Skocz do zawartości

Sprzęgło+dwumas


Dia20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, byłem w ASO na takim przeglądzie samochodu, znalazło sie tam kilka drobnych usterek za ktróre aso sobie dość sporo policzyło. Ale najbardziej niepokojącą rzeczą jest własnie sprzęgło, powiedzieli że jest już zużyte i wymieniają komplet z dwumasem. Dodam że sprzęgło bierze u góry, ale nie słychać żadnych dzwięków ani pisków, czy faktycznie może tak być że sprzęgło ani dwumas może nie dawać żadnych oznak dzwiękowych jeżeli jest już wykończone? Co radzicie jeździć czy wymieniać? Koszt w ASo to 6000zł :/ Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Sprzęgło może żadnych oznak dziękowych nie dawać co najwyżej sie slizgac, za to dwumas powinien powodować drgania na postoju i przy przyspieszaniu ( wyczuwalne mrowienia), drgania budy jak dotkniesz reka powinienes czuc lekkie drgania na postoju + moze klekotac przy gaszeniu auta i lekko wstrzasnac buda przy gaszeniu

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, byłem w ASO na takim przeglądzie samochodu, znalazło sie tam kilka drobnych usterek za ktróre aso sobie dość sporo policzyło. Ale najbardziej niepokojącą rzeczą jest własnie sprzęgło, powiedzieli że jest już zużyte i wymieniają komplet z dwumasem. Dodam że sprzęgło bierze u góry, ale nie słychać żadnych dzwięków ani pisków, czy faktycznie może tak być że sprzęgło ani dwumas może nie dawać żadnych oznak dzwiękowych jeżeli jest już wykończone? Co radzicie jeździć czy wymieniać? Koszt w ASo to 6000zł :/ Pozdrawiam

 

Niestety wrozbita nie jestem, ale moze warto skoczyc do innego aso lub warsztatu, ktory specjalizuje sie w bmw. Aso jak widzi "nowego" w temacie aut, to od razu proponuje wymiane wszystkiego, co popadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sprzęgło działa poprawnie, wysprzęgla dobrze, biegi wchodzą bez problemów, nie słychać żadnych hałasów przy wciskaniu sprzęgła, sprzegło się nie ślizga to nie widze potrzeby wymieniać sprzęgła. Sprzęgło się wymianie jak się cos posypie albo jak się zużyje a na pewno bedziesz to czuł. Szkoda pieniędzy

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawę to nikt ci nie powie czy wymieniać czy nie. Nikt nie zna twojego sposobu prowadzenia auta. Sprzęgło może wytrzymać 10 tkm a równie dobrze może wytrzymać z 80 tkm. Podjedź do innego zakładu specjalizującego się w BMW spytaj o poradę.

Ja bym się tym nie przejmował i jeździł, chyba że nie możesz sobie pozwolić na awarie auta i oddanie do naprawy dopiero jak się spierdzieli.

Na pewno warto pomyśleć o wymianie i zbierać pieniądze ( choć zrobić niekoniecznie w ASO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam obecny przebieg to 197tys km

 

Mniej więcej tyle wytrzymuje sprzęgło w beemce. Do wibracji można się przyzwyczaić, ale zabity dwumas będzie miał wpływ na szybsze zużycie również innych elementów - to naczynia połączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a może zna ktoś jakiś zestaw wzmacniany? Czyli lepsza tarcza sprzęgłowa (przenosząca większy moment) i bardziej trwały dwumas ewentualnie może jakiś jednomas można wstawić. Orientuje się ktoś w w/w temacie?

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. No ja np żadnych wibracji nie mam jeszcze, ten dwumas to troche droga rzecz. A czy można wymienić samo sprzęgo, jeżeli dwumas jest jeszcze dobry? Czy raczej komplet? (kiedyś słyszałem że dwumas ma wytrzymać do 400tys?) Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
400 tysięcy to chyba w benzynie a nie w dieslu gdzie masz dużo większy moment. Jak ktoś ma ciężką nogę do sprzęgła to dwumas może paść i po 20 tysiącach. Jak nie słychać dwumasu to zostaw to i jeździj bo kasę wywalisz i po 1000 km jak się ułoży będziesz miał to samo.
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

400 tysięcy to chyba w benzynie a nie w dieslu gdzie masz dużo większy moment. Jak ktoś ma ciężką nogę do sprzęgła to dwumas może paść i po 20 tysiącach. Jak nie słychać dwumasu to zostaw to i jeździj bo kasę wywalisz i po 1000 km jak się ułoży będziesz miał to samo.

Co masz na mysli "slychac dwumas" jakie sa objawy swiadczace ze dwumas nadaje sie juz definitywnie do zmiany :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Witam. Jednak sie skusiłem i wymieniłem komplet sprzęgło+dwumas firmy Luk, koszt 2500zł ze wszystkim. Sprzęgło bierze teraz w połowie, znaczna poprawa przy wrzucaniu biegów. Jedyny minus który zauważyłem, to to że dwójka wchodzi bardzo krótko, kilka razy mi wyskoczyła, ale to przez to że ją za delikatnie wrzucałem, trzeba użyć trochę więcej siły to wtedy jest ok tzn wchodzi precyzyjnie ale bardzo krótko jest taki skok. Teraz pytanie czy tak ma być czy coś jest nie tak dodam że mam ten krótki lewarek z pakietu M? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też zaczyna delikatnie telepać przy gaszeniu silnika a jak gaszę przy otwartych drzwiach to słychać lekkie grzechotanie. Mechanik powiedział że faktycznie zaczyna się sypać ale że jestem bardzo wyczulony bo ludzie z dużo dużo gorszymi jeżdżą. Mimo to zacząłem się rozglądać za nowym zamachem.

 

Na allegro rozrzut cen za koło Luka jest od 799 do 1990zł.

Czy te najtańsze to nie jest jakiś drugi sort albo z fabryki w Bangladeszu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Grzechotać ?? to jdyny objaw ???? nie masz wibracji na postoju i przy przyspieszaniu ?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak gaszę to słychac czasami 2-3 delikatne stuki (może grzechotanie to złe okreslenie)

co do wibracji to na postoju brak, przy przyspieszaniu powyzej 1,8tys na pewno wszystko ok poniżej jakieś wibracje są ale ciężko mi ocenić skalę bo diesel z definicji się telepie.

Wczesniej miałem same benzyny więc nie mam punktu odniesienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Hm to trochę dziwne bo przy walniętym dwumasie czuć na postoju drgania i podczas przyspieszania ( własnie głównie poniżej 2000-2500 obr ) dosyć mocno wibruje buda, w każdym razie u mnie tak jest

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.