Skocz do zawartości

320i zmiana osprzętu siemensa na boscha


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak w temacie planuję wyrzucic kiszki siemensa i wrzucic boscha. co potrzebuję kupić a co może pozostać? jesli chodzi o wiązkę kabli to czy wystarczy wymienic odcinek spod maski do skrzynki bezpieczników bez skrzynki i reszty makaronu z wnętrza auta?

mam juz silnik krokowy, czujnik wałka, wału, cisnienia oleju, przepustnicę z czujnikiem, caly kolektor z listwą wtryskową, filtr węglowy i chyba tyle. do przełożenia będą też wałki z głowicy.

brak komputera, sondy i przepływomierza i czujników spalania stukowego.

cos pominąłem? czegoś brakuje? może jakieś dobre rady?

Opublikowano
jesli chodzi o wiązkę kabli to czy wystarczy wymienic odcinek spod maski do skrzynki bezpieczników bez skrzynki i reszty makaronu z wnętrza auta?
wystarczy.
do przełożenia będą też wałki z głowicy.
w jakim celu chcesz zrezygnowac z vanosa?
z listwą wtryskową' date=' [/quote'] wtryski są te same .
brak komputera' date=' sondy i przepływomierza i czujników spalania stukowego.[/quote'] komputer kup z końcówką .....413 jest do boscha z vanosem ,wiązkę od m50b25tu i przepływomierz do boscha z vanosem .
Opublikowano

z vanosa zrezygnowałem bo wszystkie zawory wylotowe były pogięte.

chce zmienic osprzet na boscha bo nikt nie umie mi pomóc. czujniki pokazują zbyt duze watrosci a auto nie ma mocy. kupilem głowice w bardzo dobrym stanie bez vanosa i graty o których wspomnialem w dobrej cenie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sterownik bosch z końcówką 403 lub 405 (te sterowniki nie potrzebują czujników spalania stukowego)

Przepływka bosch 6 pinów 0280212010(i tu największy problem żeby kupić sprawną)

Sonda bosch 1Voltowa 4 kable 2 białe, 1czarny, 1 szary.Najlepiej jechać na szrot i wyciągnąć wszystko z jednego auta.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Sterownik bosch z końcówką 403 lub 405 (te sterowniki nie potrzebują czujników spalania stukowego)
....402 także tyle że ja namawiam kolegę żeby pozostał przy vanosie sterowanym boschem , dlatego napisałem o sterowniku .....413.
Opublikowano

własnie auto z którego wyciagalem graty nie mialo czujników stukowych czyzby to bylo m50b25?

kolektor wydał mi sie inny niz ja mam a mam b20

sonde jakas mam z dwoma bialymi, szrym i czarnym ale nie wiem czy to nie od m40... mozna ja jakos sprawdzic? na realoem.pl nie moglem znalesc jej nr

Opublikowano
własnie auto z którego wyciagalem graty nie mialo czujników stukowych czyzby to bylo m50b25?
porównaj kolektory ssące ,między runnerami są prostokątne wycięcia i tak m50b20 ma +/- 4mm od wycięcia do runnera natomiast m50b25 2mm po tym najszybciej sprawdzisz.
sonde jakas mam z dwoma bialymi' date=' szrym i czarnym ale nie wiem czy to nie od m40... mozna ja jakos sprawdzic? na realoem.pl nie moglem znalesc jej nr[/quote'] jeśli kolory przewodów 2xbiały ,szary i czarny to czy pochodzi z m40 ,m20 nie ma znaczenia i bezproblemowo zadziała w m50 na boschu.
Opublikowano

spojrzalem na kolektor i przeloty ma takie same tylko czujnik powietrza wlotowego usytuowany jest przy przepustnicy a nie jak b20 od spodu.jesli chodzi o przekazniki to jakich potrzebuję? sa 3 wolne miejsca na wiazce. czy z m40 beda pasowaly? na vanosa juz sie nie zdecyduję bo wsadzilem glowicę bez vanosa a ta wiadomo jest inna

http://allegro.pl/przeplywomierz-bmw-320-e36-520-e34-m50-750-bosch-i1815875953.html

o takim przepływomierzu mówimy?

czy tylko taki bedzie pasował?ciezko to dostac a jak jest to dosc drogi.

Opublikowano
jesli chodzi o przekazniki to jakich potrzebuję? sa 3 wolne miejsca na wiazce. czy z m40 beda pasowaly?
będą pasowały .
na vanosa juz sie nie zdecyduję bo wsadzilem glowicę bez vanosa a ta wiadomo jest inna
inne są wałki odlew ten sam do wymiany jest tylko element z przodu ten wypukły osłaniający vanosa.
o takim przepływomierzu mówimy?
właśnie o takim.
Opublikowano
inne są wałki odlew ten sam do wymiany jest tylko element z przodu ten wypukły osłaniający vanosa.

w zasadzie tak, róznica w srednicy trzonka nie powinna przeszkadzac w załozeniu wałków z vanosem.przynajmniej teoretycznie.

komputer udało mi sie znalesc z koncowka 403 w cenie 100zl i przeplywomierz 6pinów boscha ale prawdopodobnie jest uszkodzony( wspominal juz jeden kolega w poscie ze ciezko znalesc sprawny). jego cene poznam jak sprawdze czy jest ok.

czyli potrzebuję jeszcze kolo z którego czyta czujnik walu... cos jeszcze?

jakis sposób na poprawne sprawdzenie wtryskiwaczy i regulatora?

w jakiej kolejnosci wpiąć owe trzy przekaźniki?po czym poznac który idzie w które gniazdo?

w piatek zajme sie przerzucaniem osprzętu. mam nadzieje ze to moja ostatnia próba i bedzie trafna...

Opublikowano

dzis przerzucilem wiazke, komputer z koncówką 403 i przepływomierz ...010 tak jak radziliscie, wszystkie czujniki, kolo foniczne, sonde, wałek wydechowy poszedl od vanosa a wlot od bez vanosa.

po dopaleniu auto trajkocze jak traktor. pod pokrywą cos wali jakby mieliło śrubę m10. auto na jałowym faluje, po odpięciu przepływomierza przestaje. ale i tak dziwnie pracuje. po odpięciu czujnika wałka rozrządu cos reaguje ale dalej klekocze.

zdjąłem pokrywe a tam zupełnie nic.nic nie zmielone, rozrząd jak ustawilem tak stoi ( tylne części wałków dziurkami do góry, równolegle do krawędzi głowicy, przód w gmp, znak na kole fonicznym zgodnie ze znakiem na obudowie łancucha. co to tłucze? skoro ukręcił mi sie poprzedni wałek to moze i zawór sie sypnął? moze go wprasowuje w tłok?

co dalej z tym robic?

wkladac z powrotem osprzęt siemensa?

Opublikowano
Za dużo wydałeś kasy i zbyt dużo pracy w to włożyłeś żeby powracac do siemensa .Jeśli napierdziela to ewidentnie jest to usterka mechaniczna .Dołóż jeszcze trochę pracy ,zlokalizuj na którym garnku wali .Najprościej zdejmij wałki łoża szklanek i wciskaj po kolei zawory ,skrzywione będą się wciskały z większym oporem albo wcale .Różnica wzniosu wałka wydechowego o 0,2mm nie powinna zaszkodzic .
Opublikowano

kolega Andrzej podeslal mi cos takiego:

walek z m50 bez vanosa jest ostrzejszy tylko ten ssacy bo ma 240 stopni i wznios zaworow 9,7mm (m50 vanos lub m52 ma walek 228 stopni i 9mm wznios)

mój wałek ssacy ma oznaczenie 1718888k (albo m, nie pamietam który)

a te wałki podobno są wałkami sportowymi, co za tem idzie moze miec wyzszy wznios. stukanie dochodziło spod wałka ssacego. teraz juz sam nie wiem. powyzej 2500obr nie dostał wiec moze duzych kotletów nie ma z zaworów

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.Kolego ciężko Ci pomóc ponieważ mało kto robi takie "swapy" i brak informacji.Co do samego ustawienia rozrządu to ustawiamy go nie na położenie koła fonicznego tylko należy zablokować koło zamachowe ,jest tam otwór zaraz pod rozrusznikiem.Druga sprawa to ustawienie kół rozrządu.Nie wiem czy miałeś okazje się przyjrzeć ale w tym silniku zawory ssące dosłownie gonią za tłokami na milimetry gdy masz zblokowany rozrząd bardzo dobrze to widać na 6 cylindrze.Co do ustawienia samych kół rozrządu to większe koło na wałku wydechowym które odbiera napęd z koła wału ma podłużne otwory i jest możliwość cofnięcia obu wałków delikatnie do tyłu.Przy prawidłowo skręconym rozrządzie śruba w tym podłużnym otworze powinna być na samym srodku.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

jutro dokladnie przejrze jak jest ustawiony jednak obawiam sie ze musze poszukac oryginalnych walków od non vanosa.czy przeplywomierz moze pojsc inny niz ten z konówką ..010?

jeszcze jedno. jesli zdecyduje sie ponownie wrzucic osprzet siemensa i walki od niego to jak je ustawic? prosze o dokladna isntrukcje jak cofnac/przyspieszyc walek ssacy.

podejrzewam ze problem nie tkwi w samych walkach ale w plaszczyznie tloka przez co nie moge dobrac odpowiedniego walka. dajac walek wydechowy z vanosa a ssacy z non vanosa slysze klepanie w zawory. pozatym walek wydechowy vanos ma 240stopni a non vanos ma 228 stopni. dajac jeden taki a jeden taki calosc nie bedzie zestrojona i auto bedzie zmulone.

w chwili obecnej widze dwa wyjscia

1. kupic dół od non vanosa i załozyc głowice ktora mam nv, dokupic wałki non vanos i zostawic osprzet który zakupilm - bosch

2.zosawic dół od vanosa, głowice nv, wałki od vanosa i osprzet siemens(vanos). wałek ssacy przyspieszyc a vanosa zblokowac.

pytanie ktora opcje wybrac. opcja nr 1 kosztowniejsza( pomijajac fakt ile wydalem na glowice, osprzet bosch z komputerem, wiazka i wszystkimi czujnikami) bo dół z tłokami musze kupic, uszczelka pod głowice, planowanie...

opcja 2 tansza ale moze nie przyniesc efektu. tzn dalej bede jezdzil mułem.

Opublikowano

całość w miare ogarnięta. vanos wyrzucony, zawory w miarę zgrane, auto troszkę żywsze, przepływomierz do zakupu. w wolnej chwili zmierzę kompresje czy sie nic nie spsociło. generalnie jezdzi, jutro spróbujemy spalic oponke.

troche pieniązków poszlo na swapa, cale szczescie ze nei liczyłem. dzieki za porady i sugestie

teraz kolejne pytanie, czy na wiazce od non vanosa (bosch) pojedzie mi m50b25? wpadła mi do głowy mysl o strokerze b25 na cos mocniejszeego. moze macie linki do postów na ten temat, najchętniej jakis projekt??

Opublikowano
całość w miare ogarnięta. vanos wyrzucony, zawory w miarę zgrane, auto troszkę żywsze, przepływomierz do zakupu. w wolnej chwili zmierzę kompresje czy sie nic nie spsociło. generalnie jezdzi, jutro spróbujemy spalic oponke.

troche pieniązków poszlo na swapa, cale szczescie ze nei liczyłem. dzieki za porady i sugestie

teraz kolejne pytanie, czy na wiazce od non vanosa (bosch) pojedzie mi m50b25? wpadła mi do głowy mysl o strokerze b25 na cos mocniejszeego. moze macie linki do postów na ten temat, najchętniej jakis projekt??

Proszę kolego :

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=69418

http://www.maxbimmer.pl/threads/13399-Stroker-m50b25-%28Vanos%29-na-m50b28

viewtopic.php?f=68&t=146614

tel. 514.99.46.99
Opublikowano

dzięki Andrzeju, jak wpadnie troche sianka to zaczne zakupy. mam rozumiec ze wiązka kabli zostaje z m50b25? jak będzie z resztą tj. hamulce, dyfer, skrzynia?

zdaje się ze 320 ma mniej wytrzymałe w/w elementy? czy to nie najlepszy pomysl zeby wrzucac to do budy po 320i?

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
witam. odkopuje taki temat poniewaz mam pytanko,bo na przekaznikach gdzie bezpieczniki jest napisane siemens czy to oznacza ze mam osprzet siemensa a nie boscha?komp jest niby pod akumulatorem a ja go tam nie widzialem. jak to jest?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.