawdziwy

 

Kod typu DG81

Typ 525TDS (EUR)

Typoszereg E E39 (2)

Seria 5

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M51

Pojemność skokowa 2.50

Moc 105

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor FJORDGRAU METALLIC (310)

Tapicerka STOFF FLOCK STREIFEN/ANTHRAZIT (D3AT)

Data prod. 1997-11-11

 

S235A TRAILER-HITCH WITH REMOVABLE HEAD Hak holowniczy ze zdejmowaną głowicą

S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu

S386A ROOF RAIL Reling dachowy

S413A LUGGAGE COMPARTMENT NET Siatka oddzielająca bagażnika

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł

S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa

S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna

S540A CRUISE CONTROL Tempomat

S666A RADIO BMW BUSINESS CD Radio BMW Business CD RDS

L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria

S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa

S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki

S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.

 

S260A SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera

S411A WINDOW LIFTS, ELECTRIC Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny

S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów

S550A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy

Opublikowano
jak przebieg krecony to pewnie z pol banki ma za soba czyli kolejny koszt wymiana lancuszka rozrzadu:D lepiej znajdz sobie jakies normalne bmw nie tds'a tylko 525d/530d lepiej na tym wyjdziesz i powiem jedzilem kolego tds'em 10l ropy min na 100 km a 530 moze z 8 jest roznica i to duza ja jezdze obecnie 525d 7 literkow pali przy deptaniu 8,5 jest roznica???
Opublikowano
widzę, że koledzy się postarali. Teraz jest materiał do przemyśleń. Co do TDS-a, mam aktualnie (w trasie pali koło 6, ostatnio 5,8-6,1 trasa wa-wa Szczecin wa-wa) przy jeździe raczej szybszej niż znaki powiadają, a policja pozwala, w miescie stołecznym gdzie jeżdżę, a raczej turlam się w korkach, codziennie to spala 9-10 literków, a jak trochę poszaleję mimo, że automat to i 11 l/100km (tylko pamietac należy że trasę którą pokonuję w niedzielę czy czasem nocą w 10 minut w szczycie zdarza się jechac 2-2,5 godziny!, to zdecydowanie nie jest autko miejskie :mrgreen:), poprzednik E36 w TDS-ie palił podobnie. Co do napraw, fakt w poprzednim robiłem pompę. Jak już pisałem w obecnym zrobiłem rozrząd, ale przecież autko jest nastoletnie z przebiegiem ładnych kilkaset tys. km, więc naprawy, wymiany muszą być zrobione, to trochę kosztuje jednak wcale nie dużo więcej niż w innych markach do których ori części też są drogie. Jak już zrobisz masz spokój i komfortową, przyjemną jazdę. Napisz jaki wybór, czy ta mimo wszystko, czy coś innego.
Opublikowano
Witam koledzy bylem dzisiaj i zamienilem sie na to bmw i wszystko niby pieknie ladnie wracamy do domu po przejechaniu 110km nagle auto traci moc i wkoncu gasnie na poboczu po kilkukrotnej probie odpalenie niestety nic sie nie ruszylo. A wiec zlapalem za tel i dzwonie do tego goscia i on mi nagle mowi ze to pompa wspomagajaca ktora nie podaje odpowiednio paliwa wskazowka pokazywala ze mam ok 15litrow paliwa a auto nie moze odpalic bo jakies cisnienie jest niewystarczajace i juz.Po wlaniu paliwa auto ruszylo i pojechalismy ale jakies mulowate jest i taki dzwiek specyficzny z silnika buczenie takie.A i jeszcze jedna sprawa przy predkosci 120-130km/h gdy zahamowalem to hamulec nie odbil i zblokowalo kola lub kolo nie wyczulem dokladnie swieci sie takze reczny i przy hamowaniu na wiekszej predkosci strasznie trzepie kierownica no i na desce czasami pokazuje spalanie a czasami jakas dziwna temperature ktora sie zaczyna od -kilkunastu spada do +3 i pokazuje sie spowrotem spalanie ??? Co poradzicie w tej sytuacji bo boje sie ze zrobilem straszny bl;ad zamieniajac sie na to bmw
Opublikowano
Kurcze a moze cos dokladniej o tych klopotach czy ktos mial kiedys tak a moze wie jak sie z tym uporac prosze o jakies info bo nie zasne...
Opublikowano (edytowane)
Witam koledzy bylem dzisiaj i zamienilem sie na to bmw i wszystko niby pieknie ladnie wracamy do domu po przejechaniu 110km nagle auto traci moc i wkoncu gasnie na poboczu po kilkukrotnej probie odpalenie niestety nic sie nie ruszylo. A wiec zlapalem za tel i dzwonie do tego goscia i on mi nagle mowi ze to pompa wspomagajaca ktora nie podaje odpowiednio paliwa wskazowka pokazywala ze mam ok 15litrow paliwa a auto nie moze odpalic bo jakies cisnienie jest niewystarczajace i juz.Po wlaniu paliwa auto ruszylo i pojechalismy ale jakies mulowate jest i taki dzwiek specyficzny z silnika buczenie takie.A i jeszcze jedna sprawa przy predkosci 120-130km/h gdy zahamowalem to hamulec nie odbil i zblokowalo kola lub kolo nie wyczulem dokladnie swieci sie takze reczny i przy hamowaniu na wiekszej predkosci strasznie trzepie kierownica no i na desce czasami pokazuje spalanie a czasami jakas dziwna temperature ktora sie zaczyna od -kilkunastu spada do +3 i pokazuje sie spowrotem spalanie ??? Co poradzicie w tej sytuacji bo boje sie ze zrobilem straszny bl;ad zamieniajac sie na to bmw

 

Jezeli ponizej 15 litrow auto stanelo i nie chcialo jechac to pompa paliwa w baku luub progowa pada.Zalej caly bak i zobacz czy bedziesz mial objawy jezeli dopiero ponizej 20l zacznaja Ci sie dziac problemy to na 100% pompa paliwa w baku...

Ps a koledzy mowili nie rob tego :lol: nie chce Cie straszyc ale ta pompa to moze byc dopiero poczatek twojego koszmaru....Jezeli masz pieniadze to sobie poradzisz jezeli nie chcesz wydac kilku tys w kilka miesiecy w to auto to je lepiej sprzedaj...

Edytowane przez BMW e39
Opublikowano

:mad2:

obstawiam na początek

- pompa progowa (ewidentnie sprzedający zataił wadę ukrytą, ale pewnie mu nie udowodnisz)

- czujnik/i abs, jeśli nie było kontrolki na zegarach to pewnie >uszkodzona< żarówka

- do zrobienia hamulce i/ lub zawieszenie

- czujnik temperatury zewnętrznej (ew kabel czujnika)

 

nie dało się tego stwierdzić podczas jazdy próbnej, przed zakupem ???

 

poczytaj na forum nt tych usterek, wszystko jest opisane. Trochę za naprawy zapłacisz, życzę Tobie żeby to było wszystko...

I nie wiń marki BMW za to że prawdopodobnie władowałeś się na minę - równie dobrze mógłby to być passat czy jakiś merc.

 

pozdrowienia

Opublikowano

Wszyscy Ci odradzaliśmy, zrobiłeś po swojemu, to teraz masz sznura.

To nie golf części są drogie. Masz do naprawy-wymiany pompę paliwa, zawieszenie, abs i kto wie co jeszcze, na początek szykuj z 2k. Ale to może być studnia bez dna.

Może da się oddać te auto??? To by było najlepsze wyjście.

Opublikowano
nie denerwuj sie tez nie dawno kupiłem tds i miałem tylko wymienić most i wahacze przednie części sa drogie ale tragedii nie ma , kupuj tanie części i za pól roku sprzedasz,a kupiec może będzie miał kase to se powymienia przednie zawiecha nie jest tak droga jak tylnia mi sie tak wydaje. Co do paliwa nalej wiecej paliwa jak ci radzili i zobacz czy jedzie normalnie jak tak to utrzymuj paliwo na ok 30l i ok a powoli będziesz robił. Wahacze z przodu sam sobie wymienisz bo to nic trudnego dużo przeglądaj to i inne forum a sie odnajdziesz, na pewno taniej niż u mechaników,a jedz na stację diagnostyczną zapłacisz 20-30 zł i ci sprawdza zawiehe i pod kompa u nas tez tak koło 40zl
Opublikowano

przecież nie wiadomo do konca co trzeba naprawic.

Jedź do mechanika, niech oceni a przede wszystkim obejrzy silnik, to najwiekszy problem dobrze uzywanych TDSow.

Na forum koledzy opisują co naprawiali i ile ich to kosztowało, niektorzy kupuja czesci najtaniej a inni ASO.

Opublikowano
KUrde to sie wje.... a tak chcialem to bmw powiesz kolego jak z kosztami tego wszsytkiego ?

Miałem do czynienia z TDSami dużo i długo. Te silniki są świetne do 300 400 tyś km, a auta z przebiegiem w Niemczech około 200 tyś kosztuję 10 tyś euro. To auto co kupiłeś ma grubo ponad 500 tyś, oto lista rzeczy do naprawy w silniku:

 

- świece żarowe

- głowica jest na pewno pęknięta do wymiany, pęknięcia masz małe, kiedyś się powiększą, taka wada fabryczna tych silników, między piątym, a szóstym cylindrem

- uszczelka pod głowicą

- uszczelnienie wtrysków plus pompy, wtrysk sterujący kosztuje tysiąc złotych, jak leje to będzie lał, używka to głupota

- turbo do regeneracji

- pompa przelewowa w baku, ale to już wiesz

- pompa wody ma wirnik plastykowy, metalowych nie ma, nawet w zamiennikach, radzę wymienić na nową, bo jak poleci, to nie ma co zbierać z głowicy, a znam przypadek, że i blok się wykrzywił

 

koszt wszystkiego, życzę Ci, żebyś się zmieścił w 10 tyś, poza tym znaleźć dobrą głowicę do TDSa to cud, nawet firmy które remontują głowice sprzedają takie, że już nie ma z czego planować, bo było to robione wielokrotnie. Mam nadzieję, że nie zaskoczę Cię, że znany warsztat BMW w Łodzi u braci Jagiełło nie chce już TDSów na oczy widzieć

 

podsumowując chłopaki Ci dobrze radzili, a Ty swoje, jak dziecko normalnie

pozdrawiam Bartek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale wtopa.

Remontem podwoisz wartość tego auta.

Obawiam się , że to czubek góry lodowej.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.