Skocz do zawartości

320d udrożnienie układu odpowietrzenia skrzyni korbowej


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A skąd wiesz że masz niedrożny układ odpowietrzania skrzyni korbowej?

 

Tak powiedział człowiek który sprawdzał moją turbosprężarke, która puszcza olej przez odpowietrznik skrzynii korbowej do przewodu między turbiną a przepływomierzem.

Opublikowano
Witam,

 

Podobno mam niedrożny układ odpowietrzenia skrzynii korbowej. Pytanie jak go udrożnić, bo wymiana filtra odmy nie pomaga??

 

 

Tzn. wymieniono filtr odmy wyczyszczono miejsca po których stwierdzono że jest niedrożny i po jakimś czasie w tych miejscach pojawił się nalot oleju?

Opublikowano
W takim razie wydaje mi się że przyczyny należy poszukać gdzie indziej. Układ odpowietrzenia skrzyni korbowej masz drożny bo inaczej skąd pojawiał by się olej w miejscu połączenia układu odpowietrzania z układem zasilania w powietrze. W momencie kiedy zapaliła ci się żółta lampka od oleju sprawdzałaś stan oleju w silniku na bagnecie? Jeżeli tak to jaki on był? Czy poza tym silnik pracuje poprawnie? Nie drażni zapach spalin?
Opublikowano
W takim razie wydaje mi się że przyczyny należy poszukać gdzie indziej. Układ odpowietrzenia skrzyni korbowej masz drożny bo inaczej skąd pojawiał by się olej w miejscu połączenia układu odpowietrzania z układem zasilania w powietrze. W momencie kiedy zapaliła ci się żółta lampka od oleju sprawdzałaś stan oleju w silniku na bagnecie? Jeżeli tak to jaki on był? Czy poza tym silnik pracuje poprawnie? Nie drażni zapach spalin?

 

Na bagnecie było minimum...;/

 

Silnik pracuje normalnie, choć czasem mam takie przycinki mocy, zatrzyma się moc i muszę odcisnąć gaz i wcisnąć ponownie, żeby zaczął jechać;/

 

Zapachu spalin nie czuć...

Opublikowano
według mnie wina leży po stronie uszkodzonej turbiny... :(

 

No ale olej leci od strony "zimnej" turbiny", przed turbina wlasnie. Ja mam to samo ale chyba naucze sie z tym zyc, schodzi mi jakies 0.5 litra oleju na 4000km. No trudno. Mechanior nie potrafil mi powiedziec co jest temu winne oprocz - ogolnego zuzycia silnika (przebieg 215000km).

Ja nie cham, czytam Chopina, Sienkiewicza gram!
Opublikowano
Właśnie mi wychodzi na zużycie silnika. Nadmierne zużycie pierścieni tłokowych powoduje przedmuchy do skrzyni korbowej co w konsekwencji prowadzi do nadmiernego przepływu powietrza z cząstkami oleju przez odmę. W takiej sytuacji żadna odma nie jest w stanie odseparować tych cząsteczek które przedostają się dalej do układu ssącego i w miejscu najmniej szczelnym wydostają się na zewnątrz. Normalnie w odmie zawsze znajduje się olej ale właśnie po to ona jest żeby oddzielić te drobiny od powietrza przepływającego przez nią.
Opublikowano
Zaznaczam że to jest dosyć śmiało postawiona teza i żeby to potwierdzić trzeba skontrolować dużo innych rzeczy w aucie a to wymaga odstawienia auta do mechanika. Trudno powiedzieć na sto procent korespondencyjnie:) Koszty mogą być dosyć wysokie i trzeba przemyśleć czy to się opłaca. Wymiana silnika (oczywiście na używany) wiąże się z ryzykiem kupienia jednostki w gorszym stanie niż twoja a w ten sposób koszty rosną. No chyba że masz silnik z pewnego źrudła i wiesz że jest on na 100% sprawny.
Opublikowano
Niekoniecznie będzie niebieski dym ale jest to możliwe. Dlatego doradzałem wizytę u mechanika żeby mógł zobaczyć auto na żywo a nie przez forum:) Nie powiedziałem też że naprawa się nie opłaca w przypadku wymiany np. pierścieni tłokowych. Miałem raczej na myśli że pierścienie to nie wszystko (wizyta u mechanika). Nie jest też powiedziane że na 100% pierścienie są zużyte przecież to BMW a nie fiat:) Mogą być np. przyblokowane nagarem a to można stwierdzić tylko po rozebraniu silnika. Tak więc sama widzisz że to nie takie proste i nie ma złotego leku:) No chyba że sprzedaż auta:)
Opublikowano

Witam

Obawiam się że założycielka tematu jest trochę przewrażliwiona a jej mechanik nie kompetentny i nie wie na jakiej zasadzie działa "odpowietrzenie " skrzyni korbowej.

 

Turbina podczas pracy zasysa część powietrza z filtra powietrza a część (powietrza-spalin) z skrzyni korbowej. Na wysokich obrotach doprowadza przy drożnym układzie odmy do wytworzenia podciśnienia w skrzyni korbowej.

Tak jak koledzy zauważyli gdyby na turbinie po stronie dolotu i wylotu nie było oleju mogło by to świadczyć o nie drożnym układzie odmy. Przy nie drożnym układzie odmy ,powstające nadciśnienie z przedmuchów, powodowało by wypychanie oleju uszczelnieniem silnika lub wypychanie bagnetu i upływ oleju. TEGO NIE ZAOBSERWOWAŁAŚ WIĘC TONIE WINA ODMY.

 

Jeśli borykasz się z dużym ubytkiem oleju,a po otwarciu układu doładowania na wysokości IC wycieknie znaczna ilość oleju można przyjąć że turbina puszcza olej na swoim uszczelnieniu do strony zimnej. Awaria może się nasilać i doprowadzić w pewnym momencie do zapętlenia silnika olejem. Bardzo niebezpieczne zjawisko CZĘSTO DOPROWADZAJĄCE DO CAŁKOWITEJ DESTRUKCJI SILNIKA.

 

Powracając do przedmuchów "na poziomie pierścieni tłokowych" owszem mocne zużycie, powoduje szybkie budowanie ciśnienia w skrzyni korbowej, w skrajnych przypadkach tak duże że układ odpowietrzenia jest nie wydolny i może wystarczająco "odpowietrzyć" Wtedy może pojawić się większa ilość niż normalnie oleju w układzie dolotu. Większa ilość oleju w układzie dolotu może pojawić się również gdy jest przytkany filtr powietrza .

Pamiętać trzeba że aby postawić trafną diagnozę o przedmuchu na pierścieni tłokowych wypadało by najpierw oszacować stopień sprężania. Jeśli cnienie będzie mieściło się w normie lub lekko poniżej ,śmiało można wykluczyć ten trop. Ponadto silnik taki wykazywał by znaczną utratę mocy ,nie ciekawe korekty na wtryskach a w zimie maiłby mega kłopot z rozruchem.

 

Dodam od siebie że osobiście wymieniam olej co 15 tyś i standardowo w tym przedziale dolewam od 0,5 litra do 0,8. W zależności od pory roku i techniki jazdy.

Nie ma silnika który nie zużywa oleju ,to zaś zależy od samego oleju-jego lotności jak również od zużycia silnika i jego osprzętu, stylu jazdy ,pory roku i pewnie jeszcze czegoś :mrgreen:

 

Na miejscu miłej Pani przyjrzał bym się turbinie i odpuścił raczej teorie o zurzytym na max silniku.

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Sorry, moze ja ciemny ale o jakiej plukance mowicie?

Płukanka silnika Liqui Moly, tutaj masz engine flush:

http://www.liquimoly-sklep.pl/search.php?node=786&counter=1

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.