Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

W zwiazku z faktem ze strzelila mi poducha od nivo zaczalem kombinowac co by tu zrobic zeby oszczedzic. Skoro nowa chodzi za niecale 700zl a koszt uzywanej to 350-400zl zaczalem sie zastanawiac czy ktos probowal dorabiac takiego miecha. Jest w polsce kilka firm zajmujacych sie produkcja miechow do ciezarowek, autobusow itp. i ich koszt nie jest tak duzy jak w przypadku aut osobowych. Ostatnio do ciezarowki kolega kupowal za 200zl sztuke. Czy ktos probowal gryżć temat miechow od tej strony?

Opublikowano
No to po raz kolejny na tym forum sam bede sobie odpowiadal. Wysłalem dzis kilka meili z zapytaniem o dorobienie takiej poduchy do 6 firm ktore sie czyms takim zajmuja. 4 powiedziały ze nie ma takiej mozliwosci a 2 zaklady zainteresowały sie ta sprawa. Pan z firmy pod poznaniem powiedział ze nie stanowi dla nich problemu zrobienie mocowan natomiast musza przemyslec sprawe z jakiego materialu wykonac tego miecha gdyz do ciezarowek uzywa sie gumy a w przypadku osobowki musi byc to delikatniejszy material gdyz oprocz tego ze podnosi on pojazd to rowniez musi tlumic drgania. Pozostaje pytanie czy i za ile uda im sie zdobyc material na miecha. Sprawa jest otwarta. Zobaczymy jaka bedzie cena i jak to sie bedzie spisywac ewentualnie na samochodzie.
  • Moderatorzy
Opublikowano
No to po raz kolejny na tym forum sam bede sobie odpowiadal.

Bo nikt nie zajmuje się takimi pierdołami tylko kupuje i zakłada.

Jak nie stac cię na nową to kup używkę i też będzie latać.A jak nie stać Cię na używkę no to cóż,oznacza to że masz niewłaściwe auto skoro nie możesz go utrzymać.

A uważasz ,że dorobienie czegoś co można normalnie kupić w sklepie będzie tańsze?Bo ja nie.A oszczędnością dla mnie jest to że auto jeździ,nie mogę sobie pozwolic na chociażby 1-2 dni postoju.I myślę że większość z nas posiada auto po to by jeździć,a nie po to żeby stało bo trzeba coś pokombinować.Załóż normalny temat to będziesz miał dużo odpowiedzi.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Nie bede sie ustosunkowywal do twojej beznadziejnej wypowiedzi.

Sa rzeczy ktore nie sa warte swojej ceny. Do takich rzeczy nalezy wlasnie ta poducha. Płacenie za kawalek gumy i plastiku 700zl to jakas paranoja tylko dlatego ze ma znaczek bmw. O wykonaniu tego miecha juz nie wspomne - wystarczy porownac np z miechem z allroada.

Prawdopodobnie da sie ten element dorobic. Nawiazalem kontakt z firma ktora planuje rozszerzenie swojej dzialalnosci o produkcje miechow do osobowek. Z informacji ktore uzyskalem firma bodajze firestone dostarcza tego typu wygarbowane gumy ale jak dojdzie moj miech do nich to dopiero beda decydowac o doborze materialu.

A teraz najwspanialsza wiadomoc ze cena produkcji tego miecha w zaleznosci od uzytych materialow nie powinna przekroczyc 350zl i bedzie normalnie 2 letnia gwarancja na produkt.

Opublikowano

jest mnostwo rzeczy ktore nie sa warte swojej ceny i ja jestem ciekawy jak sie sprawa zakonczy

natomiast dla ludzi, ktorzy "nie moga sobie pozwolic na chociażby 1-2 dni postoju" to sa specjalne ubezpieczenia

Opublikowano
Niestety zgodzę się z przemówcą: żaróweczka oryginalna do ringu PARANOJA jak mi się spaliła i przywieżli to myślałem, że żartują, ODMA - kawałek plastyku za może 5zł w produkcji....w sklepie lepiej nie gadać, krzyżak e30 pamiętam około 300zł chcieli i tu info dla posiadaczy PASUJE OD POLONEZA koszt 17zł, uszczelniacz w e38 735i do skrzynie automatycznej w ASO 380zł i tutaj znowu przychodzi polska myśl techniczna TARPAN :) 35zł. Więc niech ktoś nie mówi jak cię nie stać, skoro niektórzy wolą płacić ślepo setki złotych za części z logo BMW które w produkcji wychodzą po 5zł to ich sprawa, można by mnożyć tylny wahacz do turasa ktoś kupował za 1500zł!!!! kawałek aluminium i 2tuleje PARANOJA kiedy na allegro idzie dostać same tuleje po ok 100zł czyli 200zł i pan za prase ile weżmie ze 20zł??
Opublikowano

Panowie, skróty BMW różnie tłumaczą, ale zawsze "W-ydatki" w tym się pojawia. Prawdą jest, że ceny części do BMW to często jakby żarcik taki, ale well, to BMW, a nie Tico! Naczytałem się już tyle, że od jakiegoś czasu mi się odechciało, ale zawsze piszą, że E39 jest dobre, jak się w niego regularnie inwestuje, a koszty tych inwestycji to największa jego wada. Poczytajcie na Allegro - każdy od pierwszego właściciela, przebieg oryginalny, zero wkładu własnego, a jak przyjdzie co do czego - trzeba wyskoczyć ze sporej kasy na starcie. Chcesz mieć spokój - płać za części i serwis kiedy tylko widzisz, że coś się dzieje (dziś wymieniłem miech, silniczek spryskiwaczy, kilka przewodów i mam 1300 w plecki). Nie chcesz - będziesz miał niespodzianki i jeszcze większe wydatki.

PS. Mój następny samochód to będzie Dacia, albo Chevrolet. Nie porównam go do mojej E39, ale przynajmniej będzie spokój z kasa na serwis.

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
(dziś wymieniłem miech, silniczek spryskiwaczy, kilka przewodów i mam 1300 w plecki).

 

 

:shock: MOzesz podac nieco wiecej dokladnych info za co tyle zaplaciles?

Opublikowano
chodzi zapewne o poduszke z tyłu której koszt to ok 700zł + reszta + robocizna. Dlatego jak szukałem swojej e39 ustawiony byłem na auto bez nivo czyli sedan choć ze względu na powiększającą się rodzinę w owym czasie skłonny byłem na turasa i oto jak igła w stogu siana znalazł się bez tego ustrojstwa i to 35km odemnie :), dość dobrze dopasiony, a patrząc po kierownicy z raczej oryginalnym przebiegiem XII 1999r 227tyś. Cuda się zdarzają choćby patrząc na mnie jako SWOIM samochodem pokonałem w 2 lata ok.......5tyś i kto w to uwierzy przy sprzedaży??? albo w to, że olej co 2.5tyś wymieniony był?? Nie dajcie zarobić serwisom KUPUJCIE TULEJE WAHACZY np. FEBI czy LEMFORDER za ok60zł za prasę z 10zł i70zł macie nowy wahacz, nowy wahacz od 270-300zł, proste?? chyba tak, mówimy tu o wyższej półce inne tuleje tańsze..
  • Moderatorzy
Opublikowano

Powitać kolegę NetSerwer.Widzę że nadal masz swój odchudzacz portfela :mrgreen:

Wiesz jaka Dacia jest ohydna i plastikowa,to straszne auta.Jak wsiadłem to prędzej wysiadłem.Ja eksploatuje nadal swoje BMW i ostatnio jestem zadowolony bo nic nie marudzi.Nie wiem co kupię bo co przyjdzie mi do głowy to jak poczytam to.... :shock: .Ostatnio jest pomysł na Jeep-a Grand Cherokee-pożyjemy zobaczymy.A niestety teraz takie czasy i pozostało płacić i płakać.

SWOIM samochodem pokonałem w 2 lata ok.......5tyś i kto w to uwierzy przy sprzedaży???
Ja wierzę,jak miałem poprzednio Seata to któregoś roku zrobiłem 700km(to nie żart),nawet oleju nie wymieniałem.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

750 PLN miech, 150 wymiana, poziomowanie samochodu (poprzedni warsztat zrobił wersję terenową z tyłu...), 150 silniczek spryskiwacza, rurki do spryskiwacza + robota.

Teraz jest znowu miło i sympatycznie. W czwartek demontuję gaz (po wymianie silnika tylko go transportuję jako balast...).

Została mi jeszcze chłodnica klimatyzacji (zatarty silnik). Jak coś ewentualnie padnie, to go zrzucę ze skarpy, a film z eksplozji na dole tej skarpy będe sprzedawał :mrgreen:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Oczywiście dam wszystkim znać jak sie sprawa dorabiania tego elementu potoczy. Ja oprócz e39 mam dalej e34 ktore sluzy juz raczej jako auto awaryjne ale jeszcze nigdy mnie nie zawiodło. Przez prawie 600tys kilometrow wiekszych problemow z tym autem nie bylo. Wrecz bym powiedzial ze przez ten czas wiecej interwencji ojciec robil w swojej corolli niz ja w bmw. E39 kupilem niedawno po sprzedazy passata i powiem ze zaczynam pomału załowac tego. Naciałem sie troche na stan tego auta i teraz płacze i ładuje kase. A troche juz tych usterek bylo a jeszcze duzo zostalo zeby doprowadzic to auto do stanu przyzwoitego.

Oczywiscie poduche juz wymienilem ze wzgledu na fakt czy sie uda dorobic nowa. Auto po wymianie stoi mi ok 1,5cm nizej na stronie po ktorej wymienilem poduche. Czy moge to skorygowac inpą.

Kolega cichy to lubi tak wszytko komentowac ale sam jest chetny dorabiac poduchy do tylnej belki a wiec stosujac sie do jego wypowiedzi w moim poscie ....

Zreszta co on wie o bmw skoro jego auto to z bmw ma wspolny tylko znaczek a pod macha kupa

  • Moderatorzy
Opublikowano
Kolega cichy to lubi tak wszytko komentowac ale sam jest chetny dorabiac poduchy do tylnej belki a wiec stosujac sie do jego wypowiedzi w moim poscie ....

Zreszta co on wie o bmw skoro jego auto to z bmw ma wspólny tylko znaczek a pod macha kupa

Miałem nie komentować Pańskich wypowiedzi,ale nie wytrzymałem.

Nie poduchy, tylko zamierzam założyć tuleje wahaczy przednich z tworzywa a nie z gumy,które są dostępne a nie dorabiane w ilości 1-2 szt- Pan nauczy się czytać.

A co Pan wie o BMW?Proszę zając się swoim urażonym dziecięcym ego,a nie obrażaniem czyjegoś auta bo ja nie obrażam Pańskiego(chociaż moje widać,a Pańskiego nie).

A co do tego pod maską to cieszy mnie,że Pan ma takie cudo tylko dlaczego wstydzi się powiedzieć jaki ma silnik? Bo ja nie wstydzę się swojego TDS-a ,no ale ma Pan znaczki.Może to cudo pod Pańską maską rozleci się wcześniej niż moje-chociaż nie życzę tego.

Komentuje bo po to jest to forum.Sam Pan oczekuje odpowiedzi na pytania,a ilu osobom Pan ekspert pomógł przez te parę lat istnienia na forum?

Nie wypowiadam się więcej w tym temacie, bo nie ma to najmniejszego sensu.A w pyskówki wciągnąć się nie dam.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Kolega cichy to lubi tak wszytko komentowac ale sam jest chetny dorabiac poduchy do tylnej belki a wiec stosujac sie do jego wypowiedzi w moim poscie ....

Zreszta co on wie o bmw skoro jego auto to z bmw ma wspolny tylko znaczek a pod macha kupa

 

Kolega cichy 525 jest lubianym użytkownikiem tego forum i chętnie dzieli się swoimi opiniami oraz pomaga innym, czego nie mozna powiedzieć o tobie. Z wypowiedzi twoich wynika też, że to ty jednak zakupiłeś kupe ze znaczkem BMW na masce.

Z resztą nie ważne czym kto jeździ - chyba nie po to jest to forum.

 

P.s. w sprawie miechów do zawieszenia mam podobne zdanie do twojego, sam zastanawiałem się jak byłem w potrzebie czemu nie ma zamienników tych poduszek skoro jest tak dużo firm które zajmują się produkcją takich rzeczy, a zapotrzebowanie jak widać na forum jest duże.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Kolega cichy to lubi tak wszytko komentowac ale sam jest chetny dorabiac poduchy do tylnej belki a wiec stosujac sie do jego wypowiedzi w moim poscie ....

Zreszta co on wie o bmw skoro jego auto to z bmw ma wspolny tylko znaczek a pod macha kupa

 

Qrcze, Cihy, a ja własnie miałem napisać, że jak na 1996 to Ci samochodzik się prezentuje ślicznie... A TO NAWET NIE BMW!!! Ty oszuście! :mrgreen: :mrgreen:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Kolego cichy nie zmienia to faktu ze "napewno bedzie gorzej od fabryki, bo nikt nie zajmuje się takimi pierdołami tylko kupuje i zakłada,nic nie ulepszysz, jak cie nie stac na orginal to zmien auto." Twoja wypowiedz byla niepotrzebna. Napewno znajda sie chetni do zakupienia takich dorabianych poduszek jesli beda dobrym zamiennikiem.

Masz rdacje kupiłem kupe złomu naciałem sie na auto i teraz musze słono za to zapłacic. Nie zmienia to faktu ze dopieszcze je z czasem do stanu idealnego.

Nie wstydze sie swojego auta ale nie czuje potrzby jego eksponowania na forum. Silnik jaki posiadam to 2,8.

Forum jest od tego zeby sobie pomagac i dzielic sie doswiadczeniami. Czesto korzystam z jego zasobow ale nnie mam czasu na udzielanie sie na forum.

A zdania na temat 2.5tds nie zmienie bo to silnik dobry do tarpana.

Co do miechow ja sie uda to dam znac.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

witam...nowy jestem bo niedawno kupiłem moją Małą Beti ale ma parę bolączek bo kto by pomyślał żeby być uczciwym sprzedawcą i powiedzieć co i jak a nie zarzekać się że się powiedziało wszystko...

ale tyle marudzenia i kolejny pomysł na miecha...

czytałem gdzieś jak kolo jeden opisywał motyw jak sam zakleił przeciek...mianowicie z zewnątrz zwulkanizował bo to chyba najpewniejszy sposób połączenia gumy do gumy a od środka nakleił łatę argumentując że to wystarczy bo ciśnienie dociska...wszystko jest dla mnie logiczne...ale czy generalnie ktoś próbował takich zabiegów lub czy warsztaty wulkanizacyjne podejmują się takich czynności...?

bo nawet jeśli połatam to czy będę w stanie połączyć gumę z resztą urządzenia zwanego miech...?

 

jeszcze pytania mnie nurtują jak sprawdzić szczelność miecha i czy możliwe jest że powietrze ucieka jakimś zaworkiem i nie jest to wina gumy...

Opublikowano

no dobra...zakładając iż mam zamiar wymienić miechy na używki...jakie jest prawdopodobieństwo, (że objawy typu że jedna strona po nocy wisi bardziej niż druga a podczas jazdy kompresorek pompuje ale nie do końca bo po kilku minutach zapala się kontrolka i przestaje...po dłuższym czasie niejeżdżenia żeby podnieść autko to muszę kilka razy na te kilka minut zapalać i wyłączać autko żeby napompowało...) że jest to wina innego rządzenia np kompresora...?

 

czyli generalnie rozchodzi mi się o to czy to nieszczelne miechy nie pozwalają na właściwe podniesienie tyłka czy może kompresor nie wydala przy pewnym ciśnieniu w poduszce...

Opublikowano

to jest raczej wina nieszczelnej poduchy,

ja mialem tak jak Ty, dziurawa jedna poducha, powietrze schodzilo szybciej lub wolniej zalezy jak sie poducha "ustawila" akurat, czasem jak schodzilo szybko to kompresor pompowal, pompowal, pompowal, az w koncu go odcinalo i zapalala sie kontrolka, tak jakby jakies zabezpieczenie i wtedy trzeba bylo poczekac sporo aby znow zaczal dzialac, poczatkowo myslalem, ze kompresor tez zalatwilem, ale wymienilem poduchy-> jedna nowa + jedna uzywana, ale w idealnym stanie i wszystko hula jak trzeba

 

generalnie na uzywki jest sens wymieniac jezeli sa w lepszym stanie niz nasze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.