Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dopadłem 328 e36 i wszystko jest ogólnie w porządku oprócz odczucia, że od 2000 do około 3000 autko nieco muli. Wygląda to tak, że do 2000 ładnie zaczyna się zbierać, potem jednak jakby osłabło nieco i od około 3 zrywa znowu :)

 

i teraz mam pytanie do posiadaczy 328, czy klapka w tłumiku końcowym mogłaby za to odpowiadać i czy warto ją zdemontować ?

 

oraz odnośnie wycięcia katalizatorów, ponieważ w większości auto jest to przydatny zabieg ale z tego co czytałem to w bmw nie do końca.

 

proszę o kilka fachowych opinii, pozdrawiam ;]

Opublikowano

Kolego co tu dużo mówić , komputer prawdę ci powie. Może coś z vanosem nie tak do końca.

Ja bym zaczął od takiej diagnozy.

 

...

 

i teraz mam pytanie do posiadaczy 328, czy klapka w tłumiku końcowym mogłaby za to odpowiadać i czy warto ją zdemontować ?...

 

Skoro tak to wyszło z fabryki to nie widzę powodu dla którego należało by to z demontować.

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
Wycięcie katalizatorów ? po co ? jak masz dziurawe lub zapchane to rozumiem, to rozumiem. W większości aut przydatny jak i nieprzydatny, może moc o te 2-3 konie się podniesie a może spadnie. Jak dla mnie bezsens. Jak odtykasz wydech to musisz też odetkać dolot wtedy to ma sens.
tel. 514.99.46.99
Opublikowano

Nie klapka nie ma nic do tego. Podłącz kompa bo może masz bląd 212 który mówi o zblokowaniu lub zacicaniu się vanosa. inna sprawa to czasem filtr paliwa,bądź potrzeba skasowania adaptacji ECU więc kolego posprawdzaj najpierw to.Wydech nie ma tu nic do gadania. A klapke łatwo sprawdzić. Na wyłączonym klapka ma być otwarta,Po włączeniu podciśnienie ją zamyka,przy mocnym podgazowaniu się otwiera. Jak tego nie robi to sprawdź wężyki podciśnieniowe z białym paskiem po prawej stronie pod maską(tak jest w angielskiej wersji u mnie) wężyk ten ma iść do pojemnika wyrównawczego a od niego do kolektora ssącego pod spodem :cool2:

 

Z opisu twojego widać że problem nie leży w wydechu bo przy tym obrotach nie ma dużego ciśnienia w wydechu.Bardziej obstawiam problem w silniku- zwłaszcza vanos który się załącza przy 2tyś rpm a powinien wyłączyć w ok 3500-4000 rpm

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Na poprawnym ustawieniu wałka ssącego względem wydechowego
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Ja potrafie ustawić praktycznie idealnie ...różnica wynosi 2st max, Ciężko to wyjaśnić, ale trzeba wiedzieć co i jak ,a wielu mechaników bez blokad tego się nie podejmuje :roll:

Ja nie używam ani jednej blokady :mrgreen:

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
a mógłbyś zapodać jakieś zdjęcie, schemat i opisać trochę ten zabieg ? :D

Jeżeli tego nie robiłeś nigdy to nie radzę samemu próbować, chyba że to będzie nauka na błędach :)

Może jest ktoś z Twojej okolicy na forum kto by Ci pokazał/pomógł.

tel. 514.99.46.99
Opublikowano
Nie ma dużej. Po prostu jest oczuwalna włączanie i wyłączenie vanosa jeżeli jest dobrze ustawiony. Jedyny minus to trochę większe spalanie
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
a od jakich obrotów powinno to być odczuwalne ? bo moja tak na prawdę ciągnie dopiero przy około 4000 i wydaje mi się właśnie że powinien nieco wcześniej
Opublikowano
Jak czujesz że taki przypływ mocy w tych okolicach 4tyś to znaczy że działa ok
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.