Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam co może być powodem falujących obrotów na postoju oraz w czasie jazdy gdy równo trzymam gaz, przy 1400-1500 obrotów/min?? Temperatura nie ma znaczenia.

EGR?

Przepływka?

Zawór ciśnieniowy egr,turbo?

Opublikowano
Jeżeli moc jest to przepływkę i turbo bym wyeliminował, aczkolwiek najlepiej byłoby podpiąc i sprawdzic parametry. Może coś z klapkami w dolocie sterującymi obiegiem powietrza?
Opublikowano
Jeżeli moc jest to przepływkę i turbo bym wyeliminował, aczkolwiek najlepiej byłoby podpiąc i sprawdzic parametry. Może coś z klapkami w dolocie sterującymi obiegiem powietrza?

 

z wywalonymi klapkami moje aucie trzyma równe obroty na jałowym

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Czy wywalić to nikt CI nie powie, ale mogą mieć luz, bądź jak to zwykle bywa przed urwaniem jest tam dużo syfu i sie wiesza. One odpowiadają za tworzenie się mieszanki w niskich partiach obrotów, czyli po prostu jakoś wzrośnie spalanie przy spokojnej jeździe, na wysokich obrotach one nic nie robią a nawet powodują dodatkowe opory przepływu w kanale dolotowym.

 

Najlepiej poproś kogoś doświadczonego o ocenę Auta,posprawdzaj też podstawowe rzeczy jak filtr powietrza i jakieś widoczne przewody, zawsze to coś. :wink:

Opublikowano

Klapki odpowiadają za nic innego, jak zamknięcie dopływu powietrze na jednym z zaworów ssących. Powoduje lepsze wymieszanie mieszanki w komorze cylindra, tak jak kolega wyżej napisał, w niższych zakresach obrotowych przy niskim obciążeniu silnika.

 

Zdemontowałem swój dolot po 200k km. Klapki w idealnym stanie, śladowe ilości nagaru, żadnych luzów. Po co to ruszać?

Opublikowano
byli też tacy co sprawdzali stan klapek, wszystko było w porządku trzymało się mocno a po 4 kkm klapka w silniku.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
byli też tacy co sprawdzali stan klapek, wszystko było w porządku trzymało się mocno a po 4 kkm klapka w silniku.

 

Sprawdzał jak pracuje gruszka podciśnieniowa, oraz całe sterowanie? Najprawdopodobniej zrobił najgorszą rzecz jaką mógł, czyli nasmarował cały mechanizm. Niestety tam platik trze o plastik, tego się nie rusza. Ten mechanizm pracuje najlepiej na sucho. Pył i kurz szybko przylgnie wtedy do tego nasmarowanego mechanizmu i się to po prostu zatrze.

Opublikowano

Niezły OT

Co do nierównej pracy to czy występuje na zimnym jak i na goracym silniku ?

EGR wyczysc to po pierwsze, odmę sprawdź to po drugie.

Jak to nie pomorze to problem widzę w przepływce.

Wtedy to komputer i dobra diagnostyka.

Opublikowano
Sprawdzali ci Auto INPĄ , jakie były wartości Air Mass miedzy tym co zmierzone a tym co oczekuję ECU ?
Opublikowano

Po tym co piszesz, jestem przekonany że problem jest z przepływomierzem. Moż enie do końca ci padł, a działa poza granicami tolerancji. Niestety na odległość nie moge postawić 100% diagnozy. Napisałes ze przepływka ok to chcę wiedzieć jakie wartości odczytuje w przy oczekiwanych.

Napisz mi to samo dzieje sięjak auto jest zimne i gorące, czy są różnice ?

  • 3 lata później...
Opublikowano
mi pomogło czyszczenie egr . Kolega miał ostatnio to samo poczyścił kolektor i egr i falowanie ustało . Przy ewentualnym demontażu kolektora pomyśl o wymianie świec bo koszt nie duży(kolektor musisz ściągać jeśli chcesz wymienić świece) a poranne odpalanie bez porównania .
Opublikowano
U mnie w trakcie jazdy wszystko ok tylko na postoju obroty faluja i buda drży. Kolega podsuwa mi jeszcze że może dpf albo czujnik ciśnienia paliwa przy pompie.
Opublikowano

u mnie było to samo.

 

jeden wtrysk sypał...

 

objawy: czasem na postoju jakby lekko autem szarpnęło i mając 60km/h na 4 biegu obroty jakby lekko spadały i zaraz się podnosiły.

Opublikowano
U mnie nie zawsze tak jest raz falują raz nie ale jak falował to na śilniku strasznie było słychać jestem po czyszczeniu EGRu zobaczymy czy pomoże a powiedzcie mi czy da się sprawdzić wtryski inpą czy musowo je demontować?
Opublikowano

Czasami się da, czasami nie. W moim przypadku na INPIE nie zauważyłem nic niepokojącego, korekty były w normie. Natomiast po wymontowaniu na testerze był istny dramat.

 

Warto zaczynać od tańszej weryfikacji, czyli INPA. Jak to nie rozwieje wątpliwości do dopiero wtedy test przelewowy i w ostateczności demontaż i sprawdzenie na stole probierczym. Ten ostatni powie najwięcej o faktycznym stanie wtryskiwaczy, zarówno pod kątem dawkowania jak również stanu końcówek dysz.

Opublikowano

u mnie obroty falują na rozgrzanym silniku. na zimnym raczej minimalnie zauwazalne. do tego czuś jak bujnie budą co jakieś 3, 4 sekundy. i to również na rozgrzanym silniku. korekta wtysków prawidłowa bo sprawdzałem. jest w granicach :

1. - 0,74

2. 0,84

3. -0.26

4. 0.11

 

Więc wtryski raczej wykluczam.

Odma wymieniana ostatnio wraz z wszystkimi filtrami i olejem.

I problem dalej jest.

DPF sprawdzany i również w porządku.

Co to może być ?

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.