Skocz do zawartości

320 Coupe - Gdzie jest rezystor dmuchawy ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Na wstępie powiem że przeczytałem bardzo dużo na ten temat ale nie znam odpowiedzi na jedną rzecz.

Mam problem z nawiewem, jest to auto z 92r bez klimatyzacji. Nawiew działa tylko na 4 biegu. Wiem że najprawdopodobniej kurz zrobił swoje i opornik/rezystor jest zasyfiony, tym bardziej że filtr nie był wymieniany bardzo długo.

 

Wiem że muszę wyjąć opornik/rezystor, z tym że po prostu nie mam pojęcia gdzie on jest ;( widziałem że u jednych jest taki "jeżyk" a inni pokazywali taką kostkę z uzwojeniem, jedni piszą że jest nad pedałem gazu, a drudzy że po stronie pasażera. To gdzie w końcu jest ten opornik u mnie??? Chciałbym aby ktoś pokierował mnie i innych szukających wyjścia z tego problemu, i powiedział :

 

Czy u mnie w aucie jest i jeżyk i ta kostka z uzwojeniem, czy np. tylko sam jeżyk, albo sama ta kosteczka z uzwojeniem? i czym to się różni i gdzie się znajduje?

 

Gdzie tego szukać? zdjąłem dziś osłonę nad pedałem gazu i po prawej jest tylko taka plastikowa żółtawa osłona która była ciepła, jest na 2 torxy ale po odkręceniu ich po prostu za chiny nie idzie tego wyjąć, używałem siły ale nic z tego, coś w tunelu środkowym to blokuje. Chcę po prostu ten opornik wyjąć i przeczyścić, tylko pokierujcie mnie i powiedzcie gdzie to jest w końcu ten cały jeżyk czy rezystor? Jeśli mam tego szukać nad pedałem gazu to jak to ma wyglądać, nie potrzebuje zdjęć, wystarczy kilka słów wskazujących i lokalizujących jak to wyjąć. Chyba że jest opcja że mam to pod schowkiem po stronie pasażera, jest to możliwe? Gdzie mam odkręcać, u kierowcy czy pasażera? Wystarczy krótka ale jasna odpowieź.

 

Z góry Wam dziękuję!

Opublikowano

heheh.. koledzy, czytalem tego posta o którym mówicie 4 razy, a rozbierałem 3 razy osłonki nad pedałami w poszukiwaniu elementów o których jest mowa w poradniku - u mnie jest tam całkiem co innego :mad2: na oglądaniu i wypinaniu plastików spędziłem ze 3 godziny, nie ma mowy żeby tam było coś takiego jak jest na zdjęciach..

 

powiem tak - tam gdzie w tym poradniku na zdjęciu idą takie srebrne rurki nad tunelem nawiewu na nogi to u mnie tego nie ma, u mnie w tym miejscu jest przykręcona plastikowa obudowa żółtawego koloru na 2 torxy, i od tej obudowy idą ( jest to nierozpinalne/nierozszczepialne ) dwie rurki w strone silnika. tyle tam jest, nad pedałem gazu, nie ma nigdzie dochodzącej 4-pinowej kostki z grubszymi kabelkami od opornika takich jakie powinny tam byc. po prostu jest zupelnie co innego niz na fotorelacji, stad moj post koledzy... auto to coupe z 09.92r. z silnikiem m50b20 i osprzetem boscha... nie wiem co jest grane, nie mam pojecia gdzie u mnie znajduje sie "jeżyk"... dlatego właśnie chce sie dowiedziec, czy w kazdym aucie jest taki jezyk??? czy moze w starszych rocznikach jest jakis inny opornik?? cos musi byc nie tak, gwarantuje Wam ze laikiem i leniwcem nie jestem i przejrzalem co do joty to co jest na pedalami zagladajac w najglebszy kat w strone silnika..

 

moze ktos wie o czym mowie i poradzi cos odnosnie tego co ja mam w aucie, moze ktos sie orientuje czy w niektorych autach byla jakas inna instalacja od nawiewu, ja juz nie wiem... gwarantuje ze to co jest w poradniku to zupelnie co innego niz to co ja mam w tamtym miejscu..

 

p.s. - po odkreceniu plastikowej obudowy o ktorej wspomnialem, nie mozna jej wyjac gdyz to co jest w srodku tej obudowy jest wszczepione w tunel srodkowy i nie chce wyjsc w moja strone..

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.