Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Co może być przyczyną objawów:

- po odpaleniu rzuca silnikiem i skaczą obroty jakby nie palił na wszystkie gary;

- po mocniejszym przy gazowaniu z rury idzie niebieskawy dym w po dobie do tego z filmu

 

1. Zmieniłem filtr odmy 1,5 miesiąca temu na nowy stary nie był tragiczny lecz wywalał olej do intercoolera.

2. Oleju nie widzę aby ubywało nie miesza się z płynem chłodniczym i na odwrót, stan na bagnecie ok.

3. Wtryskiwacze testowałem metodą przelewową wszystkie delikatnie przelewają równomiernie (regenerowane rok temu), w minutę po jakieś 8ml.

4. Zdjąłem kolektor dolotowy klapki gaszące na miejscu.

5. Przepływomierz sprawny.

6. Odłączenie układu EGR nic nie zmieniło.

 

Po podłączeniu komputera INPA wskazuje że cylinder 4 poza zakresem (ekran selective mass adjustment chyba F4).

Nie chcę męczyć silnika bo strasznie rzuca jakby padłą poduszka pod silnikiem w dodatku nie chcę zniszczyć wału.

 

Co może być przyczyną lub jak dalej diagnozować:

- czy to uszczelka lub pęknięta głowica,

- czy to nieszczelność pod wtryskiwaczem na cylindrze 4,

- czy winna jest padnięta turbina,

- czy kąty wtrysków się nie rozjechały, a tym samym czy to nie problem z układem wtryskowym (brak błędów o ciśnieniu na listwie CR).

Proszę o pomoc.

Opublikowano
No ciekawe to zjawisko bo w M47 "na" czwartym cylindrze zawsze pekaja waly korbowe :roll: Moglbys zrobic dokladne foto tloka [denka/komory spalania, plaszczu, pierscieni], tulei cylindra i uszczelki podglowicowej.Pozdr ...A naturalnie "lejacy" wtryskiwacz przyczynil sie do przegrzania i to on jest pierwsza przyczyna uszkodzenia.
Opublikowano
Na szczęście nie ruszyło cylindra ani głowicy, jak tylko będę u mechanika zrobię foto tłoka, bo już montują drugi z innego silnika, głowica poszła do kompleksowego planowania łącznie z gniazdami zaworów itd., nowa uszczelka obowiązkowo, a wtrysk poszedł na badanie czy nie jest przyczyną tragedii
Opublikowano

@mj_misza

Rzuca ci silnikiem przy odpalaniu po tym jak auto stało przez dłuższy czas (np 8h) czy za każdym razem? Pytam się bo mam podobny problem, w sumie u mnie nie rzuca silnikiem tylko stukocze lekko i lekko podczas stukania spadają obroty (może się zapowietrza). Byłbym wdzięczny jak byś udzielił mi tej informacji.

Pozdrawiam

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Opublikowano
dlatego mam nadzieje że za wczasu wymieniłem kulejący wtrysk, w zimie na zimnym telepał, teraz w wakacje ciup przed polową wskaźnika temp jeszcze potelepał, o dziwo 4 mieś temu korekcję miał w normie jeszcze
Opublikowano
@mj_misza

Rzuca ci silnikiem przy odpalaniu po tym jak auto stało przez dłuższy czas (np 8h) czy za każdym razem? Pytam się bo mam podobny problem, w sumie u mnie nie rzuca silnikiem tylko stukocze lekko i lekko podczas stukania spadają obroty (może się zapowietrza). Byłbym wdzięczny jak byś udzielił mi tej informacji.

Pozdrawiam

Słuchaj nie jestem mechanikiem, ale powiem Ci tak sprawdź ciśnienie na cylindrach, koło pasowe wału tzw. tłumik drgań, łapy silnika. Przyczyn problemu rzucania silnikiem może być wiele. Dodatkowo czy dzieje się tak na zimnym/ciepłym silniku w lecie i zimie?

Opublikowano

odebrałem autko od mechanika, tłok wymieniony, głowica jak nówka, nowy olej filtry, uszczelki, podkładki pod wtryskiwacze :)

a tu mamy winowajce

http://i52.tinypic.com/ketdv6.jpg

 

http://i54.tinypic.com/10x7zns.jpg

Koszty:

- mechanik robocizna 600zł

- kompletna regeneracja głowicy 350 zł

- uszczelka pod głowicę 150 zł

- olej i filtr 200 zł

- tłok 0 zł (ze starego silnika)

razem wydane kolejne: 1300 zł :( ehhh

 

Teraz nasuwa się pytanie czy to wada konstrukcyjna czy wtryskiwacz, niby tłok nie jest spalony.

Opublikowano

klasycznie :wink: Pekniecie powstaje w wyniku nadmiernego obciążenia. Proces ten pojawia sie i "przyspiesza", jeśli nie ma wystarczającego smarowania olejem. Ostatecznie tlok peklby calkowicie na pol i doszloby do uszkodzenia silnika.

 

Pekniecie w tym miejscu ma kilka przyczyn: nieoptymalne smarowanie ukladu korbowo-tlokowego [smok, pompa, olej, filtr], nieprawidłowe spalania spowodowane przez opóźnienie zapłonu, nieprawidlowe dzialanie przy zimnym silniku [open loop] - kompresja cylindra, cylinder wypelniony woda [uszczelka], paliwem [lejacy/nieszczelny wtryskiwacz] lub olej [uszczelka] przez co powstaje nadmierne cisnienie w komorze spalania, naturalnie chiptuning [nadmierna temperatura spalania], zuzycie lub odksztalecenie sie sworznia tlokowego przez co tlok ulega ukosowaniu, a tym samym dochodzi do pekniecia wlasnie w tym obszarze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.