Skocz do zawartości

witam potrzebuje porady bmw 525tds 1999r.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam wszsytkich jestem tu nowy i mam takie pytanko do was. We wtorek zamikeniam sie z golfa IV na bmw e39 525tds kombi 1999r co sadzicie o tej zamianie bmw w automacie ma chyba pelne wyposazenie procz nawigacji podpowiedzcie na co zwracac uwage przy ogladaniu. Pozdrawiam :)
  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witaj. TDS to dobry silnik jeżeli ktoś dbał, a jeżeli nie to wpakujesz się w studnię bez dna. Przeważnie każdy TDS jest świetnie wyposażony ale tym się nie sugeruj przy kupnie. Najważniejsze jest właśnie serce tego auta. Dokładnie sprawdź silnik nie ma prawa być żadnego wycieku paliwa, pompa paliwa ma byś suchutka. Sprawdź jak odpala na zimnym silniku i później na rozgrzanym. Częstym znakiem że pompa się kończy jest cięzki rozruch na rozgrzanym silniku, często aby to obejść ludzie montują z allegro urządzenia które mimo rozgrzanego silnika nadal grzeją świece ułatwiając rozruch. Można to jednak łatwo rozpoznać bo na ciepłym silniku będzie się świeciła kontrolka grzania świec. Następnym słabym punktem jest głowica i uszczelka. Obserwuj wskaźnik temperatury czy się wskazówka nie wychyla po za środkowe pole, sprawdź też czy na silniku nie ma śladów po płynie chłodzącym. I ostatnia sprawa turbina auto po dodaniu mocniej gazu nie powinno kopcić...

Powiem tak vw w porównaniu z tds-em wygrywa pod każdym względem. Jest mniej zawodny, ma tańsze części i jest oszczędny. Radzę Ci kolego albo benzyniaka albo 520 D lub 525D

Opublikowano
dzieki kolego troche sie denerwuje bo nigdy nie mialem bmw zadnego i tez troche nie zabardzo sie znam. pozatym jade na ta zamiane 250km wiec jestem nastawiony na zamiane zeby sie nie przejechac tak o i wrocic do domu zaznacze ze golf moj to 1.4benzyna za slaby wiec chyba oplaca mi sie zamiana
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiem tak.

Dobrych aut nikt chętnie się nie pozbywa. Zwłaszcza gdy są juz w tym wieku.

Możliwe , że trafisz akurat na zadbaną sztukę ale masz więcej możliwości trafić na minę.

Dodatkowo w kombiaku sprawdź stan tulei w tylnej belce < duże , awaryjne , kosztowne>

Warto sprawdzić też układ kierowniczy zwłaszcza przekładnię.

Na klapie i ramce szyby szukaj korozji.

Każdą podejrzaną sprawę traktuj bardzo ostrożnie.

Licz się też ze sporo większym spalaniem niż masz obecnie.

 

Ale jak już się przesiądziesz to pewnie będziesz chciał już pozostać. :cool2:

 

Ja osobiście bał bym się brać starego diesla zwłaszcza tdsa z nieznanym przebiegiem. Wolał bym benzyniaka w tym samym wieku.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
kurde tyle tego ze coraz bardziej sie obawiam moze podesle kilka fotek orientacyjne ale wiem ze ze zdjec niczego nie mozna wnioskowac...
Opublikowano

Zdjęcie kierownicy i fotela kierowcy może sporo powiedzieć o przebiegu. To samo zdjęcie spasowania zderzaka, maski, pokrywy bagażnika. Może co nieco powiedzieć o ewentualnej po wypadkowości. Także jak masz te foty to dawaj popatrzymy. Najlepiej w dużej rozdzielczości.

Jaki przebieg tego TDSa ??

Opublikowano
Ciężko wiele wywnioskować z tych zdjęć. Nadwozie wygląda dość dobrze. Środek jest trochę styrany. Jak na mój gust fotel kierowcy za bardzo wytarty jak na 220 000. Także pewnie kręcony. Cena też jest niska. Pewnie sporo trzeba by doinwestować. Decyzje musisz sam podjąć. Trochę daleko jechać oglądać. Trzeba było by je dokładnie sprawdzić na kompie i u diagnosty.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gość chwali sie tą ładną kierownicą ale popatrzcie na lewarek od biegów. To jest automat więc nie często się za niego łapie.

Przebieg według mnie razy trzy.

A kierownica zapewne była obszyta.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Jedz obejrzeć, ale podejdź do sprzedającego jak do oszusta, który chce ci wcisnąć bubel. Nie napalaj się, dokładnie wszystko sprawdź. Jedź najlepiej z jakimś znajomym mechanikiem, co by silnik osłuchał. Koniecznie sprawdzić kompem i na stacji diagnostycznej. Przebieg ma na 99% kręcony, ale to nie znaczy że trzeba je od razu skreślić.
Opublikowano
Jechac 250km i tylko pogadac i poogladac auto troiche lipa wiec napalony jestem i wiem ze moze mnie to zgubic. Po 2 chyba za mojego golfa z silnikiem dla emeryta chyba warto sie zamienic przypomne golf IV 1998r. 1,4 16v benzyna 3drzwiowy. Bmw jest w gorzowie wlkp. musial bym gadac z tym gosciem zeby najwyzej mi pozniej odliczyl stacje diagnostyczna o ile sie w ogole zgodzi problem tez bedzie ze znajomym mechanikiem zeby ze mna pojechal....
Opublikowano
Wiem że daleko, dlatego jak masz wątpliwości to lepiej odpuść. TDS jest dobrym silnikiem, jak dbano o niego, inaczej to może być studnia bez dna.
Opublikowano
Moze i tak jak mowisz ale za bardzo sie napalilem i chyba jednak pojade. W razie czego zeby ten fotel nie byl tak szpetnie obtarty ile by wyniosly obicie go na nowo lub kupienie innego w lepszym stanie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To wogóle dziwnie wygląda.

Na jednym zdjęciu cztery cegiełki od olejowej inspekcji a na następnym tylko dwie i dodatkowo kontrolka od inspekcji się świeci.

No i widać , że dba o auto bo nawet spalonej żarówki nie chciało mu się wymienić.

 

:|

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
W razie czego zeby ten fotel nie byl tak szpetnie obtarty ile by wyniosly obicie go na nowo lub kupienie innego w lepszym stanie ?

Nie chodzi o to że przytarty fotel, bo to można naprawić za niewielkie pieniądze. Chodzi o to że fotel tak nie wygląda przy 220 000 km. I tu jest pytanie ile ma rzeczywiście, 600 000 czy więcej?

Opublikowano
...prawdasz.....i dobrze,że koledzy leją na Ciebie te kubełki zimnej wody,bo widze żeś bardzo rozpalony na tego tds-a...,a to zła wróżba w jakimkolwiek byznesie.....
Opublikowano
Gadalem z wlascicielem bm-ki popytalem z tego co mowi to on nie krecil licznika bo w takim stanie sprowadzil ja rok temu z niemiec nie dziala strona od kierowcy jak zamek otwiera z pilota niby silnik sie nie poci nigdzie do wymiany tylko plyn chlodniczy z tego co mowil byl bardzo wiarygodny i wydawal sie wporzadku ale we wtorek jak bede juz na miejscu pojade na diagnostyke. W ogole orientuje sie ktos ile by kosztowala naprawa tego centralnego zeby sie otwieraly wszsytkie boki i co poradzic na to przetarte siedzenie kierowcy?
Opublikowano

Kolego

takie przetarcie siedzenia/skóry - to pikuś .

Są na to sposoby - ; tu na forum znajdziesz "namiary"

co i jak robić / lub u kogo robić .

 

Widziałem zdjęcia ,po takiej robocie - było jak nowe.

 

Więc - to sobie odpuść .

 

Zwróć natomiast uwagę , ze swoim mechanikiem na blacharkę /

i na silnik .

 

O silniku już Ci tu - wyżej koledzy pisali .

 

Popatrz na opony . Jak są różne - cztery różne , już tak widziałem -

to koleś kombinuje ile się da .

 

żadne auto w niemcowni by takich opon nie miaŁo .

panta rei

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.