Skocz do zawartości

[328i] Cabrio. Czy opłaca się wycinać katalizator?


Dexter87

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam do was pytanie, jak zachowuje się układ wydechowy po wycięciu kata? Dodam że cały układ wydechowy mam oryginalny. I zastanawia mnie czy auto nie będzie wydobywało z siebie jakiegoś głośnego warkotu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest w porządku, to bym go nie ruszał.

Natomiast jeżeli jest walnięty, to możesz wymienić go na strumiennicę.

Ja miałem walnięty katalizator i podmieniłem go na strumiennicę. Jest tańsza i moim zdaniem autko lepiej się wkręcało na obroty. Ale to mogą być moje subiektywne odczucia. Natomiast nie polecam wycięcia i wstawienia gołej rury. Tu warkot murowany. Strumiennica wyglądem zewnętrznym nie odbiega od oryginalnego katalizatora i rozprasza gazy wewnątrz. Goła rura może zakłócić przepływ i ciśnienie gazów w układzie wydechowym i sondy lambda mogą trochę wariować. A na pewno zmieni dźwięk wydechu. Strumiennica może też to robić, ale w znikomym stopniu.

Nie jestem specjalistą i jeśli któryś z kolegów ma inne zdanie, to chętnie poczytam. Bo może nie warto nic robić. A gdy padnie katalizator, to po prostu wymienić go na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
hmmm ile mechaników tyle teorii. Strumienica nic nie daje po za zmniejszeniem mocy w wiekoszści zakresu obrotowego silnika (warto sobie opczytać o zasadzie działa strumienicy). Ruszanie wydechu w 2,8 to z tego co wiem to cieżki temat. Jest tam na tyle dobrze dobrany wydech przez BMW i tak skonstruowany że jakakolwiek niefachowa ingerencja kończy się zmniejszeniem mocy sylnika (brak jakich kolwiek zamienników do 328, a cała reszta ma pełno zamienników, ten fakt chyba o czymść mówi). Podwójne orurowanie od samego kolektora nie pomaga z jakiś rześbach wiec osobiście bym szukała jakiś firmy co zna się na tym, lub szukać jakiegoś dobrego używanego kata.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Też jestem zdania, że lepiej nic nie ruszać. Ja wstawiałem strumiennicę do 2.0. Po tym jak mi padł katalizator, to wrażenia na strumiennicy były niesamowite. Ale jak widać, to tylko złudzenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma sensu wycinać kata dla paru groszy? ogólnie zmniejszy się moc, auto zacznie nie zbyt ładne odgłosy z wydechu wydawać?
nie wiem czy to ważne ale pieniążki ze sprzedaży Twojego kata będą małe ponieważ jest w nim wkład metalowy .Ten katalizator wolniej się zużywa i nie pęka jak monolit w ceramicznym .Odpuśc sobie bo będziesz żałował.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma sensu wycinać kata dla paru groszy? ogólnie zmniejszy się moc, auto zacznie nie zbyt ładne odgłosy z wydechu wydawać?
nie wiem czy to ważne ale pieniążki ze sprzedaży Twojego kata będą małe ponieważ jest w nim wkład metalowy .Ten katalizator wolniej się zużywa i nie pęka jak monolit w ceramicznym .Odpuśc sobie bo będziesz żałował.

 

Ok wielkie dzięki kolego za informacje, kata nie będę wycinał :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.