Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Juz troche przeszukalem na forum i w necie ,czy moglby ktos wytlumaczyc jak czytac te bledy, przykladowo jezeli jest blad - 4667 ten cztero cyfrowy w tym przypadku DPF Bank 1 ,to co oznaczaja te kolejne dwie cyfry 14 ,caly blad brzmi 4667 14

 

4507 - Exaust GAS recilculation Positive deviation or air mass to low tylko nie wiem co oznacza 91 i jak to czytac

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Z tego co udalo mi sie wyszukac tylko 4 cyfrowe bledy

 

to bedzie tak od poczatku

 

4212- Glow plug cyl 1-activation inerrupted

 

 

4242- Glow plug cyl 4- activation inerrupted

 

 

4667- DPF Bank 1

 

 

4530- Boost pressure actuator - Regulation pressure to low

 

 

4298 -Lambda sensor

 

 

4252 -Glow plug cyl 5 activation interrupted

 

 

4507 - Exaust GAS recilculation Positive deviation or air mass to low

 

 

4B10- Smooth running regulation correction quantity to high

Opublikowano
DPF do czyszczenia serwisowego, jak nie pomoże to wycięcie lub wymiana. Reszta błędów powinna zniknąć jak udrożnisz DPF bo masz przytkany i pokazuje za słabe ciśnienie turbiny i problem z przepływomierzem.
Opublikowano
Z tego co udalo mi sie wyszukac tylko 4 cyfrowe bledy

 

to bedzie tak od poczatku

 

4212- Glow plug cyl 1-activation inerrupted

 

 

4242- Glow plug cyl 4- activation inerrupted

 

 

4667- DPF Bank 1

 

 

4530- Boost pressure actuator - Regulation pressure to low

 

 

4298 -Lambda sensor

 

 

4252 -Glow plug cyl 5 activation interrupted

 

 

4507 - Exaust GAS recilculation Positive deviation or air mass to low

 

 

4B10- Smooth running regulation correction quantity to high

a nie mogłeś pod coś normalnego podłączyć ? miałbyś lepszy podgląd na sytuacje , parametry pracy silnika przy jakich występuje błąd ... całkiem możliwe że masz przytkany DPF ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
No niestety nie jestem fachowcem w tej dziedzinie podlaczylem do tego co mialem ,no i tak to wyglada mniej wiecej ,poza tym zabronili odpalac ,dlatego juz nic nie chcialem ruszac .Co innego moglbys polecic co moglo by dokladniej/lepiej zdiagnozowac problem ?
Opublikowano
DPF do czyszczenia serwisowego, jak nie pomoże to wycięcie lub wymiana. Reszta błędów powinna zniknąć jak udrożnisz DPF bo masz przytkany i pokazuje za słabe ciśnienie turbiny i problem z przepływomierzem.

 

Zakladajac ze jest wlasnie tak jak piszesz ,sensowne wydawalo by sie to ze paliwo ktore dostawalo sie do oleju po to zeby wypalic DPF

 

tak jak napisal Natek wczesniej

 

przez zapychający się filtr DPF, Ciągłe próby wypalenia DPFa, cały czas dodawane jest paliwo w zwiększonej dawce aby zwiększyć temperature spalin

 

stad teraz wiekszy stan oleju i byc moze jest tak rozrzedzony ze nie ma juz odpowiedniego cisinienia ,dlatego ten komunikat .

Zasatanawiam sie czy nie zaczac od DPF (czyszczenie) odrazu wymiana oleju i wtedy zobaczyc jak bedzie ,nie wiem czy to dobry kierunek myslenia ?

Opublikowano

Miedzy innymi przez dpfa,a co za tym idzie rozrzedzony olej przez on,prowadzi do wycierania wałków i hydropopychaczy.

Ten zwiekszony wtrysk ropy ma na celu zwiekszenia temperatury spalin. Wiadomo,ze przy czestym wypalaniu(krotkie przeloty) dpfu cześć paliwa trafia do oleju silnikowego.

Tomek
Opublikowano

Po wstepnych ogledzinach mechanik stwierdzil ze turbo napewno nie dziala ,wiecej bede wiedzial niestety dopiero w poniedzialek ,jak narazie olej zostal zmieniony

silnik odpalony zadnych wiadomosci o zbyt niskim cisinieniu itp ,silnik pali normalnie tyle ze brak mocy i dziwne warczenie podczas dodawania gazu (okolice turbo) najbardziej slyszalne dopiero w zakresie obrotow 2000 do 2500

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po wstepnych ogledzinach mechanik stwierdzil ze turbo napewno nie dziala ,wiecej bede wiedzial niestety dopiero w poniedzialek ,jak narazie olej zostal zmieniony

silnik odpalony zadnych wiadomosci o zbyt niskim cisinieniu itp ,silnik pali normalnie tyle ze brak mocy i dziwne warczenie podczas dodawania gazu (okolice turbo) najbardziej slyszalne dopiero w zakresie obrotow 2000 do 2500

 

Może być tak że za bardzo rozrzedzony olej stracił swoje właściwości smarne dlatego pojawił się komunikat, nie wyłączyłeś silnika tylko pojechałeś dalej, wtedy pisałeś że coś zaczęło ci wyć jak by syrena strażacka (turbina dogorywała), później ponownie odpalałeś silnik i turbinę już szlak trafił.

Opublikowano
Ok :D jak juz wczesniej wspominalem nie jestem fachowcem i moja wiedza jest raczej na bardzo podstawowym poziomie ,potrafie zmienic olej ,klocki etc ale im dalej w las tym ciemniej :mad2: .Pewnie bedzie to sprawdzal dokladnie w poniedzialek ,ale z ciekawosci zapytam jak mozna to sprawdzic czy masz na mysli INPE /Disa ?
Opublikowano

Sciągnij rure dolotową łaczącą powietrze z filtra do turbo. Wykreca sie tylko 2 śrubki imbusowe i rura schodzi wraz z pierscieniem od strony turba. Wkładasz czysta rękę do odkrytego w ten sposób otworu. Łapiesz paluszkami wirnik i probujesz ruszac góra, dół-może sie ruszac lekko. Potem przód, tył-nie może byc luzu.

Poniał?

Tomek
Opublikowano
Dzisiaj sprawdzili mi dokladnie Turbo i mechanik stwierdzil ze sama turbina jest ok ,ale silownik ktory jest przy turbine nie porusza sie w ogole i potrzebuje ta elektroniczna czesc ktora jest przy turbo ,byc moze ktos orientuje sie czy ta czesc jest sprzedawana osobno bez turbo ?,bo niestety pierwszy sklep jaki sprawdzilem nie sprzedaje tego jako osobnej czesci tylko z cala turbina
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta część nie jest sprzedawana oddzielnie ale są firmy które naprawiają te sterowniki lub poszukaj na allegro bo można trafić.
Opublikowano

Odkreć wydech i sprawdź czy auto odrzyło, jeśłi tak to DPF masz całkiem zasyfiony i trzeba wyciać albo wymienić.

Elektroniki przy turbo nie ruszaj. Jak zasyfiony jest DPF to komputer nie wysteruje ci turbo dlatego nie bedzie ruszał cięgnem.

Opublikowano
Odkreć wydech i sprawdź czy auto odrzyło, jeśłi tak to DPF masz całkiem zasyfiony i trzeba wyciać albo wymienić.

Elektroniki przy turbo nie ruszaj. Jak zasyfiony jest DPF to komputer nie wysteruje ci turbo dlatego nie bedzie ruszał cięgnem.

 

Jeszcze pytanie odnosnie wydechu czy masz na mysli odkrecenie wydechu w tym miejscu gdzie jest dpf ? jezeli tak to chyba bedzie sporo halasu jak odpale samochod ? mysle ze sasiedzi powiesza mnie za jaja :lol: ,no ale trudno jak trzeba to trzeba ,tylko chialem sie upewnic gdzie najlepiej odkrecic wydech zeby to sprawdzic i miec pewnosc na 100% co do tego czy DPF jest zatkany czy nie .

Opublikowano
Na pewno musisz odkręcić przed DPF żeby sprawdzić czy on czasem nie blokuje spalin. No niestety może być gośno no ale to do testów tylko, tak więc pewnie sąsiedzi zrozumieją. Różnice powinieneś odczuć i to bardzo, jeśli chodzi o wkręcanie się na obroty.
Opublikowano
DPF wymontowany no i niestety zadnej poprawy nie ma ,przejechalem jakies 2km bez DPF-a tak zeby sie upewnic , poza kupa dymu samochod jakos specjalnie glosno nie chodzil :) troche mnie to nawet zdziwilo jakos za cicho ,no ale mocy nie przybylo nic a nic ,jak bylo tak jest takze chyba nie pozostaje nic innego jak wymiana turbiny chociaz wystarczylby sam sterownik ,jeszcze rozgladne sie za jakas firma ktora to naprawia .W kazdym razie dzieki za pomoc ,dam znac po naprawie jak to sie skonczylo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.