Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich uzytkownikow BMW i przepraszam za bledy ort.ktore nastapia za chwilke.

Opisze moze co i jak.

Wlasnie kupilem uzywane BMW 320 d z 2003 r i 247 000 km przebiegu .Mialem bardzo malo czasu na przyjzenie sie autku wiec niepatrzalem w lusterko podczas jazdy probnej czy dymi a bardziej skoncentrowalem sie na pracy silnika i automatycznej skrzyni.

Podczas powrotu do domu po paru km kolega jadacy zamna zadzwonil mi ze auto dymi na czarno niezaleznie czy jade ze stala predkoscia czy przyspieszam ,od tego czasu moj spokoj sie skonczyl :twisted: jednak myslalem ze jak auto dlugo stalo to troche püokopci i przestanie-niestety tak sie niestalo

Teraz auto stoi na parkingu i niewiem co robic BMW warsztat spiewa od 100 do 500 e za zlokalizowanie usterki :mad2:

Jedyne co zrobilem sam to zajzalem do odmy a tam tylko plastikowa puszka bez jakiego kolwiek filterka -bylo czysto.

Objawy jakie nastepuja.:

Dym czarny plus sadza w przedziale obrotow 1500-2500. Ponizej i powyzej niekopci .

Turbo przy zimnym silniku wyraznie fajfuje w przedziale 1500-2000 obrotow.

Po lekkim przegazowaniu slychac jakby powietrze niejestem pewny.

Olej po lewej stronie na wezykach, lapie mocowania silnika,nawet na masce widoczne kropki jakby nad bagnetem. olej czuc w kabinie

Silnik pali normalnie chodzi rowno (jakby troche zaniskie obroty gdzies przedzial 700 i lekko trzesie buda) predkosc jaka osiaglem to 200km/h

Brakuje troche mocy i poczatkowa dziura, po depnieciu potrzebuje chwilke ,

Spalanie teoretyczne wedlug kompa 7l wedlug tankowania 10-11 l

Po zakupie stwierdzilem za duzy stan oleju duzo poza poza max wiec zostal odessany do ponizej polowy olej 0w 40 castrol 4 bardzo czarny.przejechane prawie 20 000km

Stan oleju bez zmian po 600 km

Wtryski nieslyszalne nic nietlucze .

Wezyk od EGR idacy do zaworka jest zwykly bez koloru niebieskiego?

Wiem ze bez pomiaru czy podlaczenia do kompa trudno powiedziec co to moze byc ale z pewnoscia ktos podobnego przechodzil.Niewiem czy pozbywac sie szybko auta przezto musial bym miec jakis tip na jakie koszta jestem narazony.

Za odpowiedz jestem bardzo wdzieczny a jakby ktos potrzebowal czegos z D Ebay lub podobnego to prosze pisac.

Pozdrawiam serdecznie.

marcusbmw

Opublikowano

na dzień dobry podepnij pod kompa i zobacz czy są jakieś błędy.

Jak kopci, to za mało powietrza albo za dużo paliwa... warto by było zrobić logi dynamiczne w inpie.

Spróbuj sobie z ciekawości odłączyć egr - zaślep wężyk od elektrozaworku do zaworu, a na zawór załóż inny wężyk i też zaślep i zobacz czy będzie jakaś różnica.

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Opublikowano
Paliwo, EGR, wtryski, filtr powietrza, odma, to trzeba sprawdzic na poczatek, a spalanie troche za duze jak na 320d. Chyba ze pedal w podloge non stop.
Opublikowano

Chcialbym wszystkim podziekowac za zainteresowanie .

Standardowo EGR zawieszony. Te silniki juz chyba mnie niczym nie zaskocza :lol:

Czyscic , wymianka lub odlaczyc?

Pytanie dodatkowe -Czy niski stan oleju (ale powyzej min) moze wplywac na glosnosc turbiny na zimnym silniku ?

Pozdrawiam.

Opublikowano
Standardowo EGR zawieszony. Te silniki juz chyba mnie niczym nie zaskocza :lol:

 

Czy pisząc zawieszony masz na myśli stale otwarty czy stale zamknięty EGR?

 

Czy nie działający EGR może przyczynić się do dymienia na czarno? Jak najprościej sprawdzić czy EGR działa?

Opublikowano
Standardowo EGR zawieszony. Te silniki juz chyba mnie niczym nie zaskocza :lol:

Być może, albo turbo, a dokładniej za słabe doładowanie (nieszczelny układ dolotowy), i tu bym zaczął.

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
Standardowo EGR zawieszony. Te silniki juz chyba mnie niczym nie zaskocza :lol:

Być może, albo turbo, a dokładniej za słabe doładowanie (nieszczelny układ dolotowy), i tu bym zaczął.

Dolotowy do kolektora ?

Jak to stwierdzic najlepiej?

Narazie ide powalczyc z EGR -Dam znac czy cos sie poprawilo.

Pozdrawiam

Opublikowano
Czy pisząc zawieszony masz na myśli stale otwarty czy stale zamknięty EGR?

uchylony [otwarty] przez co spaliny sa STALE wpuszczane do dolotu. Oczywiscie przyczyna zapewne bedzie elektrozawor sterujacy zaworem AGR, albo nieszczelne vacum.

Czy nie działający EGR może przyczynić się do dymienia na czarno? Jak najprościej sprawdzić czy EGR działa?

moze. Odpinajac wezyk od zaworu AGR i obserwujac zadymienie.

Być może, albo turbo, a dokładniej za słabe doładowanie (nieszczelny układ dolotowy), i tu bym zaczął.

dobrze myslisz, ale wez pod uwage ktore wartosci przyczyniaja sie do budowy doladowania. Uklad modulow powiazanych... nic nie jest pewne :twisted:

Dolotowy do kolektora ?

poczynajac od: dzwona ssacego, rekaw dolotowy, pokrywa filtra, filtr powietrza, przeplywomierz [obudowa], TIP, dolot ODMY, TPP, Intecooler, TPP, zawor AGR, kolektor ssacy, MAP Sensor, uszczelki: kolektor ssacy/glowica.

Jak to stwierdzic najlepiej?

osluchac, obejrzec, obmacac :wink:

pozdr

Opublikowano

Bardzo dziekuje za pomoc w temacie .

Wlasnie wyczyscilem EGR -A . i zakleilem tasma dziure w wezu :shock: . Poczatkowo niedymilo ale po paru km powoli znowu zaczyna nie tak mocno ale jednak.

Olej-MAZ w wezu tym grobym plus zlokalizowalem pekniecie na nim dokladnie od dolu ,wlot do kolektora jak i w kolektoze groba warstwa nagaru plus sadza.(nieruszalem)

Niestety waz od dolu mocowany jest nie na cybancie jak u gory lecz jakos na stale scisniety metalowa opaska i niemozna go sciagnac chyba zeby przeciac.

Po wygaszeniu silnika po paru sekundach slyszalne jakies zassanie po odkreceniu szybko korka wlewu oleju to samo plus dym-para?

Turbo coraz bardziej spiewa co mnie bardzo niepokoi :cry: Kupujac auto turbo bylo cicho przejechalem okolo 1000km i zaczyna sie.

Jak sprawdzic konczace sie turbo?

Za wszelkie odpowiedzi bardzo dziekuje i jak widac bardzo potrzebne jest takie forum a przedewszystkim ludzie ktorzy pomagaja bezinteresownie . :cool2:

Jak autko bedzie ,,gadac" to wrzuce pare fotek.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Opublikowano
Bardzo dziekuje za pomoc w temacie .

Wlasnie wyczyscilem EGR -A . i zakleilem tasma dziure w wezu :shock: . Poczatkowo niedymilo ale po paru km powoli znowu zaczyna nie tak mocno ale jednak.

Olej-MAZ w wezu tym grobym plus zlokalizowalem pekniecie na nim dokladnie od dolu ,wlot do kolektora jak i w kolektoze groba warstwa nagaru plus sadza.(nieruszalem)

Niestety waz od dolu mocowany jest nie na cybancie jak u gory lecz jakos na stale scisniety metalowa opaska i niemozna go sciagnac chyba zeby przeciac.

Po wygaszeniu silnika po paru sekundach slyszalne jakies zassanie po odkreceniu szybko korka wlewu oleju to samo plus dym-para?

Turbo coraz bardziej spiewa co mnie bardzo niepokoi :cry: Kupujac auto turbo bylo cicho przejechalem okolo 1000km i zaczyna sie.

Jak sprawdzic konczace sie turbo?

Za wszelkie odpowiedzi bardzo dziekuje i jak widac bardzo potrzebne jest takie forum a przedewszystkim ludzie ktorzy pomagaja bezinteresownie . :cool2:

Jak autko bedzie ,,gadac" to wrzuce pare fotek.

Pozdrawiam.

podkresliłem Ci co jest przyczyna.

jak wspominałem wcześniej, problemy z doładowaniem, a dokładniej nieszczelny układ dolotowy. Niestety sprawy nie załatwi taśma klejąca, najlepiej wymień wąż, choć to nie jest tania sprawa.

MOżna też kombinować z rurami uniwersalnymi, ale osobiście odradzam.

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano

O turbo poczytaj na forum, miliony tematów i wypowiedzi.

U siebie wyciągałem kolektor dolotowy i czyściłem cały ten "nagar". Nie jest to miłą robota, ale mneij obaw że ten syf wpadnie do cylindra, i więcej miejsca na powietrze.

A wracając to ukąłd dolotowy musi być całkowicie szczelny, inaczej ciśnienie jest za małe, i nie wtłacza odpowiedniej ilosci powietrza, stad te dymienie, bo za dużo paliwa wzgledem powietrza.

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
Nie nie nie, to ja napisałem :D hehehe :cool2:
Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano

Witam ponownie i mam pytanie odnosnie kolektora ssacego niemoge odkrecic dwoch(przeszkadzaja przewody paliwowe) srub :roll: czy moge odkrecic te przewody paliwowe od wtryskiwaczy celem zwiekszenia dostepu do tych wlasnie nieszczesnych srub?

Chce przeczyscic jeszcze ten kolektor i prawdopodobnie wywalic te blaszki oraz przeczyscic elektrozaworek.

Chcialbym jeszcze przeczyscic elektrozaworek od turbo jednak moja znikoma wiedza niepozwala mi go zlokalizowac :(

Jak najlepiej dostac sie gora do turbo czy wogule mozna?

chodzi podobnie do tego

Za pomoc bede bardzo wdzieczny.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.