Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!

Całkiem niedawno padła mi turbina.Po regeneracji auto nie osiaga takiej mocy jak przed awarią. Na niskich biegach wszystko jest w porzadku,ale problemy zaczynają się później. Innymi słowy im szybciej tym gorzej. Nie da rady ropzedzić auta powyżej 140km/h .W tym samym czasie obrotomierz wskazuje 3000obr. i żadną miara nie idzie wyciągnąć więcej. Oprócz regeneracji turbiny w aucie było robione :komputerowe sprawdzenie samochodu, wymiana oleju i filtrów, czyszczenie odmy,naprawa układu podciśnienia,sparwdzenie działania przepływomierza, Ostatnio mechanik wspominał o koniecznościi wymiany zaworu regulującego powietrzem w turbinie czy coś takiego.Prawdę powiedziawszy nie do konca znam się na tych sprawach ale mam wrażenie że mechanikowi powoli brakuje pomysłów na naprawę.Mam nadzieję że mój przypadek nie jest odosobniony i znajdzie sie jakaś przyjazna dusza z poradą.

Opublikowano
bez regeneracji turbiny miałem podobny objaw. Auto jechało super tylko, że potrafiło właśnie "stanąć" na pewnej prędkości i koniec. Ekonomizer, obrotomierz, prędkość, wszystko w miejscu. Zero reakcji na gaz, tempomat. Polecam pójść za radą mechanika i sobie przeczyścić ten elektrozawór. Dostęp do tego od turbo jest bardzo przyjemny i łatwy. Z rzeczy bardzo trywialnych - możesz też sprawdzić czy na pewno masz z tyłu silnika (na kolektorze dolotowym) podpięty czujnik od ciśnienia turbiny :wink:
Opublikowano

A ja bym spróbował podłączyć pod kompa, odczytać błędy i sprawdzić podgląd parametrów w live data.

A co dokładniej "naprawiali" w układzie podciśnienia?

Opublikowano
w układzie podciśnienia naprawiane były podłączenia pompy podciśnienia.No przynajmniej tak mi powiedziano. Nie wiem czy to w czymś pomoże ale pojawiła sie nowa oznaka. Przy wyższych prędkościach słyszę jakieś dziwne "wycie" mozna powiedzieć na różnych tonach.Takie falujace w zależnosci od tego czy dodaję gazu czy nie.Dziękuje jednoczesnie za zainteresowanie moim problemem.
Opublikowano
Jak byś mogł rozwinąć szerzej swoja myśl to byłbym wdzięczny - mam na myśli ostatni post autorstwa "Nius- a". Może cos bliżej na ten temat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak byś mogł rozwinąć szerzej swoja myśl to byłbym wdzięczny - mam na myśli ostatni post autorstwa "Nius- a". Może cos bliżej na ten temat.

 

MAsz zapchane katalizatory, zrób coś z tym szybko (np je wytnij) bo turbo długo nie polata

Opublikowano
Ja dzis mialem identyczna akcje.Zaczelem cisnac od 2 do 5 biegu do 140km h szedl jak szalony a przy 140km h auto stanelo i nie chcialo jechac dalej tak jak u kolegi.Zwolnilem auto jechalo normalnie na 2-3 byl but do tych 140km h a pozniej znowu zawias.Katy to byc nie moga bo jakby byly zapchane to by od 1 nie mial takiej mocy jak powinie a nie od 140km h.Pozniej zgasilem auto odpaliem i normalnie ciagnal do 160 i dalej bez problemu.Tranek udalo Ci sie dojsc do tego co to moze byc??czy masz moc od poczatku a dopiero od 140 Ci przestaje ciagnac?
Opublikowano

Przepraszam za brak aktywności ale nie zawsze po pracy jest czas na zajrzenie na forum. Dziękuje wszystkim za posty.

Na pewno nie są to zatkane katy ,jednak dzięki za sugestię.Co do ostatniego wpisu to mam moc od zera do 130, potem wygląda to tak : "ja mu w gaz a on ......... nie przyspiesza i wskazówka na obrotomierzu stoi jak zaklęta na 3000obr. Jeżeli wcisnę sprzegło i dam w gaz to oczywiście obroty dochodzą bez żadnego problemu do 6000.Dzisiaj odbieram auto z warsztatu więc jakby co to nap[isze co to dało.

Opublikowano
Przepraszam za brak aktywności ale nie zawsze po pracy jest czas na zajrzenie na forum. Dziękuje wszystkim za posty.

Na pewno nie są to zatkane katy ,jednak dzięki za sugestię.Co do ostatniego wpisu to mam moc od zera do 130, potem wygląda to tak : "ja mu w gaz a on ......... nie przyspiesza i wskazówka na obrotomierzu stoi jak zaklęta na 3000obr. Jeżeli wcisnę sprzegło i dam w gaz to oczywiście obroty dochodzą bez żadnego problemu do 6000.Dzisiaj odbieram auto z warsztatu więc jakby co to nap[isze co to dało.

 

Ja do dzis nie mialem podobnej sytuacji ,2 razy mi sie to zdarzylo i auto jedzi normalnie ma pelna moc nie zatyka sie na tych 140km ale wiem ze taki problem u mnie wystapil i zapewne znowu powroci dlatego prosze abys napisal co bylo przyczyna,stawiam na elektrozawroty sterujace TURBO...?

Opublikowano

Witam!!

Jestem już po naprawie .Auto zachowuje się jak przed awarią czyli pełny zakres mocy,elastyczność i dynamika. Problemem były elektrozawory starujące turbiną. Trochę mnie kosztowało zanim udało się problem rozwiązać i to zarówno nerwów jak i pieniędzy.Ale jest już po wszystkim i mam nadzieję że jeszcze autkiem pochulam.Dziekuję wszystkim którzy zechcieli pomoc.

Opublikowano
Przepraszam za brak aktywności ale nie zawsze po pracy jest czas na zajrzenie na forum. Dziękuje wszystkim za posty.

Na pewno nie są to zatkane katy ,jednak dzięki za sugestię.Co do ostatniego wpisu to mam moc od zera do 130, potem wygląda to tak : "ja mu w gaz a on ......... nie przyspiesza i wskazówka na obrotomierzu stoi jak zaklęta na 3000obr. Jeżeli wcisnę sprzegło i dam w gaz to oczywiście obroty dochodzą bez żadnego problemu do 6000.Dzisiaj odbieram auto z warsztatu więc jakby co to nap[isze co to dało.

 

Ja do dzis nie mialem podobnej sytuacji ,2 razy mi sie to zdarzylo i auto jedzi normalnie ma pelna moc nie zatyka sie na tych 140km ale wiem ze taki problem u mnie wystapil i zapewne znowu powroci dlatego prosze abys napisal co bylo przyczyna,stawiam na elektrozawroty sterujace TURBO...?

 

 

Witam!!

Jestem już po naprawie .Auto zachowuje się jak przed awarią czyli pełny zakres mocy,elastyczność i dynamika. Problemem były elektrozawory starujące turbiną. Trochę mnie kosztowało zanim udało się problem rozwiązać i to zarówno nerwów jak i pieniędzy.Ale jest już po wszystkim i mam nadzieję że jeszcze autkiem pochulam.Dziekuję wszystkim którzy zechcieli pomoc.

Czyli dobrze typowalem ,elektrozawory turbo :D A powiedz ile Cie to kosztowalo??czy wymieniles tylko elektrozawory od turbo czy od elektrozaowry od egr tez??jaki koszt samego elektrozaworu?

Opublikowano

Witam!!

Naprawiałem w sumie jeszcze kilka innych rzeczy więc i koszty są inne. Tak jak pisałem wczesniej robiona była odma ,regenerowane turbo, czyszczone przewody dolotowe, filtr paliwa ,filtr powietrza,wyminan oleju itd itp czyli koszt kilku tysięcy. Sam zawór na fakturze wyceniony jest na 135zł i nestety nie zdażyłem dopytać czy była to wymiana czy naprawa istniejącego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.