Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jak w temacie, borykam się z problemem pulsujących świateł wewnętrznych tylko przy odpalonym silniku, może nie jest to widoczne aż tak bardzo, lecz po dłuższym wpatrywaniu widać różnicę,

ostatnio wymieniłem alternator posiadałem 85A i zamieniłem na 140 , numer jest zgodny z przeznaczeniem do mojego modelu, a akumulator mam bosch s5 110ah

, wiec powinien dać radę. Dodatkowo został na samym początku wymienny regulator napięcia. czasami można usłyszeć dziwny odgłos z alternatora ( chyba od niego) podobny jak odpalę ksenony na wyłączonym silniku (świst ). Co może być tego przyczyną ? dioda na mostku alternatora ? lub zwarcie w IKE , ? inpa nie wykrywa żadnych błędów.

 

Proszę o poradę bo ręce opadają :(

Pozdrawiam

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Opublikowano

Miernik, najlepiej analogowy albo oscyloskop, bo na zwykłym cyfrowym multimetrze możesz nie zauważyć zmian napięcia (jeżeli są dość szybkie).

Ogólnie za brak stabilności napięcia ładowania odpowiada regulator napięcia na alternatorze. Połączenie między silnikiem i budą też jest istotne (jednak nie powoduje takiej niestabilności).

Kai
Opublikowano
oporność jest do 3 ohm miedzy akumulatorem, alternatorem , silnikiem a karoserią
http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Opublikowano
Ładowanie na poziomie 14,5- 14,3. Natężenie przy włączonych ksenonach, podgrzewanych fotelach oraz ogrzewania szyby wynosi okolo 30A i wartość jest stała.
http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Opublikowano
ćwierkanie alternatora zazwyczaj oznacza jego agonię co przy wymianie u ciebie jest raczej niemożliwe skoro masz nowy, słuchaj a jakiegoś dodatkowego chłodzenia nie ma w nim, pamiętam jak szwagier w A6 wymieniał alternator bo ktoś wstawił mniejszy (bez chłodzenia i się zjarał) na oryginał z chłodzeniem którego mój szwagier nie podłączył (brak było przewodów) bo porostu nie wiedział a wejście do alternatora poprostu zignorował. Wytrzymał miesiąc i padł, kupił następny doczytał i zrobił dolot chłodzenia i jeżdzi od 2 lat bez problemu.
Opublikowano
ćwierkanie alternatora zazwyczaj oznacza jego agonię co przy wymianie u ciebie jest raczej niemożliwe skoro masz nowy, słuchaj a jakiegoś dodatkowego chłodzenia nie ma w nim, pamiętam jak szwagier w A6 wymieniał alternator bo ktoś wstawił mniejszy (bez chłodzenia i się zjarał) na oryginał z chłodzeniem którego mój szwagier nie podłączył (brak było przewodów) bo porostu nie wiedział a wejście do alternatora poprostu zignorował. Wytrzymał miesiąc i padł, kupił następny doczytał i zrobił dolot chłodzenia i jeżdzi od 2 lat bez problemu.

 

 

hmm.. kupiłem używany.

2 miechy pochodził dobrze i zaczęło coś dolegać.chłodzenie jest podprowadzone fabrycznie. może to zbieg okoliczność lecz zaczął wyskakiwać błąd 140 clamp R w ike

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Opublikowano

a jak zwiekszysz obroty powiedzmy do 5000rpm to ładowanie ci sie nie zwieksza ?

bo 14,5 to duzo ale w normie jak sie zwieksza wraz z obrotami to regulator padł

 

fabryczne ładowanie jest 14,4 - 14,3

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
a jak zwiekszysz obroty powiedzmy do 5000rpm to ładowanie ci sie nie zwieksza ?

bo 14,5 to duzo ale w normie jak sie zwieksza wraz z obrotami to regulator padł

 

fabryczne ładowanie jest 14,4 - 14,3

 

Wartość jest taka sama

http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
A ja coś takiego miałem, to był pierwszy objaw, drugi to świecenie jednego światła długiego non stop, później świecą sie dwa (jeździłem z odłączoną żarówką 2 lata). Problem to 2 rezystory LCM - kontroler świateł, chyba bardziej po polsku. Koszt naprawy 16 zł plus demontaż pod warunkiem że dostaniesz takie rezystory a to proste nie jest, są prawie nieosiągalne od ręki. Od ręki mają jakieś zamienniki ale już za 30 zł szuka. Można wymienić LCM ale używka nie wiadomo jaka będzie. Mi to naprawiał elektryk z BOSCH Servis w Białymstoku przy ul. Moniuszki. Roboty jak dla niego 2 godziny, a śmigam już kolejne 2 lata na tym i jest ok.
Opublikowano
własnie podłączyłem lcm kolegi i rezultat jest taki sam.
http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/thumb-bmw_jag.jpg
Opublikowano
:? Nic innego mi nie przychodzi do głowy, chyba że podmienić alternator, ale raczej nie ciekawa robota, jeśli mocno jest to widoczne to trzeba by pociągnąć dalej temat, a jeśli nie to śmigałbym dalej i może w trakcie by coś wyszło. Sam mam problem ze swoim, ciężko zaczął palić a później zapaliłem poszedłem do domu wróciłem i nie chodzi. Na kompie wykazał błąd czujnika wału i wałka rozrządu, po skasowaniu nie wracają a auto nie odpala dalej (przepływomierz ok, świece ok, pompa paliwa leje przez szybe na płot jak odłączyłem przewód, filtr paliwa nowy, powietrza nowy, wtyczki wszystkie jakie możliwe przeczyszczone). Może odma... nie wiem sam... Życze powodzenia w znalezieniu usterki, ja sie bujam drugi tydzień, a tu gdzie mieszkam nie ma cwanych żeby BMW naprawić. Pozdr
Opublikowano
:? Nic innego mi nie przychodzi do głowy, chyba że podmienić alternator, ale raczej nie ciekawa robota, jeśli mocno jest to widoczne to trzeba by pociągnąć dalej temat, a jeśli nie to śmigałbym dalej i może w trakcie by coś wyszło. Sam mam problem ze swoim, ciężko zaczął palić a później zapaliłem poszedłem do domu wróciłem i nie chodzi. Na kompie wykazał błąd czujnika wału i wałka rozrządu, po skasowaniu nie wracają a auto nie odpala dalej (przepływomierz ok, świece ok, pompa paliwa leje przez szybe na płot jak odłączyłem przewód, filtr paliwa nowy, powietrza nowy, wtyczki wszystkie jakie możliwe przeczyszczone). Może odma... nie wiem sam... Życze powodzenia w znalezieniu usterki, ja sie bujam drugi tydzień, a tu gdzie mieszkam nie ma cwanych żeby BMW naprawić. Pozdr

Stawiam na czujnik wałka,niestety tylko oryginał.

Opublikowano

Jesteś pewien, że alternator jest właściwy? Wg. bmwfans.info montowane były alternatory 85A i 120A , 140A występuje w dieslach.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/528i-M52/LHD/M/1997/may/browse/engine_electrical_system/compact_alternator/

A jeśli założyłeś od diesla to mogą być inne przełożenia na kółkach pasowych.

Pzdr.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja przyłączę się do tematu, także wymieniłem alternator w swojej 528 na drugi. miałem oryginalnie 80A a wstawiłem 140A od tego samego silnika i rocznika lecz z e38. Ładowanie na wolnych i wysokich obrotach, a także pod obciążeniem jest prawidłowe tzn nie spada poniżej 14 lecz problem polega na tym że jak zdejmuję nogę z gazu i spadają obroty to to woltomierzu i po światłach widać że alternator przestaje na około sekundę dwie ładować, jeśli obroty są juz stabilne np na biegu jałowym to ładowanie wraca do normy. Przy wzrastaniu obrotów zjawiska tego nie ma, alternator dawałem w międzyczasie do regeneracji i niby jest wszystko ok. Dziś podmieniłem regulator napięcia na drugi i nic się nie zmieniło. Zaobserwowałem jeszcze takie zjawisko że po wyłączeniu silnika na ułamek sekundy zapalają się kontrolki na desce i panel klimatronika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.