Skocz do zawartości

Duze spalanie na gazie


cdrbti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Panowe ostatnio zaobserwowalem ogromny wzrost spalania na gazie (tak okolo 22l/100km). Wczesniej przy ciezkiej nodze mialem max 16L. Najdziwniejsze jest to ze nie strzela mi gazem, moc ma (no moze nieco slabszy jest powyzej 4tys obrotow niz zwykle byl na gazie).

Na benzynie nie badalem jeszcze spalania ani nie podlaczalem jeszcze pod kompa. Mam zwykla instalacje BRC (nie sekwencyjna) ktora juz objezdzila mase km na gazie i wiem, ze reduktor wymagalby juz pewnie wymiany ale chcialbym wyklucyc problemy z silnikiem przed tym wydatkiem.

I teraz pytanie:

Czy czesto sie zdaza ze przy uszkodzonym reduktorze spalanie lawinowo rosnie a jednoczesnie nie ma objawow typu strzelanie czy smrod nieprzepalonego gazu?

Dodam jeszcze, ze mialem przygode 3 tygodnie temu z butla w ktorej elektrozawor przestal trzymac i przy probie wymiany filtra gazu omal nie doszlo do katastrofy (spuscilem okolo 40L gazu...). Calosc przy butli zostala wymieniona ale nie zauwazylem zadnych nieszczelnosci po wymianie (nigdzie nie smierdzi i nie syczy).

 

Z gory dziekuje za podpowiedzi,

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak CI nie strzela ani nie przerywa na gazie to raczej nie wina leciwości reduktora. Podepnij pod kompa, duże spalanie wiąże się z błędem sondy Lambda

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jeszcze nie jestem na 100% pewny, że to sonda ale nie mogę znaleźć nic na allegro do e24 m50b20 VANOS 520i '96 rok. Wszystkie sondy które mają w sprzedaży sa albo do 518 etc albo 530-540...

Czy ktoś montował uniwersalną sondę?

I jeszcze jedno pytanie:

Dojrzałem moją sondę tuż przed tłumikiem środkowym. Czy to prawda, że obyły wersje z dwiema sondami? Czy są problemy z katalizatorem? Czy ktoś ma jakieś szczególne wrażenia z wymianą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Proponuje najpierw podjechać na kompa i tam będzie widać czy sonda pracuje,na pewno wyjdzie taniej jak kupno nie potrzebnej sondy.Jeżeli już trzeba wymieniać to musisz sprawdzić na jakim osprzęcie masz silnik bosch czy simens bo sondy są różne.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sonda w tej instalacji nie ma za bardzo wpływu na spalanie, zanim ją wywalisz sprawdź czy na benzynie jest tak samo, poza tym sondę łatwo zmierzyć miernikiem, nie trzeba jechać na kompa

jeżeli nie śmierdzi gazem itp to jednak zacząłbym od reduktora i ewentualnej regulacji

ps nie naprawiajmy wszystkiego komputerem

 

w M50 masz jedną sondę w X-pipe, w M52 były już dwie w kolektorach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.