Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Też przymierzam się do Vredestein Snowtrac 3, w testach wypadały dobrze, cena szt 16" to ok, 350 więc do przeżycia, ale co wyjdzie to zobaczymy :) Czytałem opinie i dość dobre ma ta marka zimówek, lepsze bynajmniej niż Fulda Kristal Montero 3. Miał ktoś takie sztuki?

 

Ja wlasnie zakupilem Snowtracki 3 na ten sezon, poprzednio mialem GY UG Performance ale nie bylem z nich zadowolony do konca dlatego zmienilem i potestuje cos z innej stajni. :) 205/55/r16 91H

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Też przymierzam się do Vredestein Snowtrac 3, w testach wypadały dobrze, cena szt 16" to ok, 350 więc do przeżycia, ale co wyjdzie to zobaczymy :) Czytałem opinie i dość dobre ma ta marka zimówek, lepsze bynajmniej niż Fulda Kristal Montero 3. Miał ktoś takie sztuki?

Ja w poprzednim aucie mialem VREDESTEINY SNOWTRAC2,i na sniegu po prostu rewelacja :cool2: przymierzam sie by i do do E91 takie zalozyc,ale podejrzewam ze z tylnim napedem to juz nie bedzie to samo :cry2:

Opublikowano
Ja prawdopodobnie wezmę te Snowtracki 3, zobaczymy, mało jeżdzę w zimę, mam kawałek do krajowej drogi więc zobaczymy, ale postaram się przetestować je w warunkach granicznych :wink: :wink:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ze swojej strony mogę polecić dobre i niezbyt drogie opony Uniroyal MS+ 66.

Na śniegu bardzo fajnie trzymają, a i tak 90% czasu w zimie jeździ się po czarnym asfalcie i tu duży plus: opony są bardzo ciche (cichsze nawet od letnich jakie miałem w poprzednim aucie).

Tydzień temu kupiłem komplet do BMW 205/55/R16, cena za sztukę w necie ok 340zł.

Opublikowano
Ja jezdzilem poprzedniej zimy na hankook icebear w300,i na sniegu porazka :? Sam jednak nie wiem czy to bardziej wina samych opon czy tylni naped juz tak ma :?: Wlasnie zastanawiam sie czy zmieniac tej zimy na inne czy szkoda kasy bo moze na innych efekt bedzie ten sam :mad2:
Opublikowano
A czy ktoś z was miał do czynienia z Hankook Icebear W 440? W testach wypada dosyć dobrze.

 

Na W440 nie jeździłem, ale mam od zeszłej zimy Hankook Winter Icept Evo W310 i bardzo sobie chwalę (94V XL) - prowadzenie nieomal jak na oponach letnich, bardzo ciche, stabilne. Obawiałem się że na zwykłych oponach w aucie przystosowanym do Run on Flat będzie mocno bujało, ale jest OK.

Kupując zimówki weź też pod uwagę że po śniegu i lodzie pokonuje się przeciętnie może jakieś 5-10% drogi w sezonie zimowym, a reszta jest po czarnym, ewentualnie mokrym asfalcie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Tez jestem przed zakupem opon ponadto po raz pierwszy w bmw

Czytajac posty nie ma chyba zadnej opony nie polecanej przez was;)

Wylkanizator powiedzial mi ze micheliny sa jednak ciot lepsze od gy i dunlop ...??? Sa tez drozsze wiec zalezy mi na potwierdzeniu

Testy to testy - tak jak ktos wczesniej napisal nie do konca sa wiarygodne

 

Mysle jeszcze na nokianami

 

Wczesniej jezdzilem na dunlopach (w imprezie) i nie wiem czy samochod czy opona ale bylo ok probowalem juz nie do imprezy fuldy i oprocz glosnosci tez nie moge powiedziec ze cos bylo nie tak...

 

Temat nie do ogarniecia najlepiej samemu pojechac na testy ;)

CO, GDZIE, KIEDY W MOTOSPORCIE

http://www.siescigam.pl


SKLEP Z CZĘŚCIAMI I AKCESORIAMI DO MOTORSPORTU

http://www.sklep.siescigam.pl

Opublikowano
Ja osobiście zakupiłem jakieś 2 tygodnie temu Nokiany WR-A3 - asymetryczne (205/55/R16). Wcześniej jeździłem na Nokianach WR-G2 i sobie chwaliłem. Wybrałem asymetryczne opony ponieważ lepiej trzymają "boki" i tyłek tak nie ucieka:P
Opublikowano
Dorzucę swoje 3 grosze i zapytam czy ktoś miał przyjemność z kapciami Continental TS830 ?

Miałem te opony w Mazda 6,były bardzo bardzo ciche i świetnie wgryzały się w śnieg na mokrym też bdb jedne z najlepszych,ale błyskawicznie znika bieżnik,coś za coś.

W styczniu 2011 przesiadłem się do BMW no i opony trzeba było kupić na miarę,jest takie powiedzonko odnośnie opon

"są MICHELINY i inne opony" kupiłem Michałki Alpin A4 i są GENIALNE aż szkoda mi je zakładać.Trzeba mocno się pilnować przy hamowaniu aby w tył nikt nie wjechał.

Polecam

Opublikowano

no ja z kolei jestem ciekaw jak spiszą się Goodyear Eagle UG GW 3 ROF. Przed Wszystkimi Świętymi założyłem w rozmiarze 225/17 45 z felgami sternspeiche 158 :)

 

Narazie zauważyłem, że są bardzo ciche w porównaniu z Nokianami, które miałem w poprzednim aucie (w sumie to mam wrażenie, że są cichsze od letnich Bridgestonów Potenza, na których auto wyjechało z fabryki) i o wiele bardziej komfortowe od wspomnianych wyżej Bridgestonów, pomimo że letnie też są 17-calowe.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Opublikowano
Podbijam kolegę wyżej, Fuldy które posiadam w tym samym rozmiarze są bardzo wyraźnie cichsze od Bridgestonów Ori, choć mam tylko 2 bo 2 następne były Micheliny.
Opublikowano

Co do Nokianów (WR), to testowałem w E46 i się sprawdziły - również polecam.

Mój ojciec ma w Oplu Omedze B Kombi Nokiany WR i właśnie zaczął na nich szósty sezon (ok 25-30 tyś w sezonie, lato+zima). Bardzo trwałe opony.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Przestrzegam przed Oponami Semperit Speed Grip 2 - cena za 4 sztuki 2000pln (zdecydowalem sie wydac mniej bo w zime jezdze malo) - wiec nie jest to jakas chinszczyzna (rok produkcji 2011)

Niby drugie miejsce w tescie AMS ale ja przezylem gehenne:

1. Zalozone tydzien temu - lekkie drgania od 80 do 160 na kierownicy i nadwoziu

2. Wizyta w ASO Lublin - moje zastrzezenia pod katem bicia piast, zawieszenia i tym podobnych - ASO odpowiada ze OK - jedno kolo dowazone - bez poprawy

3. Wizyta w AutoFus - kolejne dowazenie, zamiana przod tyl - ciagle to samo. Mechanicy biora nowe kola do testu- w aucie nic nie bije (nie wzieli nawet zlotowki :cool2: )

4. Dzis test opon na maszynie z testem drogowym Hunter GSP 9700 (najlepsza maszyna na rynku), proba optymalizacji wyniki:

- 3 na 4 opony nie nadaja sie od uzytku - bicie 170N, 130N, 115N, jedna tylko 35Nm

- nawet po optymalizacji 2 opony wciaz grubo powyzej dopuszczalnej 100N

5. Zalozone dwie opony na przod Pirello SottoZero (te same felgi) - bicie 35N i 25N - test drogowy nic nie bije

 

Wniosek - jak opony sa wadliwe - nie pomoze optymalizacja, wywazanie na aucie i tym podobne...

A pozalowalem kolejne 1200 PLN na TS830 :cry2:

Beste Maschine der Welt
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przestrzegam przed Oponami Semperit Speed Grip 2 - cena za 4 sztuki 2000pln (zdecydowalem sie wydac mniej bo w zime jezdze malo) - wiec nie jest to jakas chinszczyzna (rok produkcji 2011)

Niby drugie miejsce w tescie AMS ale ja przezylem gehenne:

1. Zalozone tydzien temu - lekkie drgania od 80 do 160 na kierownicy i nadwoziu

2. Wizyta w ASO Lublin - moje zastrzezenia pod katem bicia piast, zawieszenia i tym podobnych - ASO odpowiada ze OK - jedno kolo dowazone - bez poprawy

3. Wizyta w AutoFus - kolejne dowazenie, zamiana przod tyl - ciagle to samo. Mechanicy biora nowe kola do testu- w aucie nic nie bije (nie wzieli nawet zlotowki :cool2: )

4. Dzis test opon na maszynie z testem drogowym Hunter GSP 9700 (najlepsza maszyna na rynku), proba optymalizacji wyniki:

- 3 na 4 opony nie nadaja sie od uzytku - bicie 170N, 130N, 115N, jedna tylko 35Nm

- nawet po optymalizacji 2 opony wciaz grubo powyzej dopuszczalnej 100N

5. Zalozone dwie opony na przod Pirello SottoZero (te same felgi) - bicie 35N i 25N - test drogowy nic nie bije

 

Wniosek - jak opony sa wadliwe - nie pomoze optymalizacja, wywazanie na aucie i tym podobne...

A pozalowalem kolejne 1200 PLN na TS830 :cry2:

gdzie robiles wywazanie z testem drogowym na maszynie Hanter GSP 9700 na ursynowie moze?

Opublikowano

Robilem to u kolegi prywatnie - maszyna nie jest ogolnie dostepna

Ale maja taka maszyne na ulicy Narocz i w Piasecznie

Usluga rynkowo za 4 kolka 250PLN, ale to i tak wg mnie niewiele biorac pod uwage, ze:

- kazda opone trzeba 2-3 krotnie zalozyc/przesunac (czasami trafi sie jedna bez przekladki) - dla 4 kol zajmuje to ponad 2 godziny

- proces optymalizacji powoduje, ze ciezarki maja po 15-20g a nie 60-80g jak to robia niektorzy

- maszyna mierzy bicie felg i opon

- dzieki kamerom i rolkom :cool2: (a nie lychom :mad2: ) szansa na uszkodzenie felg i opon przy inteligentnym operatorze jest znikoma :mrgreen:

- maszyna ustala gdzie maja byc zalozone poszczegolne kolka (furka nie sciaga)

- w ASO samo wywaznie jednego kola kosztuje 150PLN

 

Znalazlem link na temat tego super-sprzetu:

http://www.gumohurt.pl/dokumenty/hunter9700.pdf

Ogolnie BMW E9x jest bardzo czule na jakosc/wywazenie/optymalizacje opon. Kazda fuszerka w tym temacie powoduje wibracje :nienie:

Mysle, ze w cabrio z racji mniejszej sztywnosci nadwozia jest to jeszcze bardziej odczuwalne

Beste Maschine der Welt
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Robilem to u kolegi prywatnie - maszyna nie jest ogolnie dostepna

Ale maja taka maszyne na ulicy Narocz i w Piasecznie

Usluga rynkowo za 4 kolka 250PLN, ale to i tak wg mnie niewiele biorac pod uwage, ze:

- kazda opone trzeba 2-3 krotnie zalozyc/przesunac (czasami trafi sie jedna bez przekladki) - dla 4 kol zajmuje to ponad 2 godziny

- proces optymalizacji powoduje, ze ciezarki maja po 15-20g a nie 60-80g jak to robia niektorzy

- maszyna mierzy bicie felg i opon

- dzieki kamerom i rolkom :cool2: (a nie lychom :mad2: ) szansa na uszkodzenie felg i opon przy inteligentnym operatorze jest znikoma :mrgreen:

- maszyna ustala gdzie maja byc zalozone poszczegolne kolka (furka nie sciaga)

- w ASO samo wywaznie jednego kola kosztuje 150PLN

 

Znalazlem link na temat tego super-sprzetu:

http://www.gumohurt.pl/dokumenty/hunter9700.pdf

Ogolnie BMW E9x jest bardzo czule na jakosc/wywazenie/optymalizacje opon. Kazda fuszerka w tym temacie powoduje wibracje :nienie:

Mysle, ze w cabrio z racji mniejszej sztywnosci nadwozia jest to jeszcze bardziej odczuwalne

ja mysle ze kazde BMW jest czułe w tym temacie

Opublikowano

Teraz mam zalozone Sotto Zero. Ale co mozna powiedziec przy takich temperaturach - sa ciche jak Semperity :)

Przy wyborze warto sprawdzic czy opona nie ma oznaczenia XL - Extra Load - sa prawie tak samo twarde jak najnowsze runflaty.

No chyba, ze ktos zamierza ciagnac przyczepe - wtedy ladownosc na jedna opone 615kg moze nie wystarczyc :nienie: - dopuszczalny nacisk na tylna os w E93 wynosi wtedy ~1300kg

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

Nie koniecznie.

W poprzednim aucie miałem zimowe Dębice Frigo i po 3 sezonach (bieżnik był jeszcze całkiem, całkiem) zaprzyjaźniony oponiarz stwierdził, że 3 na 4 opony nie nadają się do jazdy. Okazało się, że w Dębicach bardzo częstą wadą jest to, że druty usztywniające pękają i płaski bieżnik podczas jazdy "faluje" i jazda staje się niebezpieczna.

Wtedy polecił mi żebym zainwestował w XL, które mają te mocniejsze usztywnienie, albo kupił inne opony jak Dębica.

Kupiłem inne i wszystko gra (XL takich jak chciałem akurat nie było).

XL stosowane są najczęściej w klasach SUV i w samochodach z dużym obciążeniem na oś. Ale można je swobodnie założyć w aucie osobowym.

Opublikowano
Teraz mam zalozone Sotto Zero. Ale co mozna powiedziec przy takich temperaturach - sa ciche jak Semperity :)

Przy wyborze warto sprawdzic czy opona nie ma oznaczenia XL - Extra Load - sa prawie tak samo twarde jak najnowsze runflaty.

No chyba, ze ktos zamierza ciagnac przyczepe - wtedy ladownosc na jedna opone 615kg moze nie wystarczyc :nienie: - dopuszczalny nacisk na tylna os w E93 wynosi wtedy ~1300kg

 

też założyłem teraz sottozero..faktycznie ciche..zobaczymy co pokażą na śniegu. Niech się ktoś wypowie kto śmigał na nich w białą zime :)

Opublikowano
miał ktoś doczynienia z oponami PIRELLI SOTTOZERO pierwszej generacji?

Miałem te gumki w Mazda 6 2.0 benzyna jako fabryczne gratisy przy zakupie auta w Niemczech,były bardzo śliskie ,twarde i szybko wymieniłem na OPONY czyli MICHELIN.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.