Skocz do zawartości

[F20] już jest w salonach i ....


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

"Wedlug mnie najlepsze auto za 100 tys to 3-4 letnie E90 335i." pod warunkiem że ma się drugie 100 tys na paliwo :)

Nie przesadzaj :)

 

W jakimś AŚ/MOTO czy innej przyjaciółce widziałem zdjęcie nowej jedynki w wersji coupe przewidzianej na rok 2013. Wygląd MEGA! Ma ktoś może więcej informacji/zdjęć na ten temat?

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Miał ktoś okazję jeździć 116i ...... ot nie wiem czy te 35KM jest warte prawie 13 000 zł w przypadku turlania się po mieście. W tej cenie może warto coś innego z wyposażenia wybrać :)

 

Zastanow sie czy warto tak przepłacac za to auto...Za 102 tys zl mozesz kupic nowego Golfa VI GTI (210 PS), ktory ma wyposazenie wlaczajac w to pelny pakiet sportowy jak Jedynka kosztujaca okolo 150-160 tys zl (dodatkowo ze slabszym silnikiem). Albo Alfe Romeo Guliette z 235 PS...

 

Oba te auta sa prawie tak dobre jakosciowa jak Jedynka a w wersjach sportowych tez swietnie jezdza.

 

Co do osiagow jezdziłem F20 2,0D 184 PS i powiem tak, spodziewalem sie wiekszego połera po tym silniku w tym nadwoziu, owszem zbiera sie w miare dobrze, ale wielu emocji nie przysparza, natomiast 116i to jedno z bardziej przeszacowanych cenowo aut na rynku, zeby bylo jako takie wyposazenie trzeba dac ze 130 tys zl a i tak silnik zostaje słabizna.

 

No ale jak bierzesz jedynke to na pewno warto doplacic za moc, 13 tys zl przy samochodzie kosztujacym ponad 100 tys to raptem okolo 10 % (po doposazeniu) a przynajmniej bedzie odrobina emocji...jak wyjedziesz za miasto.

Opublikowano
Miał ktoś okazję jeździć 116i ...... ot nie wiem czy te 35KM jest warte prawie 13 000 zł w przypadku turlania się po mieście. W tej cenie może warto coś innego z wyposażenia wybrać :)

 

Zastanow sie czy warto tak przepłacac za to auto...Za 102 tys zl mozesz kupic nowego Golfa VI GTI (210 PS), ktory ma wyposazenie wlaczajac w to pelny pakiet sportowy jak Jedynka kosztujaca okolo 150-160 tys zl (dodatkowo ze slabszym silnikiem). Albo Alfe Romeo Guliette z 235 PS...

 

Oba te auta sa prawie tak dobre jakosciowa jak Jedynka a w wersjach sportowych tez swietnie jezdza.

 

Co do osiagow jezdziłem F20 2,0D 184 PS i powiem tak, spodziewalem sie wiekszego połera po tym silniku w tym nadwoziu, owszem zbiera sie w miare dobrze, ale wielu emocji nie przysparza, natomiast 116i to jedno z bardziej przeszacowanych cenowo aut na rynku, zeby bylo jako takie wyposazenie trzeba dac ze 130 tys zl a i tak silnik zostaje słabizna.

 

No ale jak bierzesz jedynke to na pewno warto doplacic za moc, 13 tys zl przy samochodzie kosztujacym ponad 100 tys to raptem okolo 10 % (po doposazeniu) a przynajmniej bedzie odrobina emocji...jak wyjedziesz za miasto.

 

 

Tyle ze jak widać w profilu ja właśnie mam Giuliette :) Wprawdzie wersję 170KM ale z prawie maksymalnym wyposażeniem Sport2 oraz Premium włączając w to szklany dach skórzaną tapicerkę i inne pierdoły.

I szczerze .... mam już trochę dość jej twardości - 18" felg ..... a i z tych 170KM korzystam sporadycznie :)

 

Większość czasu i tak prowadzę ją w trybie Normal (AR ma coś takiego jak DNA) tryb Dynamic użyłem może z 5 razy :) Cena mojego egz faktycznie oscylowała w okolicach 110 000 czyli dobre 30% taniej od BMW.

To co mnie przekonuje w BMW to jednak tylni napęd oraz mimo wszystko większa staranność wykończenia tego auta w stosunku do AR.

Nie pisze tu jakości materiałów bo te sa w AR bardzo dobre, nie gorsze niż w F20 - ale Włosi to specyficzny naród w którym trudno o powtarzalną jakość wykonania :) Więc kilka rzeczy poprawiłem już sobie sam.

 

Planowałem kupić 118i ale nigdzie nie mogłem się takim przejechać - to samo 116i ... wszędzie mają 120d które mnie zupełnie nie interesuje. Zastanawiałem się po prostu czy nie lepiej te 13 000 włożyć w nawigację lub Steptronic ewentualnie. Ale tu tez nie mam doświadczenia z tą skrzynią .... Dane techniczne są jakieś dziwne w stosunku do DSG VW ..... W VW przy DSG przyspieszenie jest zawyczaj lepsze od manuala - tutaj odwrotnie :) Więc jak już miałbym kupować coś ze stajni VW - to wybór w tej cenie padł by na Golfa R :) To jednak 270 koni i naped na 4 łapy :)

Opublikowano

To tez strasznie drogo dales za Alfe...albo teraz stanialy...

 

We Viamocie w KR stoja dwie Giulietty ze 170 PS oraz super wyposazeniem (pakiet sport, pakiet premium, skorzane wentylowane fotele, navi itp itd), oba po 89 tys zl...jedynka z takim wyposazeniem to koszt okolo 150 tys zl....Nokaut cenowy...a Alfa jezdzi tez bardzo dobrze, w sumie lepiej od niej jezdzi tylko nowa Jedynka, a i jakosc jest zupelnie dobra....

Opublikowano
To tez strasznie drogo dales za Alfe...albo teraz stanialy...

 

We Viamocie w KR stoja dwie Giulietty ze 170 PS oraz super wyposazeniem (pakiet sport, pakiet premium, skorzane wentylowane fotele, navi itp itd), oba po 89 tys zl...jedynka z takim wyposazeniem to koszt okolo 150 tys zl....Nokaut cenowy...a Alfa jezdzi tez bardzo dobrze, w sumie lepiej od niej jezdzi tylko nowa Jedynka, a i jakosc jest zupelnie dobra....

 

 

Może źle się wyraziłem - cennikowo kosztowała 110 000 z kawałkiem - oczywiście zapłaciłem taniej (jak w kazdym salonie da się ponegocjować) A swoją drogą teraz ceny oczywiście są niższe jak co roku ze względu na koniec roku. Rabaty sięgają 12,5% w zależności od wersji. Ja kupowałem na początku roku w lutym.

Opublikowano

czemu nie chcesz diesla ? :roll:

przejedź się dieslem BMW i wtedy oceń ..

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano
Miał ktoś okazję jeździć 116i ...... ot nie wiem czy te 35KM jest warte prawie 13 000 zł w przypadku turlania się po mieście. W tej cenie może warto coś innego z wyposażenia wybrać :)

 

mac_gregor

 

mi dane było pojeździć 116i manual i 118d automat. Oba auta około 5000 przbiegu (testowe auta BMW AG w Monachium, katowane przez tydzień przez zaproszonych klientów z Belgii i Luxemburga). Po tych jazdach testowych (około 170km autostrada, 50 km drogi na których trzeba wyprzedzać, jakieś 20 km plac manewrowy tzn slalom, łoś, poślizgi) jestem przekonany, że moim następnym autem byłoby 118i (tylko ze względu na więcej mocy). 116i przy 160-170km/h przy przejściu z 5-tego biegu na 6-sty przyjemnie "kopie" w plecy. W porównaniu z dieslem jest lżejszy i nawet mój pilot twierdzi że benzyną jeździ się przyjemniej (pomimo tego że z benzynowym silnikiem spotyka się bardzo rzadko). Przy dynamicznej jeździe trzeba się więcej napracować biegami by utrzymywać obroty w okolicach 4tyś. Nowe F20 jest zdecydowanie lepszym produktem (w moim odczuciu) niż poprzedni model tak jeśli chodzi o wnętrze jak, silniki którymi mogłem pojeździć jak i automatyczną skrzynię biegów.

 

Przy okazji przy prędkości około 200-210km/h auto wykazywało oznaki niestabilości. Dziwne bo do tej pory z ujeżdżanych BMW żadne tak się nie zachowywało. Być może to wina opon zimowych Hankook (BMW wymienia opony w tych autach co 2000-4000 tyś i widocznie oszczędza) które zresztą nie spisywały się tak jakbym tego chciał na placu manewrowym ani w szybkich zakrętach jedynie poślizgi wychodziły na nich dobrze.

 

jethro

Opublikowano
Ja musze dodac, ze auto nie jest jednak tak dobrze wykonane w srodku tzn jezeli chodzi o jakosc materiałów...to duzo jest tandety np klapka schowka, tunel srodkowy. Oprocz tego pelno jest twardego plastiku...to absolutnie nie przystoi w aucie za ponad 100 tys zl...a BMW to juz w ogole. Leciwa E90 ma o wiele lepsze materialy w srodku (tunel srodkowy - dobry material, klapka schowka - bdb jakosc, dolna czesc deski rozdzielczej na "5" wszystko miekkie)...Dali jednak troche ciała jesli chodzi o jakosc materiałów....Samochod nie odbiega pod tym wzgledem od Golfa VI i Alfy Giulietty...a jest od nich od 50-60 % droższy. Rozumiem jakby byl drozszy o 20, nawet 25-30 %...w koncu najwieksza wartoscia marki jest wizerunek, ale jednak biorac pod uwage, ze swietnie wyposazona Jedynka z silnikiem 170 PS kosztuje okolo 150 tys zl a Alfa Giulietta 1,4 Turbo 170 PS z pelnym wyposazeniem (lacznie z pakietem sportowym i pakietem premium) jest za 89-92 tys zl...
Opublikowano
Miał ktoś okazję jeździć 116i ...... ot nie wiem czy te 35KM jest warte prawie 13 000 zł w przypadku turlania się po mieście. W tej cenie może warto coś innego z wyposażenia wybrać :)

 

mac_gregor

 

moim następnym autem byłoby 118i (tylko ze względu na więcej mocy). 116i przy 160-170km/h przy przejściu z 5-tego biegu na 6-sty przyjemnie "kopie" w plecy.

 

jethro

 

Ale rozumiem że 116i sprawiało Ci sporo przyjemności (z tego co piszesz o zmianie z 5-6 bieg ) .... patrząc na suche dane techniczne Giulietta 170KM ma do setki 7,8 (niestety nie wiem jak manual w F20 ale w AR skrzynia nie należy do super precyzyjnych) i sporo źródeł podaje przy manualu to przyspieszenie jako 8 sekund do 100km/h. BMW z tego co patrzę ma 8,5 przy manualu - więc generalnie podobnie. Moment w AR jest wyższy ale chyba tylko w trybie Dynamic i Overboost.

 

Cóż nie pozostaje mi nic innego jak przejechać się jednym i drugim.

 

Jakie macie wrażenia z pracy skrzyni biegów ? :)

 

Odpowiadając na pytanie kolegi wyżej - Diesla nie chce bo raz miałem w zimę mnie denerwował (akurat miałem Golfa MKV z silnikiem TDI) do tego dzisiejsze ceny paliw i podwyżka od stycznia w połączeniu z moimi przebiegami rocznymi w okolicach 10 000 - 12 000 spowodują że ten wydatek który mi radochy nie sprawia będzie się zwracał przez 10 lat :)

Opublikowano
Ja musze dodac, ze auto nie jest jednak tak dobrze wykonane w srodku tzn jezeli chodzi o jakosc materiałów...to duzo jest tandety np klapka schowka, tunel srodkowy. Oprocz tego pelno jest twardego plastiku...to absolutnie nie przystoi w aucie za ponad 100 tys zl...a BMW to juz w ogole. Leciwa E90 ma o wiele lepsze materialy w srodku (tunel srodkowy - dobry material, klapka schowka - bdb jakosc, dolna czesc deski rozdzielczej na "5" wszystko miekkie)...Dali jednak troche ciała jesli chodzi o jakosc materiałów....Samochod nie odbiega pod tym wzgledem od Golfa VI i Alfy Giulietty...a jest od nich od 50-60 % droższy. Rozumiem jakby byl drozszy o 20, nawet 25-30 %...w koncu najwieksza wartoscia marki jest wizerunek, ale jednak biorac pod uwage, ze swietnie wyposazona Jedynka z silnikiem 170 PS kosztuje okolo 150 tys zl a Alfa Giulietta 1,4 Turbo 170 PS z pelnym wyposazeniem (lacznie z pakietem sportowym i pakietem premium) jest za 89-92 tys zl...

 

Na pocieszenie powiem Ci że w AR przyciski sterowania szyb są ..... z DUCATO :) a schowek to też cześć która została wykończona chyba najgorszym plastikiem :)do tego piękna aluminiowa gałka zmiany biegów okazuje się .... plastikowa. Ale faktycznie za 30 - 40 % więcej człowiek chciałby czegoś więcej

Opublikowano
Tak w Alfie klapka schowka tez jest tandetna, ale poza tym wnetrze trzyma dobry poziom jakosciowo-materialowy, Jedynka pod tym wzgledem zalicza praktycznie takie same wpadki (wlasnie klapka schowka, boczki drzwi, tunel srodkowy), ale kosztuje 50 % wiecej...wiec to nokaut cenowy.
Opublikowano
A ciekaw jestem czy listwy w pakiecie sport (te dekoracyjne wewnętrzne) są ze szczotkowanego aluminium czy plastik. Bo właśnie w AR miło zaskoczyło mnie to że w pakiecie Sport panel deski rozdzielczej jest faktycznie aluminiowy (i zimny jak cholera) :)
  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ciekawe porównania czytam sobie na forum, ale doszedłem do wniosku że trzeba sprawdzić to samemu.

Porównywanie Peugeota 508, Golfa GTi do 116i to raczej jakieś nieporozumienie. Brakuje jeszcze do tego porównania chińskiego Geely, który pobije wszystkich cenowo na łeb i szyję. Ale.... wydawało mi się, że nie chodzi tutaj o cenę... Miłośnik BMW raczej wie dlaczego płaci więcej i nie kwestionuje tego, a łatwo znaleźć powody dla którego BMW jest po prostu droższe :)

Tak czy siak... przeszedłem się do salonu Inchcape w Wawie, usiadłem, przejechałem się... i zamówiłem 116i. :)

Opublikowano
Ciekawe porównania czytam sobie na forum, ale doszedłem do wniosku że trzeba sprawdzić to samemu.

Porównywanie Peugeota 508, Golfa GTi do 116i to raczej jakieś nieporozumienie. Brakuje jeszcze do tego porównania chińskiego Geely, który pobije wszystkich cenowo na łeb i szyję. Ale.... wydawało mi się, że nie chodzi tutaj o cenę... Miłośnik BMW raczej wie dlaczego płaci więcej i nie kwestionuje tego, a łatwo znaleźć powody dla którego BMW jest po prostu droższe :)

Tak czy siak... przeszedłem się do salonu Inchcape w Wawie, usiadłem, przejechałem się... i zamówiłem 116i. :)

 

 

 

Golf VI GTI to o zdecydowanie lepsze auto od gołego 116i (kosztuja tyle samo)....116i z porównywalnym wyposazeniem co VI GTI kosztuje o 50 % wiecej...a i tak zostaje slabiutki silnik...

 

Jasne, ze jak ktoś moze sobie pozwolić to Jedynka po doposażeniu bedzie lepszym autem od Golfa GTI...

 

Ale rozmawiajac o aucie za 100 tys zl...co bedzie lepsze goła Jedynka ze słabym silnikiem czy Golf VI GTI ?

 

Oczywiscie, ze Golf.

 

Nie mowiąc o Alfie QV (235 PS).

 

A jeszcze lepszym wyborem byłoby 3-4letnie bezwypadkowe E90 335i (około 100 tys).

Opublikowano
A ciekaw jestem czy listwy w pakiecie sport (te dekoracyjne wewnętrzne) są ze szczotkowanego aluminium czy plastik. Bo właśnie w AR miło zaskoczyło mnie to że w pakiecie Sport panel deski rozdzielczej jest faktycznie aluminiowy (i zimny jak cholera) :)

 

Wczoraj siedzialem w F20 wlasnie z pakietem sport i listwy byly ze szczotkowanego aluminium (chlodne w dotyku) natomiast AFAIR jest to opcja dodatkowo platna - wedlug konfiguratora 774 PLN, w przeciwnym wypadku w ich miejsce dostajemy listwy czarne błyszczące.

 

Co do samego auta to IMO wszystko juz zostalo w tym watku powiedziane - wnetrze zdecydowanie na plus, silniki przynajmniej w podstawowych wersjach rowniez na plus, jesli chodzi o wyglad zewnetrzny to nie ma szału ale tez nie ma tragedii. Mam wrazenie ze przod i tyl zostanie odrobinke dopracowany przy okazji liftu ktory pewnie jak w przypadku E87 zbiegnie sie w czasie z wprowadzeniem do produkcji wersji 3D.

 

Tak czy siak... przeszedłem się do salonu Inchcape w Wawie, usiadłem, przejechałem się... i zamówiłem 116i. :)

 

Gratulacje, pochwal sie jak juz odbierzesz auto - bedzie chyba pierwsze F20 na forum. Tymczasem napisz cos wiecej nt. zamowionej konfiguracji, okresu oczekiwania na auto ew. upustow itp.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano

 

Gratulacje, pochwal sie jak juz odbierzesz auto - bedzie chyba pierwsze F20 na forum. Tymczasem napisz cos wiecej nt. zamowionej konfiguracji, okresu oczekiwania na auto ew. upustow itp.

 

 

Dzięki, ale do odbioru jeszcze chwilka :)

Sprzedawca, Marek Ziomek z Inchcape powiedział, że samochód wszedł na produkcję w styczniu, więc do odbioru będzie pod koniec stycznia - początek lutego.

Konfiguracja samochodu jest w miarę podstawowa:

300 biel alpejska

BDAT Tkanina Move antracytowy

 

Poza standardowym wyposażeniem, samochód dostanie:

240 Kierownica skórzana

249 Kierownica wielofunkcyjna

302 System alarmowy

320 Rezygnacja z emblematu modelu

441 Pakiet dla palących

663 Radio Professional

6WA Deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie

 

Z racji tego, że samochód kupuję do firmy i nie jest to jedyne BMW w "rodzinie" to upust jest firmowe 8%.

Wyposażenie nie jest zbyt bogate, ale doszedłem do wniosku, że do kwietnia się nim jakoś "przemęczę" a potem i tak dostanie go handlowiec w firmie :)

Opublikowano
Konfiguracja samochodu jest w miarę podstawowa:

300 biel alpejska

BDAT Tkanina Move antracytowy

Poza standardowym wyposażeniem, samochód dostanie:

 

IMO bardzo sensowna konfiguracja, nie ma co sie dac zwariowac z tymi dodatkami bo to prosta droga by zwiekszyc cene auta o 30-40% przy czym bez wiekszosci tych gadzetow spokojnie mozna sie obejsc w codziennej eksploatacji.

W takim razie czekamy na fotki z odbioru :cool2:

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
To niezła firma, handlowiec bedzie śmigał nową Jedynka a nie Pandą albo Fabią :D .

 

To nie miejsce na reklamę, więc nie będę pisał jaka to firma.

Fakt jest taki, że handlowcy chcą pracować w tej firmie :) Myślę, że służbowe BMW też ma tu pewne znaczenie.

 

Przy konfiguracji samochodu ceny są bardzo "niebezpieczne"....

"Ten dodatek kosztuje "tylko 800 zł", a ta opcja kosztuje "tylko" 1300 zł, a jeszcze inna opcja "tylko" 1100 zł...."

Kilka razy te "tylko" i "tylko".... i nagle wyszła cena 130 tysięcy.

Na szczęście to co skonfigurowałem wyszło 97 tysięcy więc tragedii nie ma. Do tego dobry leasing z największym wykupem i miesięczna rata wynosi nie wiele więcej niż za Alfę Giuliettę.

Opublikowano

Golf VI GTI to o zdecydowanie lepsze auto od gołego 116i (kosztuja tyle samo)....116i z porównywalnym wyposazeniem co VI GTI kosztuje o 50 % wiecej...a i tak zostaje slabiutki silnik...

 

Jasne, ze jak ktoś moze sobie pozwolić to Jedynka po doposażeniu bedzie lepszym autem od Golfa GTI...

 

Ale rozmawiajac o aucie za 100 tys zl...co bedzie lepsze goła Jedynka ze słabym silnikiem czy Golf VI GTI ?

 

Oczywiscie, ze Golf.

 

Nie mowiąc o Alfie QV (235 PS).

 

A jeszcze lepszym wyborem byłoby 3-4letnie bezwypadkowe E90 335i (około 100 tys).

 

Przepraszam, zedytowałem mojego posta, bo jednak czegoś tutaj nie rozumiem :)

To jest forum miłośników BMW? Czy forum szybkich i tanich samochodów?

Jeśli to drugie to powiem, że od VI GTi dużo lepsze jest Megane RS. Ma więcej mocy, podobnie wyposażone i zostaje 14 tysięcy w kieszeni.

 

Ale moment.... !! Co to znaczy lepsze?

Czy wszyscy mają te same kryteria wybierając samochody?

Cieszę się, że nie... bo gdyby tak było to w garażach mielibyśmy wszyscy wszechobecne Insignie albo sztampowe Mondeo lub konserwatywne Passaty.... Fuj.... :?

 

Porównywać F20 z 3-4 letnim E90 to też jakieś nieporozumienie. Idąc tym tropem, za podobną kwotę można mieć także trochę starsze Maserati Quattroporte... ale podobnie jak E90 335i to chyba samochód dla innego odbiorcy, a poza tym używane...

Opublikowano

No jak najbardziej to forum użytkownikow/fanów BMW, tyle , ze nie oznacza, ze nie mozemy być czujni na pewne sytuacje...

 

Mówisz tak pogardliwie o Golfie a np jezeli chodzi o jakość wykonczenia i materiałów uzytych do wykonania wnętrza samochód ten nie ustepuje nowej Jedynce (o mankamentach jakosciowo-materiałowych F20 pisaliśmy wczesniej)...

 

Oczywiscie Jedynka jest o lepszym samochodem od Golfa VI....Jednak cena 100 tys za kompakta ze 130 konnym silnikiem, ktory nic nie ma na wyposazeniu to gruba przesada...

 

A Golf GTI to inna nieco inna bajka niz zwykły Golf. Utwardzone zawieszenie, inny układ wydechowy, sportowe siedzenia, bardziej precyzyjne prowadzenie itp itd...

 

Mam bezpośrednie porownanie, jezdziłem Jedynka 120d Sport z zawieszeniem M-pakietowym, AR Gulietta z pakietem Sport i Golfem VI GTI...Wszystkie samochody całkiem fajnie sie prowadzą...

 

Poza tym nie sa "szybkie i tanie" samochody tylko całkiem drogie zabawki. 100 tys zl to bardzo dużo kaszanki.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Od marca mają być dostępne nowe silniki

 

116d w wersji EfficientDynamics

125i N20B20 | 218 PS | 310 Nm/1350–4800/min

125d N47D20 | 218 PS | 450 Nm/1500-2500/min

Prospekty, broszury, cenniki BMW - KLIK
Opublikowano
Od marca mają być dostępne nowe silniki

 

116d w wersji EfficientDynamics

125i N20B20 | 218 PS | 310 Nm/1350–4800/min

125d N47D20 | 218 PS | 450 Nm/1500-2500/min

 

i M-Pakiet :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.