Skocz do zawartości

Problem cisnienie oleju e39 2.0 d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam taki problem. Po uruchomieniu silnika kontrolka oleju gasnie jakies 3-4 sekundy pozniej do tego silnik słycha ć jak pracuje na sucho jak by nie miał oleju po tych 3-4 sekundach gasnie kontrolka i silnik pracuje jak by nigdy nic cichutko i bez problemu moze ktos miał cos podobnego.
Opublikowano
Witam mam taki problem. Po uruchomieniu silnika kontrolka oleju gasnie jakies 3-4 sekundy pozniej do tego silnik słycha ć jak pracuje na sucho jak by nie miał oleju po tych 3-4 sekundach gasnie kontrolka i silnik pracuje jak by nigdy nic cichutko i bez problemu moze ktos miał cos podobnego.

 

mam to samo i za nic nie moge dojsc co jest tego przyczyna.Napewno tak nie powinno byc bo u kolegi kontrolka gasnie od razu i nic nie stuka.Na jakim oleju jezdzisz?castrol pewnie...5w40?

Dodam ze wymienilem czujnik cisnienia oleju,podstawe filtra oleju i nic to nie dalo....

Opublikowano
Ja leje 10 w40 oczywiscie castrol ale nie sadze by to było przyczyna no i widze ze nikt narazie nic nie napisał zero pomysłów????
Opublikowano
Ja leje 10 w40 oczywiscie castrol ale nie sadze by to było przyczyna no i widze ze nikt narazie nic nie napisał zero pomysłów????

 

Tez bym chial bardzo wiedziec co jest przyczyna...a czy na zimnym po tych 4 seknundach silnik chodzi glosno i klepie jak typowy diesel a dopiero po rozgrzaniu chodzi cicho? czy od razu nawet jak zimny to chodzi cichutko i nie klepie jak typowy diesel??

Opublikowano
witam, czytałem kiedyś post na forum że jest to problem zaworu w obudowie filtra oleju wystarczy wymienić obudowe albo ten zaworek, po prostu z obudowy wycieka olej do miski i zawsze po dłuższym postoju np.rano zanim olej wypełni cały układ a do obudowy filtra wchodzi go trochę to właśnie ten czas 4-5 sek.wiem że w silniku 2 d obudowa jest zintegrowana z łapą silnika .poszukaj na forum było to dokładnie opisane
Opublikowano
witam, czytałem kiedyś post na forum że jest to problem zaworu w obudowie filtra oleju wystarczy wymienić obudowe albo ten zaworek, po prostu z obudowy wycieka olej do miski i zawsze po dłuższym postoju np.rano zanim olej wypełni cały układ a do obudowy filtra wchodzi go trochę to właśnie ten czas 4-5 sek.wiem że w silniku 2 d obudowa jest zintegrowana z łapą silnika .poszukaj na forum było to dokładnie opisane

 

Napisalem wyraznie ze wymienilem cala obudowe i nie dalo to zadnego rezultatu....Wiec pieniadze w bloto....

Opublikowano
to sprawdź,i odkręć do filtra i przekonaj się sam trzy jest olej w obudowie! jak odkręcisz, wkład filtra powinien być cały zanurzony w oleju,jak oleju nie ma to zaworek nie trzyma
Opublikowano

Witam.

Jak kontrolka ciśnienia oleju nie gaśnie odrazu po uruchomieniu silnika to przeważnie panewki już się kłaniają i wcale nie muszą stukać.Ludzie kombinują z wymianą zaworków w podstawie filtra,pompy oleju,zmieniają olej na najlepszy i niestety rzadko to pomaga.Jeżeli jeszcze kontrolka zapala się lub żarzy na gorącym silniku to na 99% panewki.

Opublikowano

najprędzej problemem kolegi będzie zaworek w podstawie filtra oleju. jeśli nie to, to uszczelka ta mniejsza na iglicy pokrywy filtra oleju. poczytaj

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=156142&hilit=mit

A do kolegi który wymienił podstawę i dalej ma problem... wymieniłeś na nową z ASO czy używke z allegro. bo jak używke to z całą pewnością kupiłeś taką samą uszkodzoną jak masz teraz.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Witam.

Jak kontrolka ciśnienia oleju nie gaśnie odrazu po uruchomieniu silnika to przeważnie panewki już się kłaniają i wcale nie muszą stukać.Ludzie kombinują z wymianą zaworków w podstawie filtra,pompy oleju,zmieniają olej na najlepszy i niestety rzadko to pomaga.Jeżeli jeszcze kontrolka zapala się lub żarzy na gorącym silniku to na 99% panewki.

 

A co jest tego przyczyna ze panewki??bo wczesniej tak nie mialem...

ps mam lekkie stuki od dolu silnika ktorych wczesniej nie bylo lecz mechanicy mowia ze to nie panewki....

mam tez tak ze jak mocno przycine to cos lekko stuka w silniku ale np od 2-3tys a od 3-4tys cisza...

stuki sa bardzo ciche...Mechanicy nie sa w stanie stwierdzic co to za stuki...

Opublikowano
Wymieniłeś podstawę filtra i czujnik i nic nie pomogło,wypadało by jeszcze zmierzyć ciśnienie oleju ,mechanicy powinni zdjąć miskę i sprawdzić te panewki skoro stuka na dole,ewentualnie może coś z pompą olejową.Trudno tak bez zdjęcia michy diagnozować.Czytałem gdzieś na forum że komuś jakaś śruba przy pompie olejowej się poluzowała i było słabe ciśnienie i stukało.
Opublikowano
Wymieniłeś podstawę filtra i czujnik i nic nie pomogło,wypadało by jeszcze zmierzyć ciśnienie oleju ,mechanicy powinni zdjąć miskę i sprawdzić te panewki skoro stuka na dole,ewentualnie może coś z pompą olejową.Trudno tak bez zdjęcia michy diagnozować.Czytałem gdzieś na forum że komuś jakaś śruba przy pompie olejowej się poluzowała i było słabe ciśnienie i stukało.

 

ciesnienie bylo mierzone i chyba z tego co pamietam bylo 1,5 bara na wolnych i przy dodawaniu gazu sie zwiekszalo,mechanik powiedzial cytuje:CIENIENIE OLEJU KSIAZKOWE.Prosze mi powiedziec jakie ma byc cienienie oleju w silniku m57 3.0d ??duzo roboty zeby sprawdzic te panewki i pompe??ciekawa teoria z ta sruba,tez slycszalem o takim przypadku i to u mnie w miescie....Dodam jeszcze ze na wolnych jak stuka to dodaje lekko gaz i stuki cichna a nie sie zwiekszaja.ale ewidetnie tak nie ma prawa byc bo u kolegi chodzi tak cicho jak benzyniak nic nie stuka i kontrolka oleju gasnie natychmiast...

Opublikowano
dodam jeszcze, że najłatwiej sprawdzisz czy to zaworek zwrotny czy coś innego , po prostu rano odkręć pokrywę filtra, wyciągnij filtr oleju, i będziesz widział, jeśli będzie sucho tzn w miejscu gdzie jest filtr nie będzie oleju w tym zagłębieniu i zobaczysz z boku dziurkę -kanał którędy olej jest tłoczony, no to masz odpowiedz stu procentową, że to przez zaworek ucieka olej, przesącza sie z powrotem. a jak oleju będzie po brzeg tego środkowego otworu gdzie wchodzi iglica z pokrywy, tzn, że zaworek nie przepuszcza, tylko jest problem gdzie indziej. U mnie niestety rano lub po parugodzinnym postoju w pokrywie filtra oleju pusto.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
dodam jeszcze, że najłatwiej sprawdzisz czy to zaworek zwrotny czy coś innego , po prostu rano odkręć pokrywę filtra, wyciągnij filtr oleju, i będziesz widział, jeśli będzie sucho tzn w miejscu gdzie jest filtr nie będzie oleju w tym zagłębieniu i zobaczysz z boku dziurkę -kanał którędy olej jest tłoczony, no to masz odpowiedz stu procentową, że to przez zaworek ucieka olej, przesącza sie z powrotem. a jak oleju będzie po brzeg tego środkowego otworu gdzie wchodzi iglica z pokrywy, tzn, że zaworek nie przepuszcza, tylko jest problem gdzie indziej. U mnie niestety rano lub po parugodzinnym postoju w pokrywie filtra oleju pusto.

 

A wiec przy kupnie podstawy uzywanej z silnika nie odpalanego przez 2msc po odkreceniu pokrywy filtra olej stal i bylo go widac po wyciagnieciu filtra splyną do silnika.Ale sprawdze raz jeszcze na moim aucie tylko nie mam takiego klucza :( ale raczej olej bedzie stal albo ten filter jakis kiepski choc oczywiscie mam bosha...

Opublikowano
filtr tu nie ma nic do rzeczy akurat. ja klucza takiego też nie mam ale odkręcam pokrywę bez problemu taką żabką. Piszesz, że po wyciągnięciu filtra oleju olej spłynął do silnika. trochę się nie rozumiemy chyba. ja mam na myśli, że jak się już wyciągnie filtr to wtedy obserwujemy czy olej stoi do linii brzegów tego otworu środkowego okrągłego w głębi ( w dnie ) obudowy, tam gdzie wchodzi iglica z oringami. Mogło też tak być z tą używką którą kupiłeś , że ktoś napompował układ oleju, tzn silnik chodził, albo został odpalony, ale nie rozgrzany do końca. wtedy olej zostaje i nie spływa. widać tak to jest że ten zaworek przepuszcza tylko rozgrzany olej który jest rzadszy. U mnie jest np tak, że jak odpalę silnik zimny tylko na chwilę. , olej się napompuje, i go zgaszę. i potem odpalam na drugi dzień, to kontrolka gaśnie od razu. Bo zimny olej nie spływa zaworkiem, a gorący tak. Więc jak stawiam auto po dłuższej jeździe takiej gdzie silnik już złapał optymalną temperaturę, to już wszystko spływa.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

Tylko ze ten silnik z ktorego byla wyciagnieta podstawa byl wyciagniety z auta i stal nie odpalany od 2 miesiecy.Ja mam tak ze jak zapale na zimnym to czekam 3 sekundy zanim zgasnie kontrolka ale jak zaraz zgasze i znowu odpale na zimnym to od razu gasnie tak samo na cieplym jak postoji 40 min godzine 2 to kontrolka gasnie po 3 seknundach mimo ze cieply a jak zgasze i odpale znowu to gasnie natychmiast wiec wszystko wskazywalo na to ze podstawa nie trzyma oleju....

Tak mialem w tej starej podstawie ze jak wyciagnelem filtr oleju to olej splynal do silnika.W tej co ma teraz nie sprawdzalem ale objaw jest ten sam zero zmiany...

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

a czy wymieniajac panewki nalezy wymienic odrazu pompe oleju czy moze byc tak ze pompa jest jeszcze sprawna.

Mechanik powiedzial mi ze te panewki od czegos sie "zuzyly" i to wlasnie od pompy.

Opublikowano
a czy wymieniajac panewki nalezy wymienic odrazu pompe oleju czy moze byc tak ze pompa jest jeszcze sprawna.

Mechanik powiedzial mi ze te panewki od czegos sie "zuzyly" i to wlasnie od pompy.

Nie należy jeśli jest sprawna. Przy wymianie panewek napewno trzeba zrobić szlif

Opublikowano
pompe sie sprawdza mierząc cisnienie oleju jakie pompuje.a panewki sie zuzyły jesli wogóle to prawda to zuzyły sie od przebiegu bo pewnie ma najechane 500tys lub wiecej a licznik cofniety. albo olej lany był nie odpowiedni
Opublikowano
Tak jak koledzy wyżej piszą.Jak panewki się zużyły to i pewnie wał i czopy na korbowodach też do regeneraci.praktycznie silik do kapitalki.
Opublikowano
pompe sie sprawdza mierząc cisnienie oleju jakie pompuje.a panewki sie zuzyły jesli wogóle to prawda to zuzyły sie od przebiegu bo pewnie ma najechane 500tys lub wiecej a licznik cofniety. albo olej lany był nie odpowiedni

przebieg na 100% ori 300tyś :lol:

Tak jak koledzy wyżej piszą.Jak panewki się zużyły to i pewnie wał i czopy na korbowodach też do regeneraci.praktycznie silik do kapitalki.

co by nie było to należy zrobić, kaska jest więc nie ma problemiku a stan techniczny auta to dla mnie pryiorytet.

Opublikowano
pompe sie sprawdza mierząc cisnienie oleju jakie pompuje.a panewki sie zuzyły jesli wogóle to prawda to zuzyły sie od przebiegu bo pewnie ma najechane 500tys lub wiecej a licznik cofniety. albo olej lany był nie odpowiedni

przebieg na 100% ori 300tyś :lol:

Tak jak koledzy wyżej piszą.Jak panewki się zużyły to i pewnie wał i czopy na korbowodach też do regeneraci.praktycznie silik do kapitalki.

co by nie było to należy zrobić, kaska jest więc nie ma problemiku a stan techniczny auta to dla mnie pryiorytet.

To musiał nieźle dostawać albo syfem być zalewany jak już panewki poszły.

Dobrze, że teraz będzie kapitalka jak widzę bez oszczędzania, dlatego teraz silnik będzie ostatnim elementem jaki się zużyje w tym aucie u obecnego właściciela o ile będzie dbał :)

Opublikowano (edytowane)
moze to nie panewki, zobaczymy. W internecie prawie kazdy jest wikpedia i prawie kazdy ma auto 10 letnie w stanie lepszym niz nowe ;) Edytowane przez jacb82
Opublikowano
moze to nie panewki, zobaczymy. W internecie prawie kazdy jest wikpedia i prawie kazdy ma auto 10 letnie w stanoie lepszym niz nowe ;)

Hehe dokladnie.Daj znac co bylo przyczyna bo mam ten sam problem...

Opublikowano
pompe sie sprawdza mierząc cisnienie oleju jakie pompuje.a panewki sie zuzyły jesli wogóle to prawda to zuzyły sie od przebiegu bo pewnie ma najechane 500tys lub wiecej a licznik cofniety. albo olej lany był nie odpowiedni

przebieg na 100% ori 300tyś :lol:

Tak jak koledzy wyżej piszą.Jak panewki się zużyły to i pewnie wał i czopy na korbowodach też do regeneraci.praktycznie silik do kapitalki.

co by nie było to należy zrobić, kaska jest więc nie ma problemiku a stan techniczny auta to dla mnie pryiorytet.

To musiał nieźle dostawać albo syfem być zalewany jak już panewki poszły.

Dobrze, że teraz będzie kapitalka jak widzę bez oszczędzania, dlatego teraz silnik będzie ostatnim elementem jaki się zużyje w tym aucie u obecnego właściciela o ile będzie dbał :)

jakie tam panewki.panewki siadały przy polonezie i maluchu a gdzie w dislu od bmw .m47 robią po 400-500tys spokojnie jesli 300tys ori to nie szukałbym przyczyny w panewkach.zmierzyc cisnienie oleju jakie daje pompa i zmierzyc cisnienie na cylindrach.jesli faktycznie panewki to musiałbyc przegrzany kiedys albo zalewany lotosem mineralnym przez połowe przebiegu :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.