Skocz do zawartości

320D 136km. Duze spalanie! Przepływka?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Moja BMW e46 320d 136km pokazuje srednie spalanie ponad 10l i to przy spokojnej jezdzie... Do tego gdy delikatnie czy mocniej dodam gazu to na kazdym przełozeniu wskazówka ekonomizera podnosi sie az ponad 20l! Dodam jeszcze ze auto jest troche zmulone, gdy chce przyspieszyc to nieraz jakby nie reagowalo na gaz. Auto nie ma wyciekow ropy. Czy to moze byc walniety przeplywomierz??
Opublikowano
U mnie wywalało średnie i 12 litrów, teraz pojeździłem trochę po Holandii i przy oszczędnej jeździe tj. 110-120km/h delikatnie trzymając gaz trzymałem spalanie na 5,5 - 6 litrów max, średnie po 400km zleciało do 6,2, u mnie na zimnym trochę go muli ale to normalne ... Gdy dodajesz więcej gazu to raczej również normalna sprawa, że wskaźnik spalania leci na max tj. 20L/100km przy ruszaniu, przy szybkim przyśpieszaniu zwykły objaw. Postaraj się delikatnie manewrować gazem, trzymaj go nogą delikatnie, powinieneś zobaczyć poprawę.
Opublikowano
Nie zgodzę się z tobą tzn moja przepływka już zaczyna się psuć ostatnio miałem tak że delikatnie dotknąłem pedału gazu a wskazówka ponad 20l i to nie kwestia operwoania nogą.. narazie się poprawiło ale już muszę się przygotowywać na wymianę. Dzisiaj odpaliłem ruszyłem to przy przyśpieszaniu zaczyna delikatnie szarpać a znam już ten objaw z poprzedniej przepływki która padła.
Opublikowano
Nie zgodzę się z tobą tzn moja przepływka już zaczyna się psuć ostatnio miałem tak że delikatnie dotknąłem pedału gazu a wskazówka ponad 20l i to nie kwestia operowania nogą (nawet na piątce ponad dwie dychy).. narazie się poprawiło ale już muszę się przygotowywać na wymianę. Dzisiaj odpaliłem ruszyłem to przy przyśpieszaniu zaczyna delikatnie szarpać a znam już ten objaw z poprzedniej przepływki która padła.

 

Sorki poprawiałem post dodałem jeszcze zdanie i źle mi się wkleiło.

Opublikowano
w tym silniku przepływki padają często, Najprędzej te stare, bo miały wadę fabryczną. Najprościej można to sprawdzić w sposób taki, że rozpędzasz auto, 4 bieg, gaz w podłogę i patrzysz na ekonomizer jeżeli nie dojdzie do maxa, lub dojdzie i będzie wracał czy coś w tym stylu to przepływka do wymiany na bank. W naszym BMW tylko i wyłącznie sprawdzają się przepływki oryginalne BOSCH, co prawda sam tego nie sprawdzałem, ale wszyscy co wymieniali tak mówią to coś w tym jest. Zrób test ekonomizera i będziesz wiedział wszystko.
Opublikowano
A jezeli chodzi o wymiane przepływki to mam tylko zdemontowac zepsutą, załozyc nową i to wszystko?

'czeka Cie adaptacja :cool2:

Opublikowano
niekoniecznie...jak ja zmieniałem przepływke to od razu poczułem ogromna różnice w mocy... :D :D i było bez żadnej adaptacji.... Juz niemam takiej wielkiej uciechy z jazdy... :( Bo wiadomo czlowiekowi z czasem brakuje mocy... :( teraz chciałoby się 3,0 d....Pozdrawiam
Opublikowano
Jeśli masz stary przepływomierz ...314 to czeka cię wgranie nowego oprogramowania do sterownika silnika. Możliwe, że masz już nowy przepływomierz ...527, ale dalej stary soft w sterowniku, to najpierw zmień soft, a później szukaj dalej. A tak poza tym, jak chcesz wiedzieć więcej to wpisz w szukajkę "stary 314" a dowiesz się na prawdę wiele.
Opublikowano

Najpierw sprawdź numer jaki masz na przepływce, jak masz końcówkę 314 to już takiej nie kupisz, a nawet jak jest to nie kupuj, masz kupić z końcówką 527 i założyć i przekodować sterownik DDE aby widział nową przepływkę.

Co do samego sprawdzenia przepływomierza to czy przy 100km/h jak dasz 4 bieg i wciśniesz gaz do końca to osigasz na ekonomizerze maksymalne wychylenie na 20 litrów ?

Opublikowano
bylem dzisiaj u mechanika, podlaczyl pod komputer i powiedzial mi ze jest przestawiony zaplon... Czy to ma cos wspolnego ze spalaniem?
Opublikowano
Opublikowano
Zapłon w dieslu ? :mad2: Może jeszcze świece iskrowe chciał ci wymienić ?

moze chodzilo mu o poczatek kąta wtrysku... chociaz kto ich tam wie... :lol:

Opublikowano
Witam koledzy.U mnie jak padła przepływka to w czasie jazdy zaczął mi strasznie przerywać i kopcić na czarno.Pojechałem na kompa i rzeczywiście wyskoczył błąd przepływki zresztą już kiedyś to opisywałem.A ekonomizer nie dochodzi do końca bo prawdopodobnie,jak to pisze kolega YOSHIMURA trzeba ustawić kąt wtrysku.pozdrowienia
Opublikowano
własnie chodzi o to wyprzedzenie kąta wtrysku... u mnie wartosc byla ok. -1,20, mechanik powiedzial ze to za malo. Ale czy to ma cos wspolnego ze spalaniem i utratą mocy?? Albo ja zle zrozumialem ze to zapłon albo on mi zle to wytlumaczyl :D w kazdym badz razie chodzi o wyprzedzenie kąta wtrysku :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.