Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie - długo myślałem nad olejem do mojego auta i w związku z tym mam pytanko, którym olejem lepiej zalać silnik (dodam tylko, że w gre wchodzi tylko Castrol i oba oleje są zgodne z normą LL-04) ?

- 0W40 - Edge Sport

- 5W40 - Edge

Ostatecznie biorę pod uwage 0w30 SLX Professional, lub 5W30 Edge, ale w okresie wakacyjnym będę jeździł po chorwacji a tam jak wiadomo temperatury powyżej 35 stopni.

Proszę o opinie.

 

Pozdrawiam.

BMW i tylko BMW!!!!
Opublikowano
Osobiście do e90 320d lałem 2 razy 5W40 i było jak najbardziej ok, jednak potem postanowiłem zmienić przy przebiegu 128 000 na 0W40 oba Castrola EDGE - auto chodziło odrobinkę ciszej. Obecnie w e60 530d śmiagałem na 5W30 było jak najbardziej ok - jednak przy przebiegu 206 000 postanowiłem również zmienić ten olej na 0W40 i...dziwna sprawa - zapaliła się kontrolka od oleju. Wydaje się, że olej jest jednak jakby...za rzadki (nic innego nie mogło sie stać) chyba, że po wymianie oleju nagle padł czujnik w co nie chce mi sie wierzyc...;/Obecnie zbliża n]mi sie wymiana oleju i zakupiłem Motula 5W30. Po wymianie dam znaka jakie odczucia i czy kontrolka zgasła...
Opublikowano

Wcześniej jeździłem na 0w30 a teraz mam 0w40 oba castrola,i żadnej różnicy w pracy silnika nie zauważyłem.

Każde aso leje różny olej,pytałem poznaniu w jednym powiedzieli 0w30 w 2 że 5w30 a jeszcze gdzie indziej że 0w40.

Opublikowano
A dlaczego tylko Castrol ?

5W40- zbiera bdb opinie w De- http://www.ebay.de/itm/180569372343?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

0W40- tak samo, sam na nim jeżdżę- http://www.ebay.de/itm/260806113122?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Oba LL04 i nie podrabiane bo niszowe firmy.

 

Castrola leje prawie od zawsze i nigdy nie miałem tym olejem problemów, a skoro BMW też go zalewa to tym bardziej jestem pewny, że to dobry wybór.

Ogólnie dzięki Panowie za wypowiedzi ale chyba skuszę się na edge 5W40 bo mega mrozów chyba mieć nie będziemy, a na wyższe temperatury 40 się przyda :D .

Czekam oczywiście na dalsze opine.

 

 

Pozdrawiam

BMW i tylko BMW!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chyba skuszę się na edge 5W40 bo mega mrozów chyba mieć nie będziemy, a na wyższe temperatury 40 się przyda :D .

Czekam oczywiście na dalsze opine.

 

Lepiej wybierz 0W40 bo to jest full syntetyk a edge 5W40 jest hydrokrakowany (gorszy)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeździłem na 0W40 Castrola. Teraz zmieniłem na 5W30 Mobila i motor pracuje ciszej i bardziej gładko.
Opublikowano
Czytając Wasze wypowiedzi wniosek jest jeden: 0W30, 0W40, 5W30, 5W40 - wszystkie te oleje będą dobre więc wybór zależy od Was:) ja jedynie zamierzam zalać teraz nie Castrola (którego lałem od zawsze) tylko Motula z czystej ciekawości wg opinii forumowiczow i zapewnień ich że silnik pracuje ciszej i bardziej miękko.
Opublikowano
Tak, w internecie bedzie to mniej więcej taka cena. Pamiętaj że musisz kupić 6 litrów bo z tego co pamiętam wchodzi do Ciebie 5,5l.
Opublikowano
bez większej , odczuwalnej różnicy przez przecietnego użytkownika co zalejesz, ważne żeby był to olej LL04. I wyjazdem do Chorwacji też w ogóle bym się nie przejmował bo przecież nie będziesz jeżdził tam non stom na pełbym gazie i to przez cały rok. Sam leje 5W30. gdybyśmy mieszkali w Skandynawi to może byłby to 0W30

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Z tym olejem Castrola to jest ciekawostka. W wyszukiwarkach np do mojego BMW silnik N46 ( benzyna) podają ( strona Castrola, ale Castrol nie przyznaje się do tej twórczości ?!) 0W30, dalej 5W30 i dopuszczalny sport 0W40. Wszystkie oczywiście edge.

Po rozmowie z panem z Castrola ustaliliśmy, że najlepszy dla TEGO silnika będzie Edge sport 0W40, bo spełnia LL-04 czyli normę Longlife z 2004. Co ciekawe w mojej instrukcji jest LL01 lub LL04, a nawet warunkowo na dolewki LL97. Bo w zasadzie zalecają wymiany u swoich dealerów :). Co ciekawe pan wręcz odradzał 0W30 jako spełniający tylko normę LL-01, bo wg posiadanej przez niego dokumentacji z BMW powinno być LL-04 !!!

Dla dieseli z tego okresu jest obowiązkowo LL-04, ze względu na DPF. Wg instrukcji.

Rzecz w tym, że kilka dni wcześniej inny pan, z tegoż Castrola mówił, że najlepszy jest 0W30, bo rzadszy. Czyli zgodnie z tabelką zaleceń.

 

Tak w ogóle to nie chodzi o wpływ oleju na sam silnik tylko na osprzęt czyli np filtry (DPF!!!) i wtryski. Np. Audi/VX podaje, że ze względu na pompowtryskiwacze bodajże, niektóre silnik mają zalecane 0W30 przy wymianie co rocznej, a 5W30 przy 2 letnim okresie wymian. Ów miły pan z Castrola zasugerował mi, że uzywając 0W30 do mojego benzyniaka też pewnie powinienem go wymienić po roku najdalej.

 

Zaprzyjaźniony serwis dealerski wlewa 5W30 i nie miałem z tym kłopotu, ani zimą, ani latem. Przypuszczam, że uzasadnieniem jest spełnianie normy LL-04 i niższa lepkość latem. W polskich temperaturach. Bo nie cena.

Co do Chorwacji i tamtejszych upałów :). Może dlatego, że był to już koniec okresu 2 letniego użytkowania oleju, ale chyba jednak przez panujące tam gorąco, w drodze powrotnej musiałem dolewać olej w Wiedniu. Przed wyjazdem ( 3 500 km wcześniej) pokazywało ciut poniżej środka. Po zalaniu 1 litra 0W30 Professional ( ponad 30€ litr) pokazał trochę powyżej połowy czyli, że przez te 3 500 km zużył ponad 0,5 litra. Po powrocie w Polsce, przez kolejne 2000 km nie widziałem specjalnego spadku na elektronicznym wskaźniku. Czyli mam wrażenie, że wybierając się do ciepłych krajów, w okresie upałów 40 może spisywać się lepiej.

 

Tak naprawdę to w dzisiejszych czasach samo oznaczenie lepkości nie ma już takiego znaczenia jak kiedyś. Ważne żeby był syntetyk i spełniał zalecane przez producenta normy - każdy ma swoje.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam - po wielkim dylemacie wybór padł na olej Castrol 5W30 Edge, oczywiście zgodny z normą LL-04.

Na chwię obecną według obserwacji silnik pracuje na pewno ciszej ale to norma bo świeży olej !

Przy okazji serwisu olejowego wymieniłem jeszcze wszystkie filtry i świece żarowe bo dwie były padnięte !

Miłą jednak niespodzianką po zdjęciu kolektora okazało się, że model 318d nie posiada klapek, dzięki czemu prawdopodobnie zaoszczędziłem ok 2,5tyś zł.

Więc podsumowując, brak DPF-u, klapek w kolektorze - same plusy (oby turbo, koło dwumasowe i wtryski trochę polatały to będzie już ideał) :D !

 

Pozdrawiam.

BMW i tylko BMW!!!!
Opublikowano

ja też wczoraj po przeglądzie, filtry, olej BMW LL-04 no i amortyzatory przód Sachsa po 385 za sztukę :mad2: :duh: ...

 

oprócz tego suchutko wszędzie, turbo gwiżdże, dwumasa ok a na blacie 185.000 km :norty: :norty:

 

też nie mam DPF-u a skoro nie ma klapek w kolektorze no to już dwa powody do zmartwień mniej :P

 

przy okazji - czy padnięte świece zarowe wyrzuca jako check czy nic nie pokazuje i trzeba pomierzyć bezpośrednio??

Opublikowano

niech Wam nikt wody z mózgu nie robi !

 

olej 5w30, czy 0w30 zgodnie z zaleceniami powinien być stosowany do temp otoczenia max.25 stopni

 

należy stosować 40 na nasze war. klimatyczne

 

 

owszem 30 jest rzadka .. i może i wpływa na mniejsze opory ale tym samym na gorsze smarowanie

 

co do norm LL to nastepna magia ! olej należy wymieniac co 10-15 tys jak ma działałać !

 

mozna i co 50 tylko.... jak długo ten silnik pożyje !

 

normy LL oprocz tego znaczenie dla dpf a w benzynie zadnego ...

 

lac dobry SYNTETYK nie jakies HC albo rozlewane w PL cudo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
niech Wam nikt wody z mózgu nie robi !

 

olej 5w30, czy 0w30 zgodnie z zaleceniami powinien być stosowany do temp otoczenia max.25 stopni

 

Masz jakieś dowody na poparcie swojej tezy ?

Opublikowano

Parę dni temu zmieniłem fabrycznego Castrol'a na polecany w serwisie olej Millers 5W-30.

"Ponoć" ma być jednym z najlepszych. Czas pokaże.

Ma ktoś jakieś doświadczenia z tą marką?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Parę dni temu zmieniłem fabrycznego Castrol'a na polecany w serwisie olej Millers 5W-30.

"Ponoć" ma być jednym z najlepszych. Czas pokaże.

Ma ktoś jakieś doświadczenia z tą marką?

 

Znany i zachwalany olej.

Opublikowano
To dlaczego olej LL04 w okresie gwarancji wymieniają co 30000 km.Chyba nie chcą sami skończyć silników.

 

 

bo w pakiecie serw. wymiana jest za darmo a po co dopłacac to raz a dwa jak kupuje Kowalski auto sie cieszy ze moze raz na 30 tys olej wymienic

 

zapytaj uczciwego mechanika co sie zleje z silnika po 30 tys ... przy zalozeniu "polskiej" eksploatacji i paliwa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.