Skocz do zawartości

Problem cisnienie oleju e39 2.0 d


TomekE39

Rekomendowane odpowiedzi

jakie tam panewki.panewki siadały przy polonezie i maluchu a gdzie w dislu od bmw .m47 robią po 400-500tys spokojnie jesli 300tys ori to nie szukałbym przyczyny w panewkach.zmierzyc cisnienie oleju jakie daje pompa i zmierzyc cisnienie na cylindrach.jesli faktycznie panewki to musiałbyc przegrzany kiedys albo zalewany lotosem mineralnym przez połowe przebiegu :norty:

lany od kilku lat castrol edge 5w40. Moze to ten zaworek na dole tzw smok. Zobaczymy po zdjeciu miski olejowiej. Kolega ma ten sam silnik w aucie po ojcu, od nowosci zrobili lacznie 560tys i autko smiga. Mieli ten sam problem to wlasnie jakis zaworek mieli do wymiany, ale mowli tez ze moga to byc panewki. Dam znac co i jak wyszlo po zdjeciu miski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie tam panewki.panewki siadały przy polonezie i maluchu a gdzie w dislu od bmw .m47 robią po 400-500tys spokojnie jesli 300tys ori to nie szukałbym przyczyny w panewkach.zmierzyc cisnienie oleju jakie daje pompa i zmierzyc cisnienie na cylindrach.jesli faktycznie panewki to musiałbyc przegrzany kiedys albo zalewany lotosem mineralnym przez połowe przebiegu :norty:

lany od kilku lat castrol edge 5w40. Moze to ten zaworek na dole tzw smok. Zobaczymy po zdjeciu miski olejowiej. Kolega ma ten sam silnik w aucie po ojcu, od nowosci zrobili lacznie 560tys i autko smiga. Mieli ten sam problem to wlasnie jakis zaworek mieli do wymiany, ale mowli tez ze moga to byc panewki. Dam znac co i jak wyszlo po zdjeciu miski

 

Czekam z niecierpliwoscia co to bylo ,bo mam to samo.Tez leje 5w40 castrol i od wymiany tego oleju zaczelo sie to wszystko dziac.Wczesniej cisza i spokoj.Ja mam tak ze stuka jak 2,5tdi az sie nie rozgrzeje jak juz ma te 70-90 chodzi cicho jak benzyniak,mysle ze jakby Panweki jeb... to stukalo by caly czas.Ja zmierzylem ciensnienie i mechanicy mowili ze ok na biegu jalowym 1,5tys to dobrze??jak sie dodawalo gazu to cisnienie wzrastalo...Jakie ma byc poprawne cisnienie oleju w 3.0d??

WYDAJE MI SIE ZE W POLSCE CASTROL TO SCIEMA I TAK NAPRAWDE MAMY ZALANY JAKIS SYF... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja glosnej pracy silnika nie zauwazam ani na zimnym ani na cieplym. Mam niestety tak, ze kontrolka oleju gasnie mi po ok 1-1.5s. No i przede wszystkim to ze w lato przy max upale i korkach, kiedy silnik na maxa sie rozgrzeje to zarzy mi sie na wolnych obrotach kontrolka przez moment. Moze to juz poprostu czas zmienic olej na 10w40 a moze trzeba powymieniac troche elementow w silniku, rozbiorą to zobaczymy. Edytowane przez jacb82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja glosnej pracy silnika nie zauwazam ani na zimnym ani na cieplym. Mam niestety tak, ze kontrolka oleju gasnie mi po ok 1-1.5s. No i przede wszystkim to ze w lato przy max upale i korkach, kiedy silnik na maxa sie rozgrzeje to zarzy mi sie na wolnych obrotach kontrolka przez moment. Moze to juz poprostu czas zmienic olej na 10w40 a moze trzeba powymieniac troche elementow w silniku, rozbiora to zobaczymy.

Jeśli żarzy Ci się w korkach (bardzo rzadki olej) to albo pompa nie może wytworzyć pożądanego ciśnienia albo na panewkach już nie trzyma ciśnienia.

 

do kolegi leonlionheart. Myślisz, że jak to nie polonez to już panewki nigdy nie pójdą? Jeśli wcześniej nie był właściwie eksploatowany to bardzo możliwe, żę panewki. Jeśli nie one to i tak przy niesprawnej pompie już trochę dostały. W korkach żarzy się kontorlka. Wtedy jest niskie ciśnienie oleju i jest o wiele gorsze smarowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli żarzy Ci się w korkach (bardzo rzadki olej) to albo pompa nie może wytworzyć pożądanego ciśnienia albo na panewkach już nie trzyma ciśnienia.

 

do kolegi leonlionheart. Myślisz, że jak to nie polonez to już panewki nigdy nie pójdą? Jeśli wcześniej nie był właściwie eksploatowany to bardzo możliwe, żę panewki. Jeśli nie one to i tak przy niesprawnej pompie już trochę dostały. W korkach żarzy się kontorlka. Wtedy jest niskie ciśnienie oleju i jest o wiele gorsze smarowanie.

Po opisaniu objawow mechanik tak wlasnie powiedzial, ze prawdopodobnie to panewki. Oczywiscie wiecej bedzie wiadomo po zdjeciu miski olejowej. Jesli to panewki to przez cos sie zuzyly i powiedzial, ze prawdopodobnie przez pompe oleju. I na to jestem nastawiony tzn. na wymiane pompy i panewek. Jak okaze sie ze nie jest az tak zle to bedzie elegancko, jak okaze sie ze panewki i pompa to trudno- wymienic trzeba tak czy siak. A moze by tak sprobowac zalac 10W40?? Aczkolwiek nie lubie takiego sposobu pozbywania sie usterki, jak cos jest nie sprawne to nalezy wymienic na sprawne, zmiana oleju na gestszy to chyba raczej chwilowe rozwiazanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli żarzy Ci się w korkach (bardzo rzadki olej) to albo pompa nie może wytworzyć pożądanego ciśnienia albo na panewkach już nie trzyma ciśnienia.

 

do kolegi leonlionheart. Myślisz, że jak to nie polonez to już panewki nigdy nie pójdą? Jeśli wcześniej nie był właściwie eksploatowany to bardzo możliwe, żę panewki. Jeśli nie one to i tak przy niesprawnej pompie już trochę dostały. W korkach żarzy się kontorlka. Wtedy jest niskie ciśnienie oleju i jest o wiele gorsze smarowanie.

Po opisaniu objawow mechanik tak wlasnie powiedzial, ze prawdopodobnie to panewki. Oczywiscie wiecej bedzie wiadomo po zdjeciu miski olejowej. Jesli to panewki to przez cos sie zuzyly i powiedzial, ze prawdopodobnie przez pompe oleju. I na to jestem nastawiony tzn. na wymiane pompy i panewek. Jak okaze sie ze nie jest az tak zle to bedzie elegancko, jak okaze sie ze panewki i pompa to trudno- wymienic trzeba tak czy siak. A moze by tak sprobowac zalac 10W40?? Aczkolwiek nie lubie takiego sposobu pozbywania sie usterki, jak cos jest nie sprawne to nalezy wymienic na sprawne, zmiana oleju na gestszy to chyba raczej chwilowe rozwiazanie.

Jeśli zalejesz 10w40 to pozbędziesz się problemu na 3 miesiące. Zaczną się wyższe temp, przyjdzie korek to 10w40 staje się tak rzadki, że na panewkach i pompie się nie skończy. 10w40 to w 70% mineralny olej. A więc sam zadecyduj co zrobisz. Lać 5wXX lub 0wXX i usunąć usterkę i mieć silnik w dobrej kondycji lub zalać 10wXX i w zimę mieć gorsze smarowanie na zimnym w lato wode zamiast oleju a problem do lata i tak będzie trzeba usunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oddam do sprawdzenia i zdiagnozwania usterki.

Dzis tj 04/04/12 wkońcu rozebrany został silnik. panewki stan b.dobry, więc wymieniłem tylko pompe oleju. Mam nadzieje, że objawy które mnie męczyły ustaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.