Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy.

 

Po przeszukaniu forum nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.

 

Moje autko to bmw 330xd e91 2007 rok.

 

Coraz częściej podczas jazdy a dokładnie najczęściej na 3 biegu, jeśli obroty są ok 1500 lub jadę nie przyspieszając auto zaczyna nie reagować na dodanie gazu, po wyluzowaniu tak jakby gasło i kierownica twardnieje. Opowiadałem dwóm mechanikom ale nie mają pojęcia co to może być.

 

Liczę na waszą pomoc.

Opublikowano

No właśnie w tym problem że nie zapala się żadna kontrolka alarmująca po prostu żadna , wszystko się świeci tak jak by było normalnie.

 

Jadę sobie a nagle samochód gaśnie wszystko się świeci , jak wcisnę sprzęgło obroty spadają wcisnę przycisk start i odrazu odpala i można kontynuować jazdę . Nie szarpie podczas gaśnięcia nie kiedy nie wiadomo nawet kiedy jest zgaszone jak się jedzie na przykład z góry na biegu bez gazu autko sobie normalnie powoli jedzie wciskam sprzęgło i obroty do zera i w tedy wiadomo że silnik zgasł daje start i można jechać dalej :) ma ktoś jakiś pomysł czym to jest spowodowane ?

Opublikowano

kuzyn miał podobny problem.. 330d nagle gasła a potem normalnie odpalała i tak w kółko..

złe paliwo!.. wymień filtr paliwowy i przeczyść zawór EGR.. jemu pomogło,

u ciebie to MOŻE być to... nie masz nic do stracenia tylko spróbować.

ASO proponowało wymianę pompy paliwowej bez obietnicy, że rozwiąże to problem.

Opublikowano

Jutro jadę zawieść autko do mechanika, ale dzisiaj w drodze do domu po raz pierwszy stało mi się coś takiego .

- samochód zgasł i nie mógł już zapalić jak wcisnąłem start kręcił i nic dopiero jak wyłączyłem kluczyk ze stacyjki i włączyłem autko odpaliło , po zgaśnięciu i podczas kręcenia zapaliły się kontrolki na większym wyświetlaczy w kółeczko ze strzałka na żółto 4x4 , a na małym żółty wykrzyknik w kółku coś podobnego do znaczka hamulca ręcznego.

Jak myślicie co się mogło stać ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli auto zapala kontrolki to proponuję diagnozę komputerową - na pewno zapisały się jakieś błędy. Ktoś kiedyś na forum opisywał sytuację z gaśnięciem auta w 335d - okazało się, że walnięty jeden wtrysk. Myślę, że nie ma co po omacku grzebać tylko dobrze zdiagnozować usterkę.

Z mojego doświadczenia z 3.0d wynika, że ten silnik jest bardzo wrażliwy na jakość paliwa - złe paliwo to od razu niestabilny bieg jałowy i delikatne szarpnięcia przy przyśpieszaniu na 4 i 5 biegu. Po zalaniu dobrym paliwem wszystkie objawy ustępują...

Niepokoi mnie kontrolka 4x4...gdzieś czytałem, że psuje się moduł odpowiedzialny za 4x4, a to dość droga sprawa :mad2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

 

Gaśnięcie okazał się czujnik położenia wału :) lecz po wymianie na nowy podczas naciśnięcia guzika start troszkę dłużej trwa zapalanie , jak myślicie to jest przez czujnik ?

Opublikowano
wg mnie coś z elektroniką, proponuję trywialne rozwiązanie typu "twardy restart komputera", wyciągnij wszystkie wtyczki od komputera i "psiknij" czyszczącym preparatem, następnie mocno połącz całość...nie zaszkodzi, może pomoże dla tego przypadku a na 100% pomoże dla innego :mrgreen:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Jeśli auto zapala kontrolki to proponuję diagnozę komputerową - na pewno zapisały się jakieś błędy. Ktoś kiedyś na forum opisywał sytuację z gaśnięciem auta w 335d - okazało się, że walnięty jeden wtrysk. Myślę, że nie ma co po omacku grzebać tylko dobrze zdiagnozować usterkę.

Z mojego doświadczenia z 3.0d wynika, że ten silnik jest bardzo wrażliwy na jakość paliwa - złe paliwo to od razu niestabilny bieg jałowy i delikatne szarpnięcia przy przyśpieszaniu na 4 i 5 biegu. Po zalaniu dobrym paliwem wszystkie objawy ustępują...

Niepokoi mnie kontrolka 4x4...gdzieś czytałem, że psuje się moduł odpowiedzialny za 4x4, a to dość droga sprawa :mad2:

 

Ja też zauważyłem ogromny wpływ jakości paliwa na pracę 3.0d. U mnie na wolnych obrotach chodzi stabilnie, ale podczas przyśpieszania czasami było słychać jakby stukające zawory w silniku i delikatne szarpnięcia silnikiem podczas równej jazdy. Na początku myślałem że coś nie tak z silnikiem, ale po zalaniu innej ropy ustępuje.

Z moich obserwacji wynika, że 3.0d (231km) jest bardziej wrażliwy na jakość ropy niż 2.0d

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.