Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam pytanie do Ciebie Krzychu. Co myślisz o szlifowaniu komory wtrysku na styku z podkładką miedzianą?

Przyznam, że pare wtrysków w m47n już wymieniłem i nigdy tego nie robiłem, nawet nie wiedziałem, że niektórzy tak robią. Zawsze czyściłem tą komorę na "błysk" i wkładałem wtrysk. Nie było problemu, nie było wycieków i nikt do tej pory się nie skarżył, ale niedawno jeden z forumowiczów, chyba TC pisał, że trzeba wyszlifować komorę, żeby nie było właśnie wycieków, co o tym sądzisz?

A jak już dopytuję, to co sądzisz o rozgrzewaniu miedzianej podkładki przed włożeniem i o smarowaniu wtrysku żeby można było go w przyszłości łatwiej wyjmować?

Przyznam, że jeszcze nigdy nie miałem problemu z wyjęciem wtrysku, a smaru na nich nie widziałem..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wtrysk cenię sobie 350zł

Cała operacja : używany wtrysk (gwarancja rozruchowa ), aktualizacja softu , wymiana wtrysku, i kodowanie IMA to koszt nie mniejszy niż 550zł . Tyle byś zostawił u mnie.

 

widze że mieszkasz daleko... mogłbym kupić ten wtrysk chociaż z pewnej ręki... a czy w takim stanie wtrysku mojego mogę gdziekolwiek jeździć ? oczywiscie aby odpalic auto muszę psiknąć samostart w dolot powietrza.. czy lepiej nigdzie nie ryzykować że stanie auto ?

Opublikowano
Mam pytanie do Ciebie Krzychu...........

Nie przypominam sobie aby TIS informował o takiej czynności serwisowej przy wymianie wtrysku.

Oczywistą sprawą jest że trzeba wyczyścić gniazdo ale szlifować ??? Może jest taka potrzeba w szczególnych przypadkach ,kiedy powierzchnia styku głowicy z podkładką wtryskiwacza jest "poszarpana" ,"uszkodzona mechanicznie" NIE WIEM.

Nigdy się nie spotkałem z taką usterką, i nie widziałem nigdy potrzeby szlifowania.

Nigdy również nie smarowałem niczym wtryskiwacza przed włożeniem, owszem tryska :mrgreen: ale to nie k.u as. Może ktoś pisał o jednym a myślał o drugim. :mrgreen: :cry2: :mrgreen:

Oring na wtrysku ma za zadanie nie wpuścić poniżej swojego poziomu brudu. Za szczelność odpowiada podkładka miedziana, dobra podkładka miedziana jest "pompowana" tak wypukła w dwie strony . Podczas przykręcania wtrysku spłaszcza się i uszczelnia.

Grzanie podkładki ......... nie :nienie: :duh:

 

a czy w takim stanie wtrysku mojego mogę gdziekolwiek jeździć ?

To że wtryskiwacz puszcza do przelewu wcale nie oznacza że "leje" . Z doświadczenia wiem że po odpaleniu nawet na takim wtryskiwaczu puszczającym do góry, korekta może być super.

Czy możęsz jeździć hm. ?

Ryzyko jest zawsze , ale prawdopodobieństwo że coś się stanie raczej niewielkie.

Jeśli po odpaleniu nie kopci na siwo , jasno ,czarno a jazda jest prawidłowa bez utraty dynamiki , drgawek silnika itp. Możesz śmiało jeździć. Co nie zmienia faktu że awarię trzeba usunąć , bo takie kręcenie do bólu w celu odpalenia auta ,ma zły wpływ na inne podzespoły np. rozrusznik , akumulator.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Witam,

Przyłączam się do dyskusji na temat wtryskiwaczy, korekty, przelewów. Poniżej napisałem to co Krzysiek napisał.

To że wtryskiwacz puszcza do przelewu wcale nie oznacza że "leje" . Z doświadczenia wiem że po odpaleniu nawet na takim wtryskiwaczu puszczającym do góry, korekta może być super.

Zgadzam się z tym co napisał Krzysiek w 100%, miałem taki przypadek osobiście ze korekty na wtryskach e46 150KM miałem na poziomie 0,2, sprawdziłem jeszcze wtryski próbą przelewową i okazało się że jeden wtrysk dużo więcej miał na przelewie drugi trochę mnie natomiast dwa pozostałe były w normie. Kolega u którego robiłem przelewy powiedział że ten który najbardziej "lał" do wymiany i ten drugi też nadawał się do wymiany. Postanowiłem wymienić wtryski od dawcy po przebiegu 80kkm. co się okazało, otóż przelewy były super wszystkie jednakowe i bardzo mało w porównaniu ze starymi, ale korekty do kitu. na 1 - 0,2, 2 - 0,3 , 3 - (-0,9), 3 - 0,4). I teraz mam pytanie co jest grane?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale korekty do kitu. na 1 - 0,2, 2 - 0,3 , 3 - (-0,9), 3 - 0,4). I teraz mam pytanie co jest grane?

 

Co Ty opowiadasz, korekty są OK!

0,0 nigdy nie osiągniesz.

Trzeci najgorzej, ale z tego co zauważyłem u siebie i u innych, to trójka najczęściej dostaje po du.... :think:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
przecież w korektach nie było 0,0, tylko 0,2 itp. i teraz mam pytanie co jest wiarygodne: korekcja, próba przelewowa czy może coś innego
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Korekcje widoczne na komputerze, a test przelewowy to kompletnie dwa różne pomiary na dwie różne bolączki. Tak jak koledzy wcześniej pisali, wtryski przelewające potrafią mieć super korekcje, ja również tak miałem, że najlepszy "na komputerze" strasznie przelewał.

Korekcje badane na kompie, które są w okolicach 0,5 to rewelacja, nawet ten Twój 0,9 jest b.dobry. Dodatkowo jak Ci już żaden nie przelewa, to zapomnij o nich i ciesz się jazdą.

 

PS. po zsumowaniu wszystkich wartości + i - muszą dać wynik 0, lub blisko 0 i tak jest u Ciebie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
to wiem że po sumowaniu powinno być zero lub wynik zbliżony do zera:), ale wydaje mi się jednak aby sprawdzić wtryski to tylko na maszynie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie tak, ale skoro na kompie i na strzykawkach wtryski są ok, to po co sobie tym głowę zawracać?

Jeśli spalanie masz w normie i nie zostawiasz za sobą obłoków czarnego dymu, to zajmij się innymi niedomaganiami auta, albo lepiej jakąś kobietą, jej pokaż jakie masz w(y)tryski :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
hahaha, dobre, kupuję:), mam jeszcze pytanie, czy na opasce gumowej tej co odchodzi od EGR możliwe są śladowe ilości oleju?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To też norma. Pisałem to już wiele razy, jeśli mało się jeździ w trasy, a dużo po mieście, to na EGR zbiera się osad, a ten olej na rurze gumowej, to jego szczątkowe płynne resztki. Warto to czasami przeczyścić żeby nie ściekało do intercoolera i go nie zapchało.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
tylko że ten olej (śladowe jego ilości) zbierają mi się po stronie zewnętrznej gumowej rury na połączeniu z metalową opaską i trochę ścieka w dół. I teraz nie wiem czy intercooler jest nieszczelny czy też jest coś innego
Opublikowano
lele1122 ogarnij proszę .... pisze się PW albo dzwoni !!!

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

witam,

 

podepnę się do tematu, bo wyskoczył mi błąd 483D i 4B90

wczoraj pierwszy raz podłączyłem INPA do mojego e87, próbowałem poznać program; w trakcie tego na wyświetlaczu pojawiła się żółta ikonka auta na podnośniku;

na koniec zawiesił mi się INPA i wyłączyłem kompa; dziś auto nie odpala - po włożeniu kluczyka świeci na żółto symbol podnośnika, rozrusznik kręci ale auto nie odpala;

teraz odpaliłem INPA i zrobiłem test, i wychodzi, że ciśnienie oczekiwane to 411bar a w rzeczywistości daje 6,47

czy mogłem coś uwalić wczoraj, czy to czysty zbieg okoliczności?

 

dziś ponownie próbowałem odpalić auto, nie ma już symbolu auta na podnośniku, ale nie słyszę aby pracowała pompa podprogowa - nie słyszę żadnego przelewania; powinno być ono wyraźnie słyszalne przy otwartych drzwiach? Filtr paliwa wymieniany był w sierpniu

Opublikowano
Wydokowałeś kluczyk teraz imo. go nie rozpoznaje. Jeśli masz inny, używaj innego. Jeśli nie masz, zakoduj klucz ponownie.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
witam,

 

podepnę się do tematu, bo wyskoczył mi błąd 483D i 4B90

wczoraj pierwszy raz podłączyłem INPA do mojego e87, próbowałem poznać program; w trakcie tego na wyświetlaczu pojawiła się żółta ikonka auta na podnośniku;

na koniec zawiesił mi się INPA i wyłączyłem kompa; dziś auto nie odpala - po włożeniu kluczyka świeci na żółto symbol podnośnika, rozrusznik kręci ale auto nie odpala;

teraz odpaliłem INPA i zrobiłem test, i wychodzi, że ciśnienie oczekiwane to 411bar a w rzeczywistości daje 6,47

czy mogłem coś uwalić wczoraj, czy to czysty zbieg okoliczności?

 

dziś ponownie próbowałem odpalić auto, nie ma już symbolu auta na podnośniku, ale nie słyszę aby pracowała pompa podprogowa - nie słyszę żadnego przelewania; powinno być ono wyraźnie słyszalne przy otwartych drzwiach? Filtr paliwa wymieniany był w sierpniu

Warto sprobowac zrobic synchronizacje cas dde ... ecu stracil synchronizacje I nie odpalisz ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Wydokowałeś kluczyk teraz imo. go nie rozpoznaje. Jeśli masz inny, używaj innego. Jeśli nie masz, zakoduj klucz ponownie.

sprawdziłem drugim kluczykiem, jest dokładnie tak samo

 

TC - a czy mogę to wykonać w INPA? jeśli tak, to w jaki sposób? niestety z INPA miałem do czynienie łącznie 1godzinę...

Opublikowano
Wydokowałeś kluczyk teraz imo. go nie rozpoznaje. Jeśli masz inny, używaj innego. Jeśli nie masz, zakoduj klucz ponownie.

sprawdziłem drugim kluczykiem, jest dokładnie tak samo

 

TC - a czy mogę to wykonać w INPA? jeśli tak, to w jaki sposób? niestety z INPA miałem do czynienie łącznie 1godzinę...

Jak wroce to zerkne w inpe . Ciezko mi z pamieci podyktowac ...ale wpisz w wyszukiwarke forum synchronizacja dde cas czy cas dde I powinno cos pokazac

Tylko juz trzecim kkuczykiem nie odpalaj ;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
TC - dzięki za link, ale coś nie mogę sobie poradzić; w Engine wybieram DDE 6.0 for M47 TU2 i tutaj inpa wywala mi komunikat "incorrect version" - czy źle wybieram, czy może mam walnięty program i lepiej go odinstalować i zainstalować na nowo?
Opublikowano
TC - dzięki za link, ale coś nie mogę sobie poradzić; w Engine wybieram DDE 6.0 for M47 TU2 i tutaj inpa wywala mi komunikat "incorrect version" - czy źle wybieram, czy może mam walnięty program i lepiej go odinstalować i zainstalować na nowo?

Ale nie przechodzi dalej ?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
TC - dzięki za link, ale coś nie mogę sobie poradzić; w Engine wybieram DDE 6.0 for M47 TU2 i tutaj inpa wywala mi komunikat "incorrect version" - czy źle wybieram, czy może mam walnięty program i lepiej go odinstalować i zainstalować na nowo?

Ale nie przechodzi dalej ?

no nie, jest "incorrect version" i coś jeszcze, i nie daje się wejść

to co - zainstalować na nowo ?

Opublikowano

przeinstalowałem inpe, ponownie jest komunikat "version do not match. malfunction possible!"

proszę o pomoc - czy ktoś z forum może mi pomóc zdalnie, czy muszę wezwać speca do domu? auto nie pali od 10dni, i akumulator zaczyna odmawiać posłuszeństwa...

a może jakiś inny program pomoże?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.