Skocz do zawartości

530d Raz przyspiesza elegancko, raz słabo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Moje BMW jest z 99r. i ma przejechane 370tys.

Od zakupu zrobiłem już ok 70tys. bez większych awarii, jednak od samego początku jazdy autkiem występuje w nim coś takiego:

Raz samochód przyspiesza super, nie mam nic do zarzucenia, po przejechaniu np 30 km po wciśnięciu gazu auto jest słabsze. Nie jest to ogromna różnica, ale jest odczuwalne. Auto nie ma wtedy tego p.........cia. Najlepiej jeździ na silniku nie dogrzanym w 100%, choć też nie zawsze, czasem też zdarza się że jest słabe.

Inny przykład: kilka dni temu wybrałęm się do sklepu (1km). Wsiadam do auta (silnik w miarę rozgrzany, wskazówka w pionie) po odpaleniu samochód jedzie jak szalony, po prostu zapitala. 2 minuty później, po kolejnym odpaleniu pod sklepem auto jest słabsze, nie wyrywa już tak do przodu. Podobnie jest podczas dłuższej trasy, wtedy auto cały czas jest "słabsze", wówczas, gdy jest mocno rozgrzane. Turbo dopiero od niedawna zaczyna gwiżdżeć, od niedawna zauważyłem też trochę dymku za sobą po mocniejszym przyciśnięciu.

Inną sprawą jest kwestia paliw. Moje BMW ma odpowiednią moc TYLKO po zalaniu paliwa z BP, po zatankowaniu na większości innych stacji moc spada, ale chciałem zaznaczyć, że owa sytuacja dzieje się również na paliwie BP, tylko może troszkę mniej to odczuwam.

Oprócz tego na codzień jeździłem dwiema innymi 530 i tamte wyrywały cały czas bez względu na nic.

 

Reasumując, po 2 latach jazdy nadal troszkę dziwi mnie ta sytuacja, bo nigdy nie wiem na co je dokładnie stać. Dodam jeszcze, że w ciągu tych 2 lat przerabiałem już wiele działań mających na celu poprawę przyspieszania ( dodatki do paliwa, wymiana filtrów, czyszczenie elektrozaworów, egr-u, intercoolera, wymiana węża turbo itp. ) niektóre poprawiały moc, ale opisywana przypadłość tkwi nadal.

 

Może troszkę za bardzo się spisałem, ale nie umiałem tego prościej wyjaśnic. Koledzy może macie jakieś pomysły??

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A podpinałeś się pod kompa? Są jakieś błędy?

Miałem identyczną sytuację jak zdychał mi przekaźnik sterujący pompą progową - raj było wszystko super, później jakiś lekko przymulony był, a czasem ledwo ciągnął. Okazało się, że zawieszał się ten przekaźnik i pompa progowa odstawała za mało prądu, albo w ogóle milczała.

Opublikowano
Witam musisz podpiać się pod kompa ja miałem takie same objawy i okazało się że pada przepływomierz powietrza :cry:
Opublikowano

Jakiś czas temu podpinałem się pod kompa, ale nie wywalało żadnych poważnych błędów.., przez ostatnie pół roku nawet przyzwyczaiłem się do tego, ale ostatnio przejechałem się 525d i chyba bym jej nie dogonił, i znoou włączyła się faza "za słaba". Wczoraj odpiąłem przepływkę, przejechałem sie bez i nie zauważyłem żadnej różnicy.

W przyszłym tygodniu wezmę się za czyszczenie niektórych rzeczy (kolektor ssący, filtr odmy, egr itp.) powymieniam filtry i bedzie widać.

Opublikowano

Sprawdź przepływke pod kontem pomiaru ilości mierzonego powietrza , sprawna przepływka przy maksymalnym obciążeniu powinna mierzyć ok 950-1050 mg na cykl pracy.

Jeżeli przepływka jest zabrudzona wartość pomiaru może być znacznie niższa (komputer w takiej sytuacji nie wyrzuci błędu przepływomierza), do niższej ilości powietrza zostanie dostarczona odpowiednio niższa dawka paliwa, co bezpośrednio przełoży się na osiągi auta.

Opublikowano
w INPIE (analog 2) jest podana wartość pożądana (soll air mass), oraz wartość rzeczywista (ist air mass), wiec rzeczywista musi się pokrywać z pożądaną.
Opublikowano

Też mam tak jak autor tematu. Raz idzie, raz jakoś słabiej. Na tle innych aut osiągi nie wypadają zbyt rewelacyjnie. Ostanio focus TDCI rozpedzal sie tak samo jak ja! pomimo ze czulem jakiś tam ucisk w plecach. Ciężko się jezdzi takim autem bo w trasie nie jestem w stanie przekalkulować czy dam radę w danym momencie wyprzedzić.

 

Z ciekawości sprawdziłem jaką ilość powietrza laduje u mnie przy max wcisnietym gazie.

Na niskich biegach dochodzi do 1000mg, ale na V nie przekracza 800. Co ciekawe parametr soll tez wskazuje 800, czyli niby tyle ma mieć.

Jak jest w waszych 3.0d ?

 

Mój ekonomizer na V biegu nie przekracza 20 litrow, ale jak patrzę po youtube na inne 3.0d, to im wychodzi ponad 20 litrów (25 nawet)

Na IV nie zamykam ekonomizera, a powinienem.

 

Mierzę elastyczność na IV (80-120) i wychodzi ponad 8 sek (do 8.5sek nawet), a katalogowo ma miec 7.4s. Swoją drogą jak oni robią pomiar? z uwzględnieniem turbodziury, czy nie?

Turbo ładuje 2.2-2.3bar, tyle samo jest na soll (wartość pożądana).

 

 

PS. Mam wielką prosbe o podanie waszych parametrów masy powietrza dla IV albo V biegu przy max depnięciu

Opublikowano

kolego arw, czy masz może zrobioną slynną dziurkę w przepływomierzu? moje auto też raz chodziło dobrze, raz żle. Po zrobieniu dodatkowego otworu w przepływomierzu auto dostało kopa. Zrobienie tego otworu pomaga przy "zmęczonej" przepływce, jeżeli masz dobrą to nie będzie zmian, wtedy ten otwór można spokojnie zakleić. Operacja z dziurką zajmuje 30minut. Ekonomizer zamyka mi do końca, aż mam wrażenie , że za często.

Na 3 biegu podczas spokojnego przyspieszania w okolicaćh 3500 obrotów mam takie wartości:

1) 3560 obrotów - soll 890- ist 1069 ladedruck 2144

2) 3399 obr - soll 890 ist 980-- 2145

Opublikowano

Nie mam dziurki, przynajmniej sam nic nie grzebałem. Gdzie znajde opis tego? W dziale zrob to sam?

adamsaba, jak masz INPE, to zrob kiedys pomiary z tej przeplywki, ciekawi mnie jej wartosc.

 

 

PS. zeby sie nie okazalo, ze po tej 'dziurce' auto bedzie mi spalac kilka litrow ON wiecej..

Opublikowano

Ostatnio zajmowałem się swoją przepływką podmieniając ją na nową o tym samym numerze (mam już tą nowszą bez wady fabrycznej). Moja stara przepływka mierzy o ok. 50 jednostek mniej niż nowa i auto wg mnie lepiej się zbiera na nowej.

Co ciekawe na nowej przypływce wartości "ist" i "soll" są o ok. 50-80 jedn. wyższe niż na starej - czy one nie powinny być względnie stałe, bez względu na zamontowany przepływomierz? Tzn. dlaczego zmieniają się obydwie wartości po zmianie przepływomierza?

I na nowej zamykam ekonomizer na biegach 1-4, a na 5 dochodzi na ponad 20, chociaż dokładnie nie pamiętam.

Zrobiłem też dziurkę w starej przepływce i jest nieco lepiej, ale to nie to samo co z nową.

Opublikowano

Koledzy:

- po pierwsze trzeba auto sprawdzić pod komputerem w czasie jazdy, zobaczyć co pokazuje przepływomierz w stosunku do tego co oczekuje ECU - wartości nie powinny się różnić więcej niż 10%, do tego trzeba sprawdzić jakie maksymalne ciśnienie pompuje turbo, no i sprawdzić jak działają wtryski.

- po drugie trzeba sprawdzić czy macie starą przepływkę, czy tez nową, jaki jest w soft w DDE pod stary przepływomierz czy pod nowy bo to jest ważne !!!

- po trzecie robienie dziurki w przepływomierzu powoduje rozregulowanie pracy silnika i podawanie nieprawdziwych parametrów, co za tym idzie auto lepiej jedzie ale pali też więcej

- po czwarte nigdy nie czyścić przepływomierza mechanicznie, można go wymontować i spróbować przedmuchać go lekko i nic poza tym.

 

Tak wiec najpierw diagnostyka a dopiero potem działanie.

Opublikowano

:arrow: szarynwroc

 

Troche za mało konkretów podałeś. Ogólnikowo to ja tez moge wytłumaczyć, że Wawel to leży w Krakowie...

Ad 1) Nie wiem czy czytales mojego ostatniego posta, bo bys się dowiedział, ze wartość rzeczywista (ist air mass) z "tym co oczekuje ECU" (soll air mass) jest dokladnie taka sama, pytanie tylko, czy prawidłowa, bo z kolei kolega GRUBER tez ma obie wartosci te same, ale na innej przepływce wynik jest o kilkadziesiat jednostek wyższy, tzn rowniez wartosc oczekiwana się podnosi, a niby z logiki powinna byc taka sama niezaleznie od przeplywki. Turbo ile pompuje rowniez podałem i wychodzi ze prawidłowo.

Jak działają wtryski - co masz na mysli?

Ad 2) jak sprawdzic starą i nową przepływke jak i to czy soft w DDE jest pod nową czy starą przepływkę?

Ad 3) To raczej zrozumiałe - nie lubie półśrodków, czyli tabletek na ból zęba, zamiast isc do dentysty i go wyleczyć.

Opublikowano

Jeśli wartości na dwóch przepływkach są całkiem inne ale spełniają warunek zmierzenia do wartości oczekiwanych to pytanie czy to są te same przepływki ? Trzeba porównać numery katalogowe. W dwulitrowych występują modele 314, 476(chyba bo nie pamiętam) i 527.

- kolejna sprawa to ciśnienie w kolektorze dolotowym jakie jest a biegu jałowym i maksymalne osiągnięte w czasie jazdy podałeś 2,2 - 2,3 chyba troszkę mało wiec sprawdź wężyki od gruszki sterującej łopatkami i elektrozaworek.

- co do wtrysków to sprawdź jakie korekty pokazują na poszczególnych cylindrach.

- sprawdzić przepływkę możesz po numerze,w dwulitrowych ale i u ciebie pewnie też 314 to stara a nowa to 527. Co do softu to musiał być podać z INPY jaki masz numer sterownika to ci powiem czy nowy czy stary.

Opublikowano

ok, czyli zgadza sie. Przepływka ma dawać ~1000mg, moja daje max 800, czyli ewidentnie do wymiany. Mniej masy powietrza = mniej dawki wtrysku = mniej mocy = mniejsze wskazanie na ekonomizerze = więcej pali (paradoksalnie)

 

a te Twoje 6-6.4sek 80-120, to albo masz silnik po czipsie, albo jakis downhill ;) Mnie juz zadowoli seryjne 7.4sek.

 

Ubhours troche dziwnie mały. 227tyś km przebiegu i 1500h pracy? jak to możliwe?

 

 

 

PS. W tym filmiku V bieg, automat chyba Ci przełączył na IV jednak.

Opublikowano

z tymi UBhours to raczej niemożliwe i coś tu było kombinowane. Teoretycznie przebieg jest w miarę wiarygodny bo przy rozkodowywaniu vinu w aso oni ostatni wpis mieli z sierpnia 2008 i było 180k. Ja samochód mam od początku 2011, zrobiłem nim skromną dyszkę i dwa tysiące gratis a z tego co wiem, to pół roku zanim go kupiłem to stał.

Nie, nie, na pewno 5 bieg - przynajmniej tak mi zegary pokazywały :wink: Sęk w tym, że jak naciskam od zera do razu max (bez kickdowna) to tak się to na piątce przy małych prędkościach zachowuje (gł. okolice 80 km/h). Nie wiem czy to kwestia lockupu, czy mi konwerter w skrzyni pada (albo w ogóle skrzynia) czy może jeszcze coś innego.

Downhillu nie było, o czipsach nic nie wiem. Może chwilkę za późno nagrywanie włączyłem ale myślę, że w tych 7,5 by się zmieścił :wink:

Opublikowano

Może ktoś jest w stanie odpowiedzieć, czemu ECU oczekuje od przepływki tylko ~800mg ?

Widzę po zrzutach INPY innych wlascicieli 2.0d/3.0d to im oczekiwana wartość oscyluje w granicach 1000-1100mg.

Czy to ma również związek z uszkodzeniem/zmęczeniem przepływki czy moze z samym softem w ECU?

Czy może ECU najpierw ustala na co "stać" przepływkę a dopiero później wyznacza skalę na jakiej mają się opierać pozniejsze jej pomiary rzeczywiste?

 

Wydaje mi się, że wartość desired/soll powinna być niezależna od kondycji przepływki. Po prostu tyle wymaga ECU w danych warunkach pracy i koniec.

Opublikowano

Gdzie w INPIE znajdę jaki mam soft w ECU i jak to zinterpretowac czy jest pod nową przepływkę?

Mam auto z listopada 2002, teoretycznie musi siedziec nowy poprawiony typ przeplywki.

Opublikowano

Powoli zbieram wszystkie filtry narzędzia i czas:), do poważniejszego przeglądnięcia mojej strzały.

Dzisiaj jednak z ciekawości wyciągnąłem przepływkę, i ku mojemu zdziwieniu ma ona nr 468 (auto z 99r). Teraz zasadnicze pytanie: jak sprawdzić czy ECU jest przeprogramowany na "nową" przepływkę? I czy możliwe jest, że nie zostało to zrobione w Niemczech??

Mam także pytanie do was drodzy koledzy, co może być przeczyną oleju w dolocie do turbiny od filtra powietrza? I czy rura/dolot nachodzący na turbo powinien być czymś ściśnięty?

Bo u mnie nachodzi luźno, a nie bardzo jest możliwość założenia opaski bo to plastik..

A, no i zakupiłem dziś interfejs, na czasie sprawdzę ile mierzy ta nieszczęsna przepływka.

Opublikowano
Powoli zbieram wszystkie filtry narzędzia i czas:), do poważniejszego przeglądnięcia mojej strzały.

Dzisiaj jednak z ciekawości wyciągnąłem przepływkę, i ku mojemu zdziwieniu ma ona nr 468 (auto z 99r). Teraz zasadnicze pytanie: jak sprawdzić czy ECU jest przeprogramowany na "nową" przepływkę? I czy możliwe jest, że nie zostało to zrobione w Niemczech??

Mam także pytanie do was drodzy koledzy, co może być przeczyną oleju w dolocie do turbiny od filtra powietrza? I czy rura/dolot nachodzący na turbo powinien być czymś ściśnięty?

Bo u mnie nachodzi luźno, a nie bardzo jest możliwość założenia opaski bo to plastik..

A, no i zakupiłem dziś interfejs, na czasie sprawdzę ile mierzy ta nieszczęsna przepływka.

 

Z tego co pamiętam to u mnie ta rura nachodząca na tuleję w turbinie też nie jest niczym ściskana - jest tylko nakładana na wcisk. Tam zdaje się panuje podciśnienie więc nie powinno to spadać.

Co do oleju w rurze między filtrem powietrza a turbo (a pewnie konkretniej mówiąc - między intercoolerem a turbo) to lekki film olejowy na ściankach jest jak najbardziej normalny. Jeśli natomiast jest tego oleju na tyle, że się zlewa po ściankach to najpierw sprawdziłbym separator oleju bo to on odpowiada za wyłapywanie większych drobin oleju z powietrza, które idzie potem na turbinę. Pytanie - kiedy miałeś ten separator oleju wymieniany? Powinno się go wymieniać co 2-3 wymiany oleju. Ja robię tak, że przy drugiej wymianie oleju zmieniam tylko sam filterek w środku a przy czwartej wymianie oleju wymieniam cały komplet separatora - czyli filterek + cała obudowa wraz z uszczelką/ami.

Pzdr.

Opublikowano
Powoli zbieram wszystkie filtry narzędzia i czas:), do poważniejszego przeglądnięcia mojej strzały.

Dzisiaj jednak z ciekawości wyciągnąłem przepływkę, i ku mojemu zdziwieniu ma ona nr 468 (auto z 99r). Teraz zasadnicze pytanie: jak sprawdzić czy ECU jest przeprogramowany na "nową" przepływkę? I czy możliwe jest, że nie zostało to zrobione w Niemczech??

Mam także pytanie do was drodzy koledzy, co może być przeczyną oleju w dolocie do turbiny od filtra powietrza? I czy rura/dolot nachodzący na turbo powinien być czymś ściśnięty?

Bo u mnie nachodzi luźno, a nie bardzo jest możliwość założenia opaski bo to plastik..

A, no i zakupiłem dziś interfejs, na czasie sprawdzę ile mierzy ta nieszczęsna przepływka.

 

No to skoro masz 468 to może to być odpowiedz na twoje pytanie czemu tylko 800 a nie 1100.

Co do sprawdzenia jaki masz soft w aucie to w INPIe wejdź w silnik i podaj numer sterownika odczytany z programu, bodajże przycisk F2.

Może być tez taka sytuacja że masz nową przepływkę a stary soft dlatego masz tylko wynik 800.

Opublikowano
szatynwroc: z tymi 800 chyba pomyliles userów, kolego ;)

No właśnie, ja jeszcze nie miałem okazji sprawdzić ile mierzy moja przepływka.

Natomiast co do oleju w dolocie, nie chodzi mi o rurę turbo-IC tylko platikową rurę od przepływki do turbo. To na niej (szzególnie od strony turbo) znajduje się olej

Opublikowano

Sprawa z tymi 800 już jest jasna i wynika z niedoładowania.

800-850 pojawia sie gdy mam tylko 2100mbar, czasami jak depnąłem pokazało tylko 2000mbar.

Były momenty, że miałem te ~2200mbar, wówczas przepływka mierzy !940mg, ale to i tak o conajmniej 100 jednostek za mało, więc przepływka do wyczyszczenia, ew. dziurka do zrobienia.

 

Pytanie, z czego moze wynikać niedoładowanie występujące losowo że tak to ujmę? Elektrozaworek czyszczony niedawno. Sztanga?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.